Co je potreba:
- el. vetrak se saharou
- rele
- termospinac (napr. FACET 7.5042 87-92C cca 270 Kc)
- pojistkove pouzdro (40 Kc)
- pojistka 30 A
- klinovy remen AVX10x1075 (160 Kc)
- nejake draty a konektory
Dale popsana je nahrada vetraku motoru D24 (i T/TIC). Pouzil jsem dvourychlostni vetrak z 960ky (stejny najdetei na 740/940 turbo). Rele bylo pouzito originalni dvoustupnove.
1) demontaz vrtule a remenice (ctyri matice M6 na soubech unasece)
2) demontaz sahary
3) demontaz klinovych remenu servorizeni a alternatoru
4) demontaz drzaku vrtule z bloku (dva zepredu, jeden z prave strany)
5) uprava drzaku urezanim nepotrebne casti po vylisovani loziska, drzak bude slozit ciste jako "kryt" rozvodoveho remene. Lze nahradit krytem rozvodu z VW LT, kde neni vyrez na drzak v krytu
6) montaz upraveneho drzaku zpet
7) nasadit remen alternatoru a napnou, totez pro remen serva
svrtat otvory v sahare s otvory v chladici a namontovat novou saharu s el. vetrakem
9) nahradit plastovou zatku v chladici termospinacem
10) zapojeni elektroinstalace: privod +12V primo od baterie pres pojistku na jednonozovy privodni kontakt rele, zapojeni dvounozoveho velkeho konektoru (vetrak) do rele, maly dvoukolikovy konektor pripojit: pin 1 ovladani (kostra) od tlakoveho spinace na trubcke klimatizace, pin 2 na termospinac. Zapojit kostrici kabel vetraku na pravy kostrici bod na podbehu. Pripojit druhy kontakt rtermospinace na kostru.
Proc to vsechno? auto je vyrazne tissi nez s mechanickou vrtuli (Bidak nazval zvuk meho vozu pred upravou "vytim vlku" a pry se libil, mne vsak obtezoval). Motor jde lepe do otacek. Drobny narust vykonu - mene nez 2kW. Kdo dodelava klimatizaci (muj pripad) tak odpada nutnost dodatecneho vetraku pred chladicem (reseni vse v jednom.....).
Lze pouzit libovolny vetrak a libovolnou saharu vetraku s tim ze ji lze napasovat do stavajici sahary (tajny tip: vetrak z Octavie, ktery bude navic tissi)
Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Žilina
Travexi, zaujimava uprava, zvuk je dost subjektivna zalezitost (mne osobne sa ten Tatra sound v otackach paci), vykon +/-,neviem ci by sa to pohybovat v meratelnych hodnotach (nemame hundrtku, ze jo ).
Skor ma zarazila ta klima, u mna teda bola klima z vyroby a pridavny fukar tam teda nemam, ale zda sa mi ze mam tuhsiu termospojku na vrtuli, ci to je len pocit by mi mohli potvrdit alebo vyvratit nasi strankovi servisaci
Inak, co spolahlivost? U klasiky ti moze odletiet remen, max sa uvolnit spojecka vrtule. U elektriky je toho viac, nie? A D24 je na hriatie citlivka. Ale prakticky, asi moc teoretizujem
Skor ma zarazila ta klima, u mna teda bola klima z vyroby a pridavny fukar tam teda nemam, ale zda sa mi ze mam tuhsiu termospojku na vrtuli, ci to je len pocit by mi mohli potvrdit alebo vyvratit nasi strankovi servisaci
Inak, co spolahlivost? U klasiky ti moze odletiet remen, max sa uvolnit spojecka vrtule. U elektriky je toho viac, nie? A D24 je na hriatie citlivka. Ale prakticky, asi moc teoretizujem
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
Mne ten tatrasound taky nevadil pri nejakem skakani po meste, vadilo mi to pri cestach na dalnici, kdy vetrak ve 140 kmh uz vyslovene kvilel.... ted je auto minimalne o tretinu tissi....
Spravne pripominas hunrtku tam byl prevod na remenu k vetraku asi 1:1,3 a zralo to dle mereni 1,5-1,7 kW a byklo to hodne znat.... tady je prevod asi 1:1,5 (jeste vic do rychla, vrtule ma vetsi plochu atd... takze to bude minimalne podobne,a le spis vic... pravda s tim stadem, ktery v motoru je to neni vyznamny rozdil
Spolehlivosti se nebojim, je to standard u kdejakyho auta.... i kdyz uznavam, ze kdyz prijdes o remen tak zaroven nedobijis a dozvis se to... tady pokud dojde k nejake zavade tak se to nedozvis.... da se to vyresit obcasnou kontrolou (ukon asi na 10 sec)....
pridavnou vrtuli mit u klimy nemusis, ale zatim jsem tohle reseni na vlastni oci videl snad jednou... v ostatnich pripadech tam vrtule pred chladicem byla.... ale to mluvim o ropacich.... i kdyz zrovna vcera mi Josef53 rikal ze ma taky jen mehcanickou vrtuli, ale zaroven si stezoval, ze kdyz auto stoji na miste a moptor je na volnobeh tak klima moc nechladi....
Spravne pripominas hunrtku tam byl prevod na remenu k vetraku asi 1:1,3 a zralo to dle mereni 1,5-1,7 kW a byklo to hodne znat.... tady je prevod asi 1:1,5 (jeste vic do rychla, vrtule ma vetsi plochu atd... takze to bude minimalne podobne,a le spis vic... pravda s tim stadem, ktery v motoru je to neni vyznamny rozdil
Spolehlivosti se nebojim, je to standard u kdejakyho auta.... i kdyz uznavam, ze kdyz prijdes o remen tak zaroven nedobijis a dozvis se to... tady pokud dojde k nejake zavade tak se to nedozvis.... da se to vyresit obcasnou kontrolou (ukon asi na 10 sec)....
pridavnou vrtuli mit u klimy nemusis, ale zatim jsem tohle reseni na vlastni oci videl snad jednou... v ostatnich pripadech tam vrtule pred chladicem byla.... ale to mluvim o ropacich.... i kdyz zrovna vcera mi Josef53 rikal ze ma taky jen mehcanickou vrtuli, ale zaroven si stezoval, ze kdyz auto stoji na miste a moptor je na volnobeh tak klima moc nechladi....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Bereš to moc poctivě. S takovou se budeš píct v autě ještě další rok. Já teď dával dohromady klimu na čmoudovi (nebyl chladič,vadný kompresor-utržené závity na výstupu,proražená trubka do chladiče). Za den jsem to sesadil(ďíky věcem od Adama) a druhý den nechal naplnit - chladí. Ještě nemám ale vyřešenej elektrickej ventilátor. I když třeba nebude vůbec potřeba. A to mě ještě čeká komplet zástavba do 740, kde není vůbec nic
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
no snazim se to udelatz nejlip jak se to udelat da... takovy polo-reseni se mi zatim vzdy vymstily - chci to auto fakt jeste nejakej patek provozovat a ne se v nem furt hrabat.... co uz jsemudelal to drzi a funguje jak ma, takze snad se postup vyplaci....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1596
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym
trvexi,prosím kde mám hledat tu díru v chladiči na spínač?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 2627
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Nahrada mechanickeho vetraku chlazeni elekrickym
No nie vsetky chladice ju maju...Sarkasmic píše:trvexi,prosím kde mám hledat tu díru v chladiči na spínač?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé