- el. vetrak se saharou
- rele
- termospinac (napr. FACET 7.5042 87-92C cca 270 Kc)
- pojistkove pouzdro (40 Kc)
- pojistka 30 A
- klinovy remen AVX10x1075 (160 Kc)
- nejake draty a konektory
Dale popsana je nahrada vetraku motoru D24 (i T/TIC). Pouzil jsem dvourychlostni vetrak z 960ky (stejny najdetei na 740/940 turbo). Rele bylo pouzito originalni dvoustupnove.
1) demontaz vrtule a remenice (ctyri matice M6 na soubech unasece)
2) demontaz sahary
3) demontaz klinovych remenu servorizeni a alternatoru
4) demontaz drzaku vrtule z bloku (dva zepredu, jeden z prave strany)
5) uprava drzaku urezanim nepotrebne casti po vylisovani loziska, drzak bude slozit ciste jako "kryt" rozvodoveho remene. Lze nahradit krytem rozvodu z VW LT, kde neni vyrez na drzak v krytu
6) montaz upraveneho drzaku zpet
7) nasadit remen alternatoru a napnou, totez pro remen serva

9) nahradit plastovou zatku v chladici termospinacem
10) zapojeni elektroinstalace: privod +12V primo od baterie pres pojistku na jednonozovy privodni kontakt rele, zapojeni dvounozoveho velkeho konektoru (vetrak) do rele, maly dvoukolikovy konektor pripojit: pin 1 ovladani (kostra) od tlakoveho spinace na trubcke klimatizace, pin 2 na termospinac. Zapojit kostrici kabel vetraku na pravy kostrici bod na podbehu. Pripojit druhy kontakt rtermospinace na kostru.
Proc to vsechno? auto je vyrazne tissi nez s mechanickou vrtuli (Bidak nazval zvuk meho vozu pred upravou "vytim vlku" a pry se libil, mne vsak obtezoval). Motor jde lepe do otacek. Drobny narust vykonu - mene nez 2kW. Kdo dodelava klimatizaci (muj pripad) tak odpada nutnost dodatecneho vetraku pred chladicem (reseni vse v jednom.....).
Lze pouzit libovolny vetrak a libovolnou saharu vetraku s tim ze ji lze napasovat do stavajici sahary (tajny tip: vetrak z Octavie, ktery bude navic tissi)