Koenigsegg
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#1 Koenigsegg
Švédi umí
Nemůžu se nabažit toho zvuku splašeného stáda.., a skutečnosti, že to dovede natrhnout p.del i Bugatti Veyron..
Něco o historii a výrobě samotné
Jejich ambice: https://www.autoweb.cz/koenigsegg-one-1-dorazi-do-zenevy-ma-policeno-na-rekord-veyronu-ss/
Nemůžu se nabažit toho zvuku splašeného stáda.., a skutečnosti, že to dovede natrhnout p.del i Bugatti Veyron..
Něco o historii a výrobě samotné
Jejich ambice: https://www.autoweb.cz/koenigsegg-one-1-dorazi-do-zenevy-ma-policeno-na-rekord-veyronu-ss/
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#2 Koenigsegg
Maji zatracene zajimavy napady...co me hodne oslovilo je pneumaticky ovladani ventilu, ktery uz jim jezdi v nejakych prototypech...
a (cesky) clanek zde.
a (cesky) clanek zde.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#3 Koenigsegg
..uvidíme, jestli to dotáhnou k dokonalosti a bezporuchovosti. Bezvačkový motor, kde časování ventilů a jejich pohyb ovládá pneumatický tlak přes elektroniku je každopádně pokrokové myšlení, vzhledem k tomu, čeho tím chtějí ve finále docílit. Je to zajímavé počtení a jejich videa stojí za shlédnutí..tomasss píše:Maji zatracene zajimavy napady...co me hodne oslovilo je pneumaticky ovladani ventilu, ktery uz jim jezdi v nejakych prototypech...
a (cesky) clanek zde.
Je to běh na dlouhou trať, jako každý nápad, který chce "někdo" prosadit a využít Jen bych chtěl vědět, jak to budou mít ošetřené proti "potkání" motoru..
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Koenigsegg
Jaký potkání? Problém potkání je v tom, že ventil nemá kam uhnout, protože z jedný strany má vačku a z druhý píst. Když je z druhý strany vzduch, tak škody budou minimální.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#5 Koenigsegg
V F1 se pneumatický ventily používaj minimálně od konce osmdesátejch let, takže už by to snad mohla bejt celkem zvládnutá technologie...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#6 Koenigsegg
Jo, ale tam mají jeden motor na trénink a druhý na závod , takže požadovaná životnost je maximálně v řádu hodin
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#7 Koenigsegg
Kdeže loňský sněhy jsou Od tý doby, co z toho FIA dělá ekorallye, tak maj předepsanej počet závodů na jeden motor a převodovku...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#8 Koenigsegg
Hmm - tak to bude asi tím, že jsem se o F1 zajímal pouze do doby kdy to ještě opravdu byly závody F1 a ne tahle fraška kterou z toho posledních pár let dělají
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#10 Koenigsegg
nevěřim, že by švédi někam, kde je požadován výkon, cpali M47. Ani ne tak ta hlavice, ale kroužek pod ní je jasnej...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#11 Koenigsegg
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#12 Koenigsegg
Prvně jsem chtěl napsat: hezký, ale proč do toho bastlíš budíky z Favorita Až tohle někdo bude dělat s pětiválvcovým white blockem...tak stejně Caterham asi pořád bude Caterham, ale zvuk dělá hodně, aspoň teda se mnou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#13 Koenigsegg
Tak pár pokusů jsem videl, ale nic co by stálo za řeč. Třeba sportovní Vortex GTV není úplně špatný
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#14 Koenigsegg
Nezačnu, je to atmosférka, a neni to favorit ty kaňoure to jsou budíky z toho správnýho kočáru...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#15 Koenigsegg
Koeningsegg Agera R je supersport s tím nejhustším zvukem vůbec...
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#16 Koenigsegg
..snad máš pravdu Ono to zas tak jednoduché v reálném provozu asi nebude..Nehledě na to, v jakých teplotních podmínkách by se to dalo uplatnit. Přeci jenom vzduch ssebou přináší řadu jiných problémů..Urvanej píše:Jaký potkání? Problém potkání je v tom, že ventil nemá kam uhnout, protože z jedný strany má vačku a z druhý píst. Když je z druhý strany vzduch, tak škody budou minimální.
..a někdo tu psal o tom, že už to dávno funguje u F1.., ale tam je údajně ještě stále vačka, co jsem se dočetl..
Když se dívám zpětně, co designer Václav Král v ČR navrhl a uvedl do provozu MTX Tatru V8, tak je mi líto, že se toho nikdo u nás nachytil a nejede dál v jeho šlépějích..
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 112
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: volvo S80 V8
- Bydliště: Slovensko
#17 Koenigsegg
Píska mu tam klinový remeňmajtinek píše:Koeningsegg Agera R je supersport s tím nejhustším zvukem vůbec...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#18 Koenigsegg
V jednom ze svých článků popisuje nespornou výhodu prosazení bezvačkového způsobu ovládání ventilů..
"konstrukce ventilů působí nezávisle a elektronicky se stlačí/otevřou, zatímco mechanické se vrací do zavřené polohy. To znamená ventily se rychle zabouchnou otevřené, což palivo zaplaví spalovací komory, pak rychle zabouchnou zavřené. Dtto pro výfukové ventily. Palivo nyní prosakuje postupně skrze ventily sání a exhaláty nyní prosakují výfukovými postupně – je to BAM, BAM. Výhody? Motor je mnohem menší, samozřejmě, žádné vačkové hřídele nebo rozvodový řemen. Vrcholem je to, že je přesahující 30 % menší spotřeba paliva, 30 % větší točivý moment, 30 % více koní a ohromujících 50 % méně emisí."
Pro zajímavost : "Mimochodem, pro ty z vás, skeptiky, kteří by vsadil proti von Koenigsegg: koncem osmdesátých a začátkem devadesátých vynalezl čip přehrávač, přenosný hudební přehrávač, který hudbu ukládal na čipy, spíše než kazety nebo CD. Nikdo neměl zájem. V roce 1991 pak vynalezl systém instalace podlahy bez lepidla nebo hřebíků; jednotlivých desek kde stačí "kliknout" - sesadit a dát dohromady. Ukázal, že různé podlahářské firmy a zase, nikdo si nemyslel, že by to bylo životaschopné, a tak se přestěhoval. O čtyři roky později společnost Evropské podlahy patentovala a zahájila stejný nápad."
"konstrukce ventilů působí nezávisle a elektronicky se stlačí/otevřou, zatímco mechanické se vrací do zavřené polohy. To znamená ventily se rychle zabouchnou otevřené, což palivo zaplaví spalovací komory, pak rychle zabouchnou zavřené. Dtto pro výfukové ventily. Palivo nyní prosakuje postupně skrze ventily sání a exhaláty nyní prosakují výfukovými postupně – je to BAM, BAM. Výhody? Motor je mnohem menší, samozřejmě, žádné vačkové hřídele nebo rozvodový řemen. Vrcholem je to, že je přesahující 30 % menší spotřeba paliva, 30 % větší točivý moment, 30 % více koní a ohromujících 50 % méně emisí."
Pro zajímavost : "Mimochodem, pro ty z vás, skeptiky, kteří by vsadil proti von Koenigsegg: koncem osmdesátých a začátkem devadesátých vynalezl čip přehrávač, přenosný hudební přehrávač, který hudbu ukládal na čipy, spíše než kazety nebo CD. Nikdo neměl zájem. V roce 1991 pak vynalezl systém instalace podlahy bez lepidla nebo hřebíků; jednotlivých desek kde stačí "kliknout" - sesadit a dát dohromady. Ukázal, že různé podlahářské firmy a zase, nikdo si nemyslel, že by to bylo životaschopné, a tak se přestěhoval. O čtyři roky později společnost Evropské podlahy patentovala a zahájila stejný nápad."
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
#19 Koenigsegg
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#20 Koenigsegg
To už je mazec, hlavně když si člověk přečte parametry motoru, zrychlení z 0-400 a jeho následnou hodnotu v čase při prždění Točivý moment 1371 Nm, přetížení 2G..
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56