_________________ Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic.. Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
..uvidíme, jestli to dotáhnou k dokonalosti a bezporuchovosti. Bezvačkový motor, kde časování ventilů a jejich pohyb ovládá pneumatický tlak přes elektroniku je každopádně pokrokové myšlení, vzhledem k tomu, čeho tím chtějí ve finále docílit. Je to zajímavé počtení a jejich videa stojí za shlédnutí..
Je to běh na dlouhou trať, jako každý nápad, který chce "někdo" prosadit a využít Jen bych chtěl vědět, jak to budou mít ošetřené proti "potkání" motoru..
_________________ Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic.. Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Jaký potkání? Problém potkání je v tom, že ventil nemá kam uhnout, protože z jedný strany má vačku a z druhý píst. Když je z druhý strany vzduch, tak škody budou minimální.
Hmm - tak to bude asi tím, že jsem se o F1 zajímal pouze do doby kdy to ještě opravdu byly závody F1 a ne tahle fraška kterou z toho posledních pár let dělají
Prvně jsem chtěl napsat: hezký, ale proč do toho bastlíš budíky z Favorita Až tohle někdo bude dělat s pětiválvcovým white blockem...tak stejně Caterham asi pořád bude Caterham, ale zvuk dělá hodně, aspoň teda se mnou.
Urvanej píše:Jaký potkání? Problém potkání je v tom, že ventil nemá kam uhnout, protože z jedný strany má vačku a z druhý píst. Když je z druhý strany vzduch, tak škody budou minimální.
..snad máš pravdu Ono to zas tak jednoduché v reálném provozu asi nebude..Nehledě na to, v jakých teplotních podmínkách by se to dalo uplatnit. Přeci jenom vzduch ssebou přináší řadu jiných problémů..
..a někdo tu psal o tom, že už to dávno funguje u F1.., ale tam je údajně ještě stále vačka, co jsem se dočetl..
Když se dívám zpětně, co designer Václav Král v ČR navrhl a uvedl do provozu MTX Tatru V8, tak je mi líto, že se toho nikdo u nás nachytil a nejede dál v jeho šlépějích..https://www.youtube.com/watch?v=ilNmVqKVlao
_________________ Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic.. Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
V jednom ze svých článků popisuje nespornou výhodu prosazení bezvačkového způsobu ovládání ventilů..
"konstrukce ventilů působí nezávisle a elektronicky se stlačí/otevřou, zatímco mechanické se vrací do zavřené polohy. To znamená ventily se rychle zabouchnou otevřené, což palivo zaplaví spalovací komory, pak rychle zabouchnou zavřené. Dtto pro výfukové ventily. Palivo nyní prosakuje postupně skrze ventily sání a exhaláty nyní prosakují výfukovými postupně – je to BAM, BAM. Výhody? Motor je mnohem menší, samozřejmě, žádné vačkové hřídele nebo rozvodový řemen. Vrcholem je to, že je přesahující 30 % menší spotřeba paliva, 30 % větší točivý moment, 30 % více koní a ohromujících 50 % méně emisí."
Pro zajímavost : "Mimochodem, pro ty z vás, skeptiky, kteří by vsadil proti von Koenigsegg: koncem osmdesátých a začátkem devadesátých vynalezl čip přehrávač, přenosný hudební přehrávač, který hudbu ukládal na čipy, spíše než kazety nebo CD. Nikdo neměl zájem. V roce 1991 pak vynalezl systém instalace podlahy bez lepidla nebo hřebíků; jednotlivých desek kde stačí "kliknout" - sesadit a dát dohromady. Ukázal, že různé podlahářské firmy a zase, nikdo si nemyslel, že by to bylo životaschopné, a tak se přestěhoval. O čtyři roky později společnost Evropské podlahy patentovala a zahájila stejný nápad."
_________________ Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic.. Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
To už je mazec, hlavně když si člověk přečte parametry motoru, zrychlení z 0-400 a jeho následnou hodnotu v čase při prždění Točivý moment 1371 Nm, přetížení 2G..
_________________ Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic.. Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56