citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od Schumi_01 »

Nejspíš si musím pořád jen zvykat...ale i tak mi přijde chod plynu celkem necitlivý...je to tak u všech?

Jde jen o rozjezd, chvíli nic...nic...a pak vyrazí...hooodně jemně se musí dávkovat, opravdu opatrně, a ani tak to není ideální, při rozjezdu v pohodě, to je celkem jedno, ale při popojíždění a nebo hlavně parkování je to celkem opruz...
Nehledě na to, že se s tím i celkem špatně jezdí úsporně :)

Tady je plyn elektronický? Nepomůže přehrání SW třeba?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

venaval
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Železná Ruda
Vůz: Subaru Outback 3.0 H6

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od venaval »

jako že to při rozjezdu ztuha nejede,že nevyrazí jako 900kilová stříkačka?

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od Schumi_01 »

venaval píše:jako že to při rozjezdu ztuha nejede,že nevyrazí jako 900kilová stříkačka?
Ne :)

Ten pedál jde trosku víc ztuha mozna,kdyby bylo lanko tipl ze se někde tře nebo potřebuje promazat...
Prostě jemně slapes auto stoji a musíš víc přitlačit a auto vyrazí zbytečně zbrkle priskokem
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

venaval
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Železná Ruda
Vůz: Subaru Outback 3.0 H6

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od venaval »

nu tak to máš asi rozbitý :unknown:

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

u myho novyho stroje je to vlastnost, na kterou jsem si uz zvykl. Updatovat nebylo co, APM, ETM, ECM byly aktualni, ale to ti asi nebrani to nezkusit - zvlast kdyz mas update zadarmo (Volvo Service 2.0). Taky muzes zkusit provest kalibraci ETM a APM (zapni zapalovani a nestartuj, pockej az uslysis klapku cvakat (pujde od dorazu k dorazu, BOSCH cvakne tusim trikrat - trva to nejakou tu minutu, neni kam chvatat, Pak pomalu seslapni a uvolni plynovy pedal, taky si to najde konce).

Udivuje mne, ze VIDA ukazuje po nastartovani polohu APM cca 8%, aniz bych se pedalu dotknul, po prvnim pridani a uvolneni pedalu se to srovna..... muzes mrknout co to predvadi u tebe?

U mne je to dano novou klapkou (BOSCH) v aute, kde ma byt klapka "magnety-malery". Po vymene APM z jineho auta (kde se to tak nechova) doslo na zlepseni, ale zadna slava, pouze minimalni rozdil. Jeste se podivej na hodnoty adaptace, jestli ti nekde neprisava vzduch do sani, pak se to chova podobne.

Na uspornou jizdu ti vliv nema, ja mam dlouhodobe vyzkouseno, ze kdyz chci zrychlit, tak je vyhodnejsi (co se spotreby tyce) zrychlit fofrem, nez to lechtanim plynu dlouho roztahovat :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od Schumi_01 »

travex píše:u myho novyho stroje je to vlastnost, na kterou jsem si uz zvykl. Updatovat nebylo co, APM, ETM, ECM byly aktualni, ale to ti asi nebrani to nezkusit - zvlast kdyz mas update zadarmo (Volvo Service 2.0). Taky muzes zkusit provest kalibraci ETM a APM (zapni zapalovani a nestartuj, pockej az uslysis klapku cvakat (pujde od dorazu k dorazu, BOSCH cvakne tusim trikrat - trva to nejakou tu minutu, neni kam chvatat, Pak pomalu seslapni a uvolni plynovy pedal, taky si to najde konce).

Udivuje mne, ze VIDA ukazuje po nastartovani polohu APM cca 8%, aniz bych se pedalu dotknul, po prvnim pridani a uvolneni pedalu se to srovna..... muzes mrknout co to predvadi u tebe?

U mne je to dano novou klapkou (BOSCH) v aute, kde ma byt klapka "magnety-malery". Po vymene APM z jineho auta (kde se to tak nechova) doslo na zlepseni, ale zadna slava, pouze minimalni rozdil. Jeste se podivej na hodnoty adaptace, jestli ti nekde neprisava vzduch do sani, pak se to chova podobne.

Na uspornou jizdu ti vliv nema, ja mam dlouhodobe vyzkouseno, ze kdyz chci zrychlit, tak je vyhodnejsi (co se spotreby tyce) zrychlit fofrem, nez to lechtanim plynu dlouho roztahovat :-)
Klapka mě taky napadla, ale diag žádnou nemám, zkusím tu kalibraci...napadlo mě klapku zkusit vyčistit, ale k volnoběhu otáčky padají krásně normálně a taky se normálně drží.
A nejde o citlivost nohy...stačí při neutrálu tlačit i rukou a tak cca první centimetr (a to je dost) se nic neděje a pak najednou na jednom milimetru otáčky vyskočí...ale v dalších polohách plyn už reaguje normálně citlivě.

Na spotřebu mám taky vyzkoušenou razantněji zrychlit a pak ustálit to je jasný...měl jsem na mysli spíš právě tu ustálenou jízdu kdy se ten plyn musí jen lechtat na hranici vyřazení na neutrál, tam je to celkem dooost špatně odhadovatelný a to mi vadí, nedá se to...a to samé parkování, někdy je to vážně hodně o tukanec když je to natěsno, je to nepříjemný.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

parkovani resim na plizivy chod :-) nemam potrebu hrabat na plyn (teda, pokud se parkuje na rovine :-)

vyrazeni na neutral by se ti dit nemelo, to prevodovka urcite nedela (a pokud ty vyskakuje kvalt do N, tak je neco krajne spatne).... po sundani nohy z plynu by mely otacky o kousek padnout pokud mas vic jak 1400 rpm a neni zavrenej TCC, menic si to po pridani zase krasne dozene. Pri zavrenym TCC otacky nepadaji....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od Schumi_01 »

travex píše:parkovani resim na plizivy chod :-) nemam potrebu hrabat na plyn (teda, pokud se parkuje na rovine :-)

vyrazeni na neutral by se ti dit nemelo, to prevodovka urcite nedela (a pokud ty vyskakuje kvalt do N, tak je neco krajne spatne).... po sundani nohy z plynu by mely otacky o kousek padnout pokud mas vic jak 1400 rpm a neni zavrenej TCC, menic si to po pridani zase krasne dozene. Pri zavrenym TCC otacky nepadaji....
Tak samozřejmě nemám na mysli klasické vyřazení na N :) Ale zkrátka jízda bez plynu (pro AT). Špatně se reguluju jízda bez plynu a jízda s lehoučkým plynem...
A parkování samozřejmě je větší problém pokud to není na rovině, jinak to plíživě jde, sice pomalu, ale jde :)

Jdu dolu zkusit tu kalibraci :)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od Schumi_01 »

Tak kalibrace bez výsledku, efekt žádný...

Můžu zkusit tu klapku vyčistit, třeba je jen zaneřáděna u krajní polohy a pootevře se skokem...ale to by asi i skokově padali otáčky dolu, ale ty jsou absolutně bez problémů.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

zkusit to muzes, ale u mne byl vysledek cisteni NULA!!!! zadna zmena. Pozor na tesnost az to budes skladat, doporucuju nove tesneni mezi klapku a saci potrubi. Minimalne budes mit po vycisteni jistotu, ze to neni zasvinenou klapkou.

Zkus nekoho, kdo ma VIDA, aby ti mrknul na adaptacni hotnoty ECM, muzes podle nich poznat, ze mas/nemas tesny sani.... v kazdym pripade zkus tesnost sani zkontrolovat.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

michal_0077
Offline
Příspěvky: 625
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od michal_0077 »

nevim s kolika automaty jsi uz jezdil... ale hlavne kdyz je olej v automatu studenej tak pomale rozjeti je problem... proste se to tam musi nejdriv natlakovat nez to sepne spojky
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

Celkem sest volvicek s automaty od ZF4HP22 po AW55 naftaky i benziny. Pred barakem mam dve skoro stejny auta a zatimco u AWD je plyn vyslovene necitlivej, tak XC je doslova precitlivy. Rozumim rekl bych dobre tomu co oise Schumi, sam se s tim peru, ale zadna zavada to zjevne neni, aspon ja nenasel rozdil. Dokoce jsem i prehodil mezi auty APM a zadny rozdil. I kdyz si myslim, ze kdybych narval do XC klapku "malery" tak znecitlivi taky. Je to jedinej rozdil mezi obema auty (stejny motor, prevodovka, ctyrkolka, verze SW v jednotkach).
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

Celkem sest volvicek s automaty od ZF4HP22 po AW55 naftaky i benziny. Celkem urcite pres pulmilion kiłometru s automatem :-) To ze studenej olej je hustsi je urcite znat, ale aisin to solenoidama celkem zdarne dotahuje, rozdil studena/tepla almara je minimalni. Stary ZF bylo studeny jedovatejsi :-)


Pred barakem mam dve skoro stejny auta a zatimco u AWD je plyn vyslovene necitlivej, tak XC je doslova precitlivy. Rozumim dobre tomu co pise Schumi, sam se s tim peru, ale zadna zavada to zjevne neni, aspon ja nenasel rozdil. Dokoce jsem i prehodil mezi auty APM a zadny rozdil. I kdyz si myslim, ze kdybych narval do XC klapku "malery" tak znecitlivi taky. Je to jedinej rozdil mezi obema auty (stejny motor, prevodovka, ctyrkolka, verze SW v jednotkach....).

Taky bych rad znecitlivel plyn v XC, aby se s vorem lip plavilo manzelce, ale asi si bude muset zvyknout. Moje priorita je momentalne automat a ztrata brzdeni motorem......to sem nepatri. Co se plynu tyce budu urcite badat dal.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

Jen doplnim:

Auto 1 pozice klapky 15% draha pedalu 26 mm
Auto 2 pozice klapky 15% draha pedalu 7 mm

Mrtvy krok pedalu je 3-4 mm takze je jasne videt rozdil. Chod pedalu neni u jednoho auta linearni. Jezdit po meste, kde max 15% klapky resi vetsinu casu na silnici vyjma svizneho rozjezdu, s krokem 0-11mm .....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od Schumi_01 »

Preeesne tak...naprosto stejny problém a stejná zkušenost.
Měli jsme S60 2,5T AWD 2003 a ikdyž byla značné olitana,s tímhle problém nebyl.
XC ma 67 tis. a je jedno jestli studené nebo zahřáté,plyn stejny.
Asi to bude tou klapkou.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar - myslím, že na reakci plynu se podílí další velká sada faktorů - zvláště u oturbených motorů. Tam třeba celá soustava regulace tlaku turba bude mít zcela zásadní vliv na chování auta. Stačí zatuhlá regulace naklápění klapek turba nebo netěsnost některé z podtlakových trubek kolem. Nebo jen pomalejší ventil TCV? Když se nahradí něčím pořádným: http://www.ardtuning.com/ARD-Turbo-Control-Valve_p_85.html - hnedle je z toho jiné auto (prý).

Vlastní zkušenost mám také třeba z toho, když se auto promění čipem (zde konkrétně od ARD). První dojmy z nárůstu výkonu a krouťáku se projeví právě v dojmu z "reakce na plyn".

Současně je také možné (a pravděpodobně), že AWD auta mají trochu jinak postaveno řízení ECM, bo do toho kecá ještě jednotka diferáku. U předokolek je naopak tolik kroutivého momentu při rozjezdu, že to může dusit i protiskluz (D)STC (aniž by nutně blikala kontrolka). AWDčko si pomůže zadkem a opět z toho může být ten "jiný dojem".

No a samozřejmě všechny zde již vyjmenované kalibrace polohy pedálu plynu a nepochybně rovněž mapy. Pěkné povídání o tom, jak lze tohle ladit je od Roberta (ARD) např. zde:

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od Schumi_01 »

ok2ucx píše:Zdar - myslím, že na reakci plynu se podílí další velká sada faktorů - zvláště u oturbených motorů. Tam třeba celá soustava regulace tlaku turba bude mít zcela zásadní vliv na chování auta. Stačí zatuhlá regulace naklápění klapek turba nebo netěsnost některé z podtlakových trubek kolem. Nebo jen pomalejší ventil TCV? Když se nahradí něčím pořádným: http://www.ardtuning.com/ARD-Turbo-Control-Valve_p_85.html - hnedle je z toho jiné auto (prý).

Vlastní zkušenost mám také třeba z toho, když se auto promění čipem (zde konkrétně od ARD). První dojmy z nárůstu výkonu a krouťáku se projeví právě v dojmu z "reakce na plyn".

Současně je také možné (a pravděpodobně), že AWD auta mají trochu jinak postaveno řízení ECM, bo do toho kecá ještě jednotka diferáku. U předokolek je naopak tolik kroutivého momentu při rozjezdu, že to může dusit i protiskluz (D)STC (aniž by nutně blikala kontrolka). AWDčko si pomůže zadkem a opět z toho může být ten "jiný dojem".

No a samozřejmě všechny zde již vyjmenované kalibrace polohy pedálu plynu a nepochybně rovněž mapy. Pěkné povídání o tom, jak lze tohle ladit je od Roberta (ARD) např. zde:

P.
Tohle všechno je hezky a mozna i pravdivý...ale nevysvětluje to co tu řešíme,a to citlivost plynu od volnoběhu,tam turbo nejspíš vůbec jeste nezasahuje a s AWD to společného nemá taky nic...navíc když jsme tu měli auta stejného motoru převodovky a pohonu,které to nedělali.
Podle me to vypada opravdu na tu klapku, nevyplatí se teda vyměnit jednodusse za maleri a bude klid?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

Obavam se, ze zamena klapky nebude zrovna jednoducha. Zatim netusim, jak se klapka Bosch dostala do myho auta z roku 2002, lisi se konektor (to nepovazuju za problem), asi nezbyde nez to zkusit, ale klapka se musi prehrat prislusnym SW a otazka je, jestli to neni zavisle na konfiguraci auta. Osobne mam radsi klapku bosh, netrpi na problemy jako klapka marelli.... Teda ne tolik. Pozkoumam to a dam vedet.


Regulaci turba a mapy motoru bych zatin neresil, jednak turbo pod 1400 rpm nic netlaci, takze neni co regulovat a mapy zjevne nic neresi. Vcera jsemhral jednotkovy marias (prehazoval jsem TCM mezi auty a pak jsem zkusil prehodil i ECM - po prehozeni se jednotka chyti v nouzaku, neni sehrana s autem, ale na citlivosti plynu to nic nezmenilo), obe jednotky motoru mely sice stejny SW, ale v jedny je mapa HEICO, upraveno jednotka jezdi v aute, kde plyn precitlively neni. V jednotce motoru to rozhodne neni, APM se uza taky povedlo vyloucit, takze opravdu zbyva ETM......
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar,

(ohledně turba jasný).

Do roku MY2001 včetně se montovaly Magnetti Maléry, na CANu je vidět ETM jako samostatný modul. A byly s nimi problémy - "vychozená" dráha potenciometru snímání polohy. Volvem příliš nepřiznaná konstrukční vada = potká každé auto, jen otázka kdy - více detailů např. zde: http://www.vexedvolvo.org/
Dokud ten potenciometr není úplně dodělaný (a volnoběh se náhodně houpe), tak se situace dá dočasně zachránit upgradem softwaru do ETM. Ten původní má číslo SW 0008689187, upgradovaný potom 0030785180. Provedli tam zřejmě nějakou sofistikovanou filtraci měření hodnoty napětí z toho potenciometru a kdovícoještě.
Jestli má ale verze SW nějaký vliv na "citlivost plynu", to netuším. A pokud ano, netuším, kterým směrem. Někde na mattewsvolvosite jsem zaznamenal, že "it gives good pedal feedback, well it's EVEN BETTER than before".
Možná by to mohl posoudit někdo, kdo tento upgrade provedl.

Od MY2002 nahoru je klapka (tuším, že je to ten Bosch) zapojená přímo do jednotky ECM a ETM už na CANu vidět není. Kromě toho zaměňovat ECMky z auta do auta jen tak možné není, kódy ECM jsou součástí imobilizace auta.

Tož tak.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

klakpku Bosch jako ETM ve vide vidim... SW jiz byl aktualizovan na nejnovejsi dostupny a zadny zlepseni.

ECM mi po zamene mezi auty jela jen v nouzaku, CEM hlasila chybu komunikace s ECM. Soucasti immo okruhu sice je, ale chytla se, pravda je, ze jsem se nepokousel startovat, pouze jsem po vymene jednotky zmeril jak beha klapka. Na komunikaci pres vysokorychlostni sbernici nema zrejme immo ani komunikace po pomale CAN vliv.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar - ETM vidíš jako zelenou krabičku v Networku (t.j. že také vidíš SW number, HW number, a tak)?
Anebo jen hodnoty z klapky schované v ECM?

Bo do nedávna jsem měl stejný motor i stejný MY, a t.j. tam žádný ETM zvlášť nebyl :no:

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

vidim zelenou krabicku ETM a mam dostupny hodnoty a rozsireni (mj kalibrace). Auto je vyroba 05/2002.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od ok2ucx »

Zajímavé, zajímavé.

Nemáš tedy náhodou MY2001? Jakou cifru máš na 10. pozici VINu? Resp. co ukazuje VIDA na první stránce v kolonce Year?

Hmm, má T5 je StructureWeek = 200213 (to je nějaký duben či co), ETM nevidím.
A má bývalá XC70 2.4T je StructureWeek = 200212 a taky se žádná ETM nekoná.
Věru čudné...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

Rok 2002 15 tyden: klapka BOSCH menena autorizakem v DE - puvodni klapka MM... ponekud zvlastni kombinace....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

citlivost plynu - XC70 II 2,5T AT

Příspěvek od travex »

zpatky k tematu: citlivost plynu se mi dodnes nepovedlo vyresit.... jediny v cem jsem se nehrabal je plynovy pedal.
APS.jpg
Podle schmeatu (pozice 7/51 APS, 4/50 ETM, 4/46 ECM... ) to vypada, ze pedal je propojeny s ECM analogove - tzn nejspise dvakrat signal, referencni napeti a zem....
APS2.jpg
a ted otazky (jsem liny pedal vyhodit a omerit a proto se ptam):

Muze nekdo potvrdit moji domenku analogu?
Je draha potenciometru linearni nebo exponencialni?
Nasel jsem nekolkik provedeni pedalu pro platformu P2. Jake jsou rozdily mezi jednotlivymi druhy pedalu?

PS: ARD stage2 = zadna zmena v chovani plynoveho pedalu, stale mi na bezne jezdeni staci prvnich cca 5-8 mm drahy pedalu vcetne vule....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé