Svítí kontrolka elektroniky řízení motoru

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8

#1 Svítí kontrolka elektroniky řízení motoru

Příspěvek od karel3458 »

Na Volvu S 40 1.8 benzin rv 2001, které jezdí při štrekách 1550km (Francie) při průměrné rychlosti kolem 115km/hod za 7.01 až 7.03lt/100km (měřeno přesně!!) mi občas při startování nezhasne kontrolka řízení motoru. Start motoru, když zhasne, je od prvého okamžiku perfektní. Když nezhasne, mám "dojem", jako by se jeden nebo dva válce nechytily hned (ale to je jen zlomek vteřiny). Potom se nedá přidat plyn, jen po sešlápnutí se ozývá z motoru dunění a otáčky se zvedají jen líně a nedá se auto ani pořádně rozjet (válce jdou všechny!!!). Po několika vteřinách se "plyn" chytí a auto jede, ale nějak líně. Není citlivé na pedál plynu v celém rozsahu, má jakési "zóny", kdy na plyn nereaguje a za nějakou hranicí polohy pedálu se zase chytí. Někdy pomůže ubrat plyn a on se přidá. Během jízdy si někdy začne přidávat sám a po vyšlápnutí spojky se otáčky pohybují mezi 800 až 3200 +-. Po vypnutí motoru a novém startu toto zmizí. Jen auto není "ve své kůži" a trvá to několik dní. Po pár dnech se zase uklidní a při některém z dalších startů kontrolka zhasne a zase je vše OK. Toto vznikne buď při startu, nebo také při "vypálení " z křižovatky, kdy se motor vytočí rychle na cca 4500 až 5000ot. Jinak při pomalém vytočení na třeba 5500ot se to nestane. Vůz byl na diagnostice, kdy se najednou hlásilo pět závad (např váha vzduchu, klapka plynu a pod) vše na sacím traktu. Odpojováním konektorů a kontrolou se něco zlepšilo a nakonec pomohlo očištění mínus pólu baterie na kostře karoserie. Potom bylo vše asi 1 měsíc OK, ale pak se to zase vrátilo. Ta zem to není, tu jsem udělal naprosto perfektně a již to nepomohlo. S mechanikem jsem mluvil a on předpokládal, že by to mohla být společná zem těch "vadných" prvků. A protože mě elektronika celý život živí dodávám, že i společný napájecí bod. Kontrolka vždy zhasne po několika dnech při startu, jen včera zhasla, když jsem zastavil a nechal motor běžet na místě. Poprvé. Auto bylo v srpnu na TK a vše OK (emise).
Má někdo dobrou radu nebo tip? Budu vděčný za vše. Byl bych vděčný i za možnost nahlédnou do schématu (nejlépe montážního). Jen ještě poznamenám- nemám turbo viz příspěvek výše. A ještě snad radu jinam: tekl mi třmen brzdy zadního kola kolem hřídelky ruční brzdy. To, co vypadalo na několik tisíc, jsem pořídil za 134,-Kč plus brzdovou kapalinu. Rád sdělím.
Charlie. e-mail: k.becvarik@volny.cz

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 Svítí kontrolka elektroniky řízení motoru

Příspěvek od kwiko »

a este by sa ti mal rozbehnut ventilator...

Vaha vzduchu sa takto zvykne prejavovat, najma ked ju niekto (ako ze ja pri nejakej oprave) zle zasunie, u teba zlomeny kabel. A este ma napada vada v casovani vacky, doprevadzane takym pobrumkavani motora na volnobehu. A taktiez su aj ine moznosti. nato je tam ta diagnostika. Idealne sa zastavit v servise kde na to maju aj pouzite ND skladom.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8

#3 Svítí kontrolka elektroniky řízení motoru

Příspěvek od karel3458 »

Díky za odpověď. Pojem "zle zasunie" myslíš konektor. Zlomený kabel bych nepředpokládal, ale změřím. Rozběhnutí ventilátoru jsem nezaznamenal ani v době, kdy to bylo na testu, ale zkontroluji. Jinak časování ventilů- před touto vadou bylo vyměněno rozvodové kolo sací vačky. Přesně jak píšeš, pobrukávalo vždy půl kola. Krátce po výměně se začala projevovat popisovaná vada. Ten hydromotor (rozvodové kolo) měnili v servisu a dali tam nové originál od Volva (byl jsem u toho). Ta diagnostika selhala, protože hlásí až pět chyb najednou a za chvíli opět vše bez vady. Neumím si představit pět vad najednou jinak, než že je něco spojuje (např. ta "zem") nebo napájecí bod. Proto bych rád viděl el. schéma a ideálně montážní. Nemáš jej? Stačí mi scan jen té části kolem vážení.
Moc a moc děkuji za snahu, kwiko. Zdravím na Slovensko. Charlie.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#4 Svítí kontrolka elektroniky řízení motoru

Příspěvek od kwiko »

ta nova VVT remenica sa dava tak ze na druhu stranu vacky sa namontuje aretacny pripravok a kluka sa zaisti kolikom. tak snad ste to tak robili.
schemy sa daju stiahnut, su normalne na webe, zadas do googla wiring diagrams volvo v40 a mozes si vyberat...
diagnostika bola dufam volvo-vida

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8

#5 Svítí kontrolka elektroniky řízení motoru

Příspěvek od karel3458 »

Ahoj kwiko. Tu řemenici měnili ve Volvo servisu, já u toho byl jen přítomen a tak doufám, že to znají. Mohlo by dojít k něčemu, co by způsobilo tento problém? Jinak jsem prošel kontakty na "vážení" a měřil jsem všech pět kablíků. Měřil jsem je mezi konektorem a asi 2.5 cm od něho na kabelu (pokud by byl zlomený, muselo by to být někde v tomto místě). Jsou všechny OK. Ten díl jsem vymontoval a prohlédl. Nevím sice jak funguje, ale viditelně tam nic není vadné. Je tam slzička (vypadá jako termostat) a potom dvě "hrazdičky". Nic pohyblivého. Ta diagnostika byla také ve Volvo servise. Hlásilo se několik vadných prvků a pak zmizely, vydrželo to asi měsíc. Sami mi říkali, že to je nějaké nenormální. Ještě k té vačce: Dá se to vůbec namontovat špatně? A ještě tak, aby to někdy vadu mělo a jindy ne? Dík za tip na schema, podívám se na to. Ještě jednou dík. Charlie.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“