Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5 TDI

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

Zdravím, začínam mať problémy s voľnobehom. Chod motora je podľa zvuku menej pravidelný a je to cítiť aj na vibráciách na volante. Pri studenom štarte je všetko OK a voľnobežné otáčky začínajú niekde na 900ot/min. Čím dlhšiu trasu ale prejdem tak tým je to horšie. Na kolísaní otáčok to vôbec nie je vidieť ale je to hnus pre sluch. Všimol som si, že po zohriatí voľnobežné otáčky vždy klesnú na cca 800ot/min. Auto som nedávno kupoval a predchádzajúci majiteľ mi hovoril, že už pri poslednej výmene rozvodov mu zle nastavili predvstrek ale, že to už neriešil. Momentálne idem meniť rozvody a rád by som to poriešil naraz. Neviem či predvstrek môže súvisieť s chodom motora na voľnobehu. Ďakujem za rady.
Naposledy upravil(a) M4jky dne 25 led 2014 19:08, celkem upraveno 2 x.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2542
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Nějaké nové poznatky po výměně rozvodů? Seřízení předvtřiku bylo?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

Určite dám vedieť. Zatiaľ ale ešte čakám na cenovú ponuku na výmenu rozvodov. Vyzerá to na výmenu niekedy v týždni od 14.10, skôr asi nebudem mať čas. Potom dám vedieť.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12935
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od Urvanej »

A je v tom olej co tam má bejt a neni přejetej o 100tkm?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

Nie, ešte necelých 5tkm do výmeny.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

Takže po výmene rozvodov sa zlepšili hlavne studené štarty a mierne aj kultúra chodu motoru po zohriatí. Ešte budem volať s pánom čo mi menil rozvody či si niečo nevšimol, keď to mal na diagnostike. Pravdepodobne ale budem musieť dať preveriť vstrekovače a elektroniku čerpadla. Dúfam teda, že to nebude samotné čerpadlo ale to by sa ten problém prejavoval asi stále, ale zas na druhú stranu pokiaľ nie je auťák zohriaty tak je asi dávka nafty zvýšená. Uvidím, najbližšie asi pri výmene oleja sa dohodnem so servisákom na čo sa má zamerať a uvidím v čom je problém.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

No po debate zo servisákom to vypadá na čerpadlo, keďže posuvník by mal vplyv na štarty a vstrekovače sú podľa neho v poriadku. Momentálne neriešim, pri najbližšej návšteve servisu pokračujem v pátraní. Ak by ste niekto mali čo dodať tak sem s tým. Inak problém je v tom, že keď mám v aute plno ludí a musím mu šlapať na krk tak dymí pod plynom stále na sivo. To, že zadymí pri podradení a zošliapnutí plynu je normálne ale nemalo by dymiť furt. Takže asi čerpadlo už má to najlepšie za sebou. Ešte by to mohla byť váha vzduchu ale uvidím ako to dopadne pri najbližšej diagnostike, keď už budem vedieť na čo sa mám zamerať. Zatiaľ budem vďačný za akúkoľvek radu ako postupovať aby som nezaplatil majlant zbytočne.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od kwiko »

Nedavno som musel riesit jednu 2,5tdi cerpadlo sa da zohnat od 70e do 300e pouzite, 400-800e repas. Avsak vstrekovace len vycistenie a nastavenie (u tych co to aj vedia) sa zacina od 40e/ks, ked sa meni spicka to mas cca 80e/ks co je dalsich 200 az 400e. A to sa mi nechce verit ze vstreky su vporiadku, ked ti odchadza cerpadlo. Dufam ze mas plne prasiatko. Obrázek
teplotu nafty v cerpadle ti snad kontroloval. Inak mozno by stalo za tu chvylku prace, a preverit ci sa ti nezasekava EGR, alebo ovladanie bypassu turba.
kwik

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

Odpisoval si mi aj na slovenskom fóre a vidím, že sa vyznáš :) Ide o to, že výmenu rozvodov som riešil dosť na rýchlo a chlapíkovi som síce hovoril nech to overí ale asi mu budem musieť povedať na čo sa má presne zamerať. EGRko mám zaslepené a čo sa týka vstrekovačov mi hovoril, že to by neriešil, že sú podľa neho v poriadku. Ale budem mu to prízvukovať, ja sa v tom nevyznám, jediné kedy som na aute postrehol, že je v prdeli vstrekovač bolo, keď auto kašlalo po studenom štarte dokým sa trošku nezohrialo. Ešte raz dík za rady a nabudúce budem trvať na tom aby som tam bol keď bude robiť diagnostiku aby som sa už konečne niekam pohol.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

Tak napíšem nejaké novinky čo som spozoroval pri dennom používaní auta. Nechcel som hneď riešiť takéto záležitosti lebo som mal auto len krátko. Takže to čo som písal sa nezmenilo. Za studena je chod motora plynulý. Po zohriatí je počuť zmenu v kultúre chodu ako keby sem tam nemal niektorý valec správnu zmes. Nie je to nič vážne ale ja som na takéto veci alergický. Pozitívne je, že sa to vôbec nezhoršuje ale vždy sa to dostane do nejakej úrovne a chová sa to vždy rovnako. Zistil som, že auto nad 3500 t. otáčok dosť značne stráca akceleráciu a motor zmení zvuk, ťažko to popísať. Čo sa týka dymenia tak pod záťažou v kopci dymí stále aj vo vyšších otáčkach, ako som písal sivý dym. Vstrekovače testované neboli, napadá ma ešte či by to nemohla robiť ešte netesnosť sania, potom ma už napadá fakt len to čerpadlo. Asi by bolo vhodné osloviť vás chalani, menovite kwiko, nitran, martiopel. Kto z vás by bol ochotný sa na to pozrieť odborným očkom a hlavne diagnostikou. Nerád by som vrážal peniaze do niečoho čo to nespôsobuje. Neviem ako a kedy budem mať čas ale rád by som to niekomu z vás doviezol pretože neviem o nikom na trase Brno -> Bánovce n/B, kto by bol taký macher ako vy. Keď tak napíšte váš názor na vec a nejako sa dohodneme. S autom som inak spokojný a motor olej nežerie, dokonca podľa niektorých menených dielov by som si trúfal tipnúť, že by aj nájazd na tachometri sedel. Chcel by som sa teda o auto čo najlepšie postarať. Stále to ale radšej beriem s rozumom a nechcem ísť do toho po hlave, predsa len je to jazdenka. Auto ale používam každý deň takže by si to zaslúžilo.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

GDPR_user

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od GDPR_user »

Pokud se ti chce,klidně přijeď. :wink:

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s dĺžkou cesty V70 I 2,5 TDI

Příspěvek od M4jky »

Ok, dík, zavolám keď to bude reálne. Inak len pre istotu je to ročník '97 tak aby nebol problém s diagnostikou...
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5

Příspěvek od M4jky »

Dá sa pomocou diagnostiky alebo nejako mechanicky nastavovať množstvo a tlak dávkovanej nafty na čerpadle, resp. jeho elektronike? Samozrejme mám na mysli inú metódu ako nastavovanie predvstreku posunutím remeňa. Mohol by som týmto aspoň trochu oddialiť repas. Auťák štartuje na brnk aj za studena aj za tepla.
Stratu ťahu nad 3500 ot. som už poriešil, bola to uvolnená odbočka z kovového kolena sania vedúca do váhy vzduchu.
V posledných dňoch som volal a riešil tématiku vstrekovačov s viacerými luďmi aj tu z fóra. Podľa toho čo som sa dozvedel som si spravil záver, že vstrekovače to určite nie sú. Určite sa tu nájdu ludia, ktorí budú mať iný názor ale vyhodiť toľko peňazí do luftu sa mi nechce, hlavne keď viem, že vstreky boli minimálne kontrolované a čistené pred max. 50000 tkm v bosch servise, ak nie aj vymenené.
Keď už to nevydržím tak dám čerpadlo na repas.
Kludne sa do mňa pustite, každá konštruktívna reakcia je pre mňa užitočná.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5

Příspěvek od karelvolvo »

Vlastně ani nevím co Ti vadí to že po startu je volnoběh na 900stech a po zahřátí na 800stech ? Myslím naprosto normální !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5

Příspěvek od M4jky »

To som napísal len preto, že neviem či to je normálne a určite by zvýšenie ot. na voľnobehu pri vylietanom čerpadle pomohlo (známy má na presne tom istom aute len o rok novšom pri zohriatom motore 900 ot., aspoň podľa otáčkomeru čo tiež nie je zrovna presná metóda merania).
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2542
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5

Příspěvek od z-d-e-n-a »

karelvolvo píše:Vlastně ani nevím co Ti vadí to že po startu je volnoběh na 900stech a po zahřátí na 800stech ? Myslím naprosto normální !
Normalni to neni. Volnobeh ma drzet v rozmezi 750-850ot.
Treba me to drzi 800ot. Pouze po studenem startu,kdyz je fakt zima a zhavim,tak drzi 1000ot a po chvilce spadne na beznych 800ot. Proste neco jako sytic :green:
Jeste bych zkusil polit hlavu cerpadla studenou vodou (az bude tepla po delsi jizde). Pokud po schlazeni hlavy spadnou otacky,je to jasny...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

panelacek
Offline
Příspěvky: 23
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Lovosice

Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5

Příspěvek od panelacek »

Čerpadlo se provozem opotřebuje a tovární nastavení volnoběžné dávky již nestačí.Celkem pomáhá její přenastavení.Určitě to pomůže tomu volnoběhu a prospívá v celém rozsahu otáček.Na diagnostice zjistit hodnotu a popř.upravit.tady se o tom něco i píše.....http://www.volvopedia.de/index.php?title=VP37_Einspritzpumpe_%C3%BCberpr%C3%BCfen_und_einstellen

funguje to mám odskoušeno,měl jsem dávku 7mg nastavil jsem 5mg a na volnoběh už běží krásně.Dřív tak jako vynechával.
_________________
V850 2.5TDI/96 man.

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

Zhoršujúci sa voľnobeh s rastom teploty motora V70 I 2,5

Příspěvek od M4jky »

Toto som presne potreboval počuť, myslel som si, že to ide nastavovať. Riešim to teraz s kolegami zo Slovenského volvo fóra ale neviem či si na to nájdem čas. Asi budem musieť zavítať k niekomu šikovnému u vás v Čechách :) Makám v Brne, hlási sa niekto ?:D Ak sa mi to podarí vyriešiť tak sem určite napíšem ako som dopadol.

Edit: tak po dlhej dobe hlásim, že tých 5mg/s na voľnobeh pri vypnutých spotrebičoch je ideál :) Díki za radu.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé