Tak jsem si řekl, že si taky založim kartu "případ Volvo" s fotkama a veškerym infem.
Takže: Moje
Volvo S80 D5244T, 120kw, MY2006
Proč Volvo S80: Volvo byla odjakživa moje vysněná značka a vždycky jsem si říkal, že až jednou budu bohatej, musim si ho koupit. Bohatej ještě nejsem, ale o to větší radost mi udělalo, když se auto mých snů objevilo v cenový hladině, která je pro mě akceptovatelná. Přecházím na něj z Fordu Mondeo (II). Původně jsem myslel, že půjdu do S60, ale pak mi došlo, že chci něco většího a něco, co působí robustnějším (a ještě bezpečnějším) dojmem. A jelikož byly právě S60 a S80 moje modly od prvního okamžiku, kdy se objevily na trhu, bylo jasný, že půjdu do S80. Nejsem fanoušek sedanů, ale tohle je výjimka. Miluju její tvary, design mě naprosto fascinuje a jak jsem si mohl před několika lety ozkoušet na V70ce (II), uvnitř mi to auto neuvěřitelnym způsobem vyhovuje. Což je pro mě jako pro člověka, kterej svozil stovky aut a seděl v ledačem, hodně ceněná záležitost, protože vim, že to neplatí i u podstatně dražších / novějších aut. Jinými slovy je to auto, který se mi odjakživa líbí, neskutečně mi vyhovuje ve všech ohledech a je to můj sen. Jak všichni víme, sny jsou od toho, abychom si je plnili.
Nákup: Rozhodl jsem se neřešit cenu a koupit auto v co nejlepším stavu. Vybíral jsem čtyři nebo pět týdnů a seděl v docela velkém počtu S80tek. Nakonec jsem se rozhodl, že omezím výběr na D5ku, protože v některejch obdobích dost cestuju, do práce to taky nemam úplně kousek a když už diesel, D5ka se zdála jako naprosto ideální. Ve všech S80kách, ve kterejch jsem jel, šlapala skvěle a vzhledem k tomu, že je to diesel, mě docela překvapoval její výkonostní průběh - a vzhledem k tahu vlastně i ta spotřeba. Navíc jí předchází skvělá pověst.
Ve hře nakonec skončilo asi pět aut, možná šest. Ve všech jsem seděl, nebo se na ně alespoň byl podívat osobně (jako třeba na toho fešáka v áčkách v Brně, kterej "nebyl bouranej", ale měl polovinu karoserie kytovanou a v jinejch odstínech), některý jsem bral na diagnostiku. Jeden brňák mi slíbil, že se ozve cestou do Prahy další den a nejen že se neozval, ani pak nereagoval na sms a nezvedal telefon. Jednu libereckou fešandu mi vyfoukli doslova pod nosem. Nakonec moje pozornost zakotvila na brněnský krasavici. MY06, najeto krásných 128000 (překontrolovaných v servisu i v záznamech STK), servisováno, po prvním majiteli, s letním i zimním obutím na hliníkáčích, nebouráno, v ideální výbavě. Za 190 000Kč. Vlastně nový auto. Jel jsem se na ní podívat a svézt se. Byla krásná. Trochu s ní cloumaly nevyvážený zimáky, ale vrněl jsem v ní blahem. Vada na kráse ale byla. To "nebourané" samozrejmě někdo připsal "omylem". Auto bylo po čelním nárazu do bůhvíčeho - měněné světlomety, chladiče, maska, nárazník, víko motoru. Po pečlivém zkoumání: Nic nešlo na kastli ani na motor, což bylo nejdůležitější, oprava byla navíc provedena skvěle. Jediný problém, lakýrník byl asi po lobotomii, takže začíná opadávat lak z nárazníku a na přestříkání bude muset asi i víko. Ale to auto je zdravý až hanba. Beru. Dohodnu nižší cenu a hurá s nim do Prahy (03.07.2013):
Opravy: Brácha je mechanik v autorizovanym volváckym servisu, což se samozřejmě náramně hodí. Jedu s Volverinem na diagnostiku, která nevyhodila zhola nic. Zdravej jak řípa! Dokonce i podvozek je prý v nezvykle skvělém stavu. Po pečlivé vstupní prohlídce jsem upozorněn, že je potřeba vyměnit pravý čep řízeni a tyčku stabilizátoru, ty jsou potřeba vyměnit i obě vzadu. Beru vše od FEBI, investice ani ne 3tis., jelikož mám velké slevy (a servis mi brácha neúčtuje). Než to stačím dát udělat, nějakej dobrák mi odře dveře, zrcátko a mírně blatník u spolujezdce. Chtěl od toho ujet, naštěstí jsem se ale zrovna vracel k autu, takže jsem ho stihl zastavit a sepsat s ním protokol. O týden později Volverin cestuje na svou první velkou návštěvu servisu. Udělá se podvozek a samozřejmě jde na přestříkání vše, co ten ničitel napáchal.
- volverin.jpg (65.65 KiB) Zobrazeno 6989 x
Servis si účtuje 38tis., které samozřejmě platí pojišťovna. Snad jsme si to s Volverinem vybrali. Aby mi to někdo odřel třetí týden, co auto mám, je k po*rání, co si budeme povídat.
Momentálně mám najeto jen pět tisíc, protože moc nejezdim, ale za těch pár tisíc se hodně ztišil motor a kdybych věřil tomu, že je to poznatelný, tak bych dokonce řek, že mu šel drobátko nahoru výkon (samozřejmě do něj leju výhradně Vervu a hodlám dolejvat aditiva), což je dáno asi i o něco větším točením motoru. Momentálně by autu nemělo být vůbec nic. Šlape skvěle, jsem s ním naprosto spokojenej.
A hlavně. Pokaždý, když někde zaparkuju a odcházim od něj, několikrát se otáčim, jak kdyby na jeho místě ležela nahá ženská. Furt se ne a ne nabažit. To auto je nádherný a furt nevěřim tomu, že jsem si tenhle sen splnil
Záznam oprav a investic:
072013: Koupě
082013: Odřené a následně stříkané dveře, zrcátko a blatník u spolujezdce (0Kč, povinné ručení viníka)
082013: Levý přední čep řízení, levá přední a obě zadní tyčky stabilizátoru (3200Kč)
O čem přemýšlím / co chystám
Sjet na brzdu a zjistit reálný výkon. Auto je teď v perfektním stavu a jestli motoru chybí nějaké ty koníčky, chci to vědět. Pokud bude vše ok, hodně přemýšlím o chipu