440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 11 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od Anonymous »

Poraďte mi prosím. Mám V440 1.7i r.v.1988. Za studena chytne a spatně drží otáčky. Když sešlápnu plyn ta se mu nechce a chcípá. Když pumpuju pedálem tak ho dostanu do otáček a už se dá udržet. Když je motor teplý, tak už jede bez problému. Díky

Anonymous

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od Anonymous »

Franta Polak píše:Poraďte mi prosím. Mám V440 1.7i r.v.1988. Za studena chytne a spatně drží otáčky. Když sešlápnu plyn ta se mu nechce a chcípá. Když pumpuju pedálem tak ho dostanu do otáček a už se dá udržet. Když je motor teplý, tak už jede bez problému. Díky
Přímou zkušenost s tim nemám, ale poradim obecně, jestli to bude k něčemu platný. Pravděpodobně by to mělo dělat čidlo teploty a s tím spojené údaje do ŘJ která si na základě těchto údajů myslí, že je motor teplý hned po nastartování a přeskočí automatický sytič (rozumněj úpravu směsi). Nevím jak je to u tohohle Volva, ale ještě dávej pozor na to, že ty čidla teploty tam můžou být dvě : Jedno dvoupinové - to je pouze informativní a slouží budíku a druhé třípinové a to by to mohlo být. Nakonec ještě pokud tam je nějaké čidlo "váhy vzduchu" - to by mohlo být taky, podle toho určuje ŘJ kolik má a může dát benzínu v poměru k nasátému vzduchu (+k tomu patří ještě lambda sonda, ale to už by jsme se pletli do hodně moc věcí). Snad Ti to pomůže...ale opravdu to ber jenom jako obecné a informativní :roll: :)

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Děkuji za radu. O víkendu se do toho truchu zašťourám a uvidím. Když na něco přídu tak to dám do placu.

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Tak jsem našel dvě čidla. Jedno jednopinové na budík, to na chod motoru nemá vliv. Potom je tam ještě dvoupinové a to má při odpojení na chod motoru dost velký vliv. Nejspíš jde do řídící jednotky náhradní signál s hodnotou studeného motoru a jede to jako ďábel a taky žere. Když jsem ho po pár dnech zapojil, chovalo se to o moc lépe než před tím, tak jsem to čidlo objednal. Uvidím až ho vyměním jestli to bude OK nebo jestli do toho kecá ještě něco. Zatím zrdavím.

max

Já mám rok 91 a řeším to samé

Příspěvek od max »

8) Zdravím,mám Volvo 460 1.8turbo a řeším to samé.Myslel jsem že to jsou svíčky.Koupil jsem ty nejlepší svíčky Bosch a ani ty mi nepomohly.Myslel jsem že to může být turbo,protože to pokud se dostanu na červené pole tak škube.To by asi taky nemělo,že?Kolik stojí to čidlo teploty,o kterém jste se tady ushodly že to může být?

T440
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 108
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Žilina, SR

Příspěvek od T440 »

Ahoj,
Frantovi - ako to dopadlo ? Myslím, či to bolo to čidlo ( asi áno, ale aj tak ).

Maxovi - ak Ti to škube na začiatku červeného pola na turbe, pozri modulačný ventil ( Boost pressure regulating valve) , či ako sa tomu nadáva. Také pneu relátko, lezú doň tri hadičky, je to niekde hneď pod vodičovým ostrekovačom, samozrejme pri motore :-). Dá sa to otestovať asi len výmenným spôsobom :-(.
Ešte by som pozrel rozdelovač, myslím že pasuje z renaulta 19, ja som to kupoval za 700 Sk aj s palcom rozdelovača. pokračoval by som na zapalovacie káble. Turbo ako také zvyčajne býva OK, odchádzajú tie riadiace "blbinky" okolo.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

Nieco podobne sa deje aj mne. za studena si pridava otacky od 700 do 2000. ked ho chvilu podrzim na 2000 tak uz je vsetko ok.
cize ako citam, treba hladat teplotne cidlo? cize moja otazka kde je a kde sa da zohnat nove.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: sk- trnava

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od berzerker »

pozri sem, daval som tam fotky umiestnenia tych senzorov, mal by to byt ten pod cislom 10 (dufam)
viewtopic.php?f=50&t=9861
_________________
850 T5R 2.0 1995 green

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

berzerker píše:pozri sem, daval som tam fotky umiestnenia tych senzorov, mal by to byt ten pod cislom 10 (dufam)
viewtopic.php?f=50&t=9861
dik. :palec:
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

michalmalcek1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 145
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: zvolen

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od michalmalcek1 »

nazdar. inac minule ked som sa hrabal v motore a pri chladici ide zvezok kablov a nasiel som tam odpojeny jeden kabel hnedej farby . doftedy mi motor slapal ako hodinky ako som ho zapojil zacali mi kolisat otacky a zhasinat motor tak som ho zase odpojil a v poho doteraz som nezistil co je to za kabel pozri ci ho nemas nahodov zapojeny
_________________
volvo 440 1.7T R:V 1993
volvo S40 1.9 DI r.v 1999
Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Volvo s60 2.4 103kw 2006 lpg
Volvo s80 3.2 awd 2007 lpg

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

hmm, hneda nie je kostra?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

tento tyzden mi pride nove teplotne cidlo. Ako zlozita je vymena? da sa to zvladnut aj za tychto teplotnych podmienok, alebo si to mam nechat spravit v servise kde aj tak tento tyzden budem?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

cidlo som vymenil a nic moc.
moze cukanie a nestaly volnobeh za studane mat nieco spolocne aj s elektrikou? horsie startuje, ale zda sa mi ze toci dobre.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Hobby
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 12 roků
Bydliště: F-M

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od Hobby »

Koupil jsem své ženě V440 1.7 s řízením 2.2 Jectronik.Dělalo to stejné problémy.Za studena chcípalo,cukalo až po zahřátí jelo ale nic moc.Toto auto nemá diagnostiku takže moje KTS 570 se nechytalo.Takže oscil a vše proměřit.Čidlojsem také měnil,protože paradoxně po odpojení čidla auto jelo lépe.Pozor u tohoto typu je čidlo dvojčinné.Jedna větev pro motor a druhá pro pomocné čerpadlo chladící kapaliny.Nakonec to byla váha vzduchu Bosch 0280212007 která stojí strašné peníze.Za celé auto jsem dal 6000 a za váhu chtěli v Boschi 13000.Nakonec jsem sehnal polskou náhradu od firmy Hart 514 263 za polovinu a auto šlape jako hodinky.
_________________
Volvo 440 1.7i 70kw r.v.1989

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

hmm, vahu vzduchu mam v poriadku. ale stale sa mi nepodarilo odhalit chybu kolisania otacok za studena. ked sa zohreje tak uz kolise len jemne. hladal som aj ten volvnobezny ventil, ale nejako sa mi nepodarilo ho najst :oops:
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: sk- trnava

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od berzerker »

je to celkom jednoduche, fotil som to nedavno..vymontuj ho a poriadne vycisti sprejom na karburatory
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

uf, zle som sa vyjadril. myslel som srobik co urcuje otacky. ten ventil som cistil (ale nerozoberal, len presitil kontakty a vytrel od svinstva staci?).
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 563
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: sk- trnava

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od berzerker »

pravdepodobne nestaci. treba ho brutalne vymyt tym sprejom a ani to nemusi pomoct, ja som musel zohnat nahradny a potom uz bol klud...bosh vyrobil riadny shit :?

Ten srobik ti velmi nepomoze (mozno pomoze,ak uzemnis nejake drotiky, je to napisane v haynesovi) , pretoze elektronika si to zachvilu doreguluje naspat na povodnu uroven.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

zohnal som si jeden, kt. je vraj ok, tak skusim vymenit.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

Vymenil som ventil a nic, tak skusim este stary vycistit a pichnem ho spat. Inak len tak medzi recou, vymenil som ho za BOSCH 0280140502, predtym som mal ten co konci na 501. je tam nejaky rozdiel okrem sposobu ulozenia hadic? uz som vymenil aj teplotne cidlo a stale nic. nejake dalsie napady?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

intercool
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 440 Turbo
Bydliště: Bystřice

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od intercool »

Turbo mi maximálně tak do třičtvrtě budíku, nemůže to dělat katalyzátor??
_________________
440 turbo, Renault Clio 1.5dCi, Honda Civic RTSi, Subaru Impreza GT-WRX-Sti - od každého kousek pro zábavu

a tahá je Iveco Daily 35S15

Tom480
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 898
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od Tom480 »

intercool píše:Turbo mi maximálně tak do třičtvrtě budíku, nemůže to dělat katalyzátor??
To je snad v pořádku, jestli myslíš plnicí tlak, je to tak nastavené z výroby. Myslím, že někdo psal, že je to nastavené na 0.5-0.8 Bar. Víc bych ani nezkoušel, pokud ti má motor a turbo vydržet co nejdéle.
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB

intercool
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 440 Turbo
Bydliště: Bystřice

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od intercool »

Tak to je faine, myslel jsem, že to má jít až do konce, jako u náklaďáku. díky
_________________
440 turbo, Renault Clio 1.5dCi, Honda Civic RTSi, Subaru Impreza GT-WRX-Sti - od každého kousek pro zábavu

a tahá je Iveco Daily 35S15

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2450
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od lucki »

je to sice mimo diskusie, ale je to 0.75 bar
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Re: 440 1.7i Špatý chod za studena. Prosím o radu.

Příspěvek od maxwell »

I když nemám stejný motor ani turbo, ale nemáte tam třeba EGR systém? Exhaust gases rekupelation. tzn. přimíchávání již spálených plynů zpět do sání? Já měl stejný problém protože mi odešli EGR ventily a jak to jelo za studena tak to bylo blbě regulovaný a strašně mi to brblalo. Když se motor zahřál tak to bylo jakš takš ok. Takže jsem EGR vyřadil z provozu a teď mám klid a vše šlape jak má. Lucki Nemáš náhodou u svodů nějaký trubky který jdou jakoby z válců k EGR ventilům?
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
This topic is 11 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400“