Bylo zajímavé si tam přečíst komentáře. 1/2 lidí navrhovala vypnout klíček nebo odpojit kabely.
U automatu zbývá asi fakt ucpat to sání. U Volva by snad šlo - taková ta blambelavá plastová trubka z airboxu by asi šla rychle vyškubnout a nějakým hadrem či oblečením ucpat. Kdo by ale měl morál tohle dělat vedle motoru, který točí možná 7000ot.?
Zbývá jen natrénovat, co v takovém případě dělat; modlit se, aby se to nestalo. Anebo jezdit benzínem
zažil jsem u dodavky Jumper 1,9d
šefik povídá kolik máš oleje, já ti doleju trošku mi zbylo v bandasce a nechcu to vozit tak mi přelil hrubě nad rysku po ujetí cca 5km otačky na max a brutální dymec z výfuku kličky of nepomohlo tak jsem si pozbíral osobní věcí a zdrhal do pole kolega s nasazením vlastního života za pekelného řevu motoru odpojoval baterku (magor) což pomohlo. auto odtahli do servisu kde řekli že je ok a jezdilo dál
Podle mě než si uvědomíš co se vlastně děje, dáš neutrál a zastavíš a pak je to i s tou manuální převodovkou minimálně o spojku (ne-li taky převodovku) dát tam třeba pětku a s motorem vytočeným daleko za omezovačem tu spojku pustit.
No tak jasný, ramena po netu umí dělat každej. Sám bych teda vzhledem k neúctě k vlastnímu životu asi poskakoval nervózně kolem auta a nevěděl co mam dělat...
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
kubexxx píše:Čili jaká je tedy rada co dělat? Kdyby náhodou
Vzít nohy na ramena a někam se schovat... co kdyby začaly lítat ojnice
Myslím si že to zalomení hadice sání je šetrnější i pro manuál.... Třeba u V70 I by šla hezky vyškubnout hned u masky. Ale turbo co tam máš takový kousky nemá ve zvyku, pokud vím.. aspoň jsem o žádný takový příhodě neslyšel.
Naživo jsem to viděl u pětkovýho BMW E39. Dokáže to udělat souvislou mlhu ve všech pruzích jednoho směru dálnice.
Kamarádi co dělali obchodní zástupce tak když měli od nova první model Meganu DCi tak se jim to stávalo několikrát za rok (na 150tkm pětkrát).
_________________ Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Nejlíp jsou na tom zloději co vozí pákový kleště S těma bych se asi do přerušení hadice pustil.
Nebo eště nikdo nevymyslel třeba vystříkat hasičák do sání... to by mohlo v těch točkách eště pár koní přidat
Vysokotlak-nevysokotlak, řezání či odpojování šíleně tuhých hadic. Ve vší úctě si nic z toho neumím prakticky představit. Celý tento čarokrásný jev trvá minutu, maximálně dvě. Příšerné točky. Kravál a kouř. Stres.
V případě manuálu to zadupnout do spojky.
V případě automatu snad leda zadusit ten vstup vzduchu do airboxu. Co si vzpomínám, tak tahle jediná roura nebyla (u D5 V70 120kW) nijak přišroubovaná
Prevence??? kontrolovat olej, jakmile vzroste jeho spotřeba, tak zkouknout jeho množství v mezichladiči a ten případně vypláchnout. Kontrolovat turbo, zda nevydává nějaký zvuky, a jakmile jo, tak jeho kontrola na vůle. Ale v podstatě tomu 100% předejít asi nejde, nicméně si myslim, že než auto tohle udělá, tak musí bejt už něco znatelnýho špatně.
cuhan píše:Lze tomuto všemu předejít? Si nedovedu představit moji dceru v Espace se dvěma prcky na zadní sedačce..
Konkrétně renault to řešil tak že zkrátil interval výměny oleje (tuším z 20 nebo 25 na 15tkm) a údajně pak byl pokoj, tuším celý to mělo na svědomí napékání karbonu okolo ložiska turba a jeho následný opotřebení. Ty kámoši s těma meganama vím že po druhej, třetí výměně turba vždycky když zastavili auta nechávali třeba 5 minut dochlazovat než to zdechli a stejně to bylo prd platný.
Turbo pokud vím nejdřív začne hučet/pískat, a eště než se takhle utrhne ze řetězu, tak ti chvíli nahazuje celej zadek auta mastným bordelem.