Zdravim vsetkych, o tejto "finte" som si uz viacej krat cital na anglickom volvo fore. Niektori pouzivaju ako aditivum do nafty oleje pre dvojtaky-polosynteticke, alebo mineralne, nikdy nie synteticke. Vraj motory bezia hladsie a tichsie, hlavne 2.0D ktory mam aj ja v S40ke. Nevedel som co si mam o tom mysliet tak som sa rozhodol ze vyskusam na mojom druhom aute-Alfa Romeo 156 1.9 M-Jet(140K) 2004. Motor sa nestisil, ale alfa mi obcas za studena trhla pri 1500-2000ot a teraz ani jedno trhnutie a ide trochu kulturnejsie. Mozno si teraz uz len domyslam, tiez sa mi zda,ze ide lepsie v nizkych a stredny otackach.
Mate s tym nejake skusenosti??
Dolial som mineralny olej, priblizne 300ml do plnej nadrze. Inak vzdy som pouzival toto aditivum:
http://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=5514&sku=59007
Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Vůz: S40 2.0D(2005)
- Bydliště: Corby, England
#1 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#2 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
Pokazit se tím nic nemůže,ale oleje do 2T jsou docela husté,jak zařídíš rozmíchání?
Samozřejmě to jde v kanistříku třeba s 5l nafty a pak dolít do plna,ale ta práce s tím....Není jednodušší použít klasická aditiva?
Taky se to používalo před převratem,prý ta nafta byla moc "suchá",ale to myslím teď není a i běžná adit. přimazávají.
Další vcelku známé možnost míchání:
-benzín proti zamrznutí
-petrolej proti zamrznutí
-ředidlo Bezaromatik(těžký benzín) snad vyšší výkon
-různé fritovací oleje dávají socky do starých motorů aby ušetřili
Samozřejmě to jde v kanistříku třeba s 5l nafty a pak dolít do plna,ale ta práce s tím....Není jednodušší použít klasická aditiva?
Taky se to používalo před převratem,prý ta nafta byla moc "suchá",ale to myslím teď není a i běžná adit. přimazávají.
Další vcelku známé možnost míchání:
-benzín proti zamrznutí
-petrolej proti zamrznutí
-ředidlo Bezaromatik(těžký benzín) snad vyšší výkon
-různé fritovací oleje dávají socky do starých motorů aby ušetřili
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
selap: dnešní zweitakt oleje se rozmíhaji uplně v pohodě. Nesmí to holt být M2T
Kvůli DPF je dobrý používat naopak oleje co nejlepší bez popelnatých zbytků, abyste si nazasírali filtr.
Výše zmíněné rozhodně neznamená, že s běžným užíváním 2T olejů v naftě souhlasím. Sám jsem to použil pouze 2x a to v Kájovi na 2 nádrže po sobě á půlitr kvůli "zajetí" nových vstřiků, mogul TSF.
K těm sockám se nebudu vyjadřovat, nicméně kdybych měl zdroj použitýho oleje, tak bych na něj jezdil taky řekněme v 30% koncentraci...
Kvůli DPF je dobrý používat naopak oleje co nejlepší bez popelnatých zbytků, abyste si nazasírali filtr.
Výše zmíněné rozhodně neznamená, že s běžným užíváním 2T olejů v naftě souhlasím. Sám jsem to použil pouze 2x a to v Kájovi na 2 nádrže po sobě á půlitr kvůli "zajetí" nových vstřiků, mogul TSF.
K těm sockám se nebudu vyjadřovat, nicméně kdybych měl zdroj použitýho oleje, tak bych na něj jezdil taky řekněme v 30% koncentraci...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 114
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Verona, IT
- Vůz: V40 1.8 BiFuel
#4 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
Kratce po revoluci jsem mel Kadetta E 1,6D.
Byl cerstve dotazenej z nemecka, trochu zrezlej, ale mechanicky a motorove perfektni.
Kamarad, ktrerej pracoval na letisti se me jednou zeptal, jestli nechci misto nafty kerosin za par kacek, ze on do Sierry 2,3D nic jineho neleje, a ze ani Avie patrici letisti nevidela za poslednich 15-20 let naftu vic nez 10x, a to jen tehdy, kdyz musela dal a nedojela by zpatky. Tak jsem jezdil na kerosin asi rok, nejakych 30 tisic, auto vubec nehulilo a proti nafte zadny viditelny/citelny rozdil nebyl. Na 40 litru nadrze jsem prilejval 5 litru nafty, aby byla mastnejsi. Neukrast mi auto clovek, co ho dotah z nemecka, jeste dalsich 100 tisic bych jiste bez problemu udelal.
Netusim, jak by na neco takoveho zareagovali dnesni turbochrochty, ale asi by jim to moc nesmakovalo.
Sorry za lehky OT.
Byl cerstve dotazenej z nemecka, trochu zrezlej, ale mechanicky a motorove perfektni.
Kamarad, ktrerej pracoval na letisti se me jednou zeptal, jestli nechci misto nafty kerosin za par kacek, ze on do Sierry 2,3D nic jineho neleje, a ze ani Avie patrici letisti nevidela za poslednich 15-20 let naftu vic nez 10x, a to jen tehdy, kdyz musela dal a nedojela by zpatky. Tak jsem jezdil na kerosin asi rok, nejakych 30 tisic, auto vubec nehulilo a proti nafte zadny viditelny/citelny rozdil nebyl. Na 40 litru nadrze jsem prilejval 5 litru nafty, aby byla mastnejsi. Neukrast mi auto clovek, co ho dotah z nemecka, jeste dalsich 100 tisic bych jiste bez problemu udelal.
Netusim, jak by na neco takoveho zareagovali dnesni turbochrochty, ale asi by jim to moc nesmakovalo.
Sorry za lehky OT.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#5 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
kerosin namiesto nafty pouziva napiklad americka armada bezne. kvoli logistike. Ma to nejake muchy, pri nizsich tlakoch to tusim moc nechyta, o dvojtaktovom olejceku som moc nepocul. Asi by som to do auta nelial a toboz ni ak ma DPF, to sa kazi aj bez pomoci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Vůz: S40 2.0D(2005)
- Bydliště: Corby, England
#6 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
No ozyvam sa dlhsom case. Po niekolkych puzitiach auto viditelne menej dymi a aj vstrekovace sa utisili hlavne za studena. DPF mam vybrany, takze o jeden problem menej.
Pouzivam do kazdej druhej plnej nadze mineralny olej s nizkym obsahom popolu.
Pouzivam do kazdej druhej plnej nadze mineralny olej s nizkym obsahom popolu.
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995
#7 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum
2t oleja do nafty sa netreba bat, ani s FAP/DPf, len treba vybrat vhodnu specifikaciu. Low smoke oleje maju obsah popola nizsi ako samotna nafta a zlepsuju spalovanie a cistia palivovy system, motory bezia hladsie. V DE "pancuje" naftu spusta ludi, nikto sa nestazuje. Udavaju tiez vyrazne znizenu dymivost, preddlzenie intervalov regeneracie DPF a lepsie emisie na emisnej kontrole. Zda sa, ze mazivost nafty je dostatocna aj bez 2t oleja - kvoli biozlozke. - to len na okraj..
Odporuca sa pomer 1:200.
Najnovsie som cital, ze pancuju aj benzin do priamovstrekov - tiez idu potom hladsie a menej karbonuju, treba vsak mensi pomer, okolo 1:300, niektori davaju len kazdu 3-5 nadrz.
Mozne negativa 2t oleja je znizenie cetanoveho cisla paliva a ak obsahuju zluceniny kovov - hlavne zinku, tak naopak zanasaju vstreky. Treba preto vybrat olej bez kovovych aditiv.
Vhodna norma je JASO FC , ISO-L-EGC, polostnt. Vyssie normy su nevhodne kvoli vysokovykonnym aditivam.
Ja primiesavam do 2.0 hdi s fapkom Addinol MZ 406 - je bez zinku.
K jazdeniu na kerozin som videl info, ze ak vo Wehrmachte musia jazdit na kerozin, maju nariadene pridavat aditivum na zvysenie mazivosti.
Odporuca sa pomer 1:200.
Najnovsie som cital, ze pancuju aj benzin do priamovstrekov - tiez idu potom hladsie a menej karbonuju, treba vsak mensi pomer, okolo 1:300, niektori davaju len kazdu 3-5 nadrz.
Mozne negativa 2t oleja je znizenie cetanoveho cisla paliva a ak obsahuju zluceniny kovov - hlavne zinku, tak naopak zanasaju vstreky. Treba preto vybrat olej bez kovovych aditiv.
Vhodna norma je JASO FC , ISO-L-EGC, polostnt. Vyssie normy su nevhodne kvoli vysokovykonnym aditivam.
Ja primiesavam do 2.0 hdi s fapkom Addinol MZ 406 - je bez zinku.
K jazdeniu na kerozin som videl info, ze ak vo Wehrmachte musia jazdit na kerozin, maju nariadene pridavat aditivum na zvysenie mazivosti.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek