Jaké Volvo by jste doporučili pro milovníka svižnější jízdy? Nejlépe aby mě nesežralo , přitom abych se nebál mu trochu víc naložit. Jezdím dálky i město, jak kdy.
Aktuálně mám S80 147 kW na LPG. Celkově spokojenost, provoz s LPG na úrovni nafty (cca. 2,1 Kč/km), ale tak trochu lenoch. U S80 rád zůstanu, nemám důvod si stěžovat. Co by mohlo jezdit trochu svižněji a být provozně snesitelné? Turbína s LPG, nebo silnější nafta?
Rok cca. 2007 - 8, zatím se rozkoukávám. Díky Dan
Naposledy upravil(a) Daniel Kout dne 10 srp 2013 09:50, celkem upraveno 1 x.
Asi se to leckomu nebude líbit, ale dovolil bych si vyslovit kacířskou myšlenku, že pokud je to auto na každodenní ježdění, tak nejsvižnějc a nejrychlejc se svezeš naftou. Ne proto že by snad byla nejrychlejší, ale jednoduše proto, že pokud vůbec nebudeš koukat na spotřebu a budeš jezdit jak to největší hovado, tak se stejně nedostaneš přes 10 litrů (nesmíš jít do kombinace AWD + automat, tam by ses možná na těch 10 dostal). Prostě nebudeš koukat na spotřebu a pojedeš si svým tempem tak aby sis to užil. Nevím jak ostatní, ale já jsem došel k tomu že když se sériovým Volvem zjistíte co už je jízda na hraně a uberete cca 10% tak pojedete ještě stále dost rychle a svižně a auto se bude cítit jako ryba ve vodě, a vy si jízdu užijete bez pocitu, že auto trápíte.
Pokud si koupíš něco benzínovýho, tak to bude schopný jet o něco víc než ta silná nafta, ale za cenu nesmyslný spotřeby, takže se budeš muset kvůli spotřebě krotit a stejně si to neužiješ.
Jiná situace je auto na víkend pro radost... adrenalin... tam je jasná volba nejsilnější benzín co je v nabídce. Chce to ale mít ještě jedno normální auto. Pak taky samozřejmě můžeš mít dost peněz abys uživil silný benzínový auto v každodenním provozu a ještě si to užil, ale takový lidi si ty auta většinou nekupujou jetý....
Danniel74 píše:Jaké Volvo by jste doporučili pro milovníka svižnější jízdy? Nejlépe aby mě nesežralo , přitom abych se nebál mu trochu víc naložit. Jezdím dálky i město, jak kdy.
Aktuálně mám S80 147 kW na LPG. Celkově spokojenost, provoz s LPG na úrovni nafty (cca. 2,1 Kč/km), ale tak trochu lenoch. U S80 rád zůstanu, nemám důvod si stěžovat. Co by mohlo jezdit trochu svižněji a být provozně snesitelné? Turbína s LPG, nebo silnější nafta?
dali píše:Asi se to leckomu nebude líbit, ale dovolil bych si vyslovit kacířskou myšlenku, že pokud je to auto na každodenní ježdění, tak nejsvižnějc a nejrychlejc se svezeš naftou. Ne proto že by snad byla nejrychlejší, ale jednoduše proto, že pokud vůbec nebudeš koukat na spotřebu a budeš jezdit jak to největší hovado, tak se stejně nedostaneš přes 10 litrů (nesmíš jít do kombinace AWD + automat, tam by ses možná na těch 10 dostal). Prostě nebudeš koukat na spotřebu a pojedeš si svým tempem tak aby sis to užil. Nevím jak ostatní, ale já jsem došel k tomu že když se sériovým Volvem zjistíte co už je jízda na hraně a uberete cca 10% tak pojedete ještě stále dost rychle a svižně a auto se bude cítit jako ryba ve vodě, a vy si jízdu užijete bez pocitu, že auto trápíte. Pokud si koupíš něco benzínovýho, tak to bude schopný jet o něco víc než ta silná nafta, ale za cenu nesmyslný spotřeby, takže se budeš muset kvůli spotřebě krotit a stejně si to neužiješ.
Jiná situace je auto na víkend pro radost... adrenalin... tam je jasná volba nejsilnější benzín co je v nabídce. Chce to ale mít ještě jedno normální auto. Pak taky samozřejmě můžeš mít dost peněz abys uživil silný benzínový auto v každodenním provozu a ještě si to užil, ale takový lidi si ty auta většinou nekupujou jetý....
Přesně
Jenom to vyzkoušej, a vsadím, že nám dáš za pravdu.
Jezdím slušně, neprasím, mám se rád, neničím techniku .. proč taky. Ale čas od času potřebuji jet rychle a čas od času se chci trochu projet i když nemusím.
Máme S80 a V70, obě auta jsou fajn, v kondici, na svůj věk zcela OK. Proč koukám i po něčem jiném? Nedávno jsem jel s kolegou nějakým Medvědem (rok 2007, 3 litry nafta, automat), byla to velmi, svižná jízda, motor nehonil, automat zcela s přehledem. Velké překvapení, na podobný cestovní průměr musím S80 sakra honit, něž se trochu rozjede. Tak koukám, co podobného najdu u Volva, jako auto do firmy. Podmínkou je použitelnost i pro "rodinu" tj. 2+2 lidi + cajky v kufru. Za 14 už jezdit nechci, pokud začneš jezdit hodně, tak to prostě bolí i když to jde. Nové nafty u Volva neznám, subjektivně (nic o tom nevím) nemá Volvo motor jako Audi, popř. MB, ale to se pletu, nebo ne?
V70I T5 manuál, najeto 8 tisíc od koupě, spotřeba v průměru 10,2 dle tankování. A při jízdě se nenudím. Lehká noha/klobouk kolem 9,3 L, svižná jízda kolem 11 L
pružné zrychlení 100-160 km/h cca 7,8 sek.
Zatím jsem nejel žádnou extra dlouhou trasu. Ale počítám se spotřebou kolem 8,5-9.
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
doktor píše:V70I T5 manuál, najeto 8 tisíc od koupě, spotřeba v průměru 10,2 dle tankování. A při jízdě se nenudím. Lehká noha/klobouk kolem 9,3 L, svižná jízda kolem 11 L
pružné zrychlení 100-160 km/h cca 7,8 sek.
Zatím jsem nejel žádnou extra dlouhou trasu. Ale počítám se spotřebou kolem 8,5-9.
Tak dobře to já neumím. Chvilku jsem měl V70 2,4T. Dálky v klidu byly naprosto O.K, ale přískoky po Liberci strašné, stejně jako dálnice při rychlostech okolo 160. Města a kvapík byla vždy za 12 - 14litrů. To S80 s 2,9 je úspornější, ve městě je dle mého znát "novější" řízení motoru, na dálky jsem okolo 11 benzín. Aktuálně s 55 litrů lpg dojezd průměrných 440 km, cena lpg 16,30 Kč.
Vím, že vymýšlím nesmysly, auto jezdí zcela v pohodě, nyní relativně za pár korun, nebudu raději psát kolik jsem nasypal do uvedení do perfektního mechanického stavu, ale.. shlédl jsem se v porci krouťáku v nízkých otážkách a absenci foftklacku. Prostě degenerace, vím.. ale co jsem začal jezdit trochu víc, preference se změnily.
myslim ze cokoliv z rady P2 s tim 93kW nebo 136kW motorem, co se da naladit na 160-165kW (v S60 to musi jet neuveritelne)... budes s tim jezdit kolem 7 litru nafty, kdyz mu budes nakladat a to svezeni, to je proste bomba, kdyz te zatlaci cca 450Nm do sedacky... jedinej problem bude vetsi spotreba prednich gum (ja mam po necelych 20-tis najezdu z 8-9mm pouhe 3-4mm)... ale ten kroutak za to rozhodne stoji
myslim ze cokoliv z rady P2 s tim 93kW nebo 136kW motorem, co se da naladit na 160-165kW (v S60 to musi jet neuveritelne)... budes s tim jezdit kolem 7 litru nafty, kdyz mu budes nakladat a to svezeni, to je proste bomba, kdyz te zatlaci cca 450Nm do sedacky... jedinej problem bude vetsi spotreba prednich gum (ja mam po necelych 20-tis najezdu z 8-9mm pouhe 3-4mm)... ale ten kroutak za to rozhodne stoji
..::Philip::.. píše:tymon jeste rad kvrdla saltrpakou.
to víš, mladej kluk
prdlajs... nalijme si cisteho vina... automat v P3 to je ukazkovej pripad typu autobus... ten dokaze ten vykon pocitove snizit tak o 30% oproti manualu... jo super, je to pohodlny, ale ze by se z toho clovek posadil na zadek, kdyz mu slapnes? navic predjizdeni je tragedie... slapnes na to, jde to o dva dolu, pak hned zase o jeden nahoru, pak to toci skoro do cerveneho... no des bes ve spojeni s naftou
docela dobrej automat je ten 5-ti kvalt v P2, ale taky to neni zadna hitparada...
nejlip fakt radila (s cim jsem mel moznost jet) 850 T5 (R) a pak ty novejsi P1 s Powershiftem (DSG - dvojspojka)
jeste abych ty automaty uplne neodsuzoval, tak s V8 je ten automat docela dobrej kamarad... toz pravda, tam je to prijemne svezeni ...ale to neni do tehle diskuze, kdyz hledas neco, co malo zere a hodne jede