Jezdite s naftakem na fritovací olej?

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

Jezdite s naftakem na fritovací olej?

Příspěvek od Anonymous »

Slyšel jsem ze starší naftový auta můžou používat jako palivo fritovací olej. Máte s tím někdo zkušenost. Dík ya odpověď.

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

někde jsme se tady o tom bavili ale mam takovej pocit že to proběhlo lamparnou a je to f čudu :lol: každopadně tady par takovejch střelců je vid Zebe 8) tak by ti k tomu mohli něco říct...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7910
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Nebo koukni sem do fora:
http://www.mercedes-classic.cz/
Každopádně to musíš ředit 1:1 s naftou a v zimě předehřívat.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Jezdite s naftakem na fritovací olej?

Příspěvek od travex »

pepa píše:Slyšel jsem ze starší naftový auta můžou používat jako palivo fritovací olej. Máte s tím někdo zkušenost. Dík ya odpověď.
provedl jsem test a bohuzel bez predehrevu paliva se na cistou "lukanu" litat neda.... teda rozhodne pri teplotach pod 10C (lukana houstne a maslovati).... takze jedine michat s naftou v pomeru cca 3:7 ve prospech nafty... ekonomicky nezajimave....

Pro moznost pouziti 100" lukany je nutno auto doplnit ruznymi udelatky (minimalne je vsak nutny predehrav na lukanu a druha nadrz na naftu pro startovani a zhasinani motoru) - tzn pak startujes na naftu po zahrati lukany na vice jak 70C je provedeno prepnuti na lukanu a pred vypnutim motoru je opet prepnuto na naftu (dulezite rpo dalsi uspesny start)..... cena kompletni sady vyjde na cca 500 EUR, lze vsak usetrit pri stavbe sady doma... vzhledem k cene sady a rozdilu v cene lukana/nafta to neni az tak zajimave.... lukana uz davno neni za 14 / litr jako tomu bylo loni v lete... ted je lukana za 22/litr.... rozdil je 7 korun na litru.... z meho pohledu se nevyplati....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

A pres leto je take nutne predehrivat? Mate s tim nejakou zkusenost.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7910
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

pepa píše:A pres leto je take nutne predehrivat? Mate s tim nejakou zkusenost.
olej jo
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

pepa píše:A pres leto je take nutne predehrivat? Mate s tim nejakou zkusenost.
problem je s viskozitou oleje, pokud ho redis naftou tak pak OK, v lete ti ro jezdit bude, vyzkouseny pomer cca 7:3 (nafty bylo vic). Pokud chces jezdit na cistej fritol tak predehrev je nutnost.... olej by mel byt predehran na minimalne 60-70C
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7910
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

travex píše:
pepa píše:A pres leto je take nutne predehrivat? Mate s tim nejakou zkusenost.
problem je s viskozitou oleje, pokud ho redis naftou tak pak OK, v lete ti ro jezdit bude, vyzkouseny pomer cca 7:3 (nafty bylo vic). Pokud chces jezdit na cistej fritol tak predehrev je nutnost.... olej by mel byt predehran na minimalne 60-70C
Nafta je předehřejvaná na 50 stupňů+-
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Honza píše:Nafta je předehřejvaná na 50 stupňů+-
Honza: zapoměl jsem že je to u D5252T

u motoru D24 predehrev nafty nenajdes....tedy pokud nemas novejsi provedeni filtru z TDI. Tahle forma predehrevu ale tak jako tak neni vhodna pro fritovaci olej....

PS: fritovaci olej se momentalne prodava cca za 22 CZK litr - nemyslim ze by se vyplatilo usetrit 8 CZK na litr za cenu instalace kdejakych vynalezu. V pripade redeni usetrim cca 150 korun na nadrzi a to se teprve nevyplati.... navic pouziti fritovaciho opleje jako paliva podleha zdaneni stejne jako obycejna nafta. Dan je nutno priznat k platbe misnimu financimu uradu. Po zaplaceni dane je litr oleje drazsi nez litr nafty.... legalne se to tedy nevyplaci vubec.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Zeb
Offline
Příspěvky: 892
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

No já to do svýho leju (jen v létě, když je teplo) jak mě napadne a občas to zředim naftou, takže to pak vypadá tak, že mam v nádrži tak 45-50 l oleje a 15-10 litrů nafty. Je fakt, že když se začnou už ranní teploty pohybovat kolem 10, tak to blbě startuje a chce to ředit víc, popř. jen čistou naftu. Jedinej znatelnej vedlejší účinek je vůně řízků a hranolek, co se line z vejfuku, ale to jsem jednou dost účinně vyřešil tak, že jsem do toho chrstnul litrovku lampovýho oleje "Skandinávská borovice" a bylo po řízkách.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
This topic is 14 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“