Problém s klimou 940

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#1 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

Začátkem léta mi manuální klima začala fungovat takový způsobem, že kompresor vypínal-zapínal v pár vteřinových intevalech (cca. 7-8sec.).(asi by měl běžet furt, že?) Připisoval jsem to úbytku chladiva v systému. Moc jsem ji ani kvůli tomu nepoužíval. Dnes jsem ji chtěl dát naplnit. Chvíli hledali druhý ventil, ale nenašli, pak se s tím smířili, že je jen jeden. Pak mi to napojili na ten automat, asi 20 min. to dělalo svoji práci, a když bylo hotovo, tak jsem na pokyn mistra nastartoval, ale klima nezačala chladit, i když elmag. spojka se sepla. Pak jsem dostal pokyn vypnout motor. Pan zkusil rukou přetočit kompresor, a zkonstatoval, že je vadný, jelikož při otáčení neklade žádný odpor. Že prý by to mělo jít přetočit s takovým proměnlivým odporem. Tak mi chladivo zase odsál s tím, že až budu mít funkční kompresor, ať se vrátím, a pak to dokončíme.
Takhle se dá zjistit vadný kompresor? Při koupi druhého kompresoru můžu obdobným způsobem zjistit jeho stav?
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Problém s klimou 940

Příspěvek od Sergej »

Laicky sa da zbezne odskusat tak ze mu zapchas prstom sanie a musis pri otacani citit podtlak, alebo zapchas vystup a musis citit pretlak a tomu zodpovedajuci odpor pri otacani. Ak mas DKS15BH, tak ten je 7 piestovy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#3 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

Mám tam Seiko Seiki SS-121DS5. Existuje nejaký spoľahlivý spôsob na zistenie stavu, alebo si kúpim mačku vo vreci? :D
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Problém s klimou 940

Příspěvek od Sergej »

gusto píše:Mám tam Seiko Seiki SS-121DS5. Existuje nejaký spoľahlivý spôsob na zistenie stavu, alebo si kúpim mačku vo vreci? :D
Mozes skusit zmerat kompresiu :-)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Problém s klimou 940

Příspěvek od Urvanej »

Teda nejde mi z prstů, ale co už. Na fauvé klubu na to je nějakej topík.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6 Problém s klimou 940

Příspěvek od standa »

Je mě divný, že klima fungovala (sice s vypínáním, ale fungovala), a při doplnění chladiva se pokazí stojící kompresor??? Před minutou jsem zkusil protočit kompresor na svým kombíku (klima funguje i po testu :) ) a na Fiatu Stilo (neznámý stav) a oba kompresory jsem protočil rukou proti malému, konstantnímu odporu ...

Cyklické vypínání kompresoru provádí tlakové spínače, buď spínač vysokého tlaku (t.j. kompresor funguje ažažmoc), nebo spínač nízkého tlaku (t.j. málo chladiva v systému a na nasávací straně kompresoru je moc malý tlak, čili kompresor funguje taky).
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#7 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

No právě, ona sice vypínala, ale fungovala, bylo tam málo chladiva. Na protáčení neklade skoro žádný odpor, takže asi kaput.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#8 Problém s klimou 940

Příspěvek od standa »

Právě že nééééé! :D

Můj kompresor se volně otáčí a klima přesto funguje, nevidím důvod, proč by stejně tak nemohlo být u Tebe - závěr toho mechanika je evidentně špatný. Navíc když jsi na doplnění chladiva přijel s funkční klimou...
Viděl jsi vůbec na vlastní oči, že po doplnění chladiva se elmag. spojka sepne a kompresor se točí? Odšroubuj čepičku na servisním ventilu a krátce zmáčkni kuličku - musí to pořádně syknout.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Problém s klimou 940

Příspěvek od Urvanej »

nééééé, má odčerpáno, tzn by tam měl mít pusto a prázdno bez chladiva...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 Problém s klimou 940

Příspěvek od standa »

správně néééé :D - sem zapomněl, že je odčerpáno :roll:

vše ostatní platí...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#11 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

Jo, viděl jsem zaplou elmag. spojku a točící se kompresor, a chlápek mi ukazoval budík na plničce, kterej měl ukazovat nižší tlak, nebo něco v tom smyslu, že by to mělo ještě nasát chladivo nebo co. Prostě kompresor se točil, sahara se taky zapla, akorát to foukalo do kabiny vzduch o teplote okolí. Pak zkusil rukou protočit kompresor, a přišel na závěr, že je nefunkční.
A celou cestu z Brna jsme měli klimu zaplou, a i když vypínala, tak furt chladila.
Asi bych měl navštívit někoho, kdo se v tom vyzná. Ale koho, v mém okolí nevím o nikom. Kurňa, to už vymřeli všichni poctivý řemeselníci? :x
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#12 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

Odborník na klimatizace nalezen. Bydlí sice 70km daleko, ale umí. Byl jsem u něho v pondělí večer, byl velice ochotný, i přes pokročilou hodinu se pustil do díla. Nejdřív mě vyzpovídal, pak udělal tlakovou zkoušku dusíkem (12barů) na půl hodinu. Únik byl minimální, tak se rozhodl pokračovat. V databáze našel všechny hodnoty (množství chladiva, viskozita oleje) a taky zajímavou věc. Ventil plnění vysokotlakého okruhu u kompresoru klimatizace. Po prohledání celého systému se spokojil i s ventilem u vysoušeče. Ale okomentoval to tím, že bez přípojky na vysokotlakou větev se to mnohem hůř diagnostikuje, kdyby něco nehrálo. Potom spustil mašinku, tak na půl hodinku. Když plnička skončila, tak jsem nastartoval, zapl knoflík, a div se světe, klima klimovala. Pak jsme to různě zkoušeli, on sledoval tlakoměr, spokojeně pokyvoval hlavou, a pak prohlásil, že je hotovo. Dva dny jezdím v těch vedrech, a užívám si funkční klimošku. A jako bonus mám různé zajímavé a cenné informace o fungování klimatizací.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#13 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

Akorát se divil, že větrák (sahara) je jednorychlostní, prý by měl být dvourychlostní a já mu nevěděl zodpovědně říct jak to je. Jak to je?
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Problém s klimou 940

Příspěvek od Urvanej »

Tak to je divný, ten ventil tam nemám a ani neni ve VADISu. Leda, že by byl nějak záhadně součástí kompresoru. Proto sem ti do telefonu tvrdil to co sem tvrdil :-)
Přílohy
Klima z VADISu-forum.jpg
Klima z VADISu-forum.jpg (109.2 KiB) Zobrazeno 3606 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#15 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

On neměl VADIS, ale ňákou univerzal databázi. A ten větrák je jedno, nebo dvourychlostní?
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Problém s klimou 940

Příspěvek od Sergej »

Mal by byt 2, pozri co do neho idu 3 vodice, a ci su na kondenzatore klimy 3 tlakove spinace - fialovy hnedy a tusim sedy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#17 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

Ano, tri vodiče, a tri snímače. Mne ide ten vetrák na druhý stupeň. Relátko je pod ľavým svetlom?
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Problém s klimou 940

Příspěvek od Sergej »

gusto píše:Ano, tri vodiče, a tri snímače. Mne ide ten vetrák na druhý stupeň. Relátko je pod ľavým svetlom?
pri pohlade z predu, ano, aspon na 960. Inac daj prec konektor zo snimacov a postupne skratuj konektory, ventilator by sa mal rozbehnut.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#19 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

A nič neposeriem? Čo sú to za snímače?
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Problém s klimou 940

Příspěvek od Sergej »

tlakove spinace, co spinaju to rele.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#21 Problém s klimou 940

Příspěvek od standa »

Gusto, a jaký byl důvod nefunkčnosti klimy po prvním plnění?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#22 Problém s klimou 940

Příspěvek od gusto »

To jsme bohužel nezjistili.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“