
Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Nebo je to běžnej jev před nástupem turba, když turbo nastupuje v minimálnim tahu?
Díky
st
Moc díky. V pátek jedu do servisu kvůi výměně tyček stabilizátoru, tak je rovnou poprosim i o tohle.sordo píše:Mě to dělalo něco podobného. Když jsem to napíchnul na diagnostiku byl vidět pokles tlaku v sání. Takže jsem vyčistil regulátor tlaku turba. Od té doby všec v pohodě.
Člověk by si až skoro řek, že to je vlastnost VNT turba. Pokud jedeš na málo plynu na nízký otáčky, rozváděcí lopatky zůstávaj otevřený, tak aby turbo kladlo co nejmenší odpor, jakmile přidáš, tak se lopatky přivřou pomocí podtlaku aby i v těch malých otáčkách turbo dosáhlo požadovanýho tlaku. Podle mě to už z principu kvůli tomu že je to ovládaný podtlakem, kterej je regulovanej elektronickým solenoidem nějakej zlomek vteřiny trvat musí. Otázkou je jaká prodleva je ještě v normě a jaká už ne.st39.6 píše:Když během jízdy (rovinka i kopec, dolu nevim) držim plyn na furt stejný úrovni a bud pomaloučku poheboučku zrychluju (na kterejkoliv rychlostní stupen) nebo držim rychlost a potom se rozhodnu pomalu zrychlit, někde kolem devatenáctiset otáček na malilinkou chviličku, sotva půl sekundy, možná i mín, drobátko poklesne tah. Je to jak kdyby automat (kterej nemam) přeřadil (ale byl přitom ukrutně rychlej:D). Nedoprovází to žádnej zvuk, neni to v prudky tahu (naopak, to zrychlení musí bejt fakt úplně tutu nunu pomalý), otáčkoměr to nezaznamená, možná ani spolujezdec ... ale řidič prostě jo
Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Nebo je to běžnej jev před nástupem turba, když turbo nastupuje v minimálnim tahu?
Díky
st
Prosim te viděl jsi někdy graf s krivkou tociveho momentu naftoveho motoru? Podivej se na to a sam uvidíš co jsi tu napsal za kravovinu.Drak3n píše:Ked sa s autom jazdi vyhradne na spotrebu a rucicka otackomera navstivi cervene pole len zriedkavo, toto je nevyhnutny stav.
Btw. v Prahe mate viacero specialistov na Volvo, tak by som tam skocil na kontrolu, skor nez sa toho pokazi viac !
Sam som si svoje tvrdenia preveril v priebehu rokov - jazda na spotrebu/nizke teploty(caste jazdenie po meste) vedu ku karbonizacii roznych casti motora, co potom sposobuje kvantum problemov.Prosim te viděl jsi někdy graf s krivkou tociveho momentu naftoveho motoru? Podivej se na to a sam uvidíš co jsi tu napsal za kravovinu.
To ciselko bol len kratkodoby test na sprintmotor,no stale sa jedna o priemernu spotrebu, kde je zapocitane aj obcasne dupnutie na plyn. Netvrdim, ze zrovna ty musis mat tento problem, ale urcite sa to tyka ludi, ktori jazdia s D5 za 4 litre..geez, co mate vsichni s tema recma o jizde na spotrebu? to auto se pod 2k podiva leda na svetlech nebo na padesatce a kdyz tak koukam na tvuj podpis, tak ty bys mel mit podle tyhle teorie vedle me auto na odpis uz davno
Nezlob se na me ale přijde mi, že si pleteš jízdu na solidní spotřebu s podtacenim motoru. A spotreba 4,5 ltr na dálku s D5 /120 kW mi přijde vic nez normální. Holt čím lepší eco třída tim horší spotreba. U predchazejiciho chlebodarce jsem odcházel z V fh 12/460 a ver mi ze jinak nez na spotřebu se s tim jezdit neda,protože nafta je největší položka v nakladech s najezdem 1 800 000 km a na motoru kromě vodní pumpy alternatoru a starteru bylo vse původní. Nehledě na to ze sáhnout si do červenýho pole otackomeru by te ten motor nejraději zbil. A to i ten 2.5 litr.Drak3n píše:Sam som si svoje tvrdenia preveril v priebehu rokov - jazda na spotrebu/nizke teploty(caste jazdenie po meste) vedu ku karbonizacii roznych casti motora, co potom sposobuje kvantum problemov.Prosim te viděl jsi někdy graf s krivkou tociveho momentu naftoveho motoru? Podivej se na to a sam uvidíš co jsi tu napsal za kravovinu.
Pravidelna navsteva maximalnych otacok(samozrejme aj za ucasti vysoko kvalitneho paliva a pravidelneho servisu)mi zarucila stale povodne turbo/vstreky na 12 rocnom aute a absolutne hladky chod motora.
Co ine zabrani zapeceniu, nez vysoke teploty, ktore sadze vypalia a spolu s tym zmeny otacok, ktore daju do pohybu lopatky ?
To ciselko bol len kratkodoby test na sprintmotor,no stale sa jedna o priemernu spotrebu, kde je zapocitane aj obcasne dupnutie na plyn. Netvrdim, ze zrovna ty musis mat tento problem, ale urcite sa to tyka ludi, ktori jazdia s D5 za 4 litre..geez, co mate vsichni s tema recma o jizde na spotrebu? to auto se pod 2k podiva leda na svetlech nebo na padesatce a kdyz tak koukam na tvuj podpis, tak ty bys mel mit podle tyhle teorie vedle me auto na odpis uz davno
dali píše:Moje trocha do mlýna: Protože benzínová 850 nejela jak má, musel jsem na okruh v Brně jet naftovou V70. Venkovní teplota byla 33°C a když jsem se po chvíli ježdění podíval na teploměr chladící kapaliny, jehož ručička po zahřátí vždy skálopevně držela v polovině stupnice, a viděl jsem jí kousek před červeným polem, celkem mě to vyděsilo, vypnul jsem klimu a zvolnil tempo, i tak auto jelo čímdál míň, prostě intercooler jízdu trojka čtyřka okolo 4000 otáček nestíhal uchladit, dokonce ani klimatizace po znovuzapnutí po dokončení jízdy nechtěla klimovat.... Celou cestu domu jsem si vyčítal, jak jsem něco takovýho nejlepšímu autu co jsem kdy měl moh udělat. Druhej den ale nastal šok... auto jelo jak vyměněný. Řek bych že snad i ten bordel kterým EGR zanáší sání se rozpustil a vylítal vejfukem.... Couračkama už možná něco ze znovunabytýho výkonu ubylo, ale například cvakající vývěvu jsem od tý doby neslyšel.
Už jsem to čet i na anglickým fóru, že chcete-li dieselu udělat dobře, vemte ho na okruh... do doby než jsem to nedopatřením udělal já, jsem tomu nijak extra nevěřil. A že se s ježděním nijak nemažu, jezdím zhruba za 8 litrů s TDI stabilně léto-zima a i s chrochtem patřím na mě známých trasách k (nej)rychlejším.... jak to asi musí mít zanesený nějakej strejda co s tím jezdí za 6,5....
Takže ano, Italian Tuning fungujeA podle mě u aut s VNT musí fungovat dvojnásob....
konstrukce dieselu se za poslednich 20 let dost zmenila a rozhodne ultranizke otacky pro nej nejsou dobre. stredni otacky jsou idealni.st39.6 píše:
"ty motory jsou delany na "praci" v nizsich otackach"
..::Philip::.. píše:konstrukce dieselu se za poslednich 20 let dost zmenila a rozhodne ultranizke otacky pro nej nejsou dobre. stredni otacky jsou idealni.st39.6 píše:
"ty motory jsou delany na "praci" v nizsich otackach"
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé