S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válců

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#1 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válců

Příspěvek od Hroudic »

Zdravím. Zkoušel jsem se podívat jestli někdo neřešil v poslední době podobnej problém, ale nebyl jsem úspěšný (nerad bych tu totiž spamoval). Nechaljsem si do své S60 (2,4i, 2001, 103 kw) zabudovat jednotku na E85. Prvních cca 2000 km v pohodě, bez žádných problémů (bylo to v lednu, tak jsem se i divil, že starty byly asbsolutně bez problémů). Poté mi auto začalo blbnout: nejdřív se po startu nezapínal jeden, někdy i 2 válce (bylo to vždycky když auto dlouho stálo, třeba přes noc), po dalším startu - když jsem třeba dojel na pumpu, tak naskočilo všech 5 válců a auto jelo bez problémů. Teď zase auto nemůžu nastartovat - většinou se to povede až na 3. pokus a i po tom musim motor držet v otáčkách aby se neudusil. Každý startování se tedy teď u mě prodlužuje o takové nejméně 2 minuty. (zase mluvím jenom o startu po delší době, když nastartuju a potom i třeba po 4 hodinách nemá auto problémy normálně naskočit). Ten mechanik, který mi to takle "zmrvil" se mi pořád v tom nějak šťourá, ale nikdy neudělá nic - maximálně tak smaže chybový hlášky (ty pak stejně zase po prvnim špatnym startu naskočí). Neměl by někdo pro mě radu? Asi bych měl zmínit ještě to, že ta jednotka neni na 6 válec, ale na 8!! (prej jiný skladem neměli). Díky moc. Jarda

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#2 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od David Patočka »

Jednotka pro víceválec nevadí, bohužel v průběhu jara dochází k přechodu ze zimního na letní Ethanol, a nyní jsou stále nízké, spíš zimní teploty, což má na svědomí špatné ranní starty.

Takže buďto máš špatně nastavenou jednotku, tedy pokud je nastavitelná bohatost, a nebo nezbývá si dotankovat do nádrže cca 10% benzínu. Pak bude vše OK, a to musíš dělat, dokud nebude tepleji.

Já osobně mám nastavitelnou jednotku Elotec EC 85, a taktéž se mi najednou zhoršily starty, přestože při - 10 °C to bylo v pohodě.
Takže jsem musel upravit nastavení a nyní je vše už OK, i pro příští zimu, bylo to moc chudé...
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#3 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Jasně, letní E85.
Zkus před startem otočit na kontrolky, pak vypnout, opět a teprve startovat.
Tedy dvakrát ti bude palivové čerpadlo hnát palivo.
Mě to funguje.
Jinak málo bohatá směs na start a rozjezd, to jsem měl též.
Bohatost jsem lehce též musel přidat.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#4 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od Hroudic »

Díky moc za rady. :)
Zkusím počkat na léto nebo 2x otočit klíčkem. Snad to bude jenom tim. Osobně se nechci moc vrtat v nastavení. (Moje jednotka je od AUTOETHANOL) Ještě mě napadlo koupit iridiové svíčky. Pomohlo by to? Resp. vím, že by to rozhodně neuškodilo, ale "jen tak" vyhodit 1500 za nové svíčky, když ty co mam zatím fungují dobře.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#5 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od David Patočka »

Ne, pokud svíčky nemají najeto maximum své životnosti, tak to nepomůže.
To všechno mám za sebou, prostě buďto přenastavit studený start, nebo lehce dotankovat benzín.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#6 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od Hroudic »

Tak už mi došla trpělivost a "kouzelnou krabičku" jsem dal pryč, teď jezdím na čistej E85 a auto jede "bez problémů". Jediné co, tak startuji na druhý pokus a příjde mi, že došlo k poklesu výkonu nicméně nejsem závodník a todle mi nevadí. (při předjíždění to chce akorát pořádně podržet v otáčkách)

Spotřeba se drží na cca 9 litrech (podle palubáku), na zimu mam v plánu to ředit 1:3 (benzín:E85).

Díky moc za rady a spousty šťastných km :beer: .

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#7 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od David Patočka »

Pokud budeš takhle jezdit, tak dříve, nebo později podpálíš ventily.
Takže se vyplatí koupi pořádnou krabici a nebo se vrátit k benzínu 8)
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#8 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od Hroudic »

Jednotku jsem dal na reklamaci, tak mě napadlo dát to jinému známemu. Ten se živí předěláváním aut na LPG a i pár E85 má už za sebou....

Může to být ovlivněno i tím kdo to zapojil nebo to je čistě problém té jednotky? =@

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#9 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Zapojením to být může, ale spíš to bude nastavením jednotky.
Třeba mě dělala krabička problém, když se di ní dostalo napětí až na druhé poloze klíčku. Od reklamace problém vyřešen.
Pak nastavení směsi na start a studený chod, to už je na zkoušení a odladění.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#10 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od Hroudic »

Ok to jsem si myslel, tak díky za rady :good:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#11 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od Hroudic »

Ještě bych se rád zeptal jestli někdo neví, které svíčky se dávají do tovární bi-fuel verze? Zkoušel jsem hledat, ale nepodařilo se... :( Případně jestli nevíte o nějakém dealerství svíček Pulstar. (Pulstar.cz hlásí konec prodeje) Děkuji za odpověď :beer:

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#12 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Origo nevím, já mám NGK Iridium.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#13 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od Hroudic »

Super díky moc :good: a studený starty v pohodě???

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#14 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Mohlo by to být lepší, ale to je spíš problém jednotky.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S 60i, 2001,103 kw
Bydliště: Kadaň

#15 S 60 na E85 - problémy se startováním a "vypínáním" válc

Příspěvek od Hroudic »

Ok tak uvidíme..:) díky :good:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“