Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či názor..

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 155
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: s60T5 01 B234T3 aut.+ V70 I 98 B5254Tman
Bydliště: Praha 4

#1 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či názor..

Příspěvek od Oodon »

Dneska dopoledne v 9.27 jsem na 256 km D1 směrem z Kroměříže předjíždel Citroen Picasso v takové trošku táhlejší pravé zatáčce...vyhodil jsem blinkr a "vyhoupl" se vedle něj a v okamžiku kdy se mi jsem ho míjel a otevřel se mi volný výhled tak jsem myslel, že se mi to zdá, ale proti mně v levém pruhu v protisměru běžel ŽIVÝ KůŇ !!! ... celou věčnost trvalo než mi to hlava přebrala, že to je skutečná realita a pak jsem vší silou dupnul na brzdu, volant směřoval doprava od svodidel a koně....Hlavou jsem se lehce dotkl skla 3 sviště pochytaly pásy v sedačkách a žínka ta jen zírala snatlučenou bradou co blbnu (protože ona toho koně viděla, až když proběhla těmi 2 metry mezi námi a svodidly ... )

Cca 300m za koněm taky proti nám (odstavným pruhem) jel nějaký osobák, který jsme ale vníml jen zběžně, měl jaksi jiné starosti a kdybych nemusel sekundu čekat, než projede, abych já mohl odstavit auto ke krajinici tak si ho ani nevšimnu ) auto jsem tedy zastavil u pravých svodidel a zavolal jsme 158 a nahlásil policajtovi, že na 256 km po dálnici běží kůň, on mi odpověděl, že o tom vědí, že běží od 254 km a že tam někdo od nich jede.... jenže kůň i auto zmizely za horizontem a když jsem tam stál cca 10 minut tak jsem se na to vyprdl (spěchali jsem do Brna do ZOO...) a odjel jsem ...

Už při odjezdu jsem si všimnul, že se mi rozsvítily na palubce kontrolka ABS,ESP, ASR a taky taková ta kontrolka "ponorka" , ale postupně jsem vykoušel, že auto brzdí, auto při brždění netluče atd... tak jsem jel dál, normálně jsem dojel do Prahy a večer jsem se stavil za známým co má diagnostiku a i když není profiservisnam škodovky má celkem zmáklý ... ten to připojil na diagnostiku a dokázal smazat tu ponorku, ale ABS, ESP a ASR nešlo..takže to uzavřel slovy, že to bude asi něco jiného než "prošláplá brzda" a že s tím nic neudělá, taky mně upozornil na to, že přední gumy jsou defacto na vyhození (letos nové Barum Bravuris ztratily pár mm, ale hlavně viditelně nerovnoměrně a navíc jsou jakoby "zapečený" ....

Chtěl bych se zeptat či si nechat poradit, jestli si myslíte, že má cenu hledat majitele toho koně (i když povinný ručení asi nemá) ale evidentně je příčinou stavu mého vozu... navíc mám ten hovor na policii a na D1 zůstala celkem dlouhá stopa po mém brždění, ze které by se možná dalo určit, že je z mých pneu....

Octávka má 1 měsíc po záruce (62 500 najeto) takže případná oprava půjde jistě za mnou ...
Auto má i havarijku (5000 spoluúčast) tak kdyby bylo nejhůř, myslíte si, že bych mohl uplatnit tohle (4 nový gumy + zákrok na ty kontrolky asi půjdou přes 5 000 Kč)

Díky za Vaše názory ....

P.S. jasně, že děkuji všem andělům strážným atd.. že nedošlo ke kolizi, ale čím víc uběhlo času tím víc si říkám, proč bych měl nápravu platit já , když to nebyla má vina...
_________________
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák

GDPR_user

#2 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od GDPR_user »

a já už se lekl,že to bylo Volvem.No jo není nad kvalitní auto.Obávám se ale,že škoda ti nevznikla díky koně ale díky špatně vyrobenému autu.Pokud jsem to správně pochopil,tak vmomentě,kdy jsi skočil na brzdy,tak na autě přestalo fungovat ABS.Pokud to tak bylo,žaloval bych automobilku za poškození auta a újmu na zdraví!!!

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#3 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od old.fashioned »

v levým pruhu dálnice, pokud bys na tom místě nedobrzdil a narazil třeba do po jiný nehodě stojícího auta, byl plně odpovědnej za ten náraz, bo máš řídit tak, abys mohl kdykoli včas zastavit při předvídatelný překážce atd...
ale pokud proti tobě pojede auto, poběží kůň, tj. objekty vyžadující úplně jinou reakci (rychlejší), asi by se dalo tvrdit, že nemáš povinnost stihnout ragovat. Zvlášť pokud vedle tebe jelo jiný auto. Musel jsi vybírat z různých reakcí tu nejmíň pro všechny nebezpečnou. Na druhou stranu je to otázka rychlosti tvý jízdy, doby reakce (víc jak 1,5 - 2 sekundy by ti asi nikdo neuznal). To jsou obecný východiska k dovození, jestli jsi měl povinnost reagovat jinak. Ale pokud výsledek je, že brzdej systém při prudkým sešlápnutí brzdy řádně nezabrzdil (tj zabrzdil s chybou), muselo by se zkoumat, jestli to neni opravdu vada auta. To by ti pak asi nikdo nepřiznal, že jsi prudce zabrzdil a tim sis rozbil auto.
Dále jenom porušení předpisů ze strany majitele koně (kterej za něj dle obč. zák. odpovídá), neznamená, že kůň sám způsobil tvůj manévr i tvou poruchu a tedy že majitel koně za škodu odpovídá.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#4 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od skreči »

zkusil bych toto: celý tento příběh přeposlat na několik kompetentních míst do Ml. Boleslavy s tím, že se jedná dle vyjádření asi o výrobní vadu , která Tě může ohrozit na životě. Pohrozit zveřejněním v médiích v případě laxnosti.
dále můžeš podat trestní oznámení na majitele koně, majetková újma atd. důvod si najdi sám, PČR se s tím musí zabývat a Ty budeš mít blíže k vymahatelnosti škody
jinak ještě kontaktuj JUDr. Berana na autoweb.cz
hodně štěstí
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#5 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od skreči »

stopy nafoť,,,,vyjádření servisu písemně atd....co nejvíc důkazních materiálů
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#6 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od Teflon_490 »

Jen k tomu, jestli je majitel kone zodpovedny za "poskozeni" tveho auta - ja doted zil v domneni, ze auto a jeho komponenty musi byt delany na to, aby zvladlo jakykoliv krizovy brzdeni. To, ze ti to potom vyhodi takovy chyby je fakt divny. Kazdopadne vymahat skodu na majiteli kone, ktera vznikla ciste maximalnim brzdenim, pri kterem nedoslo k zadne kolizi, je podle mne nemozne.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#7 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od skreči »

ten kůň tam nemá co dělat, nebo Ti připadá normální , že běhá kůň sám po silnici? :wink:
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#8 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od old.fashioned »

nemá, ale poruchu brzd nezpůsobil, viz příčinná souvislost :wink: Teoreticky vzato způsobil opotřebení pneu, což ale se bude těžko dokazovat. Neboli všechny škody, který vznikly jako důsledek toho manévru, kromě těch,který byly způsobený vadou auta, jdou za osobou odpovědnou za koně. Ale ta ti nic nedá, pokud jsou ty škody tak nízký a obtížně prokazatelný. Havarijko se asi nevztahuje na tvou vadu auta nebo opotřebení pneu.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#9 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od scoff »

bohuzel jsou ceske zakony nastavene tak ze pokud pojedu nekdo mi neopravnene vjede do cesty ja svou rychlou reakci zabranim treba celni srazce nebo kolizi celkove ale pritom se zedru o svodidla nebo rosekam kola na obrubniku je to jen a jen moje chyba
toto je skusenost mych dvou kamaradu ktery zabranili sice nehode ale znicili si auto a jeste vyfasovali pokutu

toto je jeden z duvodu proc mam volvo a pokud se rozjedu do krizovatky na zelenou a do krize ji auto profrci na cervenou nezastavuju a nechavam ho ad si poradi :D

nektere zakony unas jsou opravdu na hlavu
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#10 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od old.fashioned »

na tom, že zákon neumožňuje v tomto případě chtít po majiteli koně náhradu poškození brzd způsobenýho vadou auta, není nic neracionálního :D
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#11 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od skreči »

Scoffi to že kamarádi zaplatili a zničili auto se může stát, ale také nemusí, pokud to jde , tak sehnat svědky a materiální důkazy a podat trestní oznámení, správně má být viník ten, kvůli kterému tak skončili.
Viz. např. když jedeš z vedlejší a napere to do tebe někdo, kdo jede na 50 kilem, tak viník je on i když jsi nedal jakoby přednost, ale musí se zajistit důkazy...1. nedodržel rychlost 2. kdyby jel 50, tak by jsi to normálně stihnul
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#12 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od wickey »

videl bych to tak, ze mas jet pouze tak, abys byl schopen zastavit pokud vznikne necekana prekazka - prizpusobeni jizdy atd... kazdopadne neumim si dost dobre predstavit soud, ktery by tohle nesmetl ze stolu :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#13 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od old.fashioned »

skreči píše: když jedeš z vedlejší a napere to do tebe někdo, kdo jede na 50 kilem, tak viník je on i když jsi nedal jakoby přednost, ale musí se zajistit důkazy...1. nedodržel rychlost 2. kdyby jel 50, tak by jsi to normálně stihnul
kromě případů, kdy řidič vyjíždějící z vedlejší může rozpoznat zjevně vyšší rychlost přijíždějícího auta po hlavní, tzn. v podstatě vždy když ho může vidět

bo řidič se může spoléhat na dodržování pravidel silničního provozu ostatními řidiči, kromě případů, kdy může vidět, že jiný účastník už je porušil :)
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#14 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od skreči »

wickey píše:videl bych to tak, ze mas jet pouze tak, abys byl schopen zastavit pokud vznikne necekana prekazka - prizpusobeni jizdy atd... kazdopadne neumim si dost dobre predstavit soud, ktery by tohle nesmetl ze stolu :)
Soud už několikrát uznal vinu jedoucího po hlavní, který nedodržel rychlost,
Podobný příklad se stal před pár lety...motorkáři vlítnul pes pod kola,,,motorkář těžce zraněn s následky...pes nebyl na vodítku
..viník je majitelka psa, že jej neměla na vodítku,,,ale ústavní soud za pravdu majitelce....řidič jel rychleji než měl ,kdyby jel padesát, tak pes by přeběhl a motorkář by nedošel úhony. A tak to má podle mě být a ne že to do mě narve **** v kilu na hlavní a já za to můžu...ad 1 čekáš že jede 50km/h ad2 když jede rychle nemusíš jeho rychlost odhadnout ani očekávat,,,to pak budeme všichni čekat na vedlejších, protože po hlavní budou jezdit závodníci, kterým se nic nestane.

Perlička na závěr: nedoporučuji brzdit, protože brzdná dráha je jeden z důležitých důkazů a pokud není , tak je to možná důkazní nouze a nemusí dokázat skutečnou rychlost :wink: :D
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 155
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: s60T5 01 B234T3 aut.+ V70 I 98 B5254Tman
Bydliště: Praha 4

#15 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od Oodon »

No jak vidím tak jak se říká

nechám to koňovi ten má větší hlavu ...

P.S. pojišťovna nezklamala když mi řekla, že nedá nic ...a ještě i podotkla, že jsem měl štěstí neb i kdybych se s tím koněm srazil tak dostanu taky nic a musel bych se soudit s majitelem... Protože sice mám v pojistce " následky střetu se zvěrí...ale kůň není zvěř ale domácí zvíře...

Tož já jsem rád, že jsem brzdil, protože i když by mých cca 80 koní toho jednoho jistě přemohlo tak by nebylo jiných než poražených....a o to více děkuji andělům strážným, že se nic nestalo nám ani koňovi a auto to jde spravit ....
Naposledy upravil(a) Oodon dne 21 kvě 2013 13:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#16 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od old.fashioned »

skreči píše: Soud už několikrát uznal vinu jedoucího po hlavní, který nedodržel rychlost
ale není to pravidlem, navíc vždycky záleží na konkrétní situaci, odpovědnost se mění po sekundách a může přeskakovat z jednoho účastníka da druhýho , těžko tahat neodkazovaný rozhodnutí z rukávu a generalizovat
skreči píše:
Podobný příklad se stal před pár lety...motorkáři vlítnul pes pod kola,,,motorkář těžce zraněn s následky...pes nebyl na vodítku
..viník je majitelka psa, že jej neměla na vodítku,,,ale ústavní soud za pravdu majitelce....řidič jel rychleji než měl ,kdyby jel padesát, tak pes by přeběhl a motorkář by nedošel úhony. A tak to má podle mě být a ne že to do mě narve **** v kilu na hlavní a já za to můžu...

viník je majitelka.. ústavní soud dal za pravdu majitelce. tak jak to je?

skreči píše:

čekáš že jede 50km/h ad2 když jede rychle nemusíš jeho rychlost odhadnout ani očekávat,,,to pak budeme všichni čekat na vedlejších, protože po hlavní budou jezdit závodníci, kterým se nic nestane.
bohužel (bohudík) je tvá povinnost počkat, když vidíš, že i když jede po hlavní rychlejc (pokud mluvíš o závodníkách, tak popisuješ variantu, kdy to odhadneš), tak tam nestihneš vjet. To samý, když (zůstaneme u hlavní/vedlejší) - jedeš po hlavní, z vedlejší ti tam vjede auto, a ty máš dost času na zabrždění - taky nemůžeš alibisticky pokračovat a naprat to do něj (stejně jako třeba přejet opilce kterýho vidíš včas). Důkazně to neni zas tak těžký poznat, bo je na místě spousta stop a auto co vjelo na hlavní bude dále vzdálený od křižovatky - neplatí vždy, ale problém to není. Naštěstí takovejch vychcánků moc neni.
skreči píše:

Perlička na závěr: nedoporučuji brzdit, protože brzdná dráha je jeden z důležitých důkazů a pokud není , tak je to možná důkazní nouze a nemusí dokázat skutečnou rychlost :wink: :D
blbost, i s ABS se často brzdná dráha nenajde, dá se, ale nemusí, v tom případě když už taktika, tak brzdit krapet míň, bez zásahu ABS - bacha ale na kamery, ostatní stopy + polohu vozidel po nehodě + svědky :D

ale pokud narazíš do auta, a nejsou vidět brzdný stopy, můžeš si to i zkomplikovat, bo pokud jsi nebrzdil, nárazová rychlost se dá zjistit dost přesně, ale znalec ti řekně, že jsi brzdit měl (viz postavení aut při střetu) a pokud bys řek, že jsi brzdil, vyletí ti původní rychlost třeba už na nepovolenou...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#17 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od skreči »

špatně jsem napsal...viník nehody byl motorkář.
oba případy jdou snad ještě dohledat ,,je to tak čtyři roky zpět
pokud vyjídíš na hlavní a na hlavní je horizont, kde v tu chvíli nikdo není tak jedeš a najednou se tam přiřítí kilem auto a napálí tě....koho označíš za viníka? kdyby jel padesát tak se nesetkáte :oops:
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#18 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od scoff »

kdybys vyjizdel jak je tady zvykem ze se na jednicku rozjedu vjedu na cestu vyradim dam si cigaro a pak dam dvojku a na dalsich 200metrech pomalu zrychlim na 50 tak je i tech 50 co by jelo auto po hlavni dost velka rychlost :Bravo:
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 817
Registrován: 16 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#19 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od old.fashioned »

skreči píše: pokud vyjídíš na hlavní a na hlavní je horizont, kde v tu chvíli nikdo není tak jedeš a najednou se tam přiřítí kilem auto a napálí tě....koho označíš za viníka? kdyby jel padesát tak se nesetkáte :oops:

odpověděl sis sám, pokud by jel 50 a nenarazil by, pak je to jasný :)
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#20 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od ksw »

tak především buď rád, že to takhle dopadlo, ale k věci.
co máš za závady krom špatně sjetých gum ? to jsem zatím nepochopil?
A gumy, jestli si myslíš, že Bravurisy jsou ok gumy, tak já si to určitě nemyslím, pryč s nima.
Pokud ti nefachalo v době intenzívního brzdění abs, tak budeš mít na většině pneu sjeté plošky.
S tím nic nenaděláš. Výměnu 4 gum a smazání chyb proti tomu, co se mohlo stát celé tvé rodině
vůbec nevidím jako škodu ale dar z nebes, že to takto dopadlo.
Spíš je na pováženou výpadek protismykové elektroniky. Mrknul bych na škodaforum, zda se tato
závada nevyskytuje vícero majitelům. To by bylo velmi špatné. V době krize podpůrný systém
selže. :%)

dotázek a), kolik jsi mohl mít na tacho /nepřesně stačí/ v době zpozorování překážky?
b), šlo ti auto do rotace třeba jen mírné při brždění ?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 155
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: s60T5 01 B234T3 aut.+ V70 I 98 B5254Tman
Bydliště: Praha 4

#21 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od Oodon »

ksw píše:tak především buď rád, že to takhle dopadlo, ale k věci.
co máš za závady krom špatně sjetých gum ? to jsem zatím nepochopil?
A gumy, jestli si myslíš, že Bravurisy jsou ok gumy, tak já si to určitě nemyslím, pryč s nima.
Pokud ti nefachalo v době intenzívního brzdění abs, tak budeš mít na většině pneu sjeté plošky.
S tím nic nenaděláš. Výměnu 4 gum a smazání chyb proti tomu, co se mohlo stát celé tvé rodině
vůbec nevidím jako škodu ale dar z nebes, že to takto dopadlo.
Spíš je na pováženou výpadek protismykové elektroniky. Mrknul bych na škodaforum, zda se tato
závada nevyskytuje vícero majitelům. To by bylo velmi špatné. V době krize podpůrný systém
selže. :%)

dotázek a), kolik jsi mohl mít na tacho /nepřesně stačí/ v době zpozorování překážky?
b), šlo ti auto do rotace třeba jen mírné při brždění ?
za 1) beru to jako v podstatě jako dar z nebes a "náklady" jako daň ze štestí ....

a) na tacho jsem ohl mít něco mezi 110-130 protože jsem byl cca 3 po nájezdu na D1 a bylo nás v autě 5 (3 děti) + 4 alu 15" s pneu a nějaký tašky v kufru takže ta LPG actávka se teprve "rozjížděla" do vyšších otáček (navíc po D1 s octávkou jezdím cca 120 na tempomat, protože chci jezdít s LPG po D1 pod 13l/100 8)

b) rotace nebyla skončil jsem pod úhle 45 stupňu k svodidlům skoro přesně na půlící čáře...(takže ten kůň se vešel mezi mne a levá svodidla... (ale při jeho spatření jsem dal volant lehce v pravo současně s brždením ....

c) před bržděním nesvítila žádná kontrolka po zastavení pak 3 kontrolky (ABS, symbol smyku ESP, a ponorka ....)
auto se normálně samo přeplo při jízdě zase na plyn a zatím ubrzdilo vše co jsem od té chvíle brzdil ....
_________________
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák

luckybeef
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 288
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V960 II 3.0
Bydliště: Zlín

#22 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od luckybeef »

Pokažené ABS nahlásit do MB, pohrozit TV. Nafotit vše. Po majiteli koně žádat prachy na opravu (pokud MB pošle do prdele).
EDIT: nutno mít posichrováno, že jsi jel dovolenou rychlostí...
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#23 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od ksw »

@ Oodon,
dík za info, tak mi trochu běhá mráz po zádech, pokud by bylo kluzko, déšť, jak to mohlo dopadnout?
asi bych si absko vyzkoušel někde mimo provoz a sám za volantem, jak pracuje, ať příště nejsi nemile překvapen. ABS se samo vypne pokud je úbytek napětí v síti anebo jasná závada. ale to by pak nepomohlo jen smazání chyby, ale oprava.
sám jsem se v březnu s vadným abs potýkal a pořešil jsem to výměnou za bezvadné.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 155
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: s60T5 01 B234T3 aut.+ V70 I 98 B5254Tman
Bydliště: Praha 4

#24 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od Oodon »

ksw píše:@ Oodon,
dík za info, tak mi trochu běhá mráz po zádech, pokud by bylo kluzko, déšť, jak to mohlo dopadnout?
asi bych si absko vyzkoušel někde mimo provoz a sám za volantem, jak pracuje, ať příště nejsi nemile překvapen. ABS se samo vypne pokud je úbytek napětí v síti anebo jasná závada. ale to by pak nepomohlo jen smazání chyby, ale oprava.
sám jsem se v březnu s vadným abs potýkal a pořešil jsem to výměnou za bezvadné.

ABS mi nefunguje... v dnešních deštivých dnech se to několikrát zcela jasně potvrdilo ... a protože nejsem sebevrah tak teď právě čučím v autorizáku, plevelím forum přes wi-fi a čekám co vyplivne diagnostika za podněty k nápravě ....
O víkendu mně čeká cesta do OV a zpátky se svišti a protože na jednom Volvu mi tlučou brzdy a druhý jsem půjčil tak teď budu řešit jestli je lepší Octávka bez ABS nebo Volvo co mu tlučou brzdy ....
Naposledy upravil(a) Oodon dne 31 kvě 2013 14:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
s60 T5 2002 Zlaťák a ted už také V70 (98) 2,4 T Žabák

GDPR_user

#25 Moje dnešní (ne)nehoda na D1 256 km prosba o radu či náz

Příspěvek od GDPR_user »

Oodon píše:
ksw píše:@ Oodon,
dík za info, tak mi trochu běhá mráz po zádech, pokud by bylo kluzko, déšť, jak to mohlo dopadnout?
asi bych si absko vyzkoušel někde mimo provoz a sám za volantem, jak pracuje, ať příště nejsi nemile překvapen. ABS se samo vypne pokud je úbytek napětí v síti anebo jasná závada. ale to by pak nepomohlo jen smazání chyby, ale oprava.
sám jsem se v březnu s vadným abs potýkal a pořešil jsem to výměnou za bezvadné.

ABS mi nefunguje... v dnešních deštivých dnech se to několikrát zcela jasně potvrdilo ... a protože nejsem sebevrah tak teď právě čučím v autorizáku, plevelím forum přes wi-fi a čekám co vyplyvne diagnostika za podněty k nápravě ....
O víkendu mně čeká cesta do OV a zpátky se svišti a protože na jednom Volvu mi tlučou brzdy a druhý jsem půjčil tak teď budu řešit jestli je lepší Octávka bez ABS nebo Volvo co mu tlučou brzdy ....
Určitě Volvo co mu tlučou brzdy.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“