zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od hajnej »

u třetí generace Volva V70 se objevují benzínové motory Flexi Fuel. Jsou to origo dodávané motory přizpůsobené pro spalování E85. Jeden je 4 válec 2,0 a volví 5 hrnek 2,5T. Nemáte někdo s těmito motory zkušenost s provozem na etanol? Za kolik se dá jezdit kilometr a jaký poměr je ideální?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od hajnej »

jen mě překvapuje, že tato varianta nefiguruje v aktuální nabídce motorů. Asi to nebyla taková výhra...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od hajnej »

tady se řeší stejný motor v mondeu, zajímavé počtení

https://www.autoweb.cz/ford-mondeo-20-duratec-flexifuel/
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#4 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od Kuko28 »

tipnul bych, že je to něco na způsob BioPower od Saabu - tj. fabrická úprava přímo v SW ŘJ, která si sama změří co máš v nádrži, a podle poměru E85 vs B95 nastaví mapy. S tím, že můžeš jezdit na čistý E85, čistý B95, nebo mix v jakémkoliv poměru.

Volvo to hodně nabízí ve Švédku, kde se E85 používá asi nejvíc v rámci EU, a i Ford tam byl v této technologii docela silný.

Spotřeba na E85 proti benzinu +/- 20% navýšení. Dýl se to zahřívá, proto v chladnějších oblastech se doporučuje předehřev.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#5 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Uz jsem se tu na to tez ptal, bohuzel bez odpovedi.
Muj nazor ale je, ze u Volva to nebude jen o sw, nekde by se to uz provalilo a nedavali by se do petivalcu kouzelne krabicky.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od Urvanej »

Zkušenosti nemaje, nezbývá než uvažovat:
Bude to o SW, protože při řízení motoru máš hafo možností podle čeho jet. Váha a lambda mohou posloužit k vyhodnocení obsahu E85 v palivu, protože abys udržel lambdu 1 tak musí dávat správnou dávku paliva a právě z toho lze usoudit a podle toho pak postupovat při vyhodnocování z TPS a otáček. Nevýhoda toho uspořádání je, že pak je auto velmi citlivé na vady nějakého komponentu, protože je to všechno hrozně provázaný dohromady. Klasický SW v řj umí výpadek jednoho prvku ještě ustát s grácií, toto "rozšíření" už ne, protože nebude umět rozpoznat palivo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#7 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Také nemám zkušenost, ale co jsem četl u Forďáků o těchto provedeních, tak prý jsou Flexifuel motory vhodnější pro LPG než čistě benzínové protože prý líh má podobné vlastnosti při hoření, resp. teplejší spaliny a je taky suchý jako LPG. Tedy FF má údajně tvrzené ventily a jejich sedla.

Ikdyž v našich končinách máme vlastně "tak trochu FF" všichni, díky agentu Burešovi a vlezdoprdelizmu našich ouřadů. Některé tanštéle prý mají i o dost víc lihu v BA než je poviné... tuším až 2-3x...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#8 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od dumi.cz »

VOLVOzajíc píše:Také nemám zkušenost, ale co jsem četl u Forďáků o těchto provedeních, tak prý jsou Flexifuel motory vhodnější pro LPG než čistě benzínové protože prý líh má podobné vlastnosti při hoření, resp. teplejší spaliny a je taky suchý jako LPG. Tedy FF má údajně tvrzené ventily a jejich sedla.

Ikdyž v našich končinách máme vlastně "tak trochu FF" všichni, díky agentu Burešovi a vlezdoprdelizmu našich ouřadů. Některé tanštéle prý mají i o dost víc lihu v BA než je poviné... tuším až 2-3x...

Tusim ze vic pridava Benzina. Pokud mne informace neklamou, pridavali uz pred zavedenim zakona o povinnem pridavani.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#9 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Vím že proběhlo nějaké haló před pár lety. Ale to jsem byl ropák a tak mne spíš trápily kauzy s trafoolejem v lepších případech a s terpentýnem či epoxidy v naftě v tom horším. Takže ohledně benzínu nějak neuvízly podrobnosti.

Jinak jsem někde narazil na info, že míchání BA a lihu případně nafty a měřo je prý záležitost distributorů. Oni prý mají povinost mít v PHM co prodávají nějaké celkové minimum těch bursíkovin, resp. babooilu a kolik do kterého druhu přimýchají je prý na nich. Proto třeba EO má reklamu že prodává naftu bez biosraček. Je to tím, že když prodává dost BA do kterýho namýchá víc lihu než musí, tak do nafty pak může dát méně, nebo vůbec. Takže ta reklama EO mi jako benzíňákovi říká : tam BA netankuj ani za zlatý prase.

U tý Benzíny to může být zase jinak. Jestli dávají víc lihu do N95, tak může být motivem třeba mít opravdu dobrý jejich prémiový BA... těžko říct. Každopádně mne to překvapilo. Benzinu jsem dosud měl za toho lepšího prodejce.

Musím pohledat po netu jak je to s BA a LPG. Nedávno jsem zachytil jedním uchem, že prý jsou problémy s kvalitou LPG (to je objev), ale víc mi neuvízlo. Nejspíš protože toho taky moc média nevypustila...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#10 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Konečně jsem něco vyšťáral ohledně té síry v LPG. Vím, nic moc, ale lepší než nic.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 zkušenosti origo FexiFuel motory Volvo V70

Příspěvek od Urvanej »

Já zase dodám ke svému dřívějšímu, že flexi fuel maji v palivovém vedení čidlo obsahu etanolu. :shock:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“