Volvo KERS
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1464
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
#1 Volvo KERS
Švédská automobilka Volvo oznámila úspěšné dokončení testovacího programu systému KERS (Kinetic Energy Recovery System) v běžném provozu. Výsledky potvrzují, že je to lehké, levné a hospodárné řešení....
ČLÁNEK
ČLÁNEK
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 817
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#3 Volvo KERS
to asi jo, ale teď jde, o to, za kolik, a kolik ušetří.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Volvo KERS
Osobně si myslim, že by to mohla bejt super blbůstka pro městský vozidla a vzhledem k poměrně jednoduchý kontrukci i celkem spolehlivá. Otázkou je, jak se jim podaří efektivně zjišťovat, zda maji brzdit brzdy, nebo setrvák...
Nicméně tato technologie se běžně používá k ukládání energie ve statických zdrojích pro pokrývání "bordelu" v síti, či jako krátkodobé UPS než naběhnout dýzl agregáty při výpadku.
Nicméně tato technologie se běžně používá k ukládání energie ve statických zdrojích pro pokrývání "bordelu" v síti, či jako krátkodobé UPS než naběhnout dýzl agregáty při výpadku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1284
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Litvínov
- Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
- Bydliště: Litvínov
#5 Volvo KERS
Můžeš víc rozepsat?Zajímá mě to.Urvanej píše: Nicméně tato technologie se běžně používá k ukládání energie ve statických zdrojích pro pokrývání "bordelu" v síti, či jako krátkodobé UPS než naběhnout dýzl agregáty při výpadku.
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Volvo KERS
Klíčové slovo flywheel energy storage a jedeš co ti jen čas dovolí. Pokud bys narazil na nějakej článek co ti nepude sosnout zadara, tak dej vědět, možná ho budu umět.
Obecně ukládání energie do setrváků je velmi zajimavá technologie, protože je tam jen mechanika a má to hrozně rychlou reakci na jakoukoliv změnu. Nevýhodou jsou trochu větší ztráty, ať už vakuovánim komory se setrvákem, nebo na "nízkoztrátový" ložiska. BTW asi první větší "obor", kde se začali užívat rotační magnetický ložiska, to se pak setrvák umí točit i pár měsíců
Obecně ukládání energie do setrváků je velmi zajimavá technologie, protože je tam jen mechanika a má to hrozně rychlou reakci na jakoukoliv změnu. Nevýhodou jsou trochu větší ztráty, ať už vakuovánim komory se setrvákem, nebo na "nízkoztrátový" ložiska. BTW asi první větší "obor", kde se začali užívat rotační magnetický ložiska, to se pak setrvák umí točit i pár měsíců
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#7 Volvo KERS
Jen nechápu,jak může fungovat setrvačník,který bude mít 10kg u 100kg už bych to chápalUrvanej píše:Klíčové slovo flywheel energy storage a jedeš co ti jen čas dovolí. Pokud bys narazil na nějakej článek co ti nepude sosnout zadara, tak dej vědět, možná ho budu umět.
Obecně ukládání energie do setrváků je velmi zajimavá technologie, protože je tam jen mechanika a má to hrozně rychlou reakci na jakoukoliv změnu. Nevýhodou jsou trochu větší ztráty, ať už vakuovánim komory se setrvákem, nebo na "nízkoztrátový" ložiska. BTW asi první větší "obor", kde se začali užívat rotační magnetický ložiska, to se pak setrvák umí točit i pár měsíců
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#8 Volvo KERS
nízká hmotnost se dožene vysokýma otáčkama. Když to hóóóódně přeženu - setrvačník s hmotností 10kg a 50 000 otáček bude mít stejnou energii jako 100kg setrvačník s 500 otáčkamamartinopel píše:Jen nechápu,jak může fungovat setrvačník,který bude mít 10kg u 100kg už bych to chápalUrvanej píše:Klíčové slovo flywheel energy storage a jedeš co ti jen čas dovolí. Pokud bys narazil na nějakej článek co ti nepude sosnout zadara, tak dej vědět, možná ho budu umět.
Obecně ukládání energie do setrváků je velmi zajimavá technologie, protože je tam jen mechanika a má to hrozně rychlou reakci na jakoukoliv změnu. Nevýhodou jsou trochu větší ztráty, ať už vakuovánim komory se setrvákem, nebo na "nízkoztrátový" ložiska. BTW asi první větší "obor", kde se začali užívat rotační magnetický ložiska, to se pak setrvák umí točit i pár měsíců
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Volvo KERS
Se setrvákama to neni tak jednoduchý, kilovej setrvák s 1000 otáčkama může mít víc energie než 50ti kilovej se stejnejma otáčkama. Je to o rozložení hmotnosti, čim dál od středu rotace, tim víc energie je třeba na roztočení na stejný otáčky a tim víc jí pak může vydat. Ale odstředivá síla je svině, takže se dostáváš do konfliktu s tim, že už se materiál "neudrží" a rozletí se to. Takže proto to neni jednoduchý
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#10 Volvo KERS
Jakože ti to na semaforu katapultuje tchýni ze zadní sedačky?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#11 Volvo KERS
A jak je vyřešený působení sil na osu setrvačníku při změnách směru/sklonu auta?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#12 Volvo KERS
Standa: Vzhledem k rychlostem změn směru, kterých se v běžném autě dosahuje, nejspíš není zohlednění gyroskopického efektu nutné
Ale nedivil bych se, kdyby tam byla elektronika, která při prasení nebude tuten bazmek vůbec aktivovat...
Ale nedivil bych se, kdyby tam byla elektronika, která při prasení nebude tuten bazmek vůbec aktivovat...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#13 Volvo KERS
Tak to máš teda sakra mylné informace - doporučuji si něco nastudovat o precesním pohybu.Urvanej píše:Standa: Vzhledem k rychlostem změn směru, kterých se v běžném autě dosahuje, nejspíš není zohlednění gyroskopického efektu nutné
Anebo si udělej jednoduchý pokus:
vem si kolo z jízdního kola
chytni jej před sebou pevně oběma rukama za náboj (hlavní osu otáčení)
ať ti někdo roztočí kolo (bohatě stačí rukou)
otoč roztočeným kolem podél kolmé osy (jako když zatáčíš řídítky)
A garantuju ti, že neudržíš to kolo v rovině - bude se ti snažit smotat ruce do vrtule
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#14 Volvo KERS
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Volvo KERS
Lachtan: tohle samozřejmě vim Je ale třeba si uvědomit, že vliv má rychlost změny a rychlost otáčení (viz třeba Standovo video kdy přendavá kolo od motoru na provaz). Jak je to řešený u klikovky u auta, u letadel, tam je třeba známo, že výkruty na jednu stranu šly výrazně rychleji a lépe, ale tam to nebylo jen díky gyroskopu, a tam ty změny jsou ještě rychlejší než u auta atd...
Zkrátka muj osobní a výše prezentovaný názor je, že bude stačit uložení celýho mechanismu na silentblokách podobně jako je motor...
Jinak tebou zmíněný pokus lze v jednom udělat tak, že kolo chytíš za osu svisle a druhou pařátou ho rozhejbeš
Zkrátka muj osobní a výše prezentovaný názor je, že bude stačit uložení celýho mechanismu na silentblokách podobně jako je motor...
Jinak tebou zmíněný pokus lze v jednom udělat tak, že kolo chytíš za osu svisle a druhou pařátou ho rozhejbeš
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 1649 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VanThomas
-
- 27 Odpovědi
- 6245 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pišta...
-
- 9 Odpovědi
- 1301 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jancho
-
- 181 Odpovědi
- 16331 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kolemjdouci
-
- 2 Odpovědi
- 1762 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Logan