Klima nespíná
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#1 Klima nespíná
Rád bych se vás zeptal na postup, po čem, kterých částech auta postupně, konkrétně jít v případě, že mi nespíná klíma.
Kontrolka spínače interiéru by měla být fukční (alespoň se přepínají LED), bohužel kompresor nesepne.
Děkuji
Kontrolka spínače interiéru by měla být fukční (alespoň se přepínají LED), bohužel kompresor nesepne.
Děkuji
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3675
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#2 Klima nespíná
Spojka klimakompresoru?
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 401
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#3 Klima nespíná
Nebo ti uteklo chladivo = prvne bych nekde nechal zkontrolovat napln.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#4 Klima nespíná
Může mít chybějící kapalina vliv na to, že se kompresor vůbec nepřipne?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 839
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#5 Klima nespíná
Popravdě, nevim u čtyřicítky, ale běžně v autech u klimy bejvá ochrana, která při nedostatečný náplni nesepne. Pokud totiž náplň neni, kompresor se nemá čim mazat a může to vést k jeho zadření.matej.sagat píše:Může mít chybějící kapalina vliv na to, že se kompresor vůbec nepřipne?
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#6 Klima nespíná
Díky,
nechám prověřit, naplnit.. o tomto čidlu jsem nevěděl.
nechám prověřit, naplnit.. o tomto čidlu jsem nevěděl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#7 Klima nespíná
První poznatek: z předepsaných 900g chladiva bylo v oběhu pouze 300g.
Po naplnění: ŘJ asi ví, že se něco děje, ventilátor sepne, kompresor ne. Narychlo prověřeno že do konektoru ke kompresoru nejde proud (modrý konektor).
Jsou v S40 ještě jiné pojistky, než v motorovém prostoru, eventuelně rada servisáka zkontrolovat tlakový senzor/spínač pod baterkou?
Edit: ještě jsem se dočetl, teoreticky by se ne/fukčnost tlakového spínače dala otestovat spojením vývodů natvrdo pro zjištění zda sepne spojka
Po naplnění: ŘJ asi ví, že se něco děje, ventilátor sepne, kompresor ne. Narychlo prověřeno že do konektoru ke kompresoru nejde proud (modrý konektor).
Jsou v S40 ještě jiné pojistky, než v motorovém prostoru, eventuelně rada servisáka zkontrolovat tlakový senzor/spínač pod baterkou?
Edit: ještě jsem se dočetl, teoreticky by se ne/fukčnost tlakového spínače dala otestovat spojením vývodů natvrdo pro zjištění zda sepne spojka
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 839
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#8 Klima nespíná
druhý pojistky jsou vlevo pod volantem
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#9 Klima nespíná
Díky,
tam podle popisu nevypadá že by nějaká z nich měla souvislost se spínáním spojky kompresoru..
Večer tedy zkusím to spojení napřímo
tam podle popisu nevypadá že by nějaká z nich měla souvislost se spínáním spojky kompresoru..
Večer tedy zkusím to spojení napřímo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#10 Klima nespíná
Proměřeno:
- relé spínání v pořádku, napětí v patici relé v pořádku
- tlakový spínač v pořádku, napětí v patici jeho konektoru v pořádku
- konektor na kompresoru také pod napětím po zapnutí klímy
- takže, sundat kompresor a kouknout se na spojku? Pouze dotaz, je potřeba před sundaním kompresoru znova odstranit chladící medium, nebo se zde dají očekávat jednocestné ventily a chladící medium zůstane v oběhu?
- relé spínání v pořádku, napětí v patici relé v pořádku
- tlakový spínač v pořádku, napětí v patici jeho konektoru v pořádku
- konektor na kompresoru také pod napětím po zapnutí klímy
- takže, sundat kompresor a kouknout se na spojku? Pouze dotaz, je potřeba před sundaním kompresoru znova odstranit chladící medium, nebo se zde dají očekávat jednocestné ventily a chladící medium zůstane v oběhu?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#11 Klima nespíná
Rozhodně musí chladivo ven ! Zkusil bych se na tu spojku mrknout tak na autě, třeba odpojit konektor vzít si plus z baterie a připojit jestli to bude něco dělatmatej.sagat píše:Proměřeno:
- relé spínání v pořádku, napětí v patici relé v pořádku
- tlakový spínač v pořádku, napětí v patici jeho konektoru v pořádku
- konektor na kompresoru také pod napětím po zapnutí klímy
- takže, sundat kompresor a kouknout se na spojku? Pouze dotaz, je potřeba před sundaním kompresoru znova odstranit chladící medium, nebo se zde dají očekávat jednocestné ventily a chladící medium zůstane v oběhu?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#12 Klima nespíná
Karel: je to celé nějaké záhadné.. Buď jsme večer měřili bludy, nebo nemám vysvětlení.
Napřímo z plus pólu baterky spojka kompresoru normálně sepne a funguje. Takže to už jen oddeklovat a prohrabat se kabelama.
Schéma okruhu klimy by se zde někde nenašlo, prosím?
Napřímo z plus pólu baterky spojka kompresoru normálně sepne a funguje. Takže to už jen oddeklovat a prohrabat se kabelama.
Schéma okruhu klimy by se zde někde nenašlo, prosím?
#13 Klima nespíná
Měili jste proud do spojky klimakompresoru pod zátěží,nebo jen zkoušečkou?matej.sagat píše:Karel: je to celé nějaké záhadné.. Buď jsme večer měřili bludy, nebo nemám vysvětlení.
Napřímo z plus pólu baterky spojka kompresoru normálně sepne a funguje. Takže to už jen oddeklovat a prohrabat se kabelama.
Schéma okruhu klimy by se zde někde nenašlo, prosím?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#14 Klima nespíná
Martine,
je pravdou že bez zátěže, pouze voltmetrem na rozpojeném konektoru.
je pravdou že bez zátěže, pouze voltmetrem na rozpojeném konektoru.
#15 Klima nespíná
pravděpodobně se ti tam někde tlačí bludný proud,ale v zátěži tam chybí.Zkus napol¨jit plus pímo do výstupu relé a uvidíš,jestli spíná.matej.sagat píše:Martine,
je pravdou že bez zátěže, pouze voltmetrem na rozpojeném konektoru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#16 Klima nespíná
Jen abych se ujistil, že nejsem natvrdlej: Vytáhnu A/C comp. relé (viz obrázek), a do uvolněné patice napíchnu plus přímo z baterky. Tím zjistím průchodnost kabelů od relé ke kompresoru.. správně?
Edit: ještě myšlenka, samotné relé nemůže být vadné? Zkusit prohodit relé A/C Comp a AC Fan. Teoreticky by se mohl připojit kompresor a nesepnout ventilátor..
Edit: ještě myšlenka, samotné relé nemůže být vadné? Zkusit prohodit relé A/C Comp a AC Fan. Teoreticky by se mohl připojit kompresor a nesepnout ventilátor..
- Přílohy
-
- IMG_20130425_091017.jpg (103.6 KiB) Zobrazeno 2394 x
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#17 Klima nespíná
je třeba vědět, který kontakt je ten správný
každopádně kdybych toto řešil já, tak první cesta by vedla na kontrolu a doplnění chladiva a až pak bych se hrnul do riskování, že něco odpálim. A když už, tak bych omezil počet kontaktů tak, že bych si našel dráty přímo na kompresoru...
každopádně kdybych toto řešil já, tak první cesta by vedla na kontrolu a doplnění chladiva a až pak bych se hrnul do riskování, že něco odpálim. A když už, tak bych omezil počet kontaktů tak, že bych si našel dráty přímo na kompresoru...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#18 Klima nespíná
Urvanej: včera ráno vyčerpáno, vydezinfikováno, otestováno a naplněno. Čili v tlaku a náplni již problém není.
Jak jsem psal ráno, po připojení +12V přímo na kompresor je funkční, takže problém někde v drátech/konektorech..
Jak jsem psal ráno, po připojení +12V přímo na kompresor je funkční, takže problém někde v drátech/konektorech..
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#19 Klima nespíná
hele nechápu, ale uplně sem ty novší příspěvky neviděl
Tak aspoň: seřízená spojka je? Tzn ještě než se pustíš do ladění elektriky, tak ještě třeba mechanická závada.
Např tu.
Tak aspoň: seřízená spojka je? Tzn ještě než se pustíš do ladění elektriky, tak ještě třeba mechanická závada.
Např tu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#20 Klima nespíná
Urvanej: v pohodě , shrnu to:
- ve standardním zapojení spojka kompresoru nesepne
- když přivedu +12V natvrdo od baterky ke spojce, tak sepne
- okruh je naplněný a natlakovaný
- ve standardním zapojení spojka kompresoru nesepne
- když přivedu +12V natvrdo od baterky ke spojce, tak sepne
- okruh je naplněný a natlakovaný
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#21 Klima nespíná
Jo, to sem už napodruhý pochopil a jen pro upřesnění, je spojka natvrdo sepnutá?
Při povelu od řj se kompresor neroztočí a při tvrdym sepnutí spojky přímo z baterky jo? Ptám se proto, zda to neurčuješ jen podle oka při vypnutym motoru.
A ke kompresoru se třeba může jak tady... abys nemusel pitvat celej ven.
Při povelu od řj se kompresor neroztočí a při tvrdym sepnutí spojky přímo z baterky jo? Ptám se proto, zda to neurčuješ jen podle oka při vypnutym motoru.
A ke kompresoru se třeba může jak tady... abys nemusel pitvat celej ven.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#22 Klima nespíná
Urvanej: nene, všechno s běžícím motorem. Přesně jak říkáš, ŘJ ví, že má něco dělat protože sepne ventlátor klímy. Po připojení +12V natvrdo se sepne i kompresor, poklesnou otáčky motoru,..
Zkusím prohodit ty dvě relátka jak se utrhnu na parkoviště
Zkusím prohodit ty dvě relátka jak se utrhnu na parkoviště
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 242
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06
#23 Klima nespíná
Chlapi,
omlouvám se za marnění vašeho času, který jste mohli trávit příjemnějším způsobem.
Vyřešeno - banalita. Relé nefunkční, po prohození za vedlejší to klimuje Takže ho už jen sehnat...
omlouvám se za marnění vašeho času, který jste mohli trávit příjemnějším způsobem.
Vyřešeno - banalita. Relé nefunkční, po prohození za vedlejší to klimuje Takže ho už jen sehnat...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3225
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#24 Klima nespíná
matej.sagat píše:Chlapi,
omlouvám se za marnění vašeho času, který jste mohli trávit příjemnějším způsobem.
Vyřešeno - banalita. Relé nefunkční, po prohození za vedlejší to klimuje Takže ho už jen sehnat...
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=39&t=39342
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#25 Klima nespíná
Neni to marnění, byl problém a ten se vyřešil.
Já jen kabely viním dycky až na poslednim místě (pokud věk auta nepřesahuje 25 let, kdy už sama odpadává izolace) .
Aspoň sis to všechno dal pěkně do pořádku a teď ti bude klima dlouho věrně sloužit
Já jen kabely viním dycky až na poslednim místě (pokud věk auta nepřesahuje 25 let, kdy už sama odpadává izolace) .
Aspoň sis to všechno dal pěkně do pořádku a teď ti bude klima dlouho věrně sloužit
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek