LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#1 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od michal_0077 »

zdravicko panove,

tak si tak hraju s vidou a chtel bych ji pomalu zacit pouzivat k ladeni LPG mapy. Docela me prekvapilo ze se jednotka pracuje s vicero korekcema. Mel jsem problem asi nejake nekvalitni LPG

kdyz se kouknu do sveho auta na dlouhodobe korekce tak tam bylo (doufam ze to nepletu):

1 - iddle 50%
2 - lower last 1,07
3 - upper last 1,02

muze mi nekdo objasnit jak to u volv je? u VW je to jednoduche tam je to plus minus ca 15% a kdyz to preleze tak to rozsviti check. predpokladam ze volvo ma volnobeh +/-100% (jak je to u fordu)

1 - takze tech mejch 50% znamena ze tam jednotka musela poslat o 50% vic paliva.
2 - 1,07 znamena ze jednotka musela 7% pridat
3- 1,02 znamena ze jednotka musela 2% pridat

chapu to dobre ?
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

GDPR_user

#2 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od GDPR_user »

Tak to by mne zajímalo,jak budeš pes VIDA ladit LPG :shock:

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#3 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od michal_0077 »

co je tohle za otazku... vzhledem ze je to od Tebe, ktery autum rozumi, tak to beru jako provokaci :)

ve VIDE se chci koukat jen na korekce jak se me meni pri prepnuti z benzinu na LPG a podle toho si hejbat s mapou v plynove jednotce... ja totiz vice verim benzinove jednotce nez te plynove ktera jen opisuje :) samozrejme na to staci uplne OBD ctecka ale kdyz uz jsem zainvestoval do toho verglu jmenem VIDA-DICE tak at mi to neco prinese. zatim jsem si s tim jen vyresetoval pocitadlo v automaticke prevodovce a koukl na to jake kola melo auto pri prodeji :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 21
Registrován: 13 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 3,2 AWD

#4 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od aapetr »

Já pro lazení LPG používam údaje z ScanMaster-ELM , jako spolujezdec sleduji za jízdy krátkodobou a dlouhodobou korekci od lambdy +- %v grafech. Na lazení LPG používám program ElpigazN, ty korekce jsou v každém režimu trochu jiné, proto to ladím při delších cestach, kdy mám dost času naladit co nejvíc úseků mapy. Korekce při jízdě na LPG se snažím dostat na podobnou úrověň jako při jízdě na benzín(přepínám a porovnávám).
Například při jízdě na benzín je součet korekcí blízko nule tak LPG ladím stejně, na volnoběh je to s benzínem horší cca -10%, takže na LPG nastavuji v 1000ot podobně.
Chce to taky kouknout jestli nejsou malé LPG trysky, například já musel převrtat z 2,5mm na 3mm na LPG se nedalo předjíždět a přizvedávání mapy LPG nepomáhalo.
Jak to zobrazuje VIDA nevím, ale chtělo by to krátkodobou a dlouhodobou korekci sledovat za jízdy on-line.
Takhle mám momentálně nastaveno:
Přílohy
LPG.jpg
_________________
XC60 3,2 AWD
bylo
Volvo S60 T5 manuál 2001
Volvo S80 2,4 125kw manuál 2000

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#5 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od michal_0077 »

jo presne takhle ladim ja... akorat vic se mi to osvedcilo jako ridic protoze vim ze pri prepnuti si nezmenim zatizeni :)
Ja mam STAG ale s Elpigazem jsem si uz taky hral... princip stejnej akorat me se u stagu vic libi krivka mnozniku nez tady tabulka...

kdyby jsi zapnul EOBD tak by jsi i tady videl ty korekce, teda nevim jak by to zobrazovalo primo v programu...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 21
Registrován: 13 roků
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 3,2 AWD

#6 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od aapetr »

To ladění dělám raději jako spolujezdec nerad bych skončil ve škarpě. Na zobrazení EOBD bych musel mít LPG jednotku Stella EOBD ( mám pouze Stella Nord).
Tenhle program je celkem dobrej, narozdíl předchozího od HL propanu kde byla jenom jedna křivka, tak tady si vlastně můžu nastavit pro každé otáčky jinou křivku. To se hodí hlavně na volnoběh, plus využívám stabilizaci volnoběžných otáček na benzín.
_________________
XC60 3,2 AWD
bylo
Volvo S60 T5 manuál 2001
Volvo S80 2,4 125kw manuál 2000

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#7 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od michal_0077 »

jo Nord to nema to mas pravdu... ono se to stejne zapina jen na par autech kde to pomuze, u vetsiny to neublizi ani nepomuze a u par to i blbne. Ono kdyz ma kocar dva koci tak to nemusi vzdycky byt nejlepsi... Ja si radsi ridim pri lazeni sam, ale ze je to obcas nebezpecne Ti davam za pravdu... hlavne kdyz letis mezi polema a chces si doladit dannej bod a zatacka se rychle blizi... proto ladim radeji na nemecke dalnici, kdyz neni provoz a spojuju to vetsinou s nejakou cestou takze me ani cas netlaci...

tak ono stejne upravujes v tabulce hlavne diagonalu coz je ta krivka. Jinak ve stagu mas samozrejme taky moznost doladit i v zavislosti na otackach (maj tam tabulku nebo 3Dmapu) vetsinou to ale na autech moc nepouzivam jen kdyz jsou nejake problemy treba na stabilizaci volnobehu nebo nejaky prechodove stavy (nabeh turba apod)... Ono treba doladit vytocenou jednicku v plnem zatizeni ani moc dobre nejde, protoze ten bod motor prolitne tak rychle ze nestacis ani kouknout na korekce natoz si jeste prepinat mezi plynem a benzinem :)

jinak bych byl rad kdyby me nekdo vysvetlil jak mam chapat ty korekce ve VIDE... ono si asi na to budu stejne muset prijit sam :(
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#8 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od kozejk »

tak až na to přijdeš tak dej vědět :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#9 LPG -Ladeni - Hodnoty korekci

Příspěvek od kozejk »

tak jsem dnes na popud rozsvícení "vrtulníku" koukl přes vidu, jak je to s těma korekcema, každopádně podle obrázku mám chudou směs hlavně při nízkém zatížení motoru ( jestli tomu dobře rozumím ) i při vysokém zatížení, podle vidy by se korekce měli pohybovat 1 plus mínus 0.1 a já mám hodnoty 1.25 a 1.10 což asi bude hodně rozhozený.

Objednal jsem si kabel na Prins, ale netroufnu si do toho sám šahat, nehledě na to že prins má program né moc přehledný.
Někdo nějakou radu na koho se v jížních čechách obrátit, kdo to dá dohromady? Klidně i Praha může být.
Přílohy
korekce.png
korekce.png (22.22 KiB) Zobrazeno 1833 x
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“