Porovnávané výfuky jsou určeny na turbo verze, které jsou již znatelně utlumeny vrtulkou v cestě pulzujícím výfukovým plynům. Na atmosféře by to byl asi poměrně nehorázný rachot.
Předem omlouvám kvalitu fotek, protože aparát zustal připraven k použití na jiném místě, než se nacházely výfuky. Špatně vybavené telefony ale nakonec pro ilustraci postačily.
Cílem srovnání bylo zjistit, zda je možné použít OBX výfuk i na multilink nápravu. Cíle bohužel, jak už to bývá, nebylo dosaženo. Nepodařilo se prokázat ani jednu z variant. Nemůžeme tedy nic potvrdit ani vyvrátit. Kolena nad nápravou vypadají podobně zahnutá a vedená. Auto s multilinkem bez výfuku nebylo k dispozici a pouhé přiložení kolene na vyoperovanou nápravu prošlo. OBX (universal pro 7/9) je na pohled hezčí, ale ta dvojitá koncovka je věc názoru, jiná ale stejně neni. Tento komplet má navíc oproti sadě od Simonse trubku na místo katlu. Bude ještě třeba ověřit jak pasuje na auto, protože je tam jak průměrová redukce na katl tak jeho náhrada. Cena z ebaye včetně poštovnýho a dph neni jednoznačná a pro každýho stejná, ale lze za 10 až 11.5, záleží jak se prodejce vyspí a nabídne dopravu. Jeden prodejce chtěl 220, druhej 192 a další den na dotaz jiné osoby chtěl ten první do čr "jen" 160$.
Simons (024-H7 spešl pro multilink) je krásnej tam, kde je vidět, jednoduchá koncovka u mě vede, proti OBX nemá už navařený držáky, takže montáž by mohla být přesnější a líp se bude pasovat. Potěšily výztuhy mezi trubkou a tlumičem. Pro multilink je k dispozici pouze tato koncovka, pro tuhou nápravu je tam ještě ovál a dvojitá (jako v případě OBX). Cena 8,7 od lexmaul.de včetně pošty.
Zprasenej bosal je tam ze skříňovejch zásob jen pro porovnání. Zaostává ve všech ohledech, hlavně ve stylu ohybů trubek, kde se průměrem z 2,25" dostává místy výrazně pod 2".
Záměna jednotlivých dílů mezi výrobci není možná, buď celý nebo nic. To může bejt u OBX celkem problém, protože ti jediní neumí dodat jednotlivý díly, pouze komplet. Oba tlumiče v obou případech jsou absorbční, čily tlumiče jsou průchozí v plném profilu. Materiály a jejich kvalitu posoudit neumím, čas ukáže, ale za blejskání pod autem plusový body pro OBX nedávám. Síla materiálu je takřka identická, rozdíl v hmotnosti sestavy je pod rozlišovací schopnost metody potěžkání, hlavně kvůli různě dlouhým dílům. Simons je chromstell, OBX nerez. V dílenském zpracování hlavně co se kvality svárů týče vede o chlupík Simons, obzvláště za výztuhy, OBX ztrácí body pouze za koleno nad nápravou, který neni přesně sesazený a svařený. Zajímavý je srovnání umístění přívodu do zadních tlumičů viz foto. Co bych vybral, kdybych kupoval znova? Zatim nemám dostatek info a bral jsem OBX hlavně proto, že kV8ba bral Simonse a ty hadi nám nedali slevu na dopravu, když sme chtěli dva a chtěli to posílat jako dva solo balíky. Zkrátka jsem to nakonec uzavřel tak, aby v budoucnu bylo rozhodování moje nebo kohokoliv jinýho jednodušší a bylo víc info. Pokud bude pasovat od OBX i náhrada katlu, jednoznačně OBX, pokud pasovat nebude, pak rozhodne zvuk. Simons ve verzi 024-H6 (pro pevnou nápravu) je ještě o 36 euro levnější oproti "testované" multilink verzi, což by u mě asi vyhrálo, pokud bude zvuk srovnatelný.
Na závěr jen přislíbím další dodané materiály, hlavně postřehy z montáží a zvuky pro srovnání.
Ještě dalších pár foteček. Jo a k oběma byl montážní materiál a k OBX dokonce i samolepka


Tomassovi za to, že mě vyhecoval.
Pavel2 za dovoz.
A všem co to přelouskali až do konce.