LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#1 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Ahoj, jsem zájemce o LPG. O pozitivních stránkách a sociálních jistotách jsem četl dost a teď prosím to "ALE", které nutně musí existovat.
Jaké jsou potencionální průšvihy, které mohu montáží LPG udělat? Revize, startování na benzín a omezené parkování znám. Co mechanická životnost motoru, přeci jen redukce výkonu?? Po pravdě, půjde to co 10ti leté S80 2,9, ale auto mě těší. Nemám problém koupit kvalitní plynovou zástavbu, nechci ale dělat paseku. Díky
Jaké jsou potencionální průšvihy, které mohu montáží LPG udělat? Revize, startování na benzín a omezené parkování znám. Co mechanická životnost motoru, přeci jen redukce výkonu?? Po pravdě, půjde to co 10ti leté S80 2,9, ale auto mě těší. Nemám problém koupit kvalitní plynovou zástavbu, nechci ale dělat paseku. Díky
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 139
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
- Bydliště: Praha 4
#2 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
No nechci zrazovat, ale podle podpisu má to tvoje autíčko ne 10 ale skoro 13 let... rozmysli si, jestli se to vyplatí. Třeba konzultovat, zda tam musí být přimazávání (dalších 2000 - 5000 Kč) a zástavba i bez něj nepůjde pod nějakých 30 000 (Stag) - 37 000 (BRC - viz Neptun Harfa). Soudím, že LPG se skutečně vyplatí, pokud si ho nechám v autě alespoň 5 let. Jako "úskalí" bývá někdy zmiňována životnost vstřiků a jejich cena (velmi rozdílná - JetMagic okolo 500 Kč/ks, Keihin - okolo 2500 Kč/ks) a pak povinná výměna nádrže po 10 letech. Taky je fakt, že motor by měl být v dobrém stavu, protože obecně je soustava citlivější na správné seřízení a celkový stav motoru (podstatně méně "promine"). Při prodeji je pak mít na zřeteli, že těch, co hledají auto na LPG je vždycky méně, takže prodejnost je horší a taky, že investice do LPG se při prodeji nijak nevrátí (cena auta určitě nevzroste o cenu namontovaného zařízení). Zmenší se kufr (bude-li toroid., asi se trochu zvedne dno kufru a někam se musí vejít rezerva, vozíš-li ji)
Asi jako zcela zásadní je volba dobrého montážníka - všude je dost příkladů, jak i drahé a kvalitní zařízení dokáže neumětel pohřbít a jak pak uživatelé bojují s nastavením, cukáním, spotřebou a podobně. Tady to chce fakt asi co nejvíce hledat reference (a taky podle značky - ne každý, kdo to umí to Oktávky, ti to udělá dobře do Volva)
Asi jako zcela zásadní je volba dobrého montážníka - všude je dost příkladů, jak i drahé a kvalitní zařízení dokáže neumětel pohřbít a jak pak uživatelé bojují s nastavením, cukáním, spotřebou a podobně. Tady to chce fakt asi co nejvíce hledat reference (a taky podle značky - ne každý, kdo to umí to Oktávky, ti to udělá dobře do Volva)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#3 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Ahoj, jsem rozhodnutý pro Jeana. Za měsíc jsem najel 7t.km, návratnost LPG počítám do 1 roku. Auto má najeto doložitelných 195 t,km.
Jde mi o info o prů.erech, o kterých se v motivačních brožurkách pro nové zájemce nepíše.
Jde mi o info o prů.erech, o kterých se v motivačních brožurkách pro nové zájemce nepíše.
_________________
S90 B5
S90 B5
#4 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
v Liberci hrozí jeden "průser" s to montážní dílna, kterou ale nebudu jmenovat:) Tím chci souhlasit s pisatelem jm252485, že je nutné zvolit skutečně odbornou dílnu pro přestavbu. Jinak je potřeba si spočítat, jak dlouho si auto chceš nechat, kolik s ním ještě najedeš km a jakou soupravu do auta namontovat, resp. kolik to bude stát. Stejně jako polský Stag se může podařit za 30.000,- i Lovato, což je zvláště pro víceválcové motory výborná volba - dnes myslím nejlepší poměr cena-výkon, především díky elektronice AEB dnes Lovato předčí mnohé dražší konkurenty. Ochrana ventilů (např Flash lube) není pro tvoje auto potřeba, pokud s ním tedy netaháš na dlouhý štreky karavan, nebo ho nehoníš dlouhé hodiny po německých dálnicích. U tohoto vozu myslím žádné "průsery" nehrozí a životnost plynových komponentů je spíše daná časem, a ne najetýma km (membrány, gumičky, těsnění atd.) takže čím víc auto jezdí, tím víc komponenty vydrží - nejhorší je když auto jezdí chvíli na plyn a pak třeba půl roku stojí - to je pak celý systém zralý na GO.
#5 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Pokud chceš volit Jeana,vidím jediné možné mínus a tím je cesta do Brna.Občas prostě budeš muset cestu absolvovat,odměnou ti však bude fungující systém.Danniel74 píše:Ahoj, jsem rozhodnutý pro Jeana. Za měsíc jsem najel 7t.km, návratnost LPG počítám do 1 roku. Auto má najeto doložitelných 195 t,km.
Jde mi o info o prů.erech, o kterých se v motivačních brožurkách pro nové zájemce nepíše.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#6 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Ahoj a díky (zatím) za všechny odpovědi. S Brnem jsem smířen, jako i s tím, že auto nebude hotovo do druhého dne, což mi mnozí plynaři slibují. Naopak jsem rád, pokud vše bude provedeno maximálně pečlivě a logicky. Dokud nebude přestavba hotova nebudu dělat reklamu, jakmile se k tomu dostanu (není čas, nejsou lidi..) poreferuji. Co se mi nelíbí je omezení parkování. Často mám schůzky v centrech a parkuji v místě schůzky.. neumím si představit, že hledám místo na plné ulici. To je snad jediné, v čem vidím (pro mne) skutečnou komplikaci. D
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13041
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Někde jsem četl, že do budoucna se plánuje, že všechny podzemky budou muset mít odvětrávání, aby tam mohla parkovat i auta na plyn. Nevím co je na tom pravdy, ale bodlo by to.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#8 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Pokud z toho bude mít někdo profit, věřím tomu, že by to mohlo být rychle.. pokud ne, budeme si o tom ještě dlouho pouze povídat..raolsa píše:Někde jsem četl, že do budoucna se plánuje, že všechny podzemky budou muset mít odvětrávání, aby tam mohla parkovat i auta na plyn. Nevím co je na tom pravdy, ale bodlo by to.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#9 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
jm252485 píše:No nechci zrazovat, ale podle podpisu má to tvoje autíčko ne 10 ale skoro 13 let... rozmysli si, jestli se to vyplatí. Třeba konzultovat, zda tam musí být přimazávání (dalších 2000 - 5000 Kč) a zástavba i bez něj nepůjde pod nějakých 30 000 (Stag) - 37 000 (BRC - viz Neptun Harfa). Soudím, že LPG se skutečně vyplatí, pokud si ho nechám v autě alespoň 5 let. Jako "úskalí" bývá někdy zmiňována životnost vstřiků a jejich cena (velmi rozdílná - JetMagic okolo 500 Kč/ks, Keihin - okolo 2500 Kč/ks) a pak povinná výměna nádrže po 10 letech. Taky je fakt, že motor by měl být v dobrém stavu, protože obecně je soustava citlivější na správné seřízení a celkový stav motoru (podstatně méně "promine"). Při prodeji je pak mít na zřeteli, že těch, co hledají auto na LPG je vždycky méně, takže prodejnost je horší a taky, že investice do LPG se při prodeji nijak nevrátí (cena auta určitě nevzroste o cenu namontovaného zařízení). Zmenší se kufr (bude-li toroid., asi se trochu zvedne dno kufru a někam se musí vejít rezerva, vozíš-li ji)
Asi jako zcela zásadní je volba dobrého montážníka - všude je dost příkladů, jak i drahé a kvalitní zařízení dokáže neumětel pohřbít a jak pak uživatelé bojují s nastavením, cukáním, spotřebou a podobně. Tady to chce fakt asi co nejvíce hledat reference (a taky podle značky - ne každý, kdo to umí to Oktávky, ti to udělá dobře do Volva)
Tak s tvrzením že prodejnost plynového auta je horší nesouhlasím... Plynové auto si kupce najde a v nejhorším do bazaru, sám jsem téměř před rokem prodával do AAA plynového Citroena C4 a oni ho pak prodávali o 20.000Kč dráž než stejné auto vedle bez plynu a plyňák zmizel jako první.
Samozřejmě, cena auta se nezvedne o cenu montáže - to je jasný, ale o to nejde, to už se dávno majiteli vrátilo na úsporách v provozu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#10 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Ja si taky myslim ze auto s LPG se prodava hur nez bez nej. A kdo o LPG premysli ten ve vetsine pripadu radsi koupi auto bez LPG a necha ho tam namontovat. Takze auto s LPG se proda za stejnou cenu jako bez LPG a jeste clovek musi pocitat s tim ze bude dele hledat kupujiciho…
Vyber systemu je dle meho slozite rozhodnuti. U sestivalcove sady je rozdil cen docela vysoky, kolikrat i vic nez 10 000Kc… Hodne taky hraje jake ma montaznik zkusenoti a danny system v maliku. Kazdopadne LPG nikdy nebude bezudrzbove a clovek by se pri hledani montaze mel ptat i na cenu servisu. Jinak pri spravnem nalazeni a montazi funguji vsechny systemy se stejnou spotrebou i vykonem. Me se libi kdyz ma firma zkusenosti treba s STAG i BRC a podle potreb zakaznika dokaze doporucit to vhodnejsi, a snazi se nasledne aby zakaznik byl spokojeny. Proc cpat do auta co najede 10tis za rok drahe BRC a proc cpat do auta ktere najede 100tis km rocne servisne narocnejsi STAG.
Ja mam na vsech autech STAG s Valtekama 30 a KME Gold reduktorem. Na jednom aute mam najeto pres 100 000km a tak po 30 000km musi clovek system seridit. Kolem tech 50 000km je lepsi udelat repas listy ca. 1500-2000Kc. Na druhou stranu tento servis jsem si schopnej udelat sam, kabel si clovek koupi za 300Kc a software je zadarmo na internetu. Ceny komponentu v polsku jsou opravdu nizke, takze kdyz natankuje clovek nejaky bordel tak me to moc bolet nebude. V nejhorsim pripade celou listu vyhodim a za par stovek tam dam novou. Takze jak vidis STAG s Valtekama je dle meho vhodny system pro nekoho kdo malo jezdi nebo je cesky badal a umi si toho spousty opravit sam…
BRC PRINS Landirenzo, jsou opravnene drazsi a tim „kvalitnejsi“ Kdyz se to spoji s dobrym montaznikem a stestim ze clovek nikde nenatankuje zadny bordel tak clovek jen pravidelne meni filtr a o systemu nevi.
Elpigas asi nejlip poreferuje Jean… O vstrikovacich Magic jsem nic spatneho neslysel navic jsou namontovane primo na sani takze neni potreba zadne hadicky cimz je vsechno presnejsi. Jak jsou na tom s usadama/serizovanim nevim ale kdyz jeden stoji 500Kc tak bych to jako problem nevidel.
Osobne mi je posledni dobou taky hodne sympaticke Lavato kde je kvalita i cena z doslechu hodne dobra. Jejich vstrikovace AEB I-Plus Arco jsou docela nove takze nevim jak na tom jsou. Navic system se do CR dovazi jen dva roky takze zadne velke zkusenosti s tim nikdo nema. Kazdopadne az budou a jestli to muj montaznik bude mit odzkosene tak bych pro dalsi auto i nad tim uvazoval… Nebo aspon AEB vstrikovace ke STAGU…
Vyber systemu je dle meho slozite rozhodnuti. U sestivalcove sady je rozdil cen docela vysoky, kolikrat i vic nez 10 000Kc… Hodne taky hraje jake ma montaznik zkusenoti a danny system v maliku. Kazdopadne LPG nikdy nebude bezudrzbove a clovek by se pri hledani montaze mel ptat i na cenu servisu. Jinak pri spravnem nalazeni a montazi funguji vsechny systemy se stejnou spotrebou i vykonem. Me se libi kdyz ma firma zkusenosti treba s STAG i BRC a podle potreb zakaznika dokaze doporucit to vhodnejsi, a snazi se nasledne aby zakaznik byl spokojeny. Proc cpat do auta co najede 10tis za rok drahe BRC a proc cpat do auta ktere najede 100tis km rocne servisne narocnejsi STAG.
Ja mam na vsech autech STAG s Valtekama 30 a KME Gold reduktorem. Na jednom aute mam najeto pres 100 000km a tak po 30 000km musi clovek system seridit. Kolem tech 50 000km je lepsi udelat repas listy ca. 1500-2000Kc. Na druhou stranu tento servis jsem si schopnej udelat sam, kabel si clovek koupi za 300Kc a software je zadarmo na internetu. Ceny komponentu v polsku jsou opravdu nizke, takze kdyz natankuje clovek nejaky bordel tak me to moc bolet nebude. V nejhorsim pripade celou listu vyhodim a za par stovek tam dam novou. Takze jak vidis STAG s Valtekama je dle meho vhodny system pro nekoho kdo malo jezdi nebo je cesky badal a umi si toho spousty opravit sam…
BRC PRINS Landirenzo, jsou opravnene drazsi a tim „kvalitnejsi“ Kdyz se to spoji s dobrym montaznikem a stestim ze clovek nikde nenatankuje zadny bordel tak clovek jen pravidelne meni filtr a o systemu nevi.
Elpigas asi nejlip poreferuje Jean… O vstrikovacich Magic jsem nic spatneho neslysel navic jsou namontovane primo na sani takze neni potreba zadne hadicky cimz je vsechno presnejsi. Jak jsou na tom s usadama/serizovanim nevim ale kdyz jeden stoji 500Kc tak bych to jako problem nevidel.
Osobne mi je posledni dobou taky hodne sympaticke Lavato kde je kvalita i cena z doslechu hodne dobra. Jejich vstrikovace AEB I-Plus Arco jsou docela nove takze nevim jak na tom jsou. Navic system se do CR dovazi jen dva roky takze zadne velke zkusenosti s tim nikdo nema. Kazdopadne az budou a jestli to muj montaznik bude mit odzkosene tak bych pro dalsi auto i nad tim uvazoval… Nebo aspon AEB vstrikovace ke STAGU…
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#11 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Trochu pravdivých čísel z oblasti servisu za květen a červen 2013
V 70 2.4 T podpálené ventily na dvou válcích, 30 000 km po montáži LPG
XC 70 2.5 T fouklé těsnění pod hlavou, podpálený ventil 3.válce, 5000 km po montáži LPG
XC 90 2.5 T zcela uhořelý ventil prvního válce, a zaklepaná sedla všech ventilů 8000 km po montáži LPG, po naší opravě hlavy pán najel 9000 km znovu totálně zaklepaná sedla ventilů, opět uhořel ventil ale na 3. válci
S 80 2.9 i opět jeden válec bez tlaku, nerozebíráno....pán si sehnal jiný motor, cca 6000 km po montáži LPG
Předem upozorňuji, že nejsme montážní ani servisní středisko plynových zařízení, pouze neustále dokola odstraňujeme následky zásahu některých specializovaných LPG firem. Záměrně nikoho nejmenuji a neudávám typ zařízení, ale bylo tam i to nejdražší.
Proti plynu osobně nic nemám, sám jsem měl několik aut na LPG, kamarád najezdil dokonce na prašivé Fabii HTP přes 300 tisíc kilometrů na lpg, a všichni se mu smáli, že se to rozpadne. A nerozpadlo, neměl s motorem jediný problém.
Bohužel u Volvo motorů se čtyřventilovou technikou, s turbem, nebo bez turba, se ventily vlivem příliš chudé směsi a absencí přimazávače ventilových sedel, zatlučou do hlavy a vůle se natolik zmenší, že začne ventil špatně dovírat a následně shoří jako papír.
Takže lpg ano, ale předem nechat provést kontrolu ventilových vůlí, případně nechat zvětšit klidně o 0,05 více, nežli udává výrobce. Pokud jsou tam hydroštely, což zjistíte dle VIN, tak se s tím nemusí dělat nic.
Pak záleží na nastavení bohatosti a asi bych doporučil přimazávač sedel, ale to je v rukou montážní firmy, pokud se to udělá moc chudé........bude brzy konec.
V 70 2.4 T podpálené ventily na dvou válcích, 30 000 km po montáži LPG
XC 70 2.5 T fouklé těsnění pod hlavou, podpálený ventil 3.válce, 5000 km po montáži LPG
XC 90 2.5 T zcela uhořelý ventil prvního válce, a zaklepaná sedla všech ventilů 8000 km po montáži LPG, po naší opravě hlavy pán najel 9000 km znovu totálně zaklepaná sedla ventilů, opět uhořel ventil ale na 3. válci
S 80 2.9 i opět jeden válec bez tlaku, nerozebíráno....pán si sehnal jiný motor, cca 6000 km po montáži LPG
Předem upozorňuji, že nejsme montážní ani servisní středisko plynových zařízení, pouze neustále dokola odstraňujeme následky zásahu některých specializovaných LPG firem. Záměrně nikoho nejmenuji a neudávám typ zařízení, ale bylo tam i to nejdražší.
Proti plynu osobně nic nemám, sám jsem měl několik aut na LPG, kamarád najezdil dokonce na prašivé Fabii HTP přes 300 tisíc kilometrů na lpg, a všichni se mu smáli, že se to rozpadne. A nerozpadlo, neměl s motorem jediný problém.
Bohužel u Volvo motorů se čtyřventilovou technikou, s turbem, nebo bez turba, se ventily vlivem příliš chudé směsi a absencí přimazávače ventilových sedel, zatlučou do hlavy a vůle se natolik zmenší, že začne ventil špatně dovírat a následně shoří jako papír.
Takže lpg ano, ale předem nechat provést kontrolu ventilových vůlí, případně nechat zvětšit klidně o 0,05 více, nežli udává výrobce. Pokud jsou tam hydroštely, což zjistíte dle VIN, tak se s tím nemusí dělat nic.
Pak záleží na nastavení bohatosti a asi bych doporučil přimazávač sedel, ale to je v rukou montážní firmy, pokud se to udělá moc chudé........bude brzy konec.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#12 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Jen tak pro informaci...
Na kolik vychází kompletní repase ventilů a hlavy např. u mého 3,2?
A má 3,2 175kW hydroštely?
Na kolik vychází kompletní repase ventilů a hlavy např. u mého 3,2?
A má 3,2 175kW hydroštely?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#13 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
to co pise david je nemile, ale doufam ze to je vsechno spatnym dimenzovanim/nastavanim LPG v maximalni zatezi (open loop)... navic kdyz se zavada vyskytne tak brzy tak navic opakovane tak to neni chyba volva, ale absolutni neznalost a diletanstvi LPG montaznika!
to co clovek vidi za montaze tak bych se ani nedivil, montuje to kazdej trouba a pak turbo motory jsou na trubickach CU6 slabejch reduktorech vstrikovacich...
Ja chtel na svejch V70 vule na ventilech zkontrolovat ale kdyz jsem videl jak to tam maj troubelini od volva vyresily a ze bych si na to musel delat deset pripravku a lamal merky tak jsem se na to vyprdl... K tomu nechapu proc ma volvo zapotrebi takhle setrit na materialech sedel a hydrostelech, kdyz uz takove slozite nastavovani
jinak moje zkusenosti (zatim klepu protoze auta drzej):
1)V70 II 2,5T najeto klidnou jizdou 25 000 zatim zadny problem
2) V70 II 2,5T dalnice 20 000km zatim zadny problem
3) XC90 II 2,5T 80 000km zadny problem
4)V70 I T5 (ital) po 200 000 i pres hydrostely podpalene ventily
5) par V70 II 2,4T po nemecky bazarech prodej po repasy hlavy
jinak octavka 1,8T nacipovano na 150kW s 300 000km (pulka na LPG) nema problem, ale tam se tak nesetrilo jak u volva
to co clovek vidi za montaze tak bych se ani nedivil, montuje to kazdej trouba a pak turbo motory jsou na trubickach CU6 slabejch reduktorech vstrikovacich...
Ja chtel na svejch V70 vule na ventilech zkontrolovat ale kdyz jsem videl jak to tam maj troubelini od volva vyresily a ze bych si na to musel delat deset pripravku a lamal merky tak jsem se na to vyprdl... K tomu nechapu proc ma volvo zapotrebi takhle setrit na materialech sedel a hydrostelech, kdyz uz takove slozite nastavovani
jinak moje zkusenosti (zatim klepu protoze auta drzej):
1)V70 II 2,5T najeto klidnou jizdou 25 000 zatim zadny problem
2) V70 II 2,5T dalnice 20 000km zatim zadny problem
3) XC90 II 2,5T 80 000km zadny problem
4)V70 I T5 (ital) po 200 000 i pres hydrostely podpalene ventily
5) par V70 II 2,4T po nemecky bazarech prodej po repasy hlavy
jinak octavka 1,8T nacipovano na 150kW s 300 000km (pulka na LPG) nema problem, ale tam se tak nesetrilo jak u volva
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
#14 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
je to jak píše michal_0077..... nastavení LPG pro Open-LOOP režim - zvláště u přeplňovaných motorů je v režimu natlakovaného turba směs bohatá a to o hodně (vždy po běžné kalibraci LPG systému) a pak jde teplota výfukových plynů klidně o 200st. výš než je běžné.. u benzínu přebohacená směs odparem benzínu chladí a výrobce s tím počítá, u LPG nechladí, protože se neodpařuje a navíc dohořívá když už nemá - když jde výfukovým kanálem ven... Je to jen o znalosti a pečlivosti montážníka při kontrole a doladění za jízdy.. u některých systémů lze využít i možnost přívstřiku benzínu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 25
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 II 2,4i
#15 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
....ty příběhy dost děsí.
přidám svou vlastní zkušenost (pravda, než jsem ji podstoupil, také jsem to celé hodně řešil, zatím si ještě netroufám říci, že úplně vyřešil - to odpovědně prohlásím, až budu mít 500tis ...)
V70 II 2,4 125kw 2003
pořízeno 4/2010 173.000
montáž LPG 6/2010 179.000 / PRINS VSI, Greenfuel-Outrata-Brno
8/2013 330.000, najeto 150tis - servis SmartOil-p. Rezek-Praha - za tu dobu jen pravidelné výměny filtrů (kapalná i plynná fáze)
a asi 2x drobné SW seřízení, jinak jen jízda a tankování:)
přidám svou vlastní zkušenost (pravda, než jsem ji podstoupil, také jsem to celé hodně řešil, zatím si ještě netroufám říci, že úplně vyřešil - to odpovědně prohlásím, až budu mít 500tis ...)
V70 II 2,4 125kw 2003
pořízeno 4/2010 173.000
montáž LPG 6/2010 179.000 / PRINS VSI, Greenfuel-Outrata-Brno
8/2013 330.000, najeto 150tis - servis SmartOil-p. Rezek-Praha - za tu dobu jen pravidelné výměny filtrů (kapalná i plynná fáze)
a asi 2x drobné SW seřízení, jinak jen jízda a tankování:)
_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2007, svět.zelená metal., LPG PRINS VSI 2.0
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2004, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,2DTI [/b]88kW man. 2001
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995
Opel Omega A Limuz. 2.0i aut. 1988
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2007, svět.zelená metal., LPG PRINS VSI 2.0
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2004, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,2DTI [/b]88kW man. 2001
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995
Opel Omega A Limuz. 2.0i aut. 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 48
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: volvo XC90
- Bydliště: Brodek u Přerova Luková
#16 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Ahoj prosim poradite mi,koupila jsem nedávno asi měsíc XC90 7mist LPG 40l nádrž víc moc nevim,revize proběhla teď,jak dám P nebo stojím na brzde na křižovatce cítím v autě plyn,únik prý na žádný nepřišli a spotřeba jak rakovina 21l na 100km co dál nevim.jdu v ne na origo diagnostiku ale taky jak dám větší plyn nebo jak jedu nad 100km začne to pískat a blikat že se to přepíná na benzín,co co to jee?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13041
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#17 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Záleží co je tam za systém. Můžou být ucpané filtry plynu, špatně zvolená zástavba (malý průměr přívodní trubičky, třeba), protržená membrána na reduktoru, přicpaný pojistný ventilek, vstřikovače po smrti, atd, atd ...... To je těžký takhle poradit od compu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#18 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Ahoj, mám 2 problémy. Nabral jsem humus, všechno k LPG mám slepené hnědou kaší. Beru je na "značkových" Benzina apod, nádrže plní Kralupol, mají velkou výtoč. Co s tím, motor se kouše, jede jen z části, bliká motor ... musím opakovaně i 10x zkoušet, než se chytí. Už se čistily vstřiky, filtry, ale v nádrži to ještě mám...
2 problém: Občas, např.3 x denně se auto kompletně vypne, že nejde ani trojúhelník, není + v motoru nikde nic. Asi to nějak souvisí s problémem se zalepeným LPG, naposled jak to přeplo na LPG tak se auto v momentě přepnutí zcela vypnulo, za jízdy a to tak že zcela.
Pokud někdo vidí souvislost mezi výše uvedeným díky za rady. D
2 problém: Občas, např.3 x denně se auto kompletně vypne, že nejde ani trojúhelník, není + v motoru nikde nic. Asi to nějak souvisí s problémem se zalepeným LPG, naposled jak to přeplo na LPG tak se auto v momentě přepnutí zcela vypnulo, za jízdy a to tak že zcela.
Pokud někdo vidí souvislost mezi výše uvedeným díky za rady. D
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#19 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
tak ono koliktrat za to ani nemuze pumpa ale cisterna co tam dovezla ten bordel... Jinak vsechno vyjezdit (uplne do prazdne) a vymenit vsechny filtry vycistit hadice vstrikovace reduktor...
Ono vypoustet plyn z nadrze neni zadna sranda, nevim jestli Ti to nejaky plynar udela... Jestli je nadrz plna tak to bude sycet pul dne a smrdet tim cele auto o nebezpeci vybuchu ani nemluve!
Ono vypoustet plyn z nadrze neni zadna sranda, nevim jestli Ti to nejaky plynar udela... Jestli je nadrz plna tak to bude sycet pul dne a smrdet tim cele auto o nebezpeci vybuchu ani nemluve!
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
#20 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Nejvhodnější je to přečerpat do jiné nádrže , ale je potřeba mít patřičné vybavení čerpadlo , hadice a připojení.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Vůz: xc90 2,5T Lpg rok 2005
- Bydliště: Praha
#21 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Ahoj mohu dotaz? Mám volvo XC90 2,5t lpg systém BRC.
Má někdo z vas taky. A jakou barvu vstrikovacu mate.
Děkuji za info.
Má někdo z vas taky. A jakou barvu vstrikovacu mate.
Děkuji za info.
_________________
Volvo xc90 2,5T Lpg
Fiat Tempra, VW Golf IV 1,9tdi, BMW e46 320i, Audi A4 b6 1,9tdi, Ford Galaxy 1,9tdi, Opel Vectra 1,8i, Mercedes e320 cdi w211,
Mercedes c220cdi
Práce v poradenské společnosti (Kdyby někdo něco potřeboval ;-) za zeptání nic nedáte ;) )
Volvo xc90 2,5T Lpg
Fiat Tempra, VW Golf IV 1,9tdi, BMW e46 320i, Audi A4 b6 1,9tdi, Ford Galaxy 1,9tdi, Opel Vectra 1,8i, Mercedes e320 cdi w211,
Mercedes c220cdi
Práce v poradenské společnosti (Kdyby někdo něco potřeboval ;-) za zeptání nic nedáte ;) )
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#22 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
ja mam v aute tiez BRC, vstreky su zlte, najsilenejsie ako BRC robi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Vůz: xc90 2,5T Lpg rok 2005
- Bydliště: Praha
#23 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Já mám pravě oranžové a nevim jestli tam stačí
_________________
Volvo xc90 2,5T Lpg
Fiat Tempra, VW Golf IV 1,9tdi, BMW e46 320i, Audi A4 b6 1,9tdi, Ford Galaxy 1,9tdi, Opel Vectra 1,8i, Mercedes e320 cdi w211,
Mercedes c220cdi
Práce v poradenské společnosti (Kdyby někdo něco potřeboval ;-) za zeptání nic nedáte ;) )
Volvo xc90 2,5T Lpg
Fiat Tempra, VW Golf IV 1,9tdi, BMW e46 320i, Audi A4 b6 1,9tdi, Ford Galaxy 1,9tdi, Opel Vectra 1,8i, Mercedes e320 cdi w211,
Mercedes c220cdi
Práce v poradenské společnosti (Kdyby někdo něco potřeboval ;-) za zeptání nic nedáte ;) )
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#24 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
oranzove su 40 alebo 48 koni na valec, 2.5T co mas je 210 koni, 48*5 = 240
mali by mat este rezervu
a preco pochybujes vlastne o tom ci to staci?
mali by mat este rezervu
a preco pochybujes vlastne o tom ci to staci?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Vůz: xc90 2,5T Lpg rok 2005
- Bydliště: Praha
#25 LPG ÚSKALÍ, PROBLÉMY
Při maximálním výkonu tu padá a jede to na benzín
_________________
Volvo xc90 2,5T Lpg
Fiat Tempra, VW Golf IV 1,9tdi, BMW e46 320i, Audi A4 b6 1,9tdi, Ford Galaxy 1,9tdi, Opel Vectra 1,8i, Mercedes e320 cdi w211,
Mercedes c220cdi
Práce v poradenské společnosti (Kdyby někdo něco potřeboval ;-) za zeptání nic nedáte ;) )
Volvo xc90 2,5T Lpg
Fiat Tempra, VW Golf IV 1,9tdi, BMW e46 320i, Audi A4 b6 1,9tdi, Ford Galaxy 1,9tdi, Opel Vectra 1,8i, Mercedes e320 cdi w211,
Mercedes c220cdi
Práce v poradenské společnosti (Kdyby někdo něco potřeboval ;-) za zeptání nic nedáte ;) )
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 777 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ttoommaasseekk
-
- 15 Odpovědi
- 437 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 19 Odpovědi
- 3749 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Alexei
-
- 2 Odpovědi
- 436 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Deshi
-
- 1 Odpovědi
- 242 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa