Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#1 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od jm252485 »

Takže Vám předkládám ke zkouknutí (a případné pomoci u rozhodování, kde nechat udělat zástavbu), jak se s tím vyrovnal Jean v Kobylnici.
Ve hře byl původně systém - PRINS VSI. Po konzultaci a jednoznačném doporučení na nutnost doplnění o systém přimazávání a to elektronický (nikoliv jen "ukapávající"), byla zpracována cenová nabídka, která na 4 válec 1.8 vyšla na 39000 + Prins ValveCare 5000 Kč. Zároveň mi ale byl doporučen systém MAGIC 4 od našeho výrobce s tím, že funkčně je totožný s tím, že možná nebude tak trvanlivý, ale díly (v zásadě se jedná o vstřiky) jsou zase výrazně levnější. Podle Jeana zatím s tím, co namontovali, žádné problémy - ani ohledně životnosti - nebyly. Cena byla stanovena na 27000 Kč + tlakový elektronický přímaz Valve Protector za 4800 Kč. Zkusil jsem si to "vygooglit" kvůli referencím uživatelů a protože jsem žádné negativní reakce nenašel a také - 12000 Kč rozdíl je přece jenom dost, tak zvítězila "česká cesta". V ceně je toroidní nádrž, ukazatel stavu paliva a skryté plnění.
Montáž trvala týden (v pondělí dopoledne jsem auto dovezl a v pátek dopoledne převzal), ale myslím, že to stálo za to (včetně super jednání v servisu).
Z fotek je zřejmé, jak se s tím chlapci vypořádali.
Zvedl se celý dekl v kufru, který ale nesahá do těch bočních "kapes" vpravo a vlevo, ale i tam původně byl "zub" asi 1-2 cm, a teď je tam cca 5 cm (leží tam lekárnička). Dekl teď leží na hranolech z polystyrénu (které jsem obalil šedivou "izolepou", aby se nedrolil) a na spodek deklu jsem našrouboval lišty, které zapadnou zevnitř mezi ty hranoly a dekl tak v kufru nemůže lítat zleva doprava.
Trochu problém (stejně v Laguně jako tady u Volva) je v tom, že nemám úplně rovnou plochu, když sklopím sedadla - plocha v kufru je výše, než sklopená sedadla. Okolo nádrže se vešly takové ty drobnosti - klíč na kola, kompresor na foukání, žárovky, lano, tažné oko atd. V plánu mám nahradit ty hranoly "druhým patrem" toho původního polystyrénu (viz moje poptávka v topiku Koupím díly)
Krabička MAGIC 4 je řídící jednotka pro LPG (pracuje jako "slave" s původní ŘJ na benzín). Vedle vpravo je jednotka a tlaková pumpa přimazávání ventilů (německý tlakový systém Valve Protector - nikoliv podtlak !) a u akumulátoru je nádobka s tekutinou na ten přímaz (600 ml - cca na 600 litrů paliva).
Vstřikovače a celá instalace je komplet schovaná pod tím plastovým krytem s nápisem VOLVO (já ho sundal kvůli focení), takže nijak nic neruší ani nevylézá. Plnění je pod víčkem benzínové nádrže (našroubuje se redukce s koncovkou pro plnící pistoli - je tam jen malý závit) a přepínač LPG/benzín (trochu utopený) vlevo pod volantem, spolu s ukazatelem stavu LPG, dioda pod tím je ukazatel stavu kapaliny pro přímaz. Místo to je asi jediné, kam se to dá dát, protože jsem nechtěl moc vrtat do palubky a už vůbec ne do hliníku na středovém panelu.
Nádrž je polská STAKO T63004712 - 47 litrů vodní objem (cca 39 l. LPG) se zástavbovou výškou 220 mm (průměr 600 mm). Dala by se dát trochu nižší (190 nebo 200 mm), ale to už je za cenu objemu (39 resp 42 l vodní objem - tedy 31 nebo 33 litrů LPG).
Maximální spokojenost musím vyjádřit přístupu Jeana - vzhledem k tomu, že s plynem jezdím už cca 14 let (Lovato ve Felicii, Vialle v Laguně), tak o tom už trochu vím a bylo vidět, že nejsem u nějakých "garážníků", co to budou mít sice za šichtu hotové, ale je jim jedno jak... Z obrázků je vidět, že zástavba je udělána velmi pečlivě a s rozmyslem, co se dá, je doplněno do původních "husích krků" a kde, je třeba, jsou založeny nové. Naštěstí v S40 je místa okolo motoru poměrně dost, takže celá elektronika (obě řídící jednotky) se schovaly do plošinky pod stěrači a nádobka s přímazem vedle akumulátoru. Reduktor (není vidět) je vpravo dole vedle podběhu.
Ujeto cca 450 km (Brno - Praha a pak chalupa: Praha - Písek a zpět). Po cestě z Brna byl zřejmé, že si systém jakoby sedá a vzájemně se "učí" spolupráce obou řídicích jednotek. Ze začátku bylo zřejmé, že si asi motor trochu hledá optimální režim, protože evidentně postupně "ožíval". Taky záleží na kvalitě paliva - po načerpání u Shellu na Dobříši (ujeto cca 280 km a tankováno 30 litrů - ale počítadlo nulováno až při odjezdu od Jeana, který s tím něco při ladění a nastavování něco ujel) jsem měl pocit, jako bych Olafa pokropil živou vodou... Předpokládám, že po definitivním doladění a nastavení si spotřeba sedne mezi 9 až 10 litry, což je zcela vyhovující.
Přepíná to zřejmě při cca 25 - 30 stupních chladící kapaliny - asi po ujetí 1 až 1,5 km, v létě to bude asi dříve, a vůbec to nepoznám (neškubne, netrhá...). Ukazatel stavu LPG je skutečně spíše orientační. Má čtyři diody, tři zelené a jednu červenou - ty tři zelené diody zhasly poprvé po asi 100 - 110 km, podruhé po cca 180 - 200 km, nicméně poprvé jsem po rozsvícení poslední - červené - diody ujel dalších 180 km a ještě tam muselo být okolo 8 - 9 litrů.
Takže tolik k mému Oláfkovi...
Přílohy
IMAG0169.jpg
IMAG0169.jpg (124.72 KiB) Zobrazeno 8496 x
IMAG0167.jpg
IMAG0166.jpg
IMAG0166.jpg (120.39 KiB) Zobrazeno 8496 x
IMAG0165.jpg
IMAG0164.jpg
IMAG0164.jpg (69.18 KiB) Zobrazeno 8496 x
IMAG0162.jpg
IMAG0162.jpg (90 KiB) Zobrazeno 8496 x
IMAG0161.jpg
IMAG0161.jpg (63.85 KiB) Zobrazeno 8496 x
IMAG0157.jpg
IMAG0157.jpg (83.81 KiB) Zobrazeno 8496 x
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#2 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Vypadá to zajímavě. Já svou V50 chci taky oplyniti. Doufám, že se mi vejde větší nádrž...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 699
Registrován: 17 roků
Bydliště: Šaľa

#3 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od lakio »

jm252485 píše: byla zpracována cenová nabídka, která na 4 válec 1.8 vyšla na 39000
sorry za OT ale kto ti spravil ponuku na 4 valec za takuto cenu??
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#4 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Jo, ta cena mě taky překvapila... 39 je na klasickou sekvenci mazec a na vstřikování kapalné fáze přes origo benzínové vstřiky jako do přímovstřiků je to zase málo, tam to startuje na 60 tuším...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#5 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od jm252485 »

Cenu spočítal Jean v Kobylnici (jednalo se o PRINS VSI). Pokud si ale projedete internet, zjistíte, že to až tak bláznivá cena není. Zřejmě se na tom podepisuje hlavně cena vstřikovačů (Keihin - okolo 2400 - 2600 za kus, zatímco MagicJet (HL Propan) stojí okolo 600 Kč/ks)
Po cca 2500 km jsem byl na seřízení - bylo třeba: poměrně velká spotřeba (i při jízdě okolo 100 - 110 km/h skoro 10 listrů), občasné probliknutí Check-Engine kontrolky při jízdě na tempomat, nahrály se mapy, patrně se poladil tlak na reduktoru...
Teď se uvidí. Ještě váhám se svíčkami - občas to má trochu neklidný chod (sice tam mám původní NGK iridiové, ale mají už 97000... zvažuji buďto speciálky na LPG, ale odrazuje mne cena (jedině Brisk Silver se dá pořídit za cca 90 Kš/ks, jinak je to okolo 300-500 Kč/ks) a častý názor, že lepší jsou pořádné běžné a hlavně ty, co jsou předepsané... Na Renaultu jsem to vlůbec neřešil, ale to nebyl sekvenční systém...
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#6 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Nechtěl jsem Tě nějak krknout, jen jsem se podivil té ceně zatím se snažím malinko v problematice zorientovat.
Co jsem zatím různě koukal na ceny sekvenčních LPG, tak se pohybují od cca. 22 do 32tKČ. Já počítám se středem, někde kolem 25-28 + -.

Co se týče Tvých zkušeností, tak jsem moc rád že se o ně dělíš. Škoda že jsi neuvedl taky nějaká čísla. Třeba kolik máš najeto do prvního seřízení a co a jak po něm. Jak to vnímáš.

Zatím jsem nezávisle na tom co píšeš dospěl také k tomu aby spíše než špičkové komponenty(pouze měnitelné) byly užity spíše levnější a servisovatelné. A na ty vstřiky od HL jsem četl více pozitivních názorů.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

LPG Prokop

#7 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od LPG Prokop »

No nechtěl jsem moc reagovat (jakožto montážní firma se snažím držet jakési etiky, i když dnes už to není moc v módě:) ale cena 27000,- za Magic mě k tomu donutila... (v Praze se tyto vozy montují za 19000,- samozřejmě kvalitu práce nezpochybňuji a umím si představit jak zástavba asi vypadá:) Jedná se o běžný motor Ford a montuji taková auta s naprosto nesrovnatelným systémem Lovato EF za 23750,- se skrytým plněním pod víčkem +800,-. Za 26500,- už bych namontoval Loavato EF OBD, které jako jedno z hodně mála systémů (a to výrazně dražších) umí regulerní On-line adaptaci plynového vstřikování dle korekcí OBD systému vozu - prostě úplně jiná liga...

admin: jestli Vám to přijde jako nevhodná reklama, tak to smažte..

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#8 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od jm252485 »

No nevím - prohlídkou internetu jsem nenašel nikoho, kdo by sekvenci 4válec dělal v Praze za méně než 23000 Kč (a nevím, jak je to s ukazatelem a skrytým plnením). Možná špatně hledám ?
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#9 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od Jean »

Hele, spokojenost a poměr cena/kvalita musí posoudit zákazníci, ne já. Ale... Díval jsem se k Tobě na stránky http://www.lpgservice.cz a díval jsem se i do ceníku. Skutečně tam máš za Lovato cenu 23750,- Kč, ale v ceně není snímaní stavu paliva - dle ceníku 600,- Kč a skryté plnění - dle ceníku minimálně 800,- Kč, za elektronický Valve protector máš 5500,- Kč, a za zvýšení podlahy kufru 400,- (uznávám, že u tohoto konkrétního auta se to dodělávalo na poslední chvíli a majitel to pak dořešil lépe než my, ale dělalo se to). Když to všechno sečtu, tak dojdu k číslu 31050,- Kč. Naše cena za systém Magic 4 je 27000,- Kč a za Valve protector 4876,- Kč, tj. 31876,- Kč celkem. Všechny věci, které máš za příplatek máme v ceně. Když se to sečte, tak tam žádný zásadní rozdíl nevidím. Nevím, co je tak kosmického na systému Lovato, že ho nazýváš nesrovnatelným. Obecně platí, že v rámci určitých mezí a hlavně kvalitní montáže fungují všechny značkové systémy. Problémy bývají zdaleka nejčastěji v montáži samotné, špatném nadimenzování komponent nebo pochybných kombinacích komponent různých výrobců. Nakonec tyto problémy spolu souvisí. On-line adaptace plynu dle korekcí benzínové jednotky je možná i u Magicu. Já osobně ji považuji spíše za zbytečnou. Dobré nastavení je důležitější. Ale samozřejmě záleží od typu auta a požadavku zákazníka. Co jsem se díval na Tvé stránky, tak minimálně na pohled vypadají Tvoje zástavby dobře a nejspíš svému oboru rozumíš. Ale tento výpad byl tak trochu mimo.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

LPG Prokop

#10 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od LPG Prokop »

Jean píše:Hele, spokojenost a poměr cena/kvalita musí posoudit zákazníci, ne já. Ale... Díval jsem se k Tobě na stránky http://www.lpgservice.cz a díval jsem se i do ceníku. Skutečně tam máš za Lovato cenu 23750,- Kč, ale v ceně není snímaní stavu paliva - dle ceníku 600,- Kč a skryté plnění - dle ceníku minimálně 800,- Kč, za elektronický Valve protector máš 5500,- Kč, a za zvýšení podlahy kufru 400,- (uznávám, že u tohoto konkrétního auta se to dodělávalo na poslední chvíli a majitel to pak dořešil lépe než my, ale dělalo se to). Když to všechno sečtu, tak dojdu k číslu 31050,- Kč. Naše cena za systém Magic 4 je 27000,- Kč a za Valve protector 4876,- Kč, tj. 31876,- Kč celkem. Všechny věci, které máš za příplatek máme v ceně. Když se to sečte, tak tam žádný zásadní rozdíl nevidím. Nevím, co je tak kosmického na systému Lovato, že ho nazýváš nesrovnatelným. Obecně platí, že v rámci určitých mezí a hlavně kvalitní montáže fungují všechny značkové systémy. Problémy bývají zdaleka nejčastěji v montáži samotné, špatném nadimenzování komponent nebo pochybných kombinacích komponent různých výrobců. Nakonec tyto problémy spolu souvisí. On-line adaptace plynu dle korekcí benzínové jednotky je možná i u Magicu. Já osobně ji považuji spíše za zbytečnou. Dobré nastavení je důležitější. Ale samozřejmě záleží od typu auta a požadavku zákazníka. Co jsem se díval na Tvé stránky, tak minimálně na pohled vypadají Tvoje zástavby dobře a nejspíš svému oboru rozumíš. Ale tento výpad byl tak trochu mimo.
můj ceník je samozřejmě daný, ale máme akce, kde nyní pro většinu aut máme ukazatel stavu a pouzdro na rezervu i případné dorovnání podlahy v základní ceně, připlácí se pouze za skryté plnění. Jinak např. tady http://www.1-lpg.cz/systemy-lpg/ je nabídka na Magic včetně ukazatele a toroidu za 19,890,- , nebo v Praze http://www.smartoil.cz/ 19.900,-...
Víš sám, že auta se velmi liší v náročnosti zástavby LPG, tak když vím, že nebudu sundavat sání, lámat si natřikrát ruce kvůli vodě, atd, atd.. tak můžu zákazníkovi nabídnout vše v základní ceně a vypadá to líp, než když přijede auto, kde není kam co dát a já složitě vysvětluju, že tohle auto bude dražší...

Nechci nijak pomlouvat nějaké zařízení, víme, že fungují všechny a v 1. řadě záleží na kvalitě montáže a hlavně nastavení, ale určitě můžu říct, že různé systémy se někdy i výrazně liší jednak v životnosti některých komponentů a pak v možnostech softwaru a toho, jestli ten daný software skutečně dělá to, co kreslí na obrazovce (zejména právě v oblasti OBD, nebo přívstřiků benzínu s redukcí mrtvého času benzínového vstřiku, korekcí na teploty). Prostě k tomu, že montuju zařízení, které mám v nabídce mám mnoho důvovů a jejich kvalita (samozřejmě dle mého názoru:) je jeden z nejdůležitějších..

PS: kdysi, když jsem začínal, tak jsem montoval COMEX (Jihlava) zařízení to bylo konstrukčně velmi dobré, ale mizerně vyrobené - každý reduktor rozebrat, dopasovat, seřídit... a pak to šlapalo jak hodinky:) Ale to byla "jiná doba"...

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#11 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od michal_0077 »

@ Jean: proc nedavas stejne dlouhe hadicky na vsechny valce?
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Vůz: bylo volvo 265 kombi

#12 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od Tomasz »

té zvláštní že ať s jakkoliv udělaným LPG systémem člověk přijede do jakékoliv LPG dílny tak všude řeknou " jéé, pane kde to dělali, kdyť je to hrozně udělaný " :D
Jinak nákupní cena valve elektronic protectoru je 3000,- kč 8)
( flash lube )
a skrytý plnění cca 300,- Kč

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#13 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Zdarec. Doufám že to nebude vadit, když pro inspiraci přidám nějaké fotečky svého kufru.
Před oplyněním. Pro připomenutí.
Před oplyněním. Pro připomenutí.
V50-rezerva3.jpg (90.06 KiB) Zobrazeno 7459 x
Po montáži plynu:<br />- pohled na nádrž.
Po montáži plynu:
- pohled na nádrž.
1310013 Volvo V50.JPG (84.07 KiB) Zobrazeno 7459 x
Po montáži plynu:<br />- pohled do kufru.
Po montáži plynu:
- pohled do kufru.
1310008 Volvo V50.JPG (89.37 KiB) Zobrazeno 7459 x
Já jsem pachatelem nadstavby dna kufru (žlutý tvrzený polystyrén na origo černém) a drobné změny samotného dna, které bylo v originále moc prostorově výrazné (výměny originální části dna po ten ohyb).
Nic odborného okolo plynu jsem nedělal, to bych neriskl. :)
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#14 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od kozejk »

se zeptám PRINS VSI má adaptabilní plynové vstřikovače? Jak je na tom tento systém v porovnání s ostatními?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#15 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Žádný cement? Teda coment? Žádný oheň a síra o znesvěcení Volvíka domácím bastlem? :crazy:
Nebo mne třeba vezmete na milost?
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od Urvanej »

Spíš prozraď jak velkou si tam narval. Toužil si po větší, tak kolik? :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#17 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Dopadl jsem podobně jako zakladatel tohoto vlákna. Mám asi 56l vodního objemu, v papírech mám 650/220/56(+přečteno přímo na nádrži). Ale přiznám se že mi to furt vrtá v kebuli, jestli by se přece jen nevešla na šířku o něco větší... To ale pořeším/zkusím rozštípnout později, až se mi zaplatí instalace LPG.
Nejvíc jsem natankoval kousek přes 39l poté co mi LPG došlo a přeplo se to na benál. Ono se to totiž nevyjede do sucha a je tam bezpečnostní rezerva, aby se měl plyn kam rozpínat, což je ošetřeno plovákem na multiventilu.
volvo lpg-nádrž.jpg
Stále se nemohu zbavit dojmu, že by tam mohla trůnit o něco širší bandaska. Třeba 670, nebo 680.
Edit:
Teď jsem koukal po nádržích a pochopil proč tam nemám širší. Protože se nedělají vysoké 220 ale vyšší. Jak to vypadá, tak jediná možnost jak dostat do autí více paliva je použít plnou-externí s multiventilem venku pod autem. To by při stejném rozměru bylo o 10l větší vodní objem = 66l. Reálně bych asi natankoval po vyjetí do "prázdna" tak 46l, jestli dobře počítám. No nic moc výrazného.
Edit2:
Tak odvolávám co jsem odvolal a slibuji... prostě neumím tak dobře googlit a samo že se širší nádrže vysoké 220 dělají. Našel jsem 680 a 720mm. Myslím že minimálně ta 680 by se vešla. Ovšem to by bývalo mělo význam před montáží, nebo až za 10 let při té hloupé ale povinné výměně naprosto funkční nádrže. Přidá to jen pár litrů navíc. Tuším psali o 61l v interní verzi..., v externí= plné už je to zajímavější, tam by to zřejmě přelezlo 70l.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#18 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Dnes jsem učinil objev ! :oops:

Byl jsem tankovat a paní se mne ptala jestli chci do brčení, nebo úplně do plna, že to kolikrát dá i 6l navrch. :shock:
Těsně před odbočením na pumpu se mi rozsvítilo hladové oko LPG. To najedu ještě tak 90-100km cca. Tak paní říkám ať se toho nebojí. I nebála se a nechala to brčet. Nějakou dobu to brčelo a pak přestalo a průtok LPG se zpomaloval. Ještě chvíli to nechala a pak to vypla. ("spotřeba" mi tím vylítla na 12,9l/100km) Kolik tam bylo na začátku brčení už nevím, ale dosud jsem ujel do zhasnutí první LED tak max 130-140km a nyní už mám 165km a furt svítí všechny čtyři. Takže toho tam narvala fakt víc.

Chci se zeptat:
To brčení je když pumpa přetláčí ventil uzavíraný plovákem? Žádný jiný důvod toho zvuku mne nenapadá. Pak ale k řemu ten ventil na plováku je, když ho pumpa přetlačí?
Je to nějak výrazně špatně že jsem to nechal přebrčet?
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1040
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#19 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od Tom0 »

40l do 56l nádrže :o to je docela málo (cca 70%)...

Sám mám jen 46l nádrž, ale když je vyjetá do přepnutí na benzín, tak tam dám taky 40l než to zastaví plovák.
Ale mám ho asi trošku přihnutý... Nicméně normální nastavení je 80%.

To tvoje brčení je skutečně plovák, ale jak to začne, tak dorovnávám na koruny a končím, ne že bych se bál víc tam narvat, ale to brčení jsou docela sillné rázy na plovák, aby tam jednou něco neupadlo... =@
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#20 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od jm252485 »

K tomu průměru nádrže - byť to vypadá, že by se tam dala dát větší nádrž (okolo je ještě nějaké místo), tak se musí hlídat minimální vzdálenost, která zbývá od hrany kufru - kritické je to od zadní hrany (nakládací otvor). Pokud je mi známo, musí tam zůstat 30 cm k nejvypouklejšímu obrysu nádrže - je to něco jako deformační zóna. Pokud by tam bylo méně, byl by problém. Na minulém autě (Renault) byla tovární zástavba (přímo z prvovýroby) a bylo tam jen 26 cm. Jenom díky tomu, že celá nádrž byla vestavěná v pomocném rámu z ocelových profilů (ne jako u nás, kde to přichytí ke dnu kufru, ale nádrž měla 4 "ucha" v rozích a za ně byla vsazena v rámu, který byl zašroubován v rozích kufru), tak mi při schvalování dalo Ministerstvo dopravy výjimku na tu vzdálenost (jednalo se o individuální dovoz, který se musel schválit)
K "přetlačování" ventilu při plnění - nejsem si jist, jestli se to vyplatí - nacpe se tam třeba o 5 litrů více, ale je jasné, že to zařízení moc nesvědčí a následná oprava nebude zadarmo... A i těch 40 litrů, co se mi tam vejde, mi bohatě stačí (při frekvenci čerpaček je to sranda).
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#21 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Díky za odpovědi pánové.

Ano, také se mi to zdá málo. Dosud jsem tankoval do začátku toho brčení-drnčení a skutečně jsem od prázdna(přeplo se samo za jízdy na BA) natankoval (do brčení) necelých 40l. Tedy 16l prostoru nevyužito. Bylo mi to zdůvodněno tak, že se vše nevyjede a nahoře je zase ta bezp. rezerva. Když jsem tady četl že někdo má 46l a natankuje 39-40l, tak to je někde jinde. Na co je mi nádrž 56l, když z ní využiju stejně jako jiní nádrž o 10l menší?
:%)

Frekvence čerpaček je sice velká, ale ne moc rovnoměrná. Tudle jsem udělal ošklivou zkušenost při přejezdu Vysočiny z JM do SČ. V Jihlavě jsou sice 4+ pumpy, ale drahý jak prase (jak proti JM, tak proti SČ) a navíc jsou asi domluvený, protože když jsem teda nakonec u jedné zastavil a řek že chci jen 10l, protože jsou drahý, tak mi pumpař sebevědomě odpověděl že na Vysočině levnějc nenatankuju, že maj všichni stejné ceny. (To byla cena u ONO 14,90, v SČ kolem 16-17, totéž na JM a na Vysočině chtěli 18-19KČ zloději)
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

#22 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od mekky »

ja jsem do 53 litrove nadrze dostal 50,5l :)
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#23 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Tak to jsi nejspíš odstranil plovák... Nebo ta čerpačka fixlovala.

Dnes jsem tankoval na ONO za 15,90 a maj to tak slabý že to ani brčet nezačalo a spomalilo se to jak želva. Taky mi první LEDka zhasla po 80km a předtím mi zhasla až po 180km....
Teď jsem jel kolem mé domácí pumpy a už maj za 17. To ještě před 14 dny měli za 16. Nějak to leze nahoru. :(
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#24 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od raolsa »

U nás si dlouho drželi 16,90,-kč ale teď to taky zvedli na 17,50,-kč.
Co se týče drnčení při tankování tak to se mi stalo jenom jednou. Jinak to prostě klapne a nedostanu tam už nic. U obou aut. Někdy v létě mi to ani neklapne, jenom se to ukrutně zpomalí, to pak nechám chvíli tlačit, pak mi dojdou nervy a ukončím to. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#25 Zástavba HL Propan MAGIC 4 do S40 II od Jeana

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Jste tam trochu menší, ale pokud se vyskytuješ někde LBC-JBC tak jistě nějakou rozumnější cenu najdeš. Já mám před prací Benzínu a tam před těmi cca. 14-ti dny byl litr za 17,40 tuším. Teď jsem zvědav. Zítra uvidím.

Jinak na tom ONO jsem zahlédl zboku měřák tlaku a bylo tam 7 barů, tak to je asi na přetlačení toho ventilu na plováku málo, protože mi to jen tak nějak cvaklo když jsem tam měl 29+ litrů a do těch 30 se to ploužilo jak zdechlý.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“