Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od dali »

Tak jsem se dneska zase dozvěděl zajímavou a pro mě novou věc: S80 a V70II s D5252T mají v nádrži podávací pumpu. Z čehož jsem celkem v šoku :%) . Pokud vím žádný jiný TDI s rotačním čerpadlem to nemělo.
Nějak mi začalo šrotovat, jestli by dobastlení nám vlastnícím starý krabice třeba nemohlo bejt k něčemu dobrý.
Nabízí se na první pohled zjevná výhoda.
- Pokud někdo sockuje a dotankovává po pětikilu do prázdný nádrže a řídí se ulhaným palivoměrem, tak mu to může ušetřit horký chvilky při zavzdušnění systému
- pokud někomu z jakýhokoli problému padá nafta, byl by taky bez problému...

- proč o tom přemejšlím je, že by to třeba mohlo nějak odlehčit vstřikovacímu čerpadlu, o kterých je známý, že mají životnost okolo 300tkm.... a nějak se mi zatím nedoneslo, že by ho někdo na S80 nebo V70II měl vylágrovaný, taky jsem slyšel že nejsnazší oprava špatnýho čerpadla je vzít z nějaký V70II tak jak je, bez generálky a jedem....
- zadalší jsem si nevšim, že by někdo u S80/V70II řešil špatný starty ať už za studena nebo za tepla, což u jedničkový řady řeší pořád někdo

možná to taky může něco pomoct, když je takovej mráz, že nafta sotva teče, takže díky tomu čerpadlu budete pojízdný do ještě o kus nižší teploty....

Nebo to taky může bejt jen kurvítko a o další věc navíc, která vás může nechat stát, když se rozbije.
Naposledy upravil(a) dali dne 23 úno 2013 12:10, celkem upraveno 2 x.

karelvolvo
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2165
Registrován: 16 roků
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 2.5D (TDI)

Příspěvek od karelvolvo »

A není tam náhodou to čerpadlo na přečerpávání z jedné půlky nádrže do druhé ?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 2.5D (TDI)

Příspěvek od dali »

Ne, to snad mají awd, tuším. Tohle vypadá takhle:
link ebay
A montuje se to klasicky zvrchu. Samozřejmě jsem neměl namysli vzít tohle a použít to, spíš z toho použít kabeláž a obkoukat zapojení a pumpu s pouzdrem použít z benzínovýho auta.
Jo mimo jiné by to taky pomohlo, kdyby s nebohou V70 někdo chtěl jezdit na slunečnici, což prej vstřikovací čerpadlo odrovná díky jiný viskozitě slunečnice pokud mu nepomůžete podávacím čerpadlem, což mě utvrzuje v tom, že na mojí nepodložený teorii o tom, že by to mohlo ulehčit život a prodloužit životnost tomu náchylnýmu rotačnímu čerpadlu by mohlo něco bejt :wink:

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 895
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 2.5D (TDI)

Příspěvek od pepa.paur »

tady už se něco podobného řešilo:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=37205
taky by mě to zajímalo, i když se s tím odvzdušněním trápím jen při výměně filtru
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Hele,tohle je dost zajímavé téma. Taky už jsem nad něčím takovým přemýšlel. Nafta mi taky padá, hadičky na přepadech nový, nikde nic neteče, žhavičky a kabel k nim nový. Předvstřik a filtry ok, ale od -10st prostě problém. Napadlo mě co dát na přívod nafty prachobyčejný zpětný ventil např. z ostřikovačů? Není to blbost? Čerpadylko by jasně bylo lepší...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od dali »

Zpětnej ventil máš na přírubě naftovýho filtru. Takovej bílej neřád (cože, h@jzl je na blacklistu a pí** ani ku*** ne? :green: ), pár lidem už odešel, ale projevovalo se to i jindy než jen v mrazech. Co startér, zkoušel si měnit? Ono se na ucho může zdát že to točí dost, ale novej startér prej umí "vyléčit" i načatý čerpadlo (brát s rezervou, kdyb mě někdo chtěl chytat za slovo, čerpadlo se tím nespraví, ale díky tomu že se motorem otočí rychlejc, nemocný čerpadlo vytvoří dostatečnej tlak a tváří se jako zdravý).
Pokud by ti padala nafta, tak se to nebude odvíjet od teploty, ale od doby odstavení. Takže bych to viděl spíš na chycený čerpadlo v kombinaci s pomalým startérem. Jednodušší a levnější je samože řešit ten startér, taky ideálně z S80/V70II, je jinej.

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Kdysi jsem nechával repasovat startér na ochcávce (81kw),ale ta nestartovala za tepla. Problém s teplým startem se tím vyřešil. Tudíž mě to u volvase napadlo taky ale ještě jsem se k tomu nedostal. Takže než repas původního startéru bys doporučil splašit z V70II a ten popř. nechat zrepásnout? Sice trochu mimo téma, ale docela by mě to zajímalo. Volvik je odstavenej tak 4-5 dní v tydnu. V létě v poho nastartuju ale jak je větší mráz tak točí a točí a točí... :evil:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14363
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od raolsa »

z-d-e-n-a píše:V létě v poho nastartuju ale jak je větší mráz tak točí a točí a točí... :evil:
Svíčky?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Svíčky nový, přezkoušený. Kabel ke žhavičkám nový,proměřený. Filtry, baterka, předvstřik ok. Prostě mi přijde divný že by padala nafta jen v mrazu. Sakryš já chci to čerpadylko do nádrže :unknown:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od dali »

Věř tomu, že ti nemůže padat nafta jen v mrazu. To čerpadýlko ti může teoreticky prodloužit interval výměny nebo repase čerpadla. Zkusil bych ten startér. Co můžu posoudit, tak ten co máš ty vypadá spíš jak z audiny, kdežto ten novější co mám já vypadá spíš jak z benzínovýho Volva.
josef.paur píše:taky by mě to zajímalo, i když se s tím odvzdušněním trápím jen při výměně filtru
Zkoušel si naplnit filtr naftou, než ho namontuješ? Mě to tak mechoši dělaj vždycky a chytne to hned, jakoby nic.

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak jedině zkusit ještě vyměnit ten origo zpětný ventil na filtru nebo pak ten startér. Takže vstřikovací čerpadlo a startér lze čejnžnout z V70 II? Teda kdyby došlo na nejhorší...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 895
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od pepa.paur »

dali píše: Zkoušel si naplnit filtr naftou, než ho namontuješ? Mě to tak mechoši dělaj vždycky a chytne to hned, jakoby nic.
jo, prvně mi to dělali v servisu, podruhý jsem ho dal prázdnej a naposledy už nalitej a stejně to dlouho točilo naprázdno. Jinak startuju výborně, nemůžu si stěžovat, v -17 to chytlo se dvěma funkčníma žhavičkama.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od dali »

@z-d-e-n-a: Maximum co bych měnil na blind je ten startér. Čerpadlo už je dražší sranda. Abys ho spolehlivě otestoval a případně seřídil, musí ven a na testovací stolici. Ideální je když si pro tuhle příležitost seženeš nějaký vhodný za pár peněz z rozborky. Prostě ho tam dáš na zkoušku a nebo si ho necháš nejdřív vyzkoušet, případně zrepasovat a dáš ho tam rovnou najisto. Než bych dával nějakou vyšší částku za čerpadlo, nechal bych změřit tlaky ve válcích.

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Začnu tím zpětným ventilkem,koukal jsem na to a v kelly stojí necelý tři kilča pd febi. Origo cca 800,-. Budu informovat co a jak. Každopádně díky za cenné info. Nicméně s tím podávacím cerpadlem jsi mi dal pěknýho brouka do hlavy... :kuchta:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Podávací pumpa v nádrži S80/V70 II 2.5D (TDI)

Příspěvek od dali »

Tak dneska jsem se opět náhodou dozvěděl jak to je. Pravdu má karelvolvo. A6 s vačkožroutem (taky rotační čerpadlo) to má úplně stejně. To čerpadlo neni podávací, ale jenom při nastartovaným motoru (čerpadlo sepne až při startování, klíček v druhý poloze nestačí) neustále doplňuje naftu do sacího koše z druhý půlky nádrže. Funguje to tak že sací koš neustále přetéká. Nic z nádrže ven netlačí. Nejspíš to tak má i D5, protože známýmu u ní čerpadlo odešlo, a když měl přes půl nádrže, dalo se s tím normálně jezdit. Pokud by bylo čerpadlo podávací, tak by dojel úplně.
Takže bych to uzavřel tím že PRO AUTO S PLOCHÝM DNEM NÁDRŽE JE TAKOVÁ VĚC ZBYTEČNÁ.
Děkuji za pozornost :)

Podávací čerpadlo u rotačky se dodělává u upravených aut pří výkonech okolo 250koní, aby tam stíhala téct nafta, ale to je jinej level.

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé