Ruční brzda
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bechyně
Ruční brzda
Zdar vespolek. Kluci mohl by mi někdo poradit, kde se šteluje ruční brzda - chová se mi zvláštně - někdy jakžtakž brzdí a někdy je páka nahoře nadoraz a nic. Našel jsem jen velkej šroub pod středovym kaslíkem za pákou a ten je na doraz. Dík. Jerguš
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Potřebuješ :Hever, klíč na kola, šroubovák plochý přiměřený podle díry. Jo a ještě se hodí baterka.jerguš píše:OK, dík za radu. Je na to potřeba nějaké speciální nářadí, nebo vystačim se středně vybavenou dílnou. A neznáš náhodou postup seřizování? (radši blbej dotaz, než nějaký dlouhý laborování). Dík. Jerguš
Viz foto
Povolíš šroub pod loketní opěrkou, zvedneš auto a sundáš kola a kotouče, vše očistíš, čepy lehonce máznout, protočit zubatou matku na tom válečku, přednastavit vůli při sundaném kotouči, nasadit kotouč, upevnit a šroubuvákem nastavit skrz díru po kolovém šroubu vůli tak aby se kolo volně otáčelo, to samí na druhé straně, nasadit kola , utáhnou kola, zkontrolovat krok brzdy a středovým šroubem doladit, za pomalé jízdy vpřed i vzad přitáhnout r.brzdu aby si celej system sednul a popřípadě doladit.
Pokud budou pakny sjeté tak dát nové nebo repas.
Někdo to třeba upřesní.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Honza dne 05 kvě 2007 09:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bechyně
-
Offline
- Příspěvky: 63
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Košice
Ruční brzda
Šiel som podľa tohto návodu z Haynesa a mám problém. Vymenené kotúče, pakny, pružiny, úchyty pakien aj oba lanovody. Vyčistené, nastavené podľa návodu ale ručná neudrží auto do spiatočky, pritom v smere dopredu drží jak židovská viera. Navyše počas jazdy z ničoho nič došlo k prilepeniu pakien a musel som ich povoliť na štelovacom šrúbe. Lanovody kotúče aj pakny ATE. Nechápem.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvky: 319
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
Ruční brzda
nejsi jedinej,spousta nás to má taky tak,někdo tvrdí,že je to šišatejma paknama,prej nesedí v bubnu celou plochou a výsledkem je toto,a je to kus od kusu,na značce ani tak nezáleží...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: V70 D5252T rok 98
Ruční brzda
Někerý auta mají přímo v bubnu stavitelnou rozpěrku paken, někde je jen pevnej kus (určitě se to tu řešilo i v jinym vlákně).
Pokud se brzda seřizuje nejdřív u paken (musí bejt vůle na lankách = povolená ručka a uvolněnej seřivovací šroub u ručky) dírkou v bubnu tak, aby při otočení téměř škrtla pakna o buben a potom se seřídí šroub u ručky, tak ručka brzdí jako ďas už na druhym zubu!
Tomuhle se vypatí pověnovat. Technik na STK z toho byl mile překvapenej, po zatažení brzdy to skoro vyhodilo auto z válců.
Pokud se brzda seřizuje nejdřív u paken (musí bejt vůle na lankách = povolená ručka a uvolněnej seřivovací šroub u ručky) dírkou v bubnu tak, aby při otočení téměř škrtla pakna o buben a potom se seřídí šroub u ručky, tak ručka brzdí jako ďas už na druhym zubu!
Tomuhle se vypatí pověnovat. Technik na STK z toho byl mile překvapenej, po zatažení brzdy to skoro vyhodilo auto z válců.
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Ruční brzda
A na niektoré autá, ktoré tú nastavovaciu rozperku tam nemajú sa dá dať dodatočne.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Ruční brzda
bez toho štelováku to kolikrát nejde složit tak, aby to brzdilo rozumně. rozhodně stojí za to si ho sehnat. taky jsem tam měl původně jen tu pevnou, ale ručka brzdila jen dozadu. jak bylo auto čumákem z kopce, tak jako kdyby neexistovala.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvky: 319
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
Ruční brzda
mám nový komplet zadní brzdy,teda kotouče,destičky,pakny,lanovody,rozpěrky štelovací,pružinky,nějaký ty plechový vodítka či co to je-dělal jsem to asi půl roku zpátky,a ručka stále brzdí výrazně líp dopředu,než dozadu...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvky: 63
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Košice
Ruční brzda
No asi budem musieť laborovať a skúsim pakny jemne líznuť na pásovke, škoda že pôvodné leteli do koša. Serie ma že som si nepozrel jak je konštruovaný stredový tunel, či sa dá vykliknúť ten plast s popolníkom smerom k zadným sedadlám aby nebolo treba na povolenie ručky znova demontovať celý panel. Nejaká rada pred tým jak do neho navrtám dieru ? Tiež neviem jak zhodiť zadný popolník, možno tama by som sa k tej šrúbe dostal ?
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Ruční brzda
Tá moja fotka je dva týždne stará z S60 na ktorej som robil komplet brzdy a komplet ručnú (aj tiahlo a lanovody). Brzdí to dobre, rovnako dopredu aj dozadu.
-
Offline
- Příspěvky: 63
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Košice
Ruční brzda
Tož si odpoviem sám, zadný popolník sa dá odkliknúť, pod uzavretým popolníkom sú dva plastové bazmeky, stačí jemne zapáčiť. Ručke pomohlo prebehnutie pakien na pásovke, podľa opotrebenia zaberali iba v strede, po ručnom teste v bubne či sa nekolíšu a nastavení podľa príspevku od JiříM drží v oboch smeroch jak prilepená.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Volvo 850, r.v.1995, B5252S
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé