Ahoj, vzdy jsem touzila mit Volvo, ted se naskytla docela dobrá příležitost koupit si Volvo 460 (i když spousta lidí tvrdí, že řada 400 nejsou volva) ě se moc líbí.
Je to 92 rok, 2l, automat (automat jsem chtěla, už si nedovedu představit řídit bez něj ))
Máte s tím někdo nějaké zkušenosti. Nabídka je 40.000,- Kč. Vypadá poměrně zachovale, samozřejmě něco bude potřebovat zainvestovat. Pro mě je to auto tak na 2 roky na doježdění, pak bych ho zas vyměnila. Třeba za lepší. Budu ráda, když mi poradíte a napíšete zkušenosti.
Díky
Chci koupit 460, poradte
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Kolega z práce měl 460 2.0 aut., takže přesně to o čem je tu řeč. Nemohl si to vynachválit, ale samozřejmě platí, to co i u ostatních. Záleží jak se k tomu předchozí majitelé chovali. Navíc i kolik to má najeto po 200 tis. km bych byl byl opatrnej na ten aut. (jemu se po..... v 230.)
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)
460
460 nejsou spatny....v rodine mame 2 v turbodieselu a bez problemu.Tatovo ma nalitany neco pres 260 tisic a jede to porad jak drak...teda....66 kW...jak dracek, ale staci to. Ja mam najeto neco pres 200tisic a taky v pohode...Samozrejme, cim vetsi Volvo, tim lepsi, ale 460 bych urcite nezatracoval...
-
Offline
- Příspěvky: 52
- Registrován: 21 roků
- Bydliště: Žilina, SR
No asi nenapíšem nič prevratné, ale spisoval niečo podobné pre známeho, takže to tu môžem skopírovať:
1. majiteľ v ČR (SR), servisná knížka, kupovať po daždi ( hneď vidno či náhodou nezateká ) pozrieť sedačky ak sú ošúchané až predraté, určite má nad 200 tisíc km, ak je na tachu menej, už je to podozrivé. Palubka radá praská asi 20 cm od stĺpikov vpravo aj vľavo. Motory s turbom bývajú menej problémové. Pozrieť nejaké údaje o výmenách kvapalín a remeňov, pri kúpe si ich zapísať !. Pozrieť koróziu, najmä zadné lemy blatníkov, plech pod rezervou ( aj stav samotnej rezervy hodne napovie), plech pod gumou tesnenia na kufri, spodné vnútorné strany zadných dverí. Pozrieť "lícovanie" dverí a kapot mora, kufra. Pri skušobnej jazde auto trochu prehnať ( nesmie cukať pri akcelerácií, ale ani pri pustení plynu, auto musí ísť za plynom ). ABS musí fungovať ( po daždi sa dá skúsiť "flekovať" ak ABS funguje - neflekuje ak zaflekuje a ABS nesvieti asi je vypnutá kontrolka ABS ) . Pozrieť či nie sú "divne ojazdené gumy"( geometria ). Aj v lete (zime) naplno pustiť kúrenie ( klímu) . Vyskúšať všetky čudlíky a páčky na funkčnosť . Auto v kabine nesmie smrdieť ( pleseň, výfuk, benzín atď.). Prejsť cez železničný prejazd alebo niečo podobné -> čapy, riadenie, môže to byť tvrdšie ale nesmú drnčať. Pozrieť originálne loga na sklách, ak sú menené, asi bolo auto buchnuté. ( jasné, že existujú aj iné dôvody pre výmenu, ale aj tak ). Auto by nemalo dymiť ( katalyzátor). Čím mladšie auto tým lepšie, ale hodne záleži na prevádzkovaní, niekedy aj dosť staré auto s veľa km, je v pohode. Pokiaľ možno, pozrieť viac podobných aut, až potom sa rozhodnúť. Ak som už nalomený na kúpu, ak sa to dá, navštíviť mechanika, čo sa o toto volvo staral.
Určite som ešte na niečo zabudol, ale v tom zozname pre kámoša už viac nemám:-) .
No a nakoniec, dokonalé auto neexistuje, t.j. vždy je to nakoniec kompromis a tak trochu lotéria. Asi by som pozeral 440,460Turbo, alebo TD r. 1993 ( po facelifte ) a mladšie.
1. majiteľ v ČR (SR), servisná knížka, kupovať po daždi ( hneď vidno či náhodou nezateká ) pozrieť sedačky ak sú ošúchané až predraté, určite má nad 200 tisíc km, ak je na tachu menej, už je to podozrivé. Palubka radá praská asi 20 cm od stĺpikov vpravo aj vľavo. Motory s turbom bývajú menej problémové. Pozrieť nejaké údaje o výmenách kvapalín a remeňov, pri kúpe si ich zapísať !. Pozrieť koróziu, najmä zadné lemy blatníkov, plech pod rezervou ( aj stav samotnej rezervy hodne napovie), plech pod gumou tesnenia na kufri, spodné vnútorné strany zadných dverí. Pozrieť "lícovanie" dverí a kapot mora, kufra. Pri skušobnej jazde auto trochu prehnať ( nesmie cukať pri akcelerácií, ale ani pri pustení plynu, auto musí ísť za plynom ). ABS musí fungovať ( po daždi sa dá skúsiť "flekovať" ak ABS funguje - neflekuje ak zaflekuje a ABS nesvieti asi je vypnutá kontrolka ABS ) . Pozrieť či nie sú "divne ojazdené gumy"( geometria ). Aj v lete (zime) naplno pustiť kúrenie ( klímu) . Vyskúšať všetky čudlíky a páčky na funkčnosť . Auto v kabine nesmie smrdieť ( pleseň, výfuk, benzín atď.). Prejsť cez železničný prejazd alebo niečo podobné -> čapy, riadenie, môže to byť tvrdšie ale nesmú drnčať. Pozrieť originálne loga na sklách, ak sú menené, asi bolo auto buchnuté. ( jasné, že existujú aj iné dôvody pre výmenu, ale aj tak ). Auto by nemalo dymiť ( katalyzátor). Čím mladšie auto tým lepšie, ale hodne záleži na prevádzkovaní, niekedy aj dosť staré auto s veľa km, je v pohode. Pokiaľ možno, pozrieť viac podobných aut, až potom sa rozhodnúť. Ak som už nalomený na kúpu, ak sa to dá, navštíviť mechanika, čo sa o toto volvo staral.
Určite som ešte na niečo zabudol, ale v tom zozname pre kámoša už viac nemám:-) .
No a nakoniec, dokonalé auto neexistuje, t.j. vždy je to nakoniec kompromis a tak trochu lotéria. Asi by som pozeral 440,460Turbo, alebo TD r. 1993 ( po facelifte ) a mladšie.
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé