Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
nowow
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od nowow »

Ahoj všem,

mám na vás všechny dotaz s prosbou o radu či zkušenosti. Mám V70 ročník 1997 s motorem B5252S, najeto skoro 200 000 km. Z ničeho nic auto začalo za jízdy zdechat (i pod plynem) a po čase nenastartovalo vůbec. V servisu mi řekli, že je to řídící jednotkou motoru a poslali ji do Německa na diagnostiku a případnou opravu. Tam prozatím taky nedošli na to, co je v jednotce špatně, sehnali si podobnou jednotku na testování, ale auto už skoro 3 měsíce stojí.
Máte někdo zkušenosti s podobnou situací? Nenapadá vás jak to vyřešit, když jednotku neopraví (zatím to k tomu spěje)?

díky

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od yoby »

nowow píše:Ahoj všem,

mám na vás všechny dotaz s prosbou o radu či zkušenosti. Mám V70 ročník 1997 s motorem B5252S, najeto skoro 200 000 km. Z ničeho nic auto začalo za jízdy zdechat (i pod plynem) a po čase nenastartovalo vůbec. V servisu mi řekli, že je to řídící jednotkou motoru a poslali ji do Německa na diagnostiku a případnou opravu. Tam prozatím taky nedošli na to, co je v jednotce špatně, sehnali si podobnou jednotku na testování, ale auto už skoro 3 měsíce stojí.
Máte někdo zkušenosti s podobnou situací? Nenapadá vás jak to vyřešit, když jednotku neopraví (zatím to k tomu spěje)?

díky
změnit servis?
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od doktor »

Ještě jsem neslyšel, že by někomu odešla tato jednotka....

Skoro bych si tipnul, že problem bude o dost banálnější a běžnější.

Změnou servisu bych začal.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

GDPR_user

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od GDPR_user »

Změna servisu,nicméně jednotku už jsem špatnou řešil.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od dali »

Změnit servis a koupit stejnou jednotku z jinýho auta. U ME 4.x můžeš bez problémů přendat jednotku z jinýho auta stejnýho typu a jede to.
Auto z kterýho vezmeš jednotku musí mít:
- stejnej typ motoru
- stejnej typ převodovky (manuál/automat)
- stejnej typ klimatizace (manuální/automatická)

nowow
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od nowow »

martinopel píše:Změna servisu,nicméně jednotku už jsem špatnou řešil.
Ahoj,

díky za odpovědi. Změna servisu mě samozřejmě taky napadla, ovšem možná teď nebude - auto stojí u nich a jednotka je v Německu. Každopádně můžu se zeptat, jak jsi tu jednotku vyřešil? Výměnou nebo je to většinou opravitelné? Nerad bych se dostal do situace, kdy za jednotku zaplatím víc, než je současná prodejní hodnota auta. Sice je motorově naprosto v pořádku a má slušnou výbavu, ale přecijen žádné terno to už není...

Jean
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 20 roků 11 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od Jean »

U tohoto ročníku jde jednotka normálně přehodit za starší. Není to Motronic. Ten se používal na turbech a některých 20V. Většina 2OV je LH Jetronic 3.2 a 10V je Siemens Fenix 5.2. Ale když tam dáš naprosto jakoukoliv jednotku z 850 nebo V70 do 98 s 10V motorem, tak nastartuješ a budeš vědět na čem jsi. A pak se dá vymýšlet dál. Myslím, že bych nějakou našel, ale jistý si nejsem.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

GDPR_user

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od GDPR_user »

nowow píše:
martinopel píše:Změna servisu,nicméně jednotku už jsem špatnou řešil.
Ahoj,

díky za odpovědi. Změna servisu mě samozřejmě taky napadla, ovšem možná teď nebude - auto stojí u nich a jednotka je v Německu. Každopádně můžu se zeptat, jak jsi tu jednotku vyřešil? Výměnou nebo je to většinou opravitelné? Nerad bych se dostal do situace, kdy za jednotku zaplatím víc, než je současná prodejní hodnota auta. Sice je motorově naprosto v pořádku a má slušnou výbavu, ale přecijen žádné terno to už není...
Jednotku jsme přehodili z jiného auta.Nechápu proč posílali jednotku do Německa.Na mne to působí dojmem dalších servisáckých zmrdů,kteří z tebe jen budou chtít vytáhnout prachy.Jakou ti řekli předběžnou cenu opravy??

nowow
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od nowow »

No posílala se tam protože se předpokládalo, že její oprava bude levnější než výměna za jinou. Cenu opravy zatím nevím ani předběžnou, protože ani v tom Německu přesně neví, co s ní je... Majitele toho servisu osobně znám, takže z odrbání strach nemám, jen už si nejsem jistý, jestli zvolený postup byl úplně ideální.
Můžu se ještě zeptat, jestli a za kolik se dá jednotka pro tenhle motor sehnat?

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od yoby »

nowow píše:No posílala se tam protože se předpokládalo, že její oprava bude levnější než výměna za jinou. Cenu opravy zatím nevím ani předběžnou, protože ani v tom Německu přesně neví, co s ní je... Majitele toho servisu osobně znám, takže z odrbání strach nemám, jen už si nejsem jistý, jestli zvolený postup byl úplně ideální.
Můžu se ještě zeptat, jestli a za kolik se dá jednotka pro tenhle motor sehnat?
Domluv se s Jeanem, máš to za rohem a nevidí volvo poprvé v životě
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

GDPR_user

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od GDPR_user »

nowow píše:No posílala se tam protože se předpokládalo, že její oprava bude levnější než výměna za jinou. Cenu opravy zatím nevím ani předběžnou, protože ani v tom Německu přesně neví, co s ní je... Majitele toho servisu osobně znám, takže z odrbání strach nemám, jen už si nejsem jistý, jestli zvolený postup byl úplně ideální.
Můžu se ještě zeptat, jestli a za kolik se dá jednotka pro tenhle motor sehnat?
Vzhledem k tomu,že v ČR je docela hodně firem zabývajících se opravami ŘJ si dovolím na 90% tvrdit,že na tebe hrají habaďůru.Oprava ŘJ v Německu se bude blížit hodnotě auta.ŘJ u nás bude dle mého názoru do 5000Kč za což se v Německu opravou nikdo zabývat nebude.

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 407
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: sk- trnava

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od berzerker »

Ten pribeh s riadiacou jednotkou je hardcore...cisto laicky by som sa skor snazil zistit, ci ide benzin do motora, sem tam zvyknu zomret benzinove pumpy
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Řídící jednotka motoru - V70 1997, motor B5252S

Příspěvek od wickey »

hlavne RJ si mal doniest prvemu elektrikarovi, nech ju otvori a kukne na pohlad. vacsinou aj tak chyba byva niekde inde.

klasicky opravarsky odrb, povedz, ze chces auto a diely naspat a chod inde.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé