VOLVO 850 All Wheel Drive-záladní technické údaje:
MOTOR
typ B5254T,kapalinou chlazený zážehový řadový pětiválec uložený napříč před přední nápravou
Objem válců: 2435 ccm
Vrtání X Zdvih: 83x90mm
výkon: 142kW/5100rpm
kroutící moment: 270 N.m/1800 až 5000rpm
blok motoru i hlava válců z hliníkové slitiny,šestkrát uložený klikový hřídel,
2xOHC,vačkové hřídele poháněné ozubeným řemenem,ventily do V/58 stupňů,2+2 ventily na válec ovládané hrníčkovými zdvihátky,
elektronické vtřikování paliva BOSCH Motronic 4.4 řízené společně s bezdotykovým zapalováním,
nízkotlaké přeplňování výfukovým turbodmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu,největší plnící přetlak 38kPa,
dva třícestné katalizátory výfukových plynů s lamda sondami,
chladící soustava s el. větrákem,tlakové mazání s plnoprůtokovým čističem oleje,alternátor 14V/100A
PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ-
pohon všech kol s mezinápravovou viskozní spojkou a volnoběžkou,
jednokotoučová suchá spojka s talířovou pružinou,
plně synchronizovaná pětistupňová převodovka s přímým řazením-3,38-1,90-1,19-0,87-0,70-Zpátečka 3,30 ,
samočinný závěr zadního difirenciálu.
PODVOZEK
bezrámová konstrukce se všemi koly nezávisle zavěšenými,
přední náprava se spodními příčnými rameny a vzpěrami McPherson,
zadní náprava víceprvková s příčnými a podélnými rameny(z lehké slitiny),
pérování s vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči(vzadu NIVOMAT,udržující stálou světlou výšku) a příčnými zkrutnými stabilizátory,
provozní brzdy kapalinové dvouokruhové s podtlakovým posilovačem a ABS+TRACS(elektronická protiskluzová soustava)
Průměr kotouče přední:280mm,zadní:295mm,
parkovací brzda na zadní nápravu-mechanická,standartně kola z ALu slitiny 6,5Jx16,pneu 205/55 R 16.
obrysový průměr zatáčení:11,3m
ROZMĚRY A HMOTNOST
délka: 4720mm
šířka: 1760mm
výška: 1520mm
rozvor náprav: 2650mm
rozchod vpředu: 1520mm
rozchod vzadu: 1490mm
Pohotovostní hmotnost: 1575kg
Užitečná hmotnost: 545kg
nádž: 73l
PROVOZNÍ VLASTNOSTI
max. rychlost: 220km/h
zrychlení(0-100km/h) 8,5s
udávaná spotřeba:
(město/mimoměsto/kombinace) 15,3/8,8/11,2 l/100km
VOLVO 850 AWD-základní údaje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
VOLVO 850 AWD-základní údaje
Naposledy upravil(a) LukyKolin dne 14 bře 2006 13:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 136
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
-
Offline
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
-
Offline
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
Jsem se dočetl:Cafa píše:Opravdu jsou vzadu vetsi kotouce nez vepredu?
Apropo bych souhlasil s trvalym pohonem, akorat se meni jeho rozlozeni mezi predkem a zadkem. Pri jizde po suchu by mela byt vetsina vykonu prenasena na asfalt prednima kolama, ale zadek se neodpoji uplne, ne?
U 850 AWD viskozní spojka samočnně a plynule mění poměr hnacího momentu přední a zadní nápravy.Při dobré adhezi se přenáší 95% celkového hnacího momentu na přední kola a jen 5% na zadek.Takže chování vozu je podobný jako má předohrab.
Při snižující se adhezi předních kol postupně roste trakční podíl zadku.Začnou-li přední kola prokluzovat,může se na zadek přenášet až 95% hnacího momentu.
Teoreticky to tedy trvalý pohon všech kol je,ale ne plnohodnotný... pod pojmem trvalý pohon si spíš představím pohon u Audi,kde je mezinápravový diferenciál TORSEN.U něj je při dobré adhezi rozdělení hnacího momentu přední a zadní nápravy zhruba 50:50.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Kohy101