Domácí repase automatu AW55-50
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Domácí repase automatu AW55-50
Letos mi už došla trpělivost a poté co mi v jednou super servise v praze zfušovali opravu automatu. Rozhodnul jsem si ho zrepasovat sám. A řekl jsem si, že to udělám kompletně doma.
A tady jsou moje poznatky a pár infomací jak na to.
Co je potřeba?
1) pořádné nářadí - něco jsem měl doma, ale tuhle opravu jsem vzal jako důvod se dovybavit. Nejsou potřeba žádné speciální přípravky. Stačí klasické nářadí, nějaká dobrá ráčna (malá i velká výhodou) a jediny trochu atypický klíč je velký torx 50 na šrouby co drží hydroměnič u motoru. Pak by bylo asi dobré mít momentový klíč, no já jsem ho nepoužil.
2) overhaul kit - je to sada co obsahuje vše potřebné pro repas. Já měl štěstí a za cenu 1500 jsem sehnal master Overhault kit který obsahoval všechna železa /stell plates/, lamely /friction clutch plate/, filtr převodovky, všechny bronzové vložky, těsnění rozvaděče a prvky rozvadeče /filtry, kuličky atd/, simeringy diferenciálu a olejového čerpadla a asi milion gumových těsnení.
3) hydroměnič - když už jsem do toho lezl, tak jsem si řikal, že dám rovnou i repasovaný hydroměnič. Ten jsem sehnal u p. Žáčka v Ostravě. Výměný systém na jendičku. Na druhý byl doma.
4) Olej - dostatečné množství správného oleje (pouze specifikace JWS 3309 - u nás buď originál nebo mobil 1 atf 3309)
5) vazelína na skládání převodovek (taky žáček - cca 150kč) bez ní jsou některé ukony docela bláznivé, protože vazelína pomáha držet ložiska atd. na svém místě. vlastně je to takové dočasné lepidlo.
6) Silkon na lepení převodovek (červený)
Tímhle jsem se vybavil, než jsem do toho vlezl. Po rozebrání převodovky jsem ještě očekával že bude potřeba ještě něco, hlavně co se týče rozvaděče.
Takže postup (jen stručně) nechtělo se mi to fotit, páč jsem měl ruce pořád od oleje )
1) vyndání převodovky - k tomu jsem použil návod přímoz VIDA. Je to tam popsáno pěkně krok po kroku.
Tady je návod na vytažení převodovky v PDF: https://www.dropbox.com/s/3jpuszp5c9ct8sz/vytazeni%20prevodovky.pdf
Místo přípravdu na zavěšní převodovky jsem použil toto: https://www.dropbox.com/s/j1fd7hy4dxe3a9y/drzak_motoru.jpg
2) jdeme na repas
po vytažení převodovky šla skřín na stůl. Tam jsem ji rozpůlil.
Co jsem našel:
Špatný diferenciál - byla v něm díra takže tudy tekl olej přes poloosu ven. Tím asi skřín ztrácela olej i tlak a možná i na to umřela. Prostě to vypadalo tak, jako když se vytáhne poloosa z převodovky a tou dírou jde vidět ozubení diferáku (nechápu ale bylo to tak)
Vůle v uložení hlavního ložiska (supportu). Je to známa vada těchto převodovek. Uložení je totiž z hliníku a to se časem vymačká, čím se hlavní support vyosí a to má následek abnormální tlak na kluzná ložiska, ty se vytlačí ven a malér je na světě.
Více je to popsáno tady - https://www.dropbox.com/s/2wubj7rpqfg5v13/AW55-50SN-case-repair.pdf
Oprava je docela snadná. Je potřeba odfrézovat kus materiálu a nahradit ho ocelovou vložkou (skladem u p. Žáčka). Zvládne to každý strojař.
Vůle v rozvaděči - tady už je trochu hodinářská práce. Rozvaděč se skládá ze 4 vrstev. V každé je několik ventilů. Všechny jsem vyndal, přeměřil. Byly v pořádku, ale na konci jsou ventily utěsněny tzv. plugs. Ty vykazovali vůle. Tak jsem koupil upravený kit těchto plugs. Nově mají v sobě drážku pro o-kroužek. Kit jsem koupil jak už p. žáčka - skladem.
Při rozebírání je potřeba si všechny věci co spolu souvisí nechávat u sebe. Třeba takový rozvaděč obsahuje cca 100 dílů, takže bacha na to. Při skládání jsem použil návod od Transtecu a Sonnaxu.
Jsou tady:
https://www.dropbox.com/s/zjgjretcqwvgejl/AW55-50%20SN%20Transtec%20VALVEBODY.pdf
https://www.dropbox.com/s/wi3zxtlnc96hcnv/AW55-50%20SN%20Sonnax%20VALVEBODY.pdf
https://www.dropbox.com/s/phx593085lp4d7c/AW55-50%20SN%20Sonnax%20VALVEBODY_2.pdf
Ucpané lineární solenoidy - ty jsem vyčistil následujícím způsobem.
1. sundat pojistku nahoře a sundat čepičku /2.5mm impus/
2. vytáhnout pružinku a ventil
3. upnout ventil do svěráku, naříznou obal a rozpendlovat solenoid
4. vytáhnout víčko
5. výtáhnout jehlu ventilu
6. vyčistit dřík ventilu pomocí 4mm vrtáku
7. namáznout čerstvý olejem
8. znovu složit
9. nasadit ventil s pružinkou a nastavit čepičku jako je to tady - https://www.youtube.com/watch?v=rB5Mw8lGh7A
pro modrý a zelený solenoid jsou to 4,5 otáčky a pro černý 8otáček
10. hotovo
Skládání převodovky
Tady budu stručný, protože popsat to krok po kroku snad ani nelze, napíšu jen moje poznatky.
1. nejdřív je třeba díly převodovky pořádně očistit. Hliníkové tělo převodovky jsem vykoupal v arvě.
2. je potřeba nechat vykoupat nové lamely na pár hodit v novém ATF:
3. všechny ložiska a těsnění namazat vazelínou (assembley lube - psal jsem o ní nahoře)
4. po složení dílčí části převodovky provést test pomocí stlačeného vzduchu, tím si ověříte jestli ten který koš rychlosti funguje jak má.
5. všechno musí jít lehce. není potřeba násilí.
6. rozvaděč jsem dával naposled
Před nasazením hydroměniče je třeba ho naplnit olejem ať v žádném případě nejde na prázdno. Potom už zbývá jenom převodovku namontovat. Naplnit olejem. Nakopnout motor a nechat jej pár minut jet na volnoběh. Je potřeba aby se olej dostal všude. Až pak je možno zařadit a konečně začít adaptovat.
Takže tohle bylo stručně o tom, jak jsem si užívál jeden červnový týden. Od té doby jsem najezdil cca 25 tis. kilometrů a auto funguje jak má. ťuk ťuk. Mezitím jsem ještě po 5-ti tisících vyměnil olej (nové lamely mají přece jen větší otěr než zajeté a bylo to poznat i na oleji. Při té příležitosti jsem ještě trochu doladil nastavení solenoidů dle tabulky (https://www.dropbox.com/s/d5oed5g53jupr9o/AW55-50-Solenoid-Adjustment-Chart-v2.pdf - přece jen řazení R nebylo tak lehké, jak by si "fungl nové" skříně představoval.
Teď už to jezdí perfektně. Tak snad už to nikdy nebudu muset absolvovat
Kdyby něco, ptejte se. Mám toho ještě plnou hlavu.
A tady jsou moje poznatky a pár infomací jak na to.
Co je potřeba?
1) pořádné nářadí - něco jsem měl doma, ale tuhle opravu jsem vzal jako důvod se dovybavit. Nejsou potřeba žádné speciální přípravky. Stačí klasické nářadí, nějaká dobrá ráčna (malá i velká výhodou) a jediny trochu atypický klíč je velký torx 50 na šrouby co drží hydroměnič u motoru. Pak by bylo asi dobré mít momentový klíč, no já jsem ho nepoužil.
2) overhaul kit - je to sada co obsahuje vše potřebné pro repas. Já měl štěstí a za cenu 1500 jsem sehnal master Overhault kit který obsahoval všechna železa /stell plates/, lamely /friction clutch plate/, filtr převodovky, všechny bronzové vložky, těsnění rozvaděče a prvky rozvadeče /filtry, kuličky atd/, simeringy diferenciálu a olejového čerpadla a asi milion gumových těsnení.
3) hydroměnič - když už jsem do toho lezl, tak jsem si řikal, že dám rovnou i repasovaný hydroměnič. Ten jsem sehnal u p. Žáčka v Ostravě. Výměný systém na jendičku. Na druhý byl doma.
4) Olej - dostatečné množství správného oleje (pouze specifikace JWS 3309 - u nás buď originál nebo mobil 1 atf 3309)
5) vazelína na skládání převodovek (taky žáček - cca 150kč) bez ní jsou některé ukony docela bláznivé, protože vazelína pomáha držet ložiska atd. na svém místě. vlastně je to takové dočasné lepidlo.
6) Silkon na lepení převodovek (červený)
Tímhle jsem se vybavil, než jsem do toho vlezl. Po rozebrání převodovky jsem ještě očekával že bude potřeba ještě něco, hlavně co se týče rozvaděče.
Takže postup (jen stručně) nechtělo se mi to fotit, páč jsem měl ruce pořád od oleje )
1) vyndání převodovky - k tomu jsem použil návod přímoz VIDA. Je to tam popsáno pěkně krok po kroku.
Tady je návod na vytažení převodovky v PDF: https://www.dropbox.com/s/3jpuszp5c9ct8sz/vytazeni%20prevodovky.pdf
Místo přípravdu na zavěšní převodovky jsem použil toto: https://www.dropbox.com/s/j1fd7hy4dxe3a9y/drzak_motoru.jpg
2) jdeme na repas
po vytažení převodovky šla skřín na stůl. Tam jsem ji rozpůlil.
Co jsem našel:
Špatný diferenciál - byla v něm díra takže tudy tekl olej přes poloosu ven. Tím asi skřín ztrácela olej i tlak a možná i na to umřela. Prostě to vypadalo tak, jako když se vytáhne poloosa z převodovky a tou dírou jde vidět ozubení diferáku (nechápu ale bylo to tak)
Vůle v uložení hlavního ložiska (supportu). Je to známa vada těchto převodovek. Uložení je totiž z hliníku a to se časem vymačká, čím se hlavní support vyosí a to má následek abnormální tlak na kluzná ložiska, ty se vytlačí ven a malér je na světě.
Více je to popsáno tady - https://www.dropbox.com/s/2wubj7rpqfg5v13/AW55-50SN-case-repair.pdf
Oprava je docela snadná. Je potřeba odfrézovat kus materiálu a nahradit ho ocelovou vložkou (skladem u p. Žáčka). Zvládne to každý strojař.
Vůle v rozvaděči - tady už je trochu hodinářská práce. Rozvaděč se skládá ze 4 vrstev. V každé je několik ventilů. Všechny jsem vyndal, přeměřil. Byly v pořádku, ale na konci jsou ventily utěsněny tzv. plugs. Ty vykazovali vůle. Tak jsem koupil upravený kit těchto plugs. Nově mají v sobě drážku pro o-kroužek. Kit jsem koupil jak už p. žáčka - skladem.
Při rozebírání je potřeba si všechny věci co spolu souvisí nechávat u sebe. Třeba takový rozvaděč obsahuje cca 100 dílů, takže bacha na to. Při skládání jsem použil návod od Transtecu a Sonnaxu.
Jsou tady:
https://www.dropbox.com/s/zjgjretcqwvgejl/AW55-50%20SN%20Transtec%20VALVEBODY.pdf
https://www.dropbox.com/s/wi3zxtlnc96hcnv/AW55-50%20SN%20Sonnax%20VALVEBODY.pdf
https://www.dropbox.com/s/phx593085lp4d7c/AW55-50%20SN%20Sonnax%20VALVEBODY_2.pdf
Ucpané lineární solenoidy - ty jsem vyčistil následujícím způsobem.
1. sundat pojistku nahoře a sundat čepičku /2.5mm impus/
2. vytáhnout pružinku a ventil
3. upnout ventil do svěráku, naříznou obal a rozpendlovat solenoid
4. vytáhnout víčko
5. výtáhnout jehlu ventilu
6. vyčistit dřík ventilu pomocí 4mm vrtáku
7. namáznout čerstvý olejem
8. znovu složit
9. nasadit ventil s pružinkou a nastavit čepičku jako je to tady - https://www.youtube.com/watch?v=rB5Mw8lGh7A
pro modrý a zelený solenoid jsou to 4,5 otáčky a pro černý 8otáček
10. hotovo
Skládání převodovky
Tady budu stručný, protože popsat to krok po kroku snad ani nelze, napíšu jen moje poznatky.
1. nejdřív je třeba díly převodovky pořádně očistit. Hliníkové tělo převodovky jsem vykoupal v arvě.
2. je potřeba nechat vykoupat nové lamely na pár hodit v novém ATF:
3. všechny ložiska a těsnění namazat vazelínou (assembley lube - psal jsem o ní nahoře)
4. po složení dílčí části převodovky provést test pomocí stlačeného vzduchu, tím si ověříte jestli ten který koš rychlosti funguje jak má.
5. všechno musí jít lehce. není potřeba násilí.
6. rozvaděč jsem dával naposled
Před nasazením hydroměniče je třeba ho naplnit olejem ať v žádném případě nejde na prázdno. Potom už zbývá jenom převodovku namontovat. Naplnit olejem. Nakopnout motor a nechat jej pár minut jet na volnoběh. Je potřeba aby se olej dostal všude. Až pak je možno zařadit a konečně začít adaptovat.
Takže tohle bylo stručně o tom, jak jsem si užívál jeden červnový týden. Od té doby jsem najezdil cca 25 tis. kilometrů a auto funguje jak má. ťuk ťuk. Mezitím jsem ještě po 5-ti tisících vyměnil olej (nové lamely mají přece jen větší otěr než zajeté a bylo to poznat i na oleji. Při té příležitosti jsem ještě trochu doladil nastavení solenoidů dle tabulky (https://www.dropbox.com/s/d5oed5g53jupr9o/AW55-50-Solenoid-Adjustment-Chart-v2.pdf - přece jen řazení R nebylo tak lehké, jak by si "fungl nové" skříně představoval.
Teď už to jezdí perfektně. Tak snad už to nikdy nebudu muset absolvovat
Kdyby něco, ptejte se. Mám toho ještě plnou hlavu.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
Domácí repase automatu AW55-50
Super at to jezdi, taky mam repasi automatu samodomo v garazi za sebou - doted si pamatuju to napeti kdyz se to davalo do auta, jestli jsem na neco nezapomnel...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Domácí repase automatu AW55-50
Moc dobrá práce chlape, když vidím ty fotky co je všechno uvnitř, zírám. Fakt šikula.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Domácí repase automatu AW55-50
takovej stručnej návod...obdivuju tu odvahu, pustit se do něčeho takového.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo XC90 3.2 +LPG Summum 2007
- Bydliště: Prievidza, SR
Domácí repase automatu AW55-50
Obdivujem ta a super ze ti to funguje.aka bola celkova cena repasu
-
Offline
- Příspěvky: 1913
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
-
Offline
- Příspěvky: 234
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
- Bydliště: Handlová, Slovensko
Domácí repase automatu AW55-50
skvelé,gratulujem k repasu,keď budem mať nejaké nejasnosti okolo Aisinu,pýtam sa Teba...
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Domácí repase automatu AW55-50
Ceny jsou následující:
Overhault kit - 1500,- /tady jsem měl štěstí, jednak proto, že jsem našel master kit za cenu 60USD na ebay, druhak proto že zrovna jsem měl v USA kamoše co mi ho dovezl, takže žádné clo/
Olej - 1700,- (mobil 1 atf 3309)
Repasovaný měnič - 8.000,- (výjměným způsobem)
Assebly lube - 200,-
Sada o-ring plugs - 900,-
Ocelová vložka hlavního supportu + práce s vyfrézováním - 900,- + 1000,-
takže celkem cca 15 tisíc +/- ještě nějaký ten benzín a telefony
Overhault kit - 1500,- /tady jsem měl štěstí, jednak proto, že jsem našel master kit za cenu 60USD na ebay, druhak proto že zrovna jsem měl v USA kamoše co mi ho dovezl, takže žádné clo/
Olej - 1700,- (mobil 1 atf 3309)
Repasovaný měnič - 8.000,- (výjměným způsobem)
Assebly lube - 200,-
Sada o-ring plugs - 900,-
Ocelová vložka hlavního supportu + práce s vyfrézováním - 900,- + 1000,-
takže celkem cca 15 tisíc +/- ještě nějaký ten benzín a telefony
brano14 píše:Obdivujem ta a super ze ti to funguje.aka bola celkova cena repasu
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvky: 2613
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Domácí repase automatu AW55-50
Ahoj,
píšeš týden - ale kolik přibližně hodin si na to strávil (nemyslím cestování a hledání soustružníka) - spíše práce samotná, včetně de/montáže z auta?
P.
píšeš týden - ale kolik přibližně hodin si na to strávil (nemyslím cestování a hledání soustružníka) - spíše práce samotná, včetně de/montáže z auta?
P.
sordo píše:Teď už to jezdí perfektně. Tak snad už to nikdy nebudu muset absolvovat
Kdyby něco, ptejte se. Mám toho ještě plnou hlavu.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Domácí repase automatu AW55-50
Ahoj,
dělal jsem na tom dva víkendy. Jeden víkend jsem demontoval převodovku, rozpůlil, zkontroloval díly a vyčistil co šlo. další vikend pak složení a montáž. Kromě montáže skříně (a to jen do fáze připevnění k motoru jsem to dělál sám)
dělal jsem na tom dva víkendy. Jeden víkend jsem demontoval převodovku, rozpůlil, zkontroloval díly a vyčistil co šlo. další vikend pak složení a montáž. Kromě montáže skříně (a to jen do fáze připevnění k motoru jsem to dělál sám)
ok2ucx píše:Ahoj,
píšeš týden - ale kolik přibližně hodin si na to strávil (nemyslím cestování a hledání soustružníka) - spíše práce samotná, včetně de/montáže z auta?
P.
sordo píše:Teď už to jezdí perfektně. Tak snad už to nikdy nebudu muset absolvovat
Kdyby něco, ptejte se. Mám toho ještě plnou hlavu.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
Domácí repase automatu AW55-50
Hmmm, tak za tohleto klobouk dolu.
V servisu na prevodovky bys dal za repas pocitam 2x tolik.
V servisu na prevodovky bys dal za repas pocitam 2x tolik.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 753
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
Domácí repase automatu AW55-50
cim se zivis, resp. nakolik je to vzdalene tvemu oboru/vzdelani? kdyz se podivam na ten obrazek, tak nechapu jak to muze nekdo po rozmontovani zase smontovat..
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Domácí repase automatu AW55-50
No, je to docela dost od oboru. Dělám art directora v reklamce.
dan2 píše:cim se zivis, resp. nakolik je to vzdalene tvemu oboru/vzdelani? kdyz se podivam na ten obrazek, tak nechapu jak to muze nekdo po rozmontovani zase smontovat..
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvky: 753
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
Domácí repase automatu AW55-50
ja cekal alespon neco trochu pribuznyho technickymu oboru. takze respekt x2.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
Domácí repase automatu AW55-50
Gratuluji k repas AW55-50sn. Také se na ni chystám.
Mohu se zeptat jaké symptomy měla převodovka před repasí. Mě blbě řadí především 3-4/4-3 a teď se k tomu přidalo i 2-3. Vetšinou vyřadí, vylítnou otačky a pak buď s ránou nebo pozvolně(s prokluzem na lamelách zařadí následující stupeň. Někdy, ale řadí dobře. Dále mám problém s zařazením D nebo R. Prostě nic nic a pak "clump"... Někdy ale také zažadí dobře. Lamely spálené nemám. Olej je v pořádku. Měněn po 50t.
Převodovka je po repasi a s tím, že to blbě řadí D,R a 3-4 jsem to koupil. Ten kdo dělal repas to totálně sprasil, protože nevyčistil ani solenoidy.
Solenoidy jsem již čistil a mozek rozebral a doplnil ještě o End plug kit. Bohužel to nijak nepomohlo. Mozky mám dva a mám takový pocit, že ani jeden není naprosto OK. Při wetair testech míst, které bývají špatné, mám malé průsaky. Nevím jak moc velké mohou být. Podle mě bych musel koupit úplně všechny díly od sonnaxu a to se mi určitě nevyplatí. Celý mozek po repasi z usa vyjde na 550dolarů + doprava. Je mi ale divné, že by byly blbé oba mozky. Nemáš nějakou šikovnou metodu jak to otestovat tak, aby člověk byl schopen rozeznat co je blbé a co ne? Jak jsi to dělal ty? Oni ty průsaky nejsou nijak velké, ale je znát, že se tam ten olej trochu protlačí.
Jinak předpokládám, že mám v ... to hliníkové uložení ve skříni a tam je předpokládám problém, protože pokud tomu někdo dělal repas tak možná maximálně povyměnoval to co je v repas kitu a na vše ostatní se ...
Repase se nebojím jen se mi nechce rozebírat skříň když by to bylo pouze v mozku a naopak se mi nechce kupovat drahej mozek pokud by byl celkem OK. (
Co jsi měl tedy za symptomy díky tomu blbému uložení a netěsnícím ENDPLUGS?
Jak jsi testoval mozek?
Díky moc za odpovědi.
Petr
Mohu se zeptat jaké symptomy měla převodovka před repasí. Mě blbě řadí především 3-4/4-3 a teď se k tomu přidalo i 2-3. Vetšinou vyřadí, vylítnou otačky a pak buď s ránou nebo pozvolně(s prokluzem na lamelách zařadí následující stupeň. Někdy, ale řadí dobře. Dále mám problém s zařazením D nebo R. Prostě nic nic a pak "clump"... Někdy ale také zažadí dobře. Lamely spálené nemám. Olej je v pořádku. Měněn po 50t.
Převodovka je po repasi a s tím, že to blbě řadí D,R a 3-4 jsem to koupil. Ten kdo dělal repas to totálně sprasil, protože nevyčistil ani solenoidy.
Solenoidy jsem již čistil a mozek rozebral a doplnil ještě o End plug kit. Bohužel to nijak nepomohlo. Mozky mám dva a mám takový pocit, že ani jeden není naprosto OK. Při wetair testech míst, které bývají špatné, mám malé průsaky. Nevím jak moc velké mohou být. Podle mě bych musel koupit úplně všechny díly od sonnaxu a to se mi určitě nevyplatí. Celý mozek po repasi z usa vyjde na 550dolarů + doprava. Je mi ale divné, že by byly blbé oba mozky. Nemáš nějakou šikovnou metodu jak to otestovat tak, aby člověk byl schopen rozeznat co je blbé a co ne? Jak jsi to dělal ty? Oni ty průsaky nejsou nijak velké, ale je znát, že se tam ten olej trochu protlačí.
Jinak předpokládám, že mám v ... to hliníkové uložení ve skříni a tam je předpokládám problém, protože pokud tomu někdo dělal repas tak možná maximálně povyměnoval to co je v repas kitu a na vše ostatní se ...
Repase se nebojím jen se mi nechce rozebírat skříň když by to bylo pouze v mozku a naopak se mi nechce kupovat drahej mozek pokud by byl celkem OK. (
Co jsi měl tedy za symptomy díky tomu blbému uložení a netěsnícím ENDPLUGS?
Jak jsi testoval mozek?
Díky moc za odpovědi.
Petr
_________________
[url=http://myrencontres.com]rencontres en ligne[/url]
[url=http://myrencontres.com]rencontres en ligne[/url]
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Domácí repase automatu AW55-50
Ahoj,
m to za studena do řadilo dobře, teda řadilo, ale třeba řazení dvojky a trojky nebylo uplně sametové a rychlosti nevypadavali. Jakmile se olej ohřál do provozní teploty tak to začalo škubáním při řazení trojky (vypadení rychlosti, vytočení motoru a rána). Později vypadávala i jednička (většinou při projíždění pravouhlych zatáček kdy jsem po zatočení přidal plyn a zase vytočení motoru a rána. Taky při dojiždění ke křižovatce to špantě podřazovalo a bylo to jako kdyby do mě zezadu vletěl autobus. Po zahřátí to také opožděně řadilo D a R
Takže symptomy obdobné. Ještě mi to jednou vyhodilo hlášku vady převodovky a ta ukazovala na měnič.
Když jsem převodovky rozpůlil tak třeba lamely byly uplně v pořádku a nevykazovaly nějaké velké opotřebení. Ale jak už jsem psal tak uložení hlavního supportu mělo vůli (cca 1mm). Hlavně jsem pak našel rozpadené gumové těsnění na "pístech" co stlačují lamely. Možná to byl následek té vůle, protože rozpadené těsnění bylo jen na hlavní hřídeli. Druhá hřídel byla v pořádku.
Rozvaděč jsem nijak netestoval. Jen jsem přeměřil všechny ventily, zkontroloval znaky jejich opotřebení (podle manuálu od Sonnaxu) a nenašel nic podezřelého. Jen ty end plugs měli vůle, tak jsem je vyměnil. Solenoidy se skoro nehnuly, takže rozdělání a vyčištění. Říkal jsem si že víc budu bádat pokud až to složím nebude řadit dobře.
Vnímám to tak, že u mě ty rány způsobovalo vadné těsnění vlivem vůle. A to že mi to ani za studena neřadilo plynule bych přičetl ucpaným solenoidům.
Asi jsem asi moc neporadil, ale kdybych měl dva rozvaděče, tak bych si možná nechal jeden otestoval na zařízení na seřizení rozvaděčů. U nás ho mají jen u http://www.zp-automatic.cz. Budeš mít jistotu. Ale měl jsem doma už dva Aisiny a oba měli v pr... to uložení, takže bych se nedivil, kdyby tohle nebyla jejich smrt.
M.
m to za studena do řadilo dobře, teda řadilo, ale třeba řazení dvojky a trojky nebylo uplně sametové a rychlosti nevypadavali. Jakmile se olej ohřál do provozní teploty tak to začalo škubáním při řazení trojky (vypadení rychlosti, vytočení motoru a rána). Později vypadávala i jednička (většinou při projíždění pravouhlych zatáček kdy jsem po zatočení přidal plyn a zase vytočení motoru a rána. Taky při dojiždění ke křižovatce to špantě podřazovalo a bylo to jako kdyby do mě zezadu vletěl autobus. Po zahřátí to také opožděně řadilo D a R
Takže symptomy obdobné. Ještě mi to jednou vyhodilo hlášku vady převodovky a ta ukazovala na měnič.
Když jsem převodovky rozpůlil tak třeba lamely byly uplně v pořádku a nevykazovaly nějaké velké opotřebení. Ale jak už jsem psal tak uložení hlavního supportu mělo vůli (cca 1mm). Hlavně jsem pak našel rozpadené gumové těsnění na "pístech" co stlačují lamely. Možná to byl následek té vůle, protože rozpadené těsnění bylo jen na hlavní hřídeli. Druhá hřídel byla v pořádku.
Rozvaděč jsem nijak netestoval. Jen jsem přeměřil všechny ventily, zkontroloval znaky jejich opotřebení (podle manuálu od Sonnaxu) a nenašel nic podezřelého. Jen ty end plugs měli vůle, tak jsem je vyměnil. Solenoidy se skoro nehnuly, takže rozdělání a vyčištění. Říkal jsem si že víc budu bádat pokud až to složím nebude řadit dobře.
Vnímám to tak, že u mě ty rány způsobovalo vadné těsnění vlivem vůle. A to že mi to ani za studena neřadilo plynule bych přičetl ucpaným solenoidům.
Asi jsem asi moc neporadil, ale kdybych měl dva rozvaděče, tak bych si možná nechal jeden otestoval na zařízení na seřizení rozvaděčů. U nás ho mají jen u http://www.zp-automatic.cz. Budeš mít jistotu. Ale měl jsem doma už dva Aisiny a oba měli v pr... to uložení, takže bych se nedivil, kdyby tohle nebyla jejich smrt.
M.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
Domácí repase automatu AW55-50
Super. To je to co jsem potřeboval vědět. Uložení těch pístků v rozvaděči je OK, ale když dělám na něktrých lokacích ten wet air test tak to trošku sákne. Pokud jsi kontroloval všechny byly znát na některých místech opotřebení? U mě na pístkách nic, ale pokud se podívám na stěny těch válců tak někde je vidět malinké opotřebení. Ale ne nic hrozného.
Vypadá to tedy, že problém bude spíše v té převodovce. Já to i tak tuším. Je to celkem standartní závada. Symptomy mám podobné tak se do toho asi vrhnu. Konvertor mám nejspíše po předchozí "repasi" nový takže bych udělal jen to uložení. Měnil jsi nějaká další pouzdra "bushings"? Existuje na ně i nějaká sada. Ono jestli je ta hlavní hřídel uložená blbě tak by mohli být celkem načnuté.
Máš prosím kontakt na toho dodavatele dílů p. Žáčka?
Nemáš prosím email na prodejce master Overhault kitu? Standartně se totiž mastr prodává celkem draho 400-500dolarů. Vzhledem k tomu, že nemám spálené lamely by mi ale mohl stačit jen standartní Overhault kit bez lamel a kovových plátů. Co si o tom myslíš?
Díky moc za pomoc.
Petr
Vypadá to tedy, že problém bude spíše v té převodovce. Já to i tak tuším. Je to celkem standartní závada. Symptomy mám podobné tak se do toho asi vrhnu. Konvertor mám nejspíše po předchozí "repasi" nový takže bych udělal jen to uložení. Měnil jsi nějaká další pouzdra "bushings"? Existuje na ně i nějaká sada. Ono jestli je ta hlavní hřídel uložená blbě tak by mohli být celkem načnuté.
Máš prosím kontakt na toho dodavatele dílů p. Žáčka?
Nemáš prosím email na prodejce master Overhault kitu? Standartně se totiž mastr prodává celkem draho 400-500dolarů. Vzhledem k tomu, že nemám spálené lamely by mi ale mohl stačit jen standartní Overhault kit bez lamel a kovových plátů. Co si o tom myslíš?
Díky moc za pomoc.
Petr
_________________
[url=http://myrencontres.com]rencontres en ligne[/url]
[url=http://myrencontres.com]rencontres en ligne[/url]
-
Offline
- Příspěvky: 136
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 9, Letnany
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Domácí repase automatu AW55-50
auto je ve svoji podstate velike lego a pokud mas poradnej navod a koule velikosti tenisaku, lze se uspesne pustit do vseho kazdopadne jses dobrej!
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Domácí repase automatu AW55-50
Přesně tak, však nejvíc času mi trvalo shánění návodů a pochopení jak to to tam vlastně funguje. Skládání už bylo více méně najisto.
wickey píše:auto je ve svoji podstate velike lego a pokud mas poradnej navod a koule velikosti tenisaku, lze se uspesne pustit do vseho kazdopadne jses dobrej!
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvky: 47
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Stříbro
- Vůz: V70 II 2.5TDI 2000
Domácí repase automatu AW55-50
No přidávám se taky s poklonou
_________________
Volvo V70 II 2.5D 2000, Honda CR-V 2.0i 2014, Subaru Impreza 2001
Volvo V70 II 2.5D 2000, Honda CR-V 2.0i 2014, Subaru Impreza 2001
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Domácí repase automatu AW55-50
Taktéž gratuluji, měl jsem před 5.lety obdobnou oslavu, když jsem udělal svůj první repas na AW 55-51 z mojí bývalé V 70 2.5T.
Je tam tolik malinkých a zajímavých součástek, které vyndáš, řádně prohlídneš, aby si záhy zjistil, že to tam jde dát oběma směry a ty už nevíš jak
Takže to vše prodlužuje čas opravy a pak stejně trneš hrůzou, když tam dáš "D" a vyrazíš vpřed...... Hurá,řadí to.
Každopádně jsem chtěl říci, že AW 55-50 trpěli opravdu na poréznost hřídele a vydření víka.
Oproti tomu AW 55-51 už byly v tomto směru vylepšené, ale zase jim umíraly rozvaděče a měniče.....takže hlavně je důležitá řádná kontrola všech součástí, aby to člověk nerozebíral desetkrát.No a moje první oprava byla.......repase měniče, repair kit z USA,valve body ze zaručeně zánovní převodovky, externí chladič ATF pro extrémní zatížení............sečteno,podtrženo 28 000,-Kč a týden práce, no paráda
Je tam tolik malinkých a zajímavých součástek, které vyndáš, řádně prohlídneš, aby si záhy zjistil, že to tam jde dát oběma směry a ty už nevíš jak
Takže to vše prodlužuje čas opravy a pak stejně trneš hrůzou, když tam dáš "D" a vyrazíš vpřed...... Hurá,řadí to.
Každopádně jsem chtěl říci, že AW 55-50 trpěli opravdu na poréznost hřídele a vydření víka.
Oproti tomu AW 55-51 už byly v tomto směru vylepšené, ale zase jim umíraly rozvaděče a měniče.....takže hlavně je důležitá řádná kontrola všech součástí, aby to člověk nerozebíral desetkrát.No a moje první oprava byla.......repase měniče, repair kit z USA,valve body ze zaručeně zánovní převodovky, externí chladič ATF pro extrémní zatížení............sečteno,podtrženo 28 000,-Kč a týden práce, no paráda
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7727
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Domácí repase automatu AW55-50
To Sordo:
Také se připojuji s gratulací.
A jestě, prosím, prozraď kolik kilometrů máš najeto.
Mě zatím automat řadí dobře, žádný z Tvých přederepasových příznaků nemám, jen při razantnější deceleraci (např. při sjíždění z dálnice) se v rychlosti okolo 20 km/h otáčky plynule zvýší z cca 800 na cca 1200 a potom se zase plynule vrátí. Nevím, jestli je to normální. Mám najeto 282000 km. Při koupi ve 250000km provedena (mimo jiné) výměna oleje - T6R, 14 litrů, olej specifikace 3309
Díky Petr
Také se připojuji s gratulací.
A jestě, prosím, prozraď kolik kilometrů máš najeto.
Mě zatím automat řadí dobře, žádný z Tvých přederepasových příznaků nemám, jen při razantnější deceleraci (např. při sjíždění z dálnice) se v rychlosti okolo 20 km/h otáčky plynule zvýší z cca 800 na cca 1200 a potom se zase plynule vrátí. Nevím, jestli je to normální. Mám najeto 282000 km. Při koupi ve 250000km provedena (mimo jiné) výměna oleje - T6R, 14 litrů, olej specifikace 3309
Díky Petr
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
Domácí repase automatu AW55-50
Repas jsem dělal když měla najeto 195tkm. ted mám najeto cca 230tkm.Petr Marek píše: A jestě, prosím, prozraď kolik kilometrů máš najeto.
Tady netuším jestli jestli je to normální chování. Mám diesel a tam při sundání nohy z plynu zustane aktualně zařazený stupen, brzí to motorem a pak se u 1500ot. odemkne menič a otáčky klesnou k volnoběhu. Při přidání plynu se zařadí kvalt podle aktuální rychlosti.Petr Marek píše: Mě zatím automat řadí dobře, žádný z Tvých přederepasových příznaků nemám, jen při razantnější deceleraci (např. při sjíždění z dálnice) se v rychlosti okolo 20 km/h otáčky plynule zvýší z cca 800 na cca 1200 a potom se zase plynule vrátí. Nevím, jestli je to normální
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7727
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Domácí repase automatu AW55-50
Díky za informaci. Já to zatím nebudu nijak řešit. Žádný kopance to nedělá a o pocitu vražení autobusu nemůže být ani řeč. Pokud nekoukám na otáčkoměr tak to ani nepocítím. Ale zajímalo mě to a ty se v tom sakra dobře vyznáš. Ještě jednou dík. Petr
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: ms231