LPG a Turbo
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 2.0T 1998
- Bydliště: Martin
#1 LPG a Turbo
Chcel by som sa od Vás dozvedieť chlapci, či má nejaký dopad LPG na životnosť turba. LPG bolo namontované nové a pri cca 40tis.km odišlo turbo. Na stolici frajer hovorí, že kamoško to ti odišlo preto, lebo jazdíš na LPG. Môžem tomu uveriť?
Za odpoved vďaka.
Za odpoved vďaka.
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3225
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#2 LPG a Turbo
Zajímavá teorie, ale houby platná, pokud k tomu dotyčný týpek nepřidal i proč si to myslí.
Turbo fičí na výfuckové plyny, tak marně hledám souvislost s LPG.
Živostnost T ovlivňuje hlavně dochlazení před koncem jízdy.
Ale nechám se poučit.
Kolik je aktuální nájezd?
Turbo fičí na výfuckové plyny, tak marně hledám souvislost s LPG.
Živostnost T ovlivňuje hlavně dochlazení před koncem jízdy.
Ale nechám se poučit.
Kolik je aktuální nájezd?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#3 LPG a Turbo
Z krátkýho googlení mi vyšlo, že při spalování LPG může být vyšší teplota výfukových plynů (EGT) a že plyn hoří pomalejc takže může docházet k dohořívání ještě při otevřených výfukových ventilech. Dále pak že motory s vyšším kompresním poměrem snáší LPG dobře a může dojít i ke snížení EGT při spalování LPG, ale u motorů s nižším kompresním poměrem může být problém.... Přeplňovaný motory mají vždycky sníženej kompresní poměr oproti příbuznýmu atmosférickýmu motoru.doktor píše:Zajímavá teorie, ale houby platná, pokud k tomu dotyčný týpek nepřidal i proč si to myslí.
Turbo fičí na výfuckové plyny, tak marně hledám souvislost s LPG.
Živostnost T ovlivňuje hlavně dochlazení před koncem jízdy.
Ale nechám se poučit.
Kolik je aktuální nájezd?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#4 LPG a Turbo
Ano, při hoření LPG je motor více teplotně namáhán z důvodu teplejšího hoření směsi + není ochlazován stejně jako při provozu na benzín právě tou samou směsí ( LPG hoří tepleji a nechladí, benzín hoří studeněji a chladí před zapálením vnitřní součásti - stěny válce, ventily atp. ). Nicméně toto se děje ve vlivu na teplotu motoru ( ne na teplotu hoření ) v řádech stupňů a tak větší vliv na životnost turba bude prasečí točení při studeném motoru a nedochlazování při vypínání, eventuelně mechanická závada turba bez vlivu uživatele ( tzn. stalo by se Ti to i na benzín ).
Obrázek si udělej sám, já mám na LPG s turbínou 135t km a funguje normálně, turbo rámcově najeto 330t km.
Obrázek si udělej sám, já mám na LPG s turbínou 135t km a funguje normálně, turbo rámcově najeto 330t km.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 2.0T 1998
- Bydliště: Martin
#5 LPG a Turbo
Aktuálny stav tachometru 250.000km.doktor píše:Zajímavá teorie, ale houby platná, pokud k tomu dotyčný týpek nepřidal i proč si to myslí.
Turbo fičí na výfuckové plyny, tak marně hledám souvislost s LPG.
Živostnost T ovlivňuje hlavně dochlazení před koncem jízdy.
Ale nechám se poučit.
Kolik je aktuální nájezd?
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 2.0T 1998
- Bydliště: Martin
#6 LPG a Turbo
Vďaka za odpovede, som o niečo múdrejší, odteraz budem chladiť T jak o dušu, keďže bude v podstate zrepasované ako keby bolo nové
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12075
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 LPG a Turbo
Jen domplím to ochlazování v případě benzínu je dané tím, že se benzin nejdřív odpaří, takže spotřebuje teplo, což u LPG nenastává.
Chytrý LPG systémy umí donutit řj aby zvýšila předstih neboť si to vzhledem k vyššímu okt. č. může dovolit a ve výsledku je teplota spalin dokonce nižší.
Chytrý LPG systémy umí donutit řj aby zvýšila předstih neboť si to vzhledem k vyššímu okt. č. může dovolit a ve výsledku je teplota spalin dokonce nižší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 733
- Registrován: 15 roků
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#8 LPG a Turbo
Na to oktanové číslo bacha, je nutno si uvědomit, že je to směs propanu a butanu a že okt. č. se odvíjí právě od tohoto poměru a mezní hodnota podle ČSN EN 589 pro lpg je min. 89okt. čísla a to je právě ten problém, proč ve finále auto na lpg jede hůř a víc žere. Proč by přeci výrobci lpg dělali lpg s okt. č. např. 99, když dle vyhlášky jim stačí splnit minimum 89 oktanů.Urvanej píše: Chytrý LPG systémy umí donutit řj aby zvýšila předstih neboť si to vzhledem k vyššímu okt. č. může dovolit a ve výsledku je teplota spalin dokonce nižší.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12075
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 LPG a Turbo
89 má čistej butan. (Děkuji za upozornění, nevím proč jsem žil v domnění, že LPG má lehce přes 100.)
Jinak to že to jede hůř je způsobený povětšinou tím, že se nasává plyn, který zabírá místo vzduchu. U benzinu tam jde kapalina, která má řádově nižší objem, proto xobě pojme víc vzduchu a pokud se před válcem odpaří, tak ochladí směs, která má pak větší hustotu a zase se jí nasaje víc.
U systémů s kapalným lpg to snížení výkonu není pozorovatelné. (prej, ten jedinej nemam, jinak mam jak přímý, tak podtlak)
EDIT: tak jsem popátral a tohle má logiku:
Jinak to že to jede hůř je způsobený povětšinou tím, že se nasává plyn, který zabírá místo vzduchu. U benzinu tam jde kapalina, která má řádově nižší objem, proto xobě pojme víc vzduchu a pokud se před válcem odpaří, tak ochladí směs, která má pak větší hustotu a zase se jí nasaje víc.
U systémů s kapalným lpg to snížení výkonu není pozorovatelné. (prej, ten jedinej nemam, jinak mam jak přímý, tak podtlak)
EDIT: tak jsem popátral a tohle má logiku:
Ale pak to trochu pochroumává Tomasssův (nyní můj) problém s detonacema u PRV... zajímací, musim naštudovatPtal jsem se několika mechaniků a dospěl jsem k následující úvaze: LPG má oktanové číslo nižší než Natural 95 (mechanik LPG-ověřeno jinde-také jsem si myslel opak)!!! I když se na různých stránkách uvádí opak, je to pravda. V zimě má směs 40% propanu a 60% butanu, v létě naopak. Oktanové číslo propanu je 95,4 a butanu 89,0. Tudíž se během roku pohybuje prům. kolem 92 oktanů. Proto nevím, zda si ECU poradí s menšími oktany automaticky, či je třeba jí pomoct tou krabičkou. Mechanici váhají. Forrest píše o zvýšení předstihu o 6° (což by odpovídalo vyššímu oktanovému číslu LPG). Já si ale myslím, že jde naopak při menším oktanovém čísle o snížení předstihu o 6°(asi jenom slovní nedorozumění). Těch 6° zhruba pokryje rozptyl oktanů oproti benzínu. Jenom nevím, jestli to ECU při nižším oktanovém čísle LPG "neutáhne", ochudí se směs a následuje zášleh, a kde je její spodní hranice automatického nastavení?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 733
- Registrován: 15 roků
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#10 LPG a Turbo
Ve správném poměru asi něco přes těch 100má, já v tom nejsem žádnej odborník, akorát prostě vim, že u nás je minimum 89. V německu na stojanech s lpg maj napsáno v jakým období maj např. letní směs a zimní a v jakém poměru, je to tuším, že pro léto je to 40:60 a pro zimu 60:40 propan:butan, u nás se o tom jenom mluví že je letní a zimní směs, ale nikde jsem zatím poměr ani přesný datum pro ta období nenašel. Mně se např líbí tento bod na kralupolu (dříve vitogaz) ve FAQ
6. Jaký vliv má zima na provoz LPG ve vozidle?
Každá čerpací stanice se seriozním dodavatelem LPG přechází vždy v zimním období (listopad až březen) na zimní směs LPG tak, jak je to zvykem například i u nafty. V takovém případě uživatel tohoto pohonu nepocítí žádný rozdíl.
Takže seriozní dodavatel lpg zimní směs dodává, ale už kralopul nenapíše jestli i on je ten seriozní dodavatel co zimní směs dodává Sice je to trochu OT, ale chtěl jsem ukázat jak to právě s tou kvalitou lpg a celkovou průhledností o tom je
6. Jaký vliv má zima na provoz LPG ve vozidle?
Každá čerpací stanice se seriozním dodavatelem LPG přechází vždy v zimním období (listopad až březen) na zimní směs LPG tak, jak je to zvykem například i u nafty. V takovém případě uživatel tohoto pohonu nepocítí žádný rozdíl.
Takže seriozní dodavatel lpg zimní směs dodává, ale už kralopul nenapíše jestli i on je ten seriozní dodavatel co zimní směs dodává Sice je to trochu OT, ale chtěl jsem ukázat jak to právě s tou kvalitou lpg a celkovou průhledností o tom je
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 2.0T 1998
- Bydliště: Martin
#11 LPG a Turbo
Ted jete znova jako koule
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#12 LPG a Turbo
Jenze on to neni jen propan a butan, je tam jeste izobutan s oktanovym cislem 97.Urvanej píše:Oktanové číslo propanu je 95,4 a butanu 89,0. Tudíž se během roku pohybuje prům. kolem 92 oktanů.
http://ottp.fme.vutbr.cz/pdf/2008_BP_Snasel_Pavel_76079.pdf
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12075
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 LPG a Turbo
Ať na to koukám odkudkoliv, tak celej problém je v tom, že oktanový číslo neni oktanový číslo. Motorovou metodou (očmm) a výzkumnou metodou (očvm) se dosahuje jinejch čísel, takže jsem na počátku nevědomky srovnával jabka s hruškama. Kdo by byl řekl, že budou dvě oktanový čísla
Děkuji za osvětlení.
Děkuji za osvětlení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 2.0T 1998
- Bydliště: Martin
#14 LPG a Turbo
Včera mi zasa praskla hadica od turba, začínám mať z toho pomaly mindráky a to na začiatku roka mám isť do Álp.
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
#15 LPG a Turbo
při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 2.0T 1998
- Bydliště: Martin
#16 LPG a Turbo
LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
Dá sa nastaviť pomer vstreku paliva a LPG u všetkých systémoch LPG alebo len u vybraných? Ja používam Lovatto, myslím že je to dosť kvalitný systém, alebo sa mýlim?
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#17 LPG a Turbo
to nastavenie zmesy benzin aj plyn je vhodne riesit len pri plnej zatazi alebo vzdy? povedzme viac ako 4 RPM?LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
#18 LPG a Turbo
Lovato je v současnosti kvalitní systém za velmi dobrou cenu. Je to dáno v první řadě tím, že společně s firmou Landi Renzo koupili firmu AEB, což je evropská jednička v elektronice pro alternativní pohony. Pokud máte systém Lovato Easy Fast, tak je možné přívstřik benzínu nastavit a bude dobře fungovat. Tuto možnost všechny systémy nemají a u některých kde to jde pak nefunguje zrovna ideálně a dochází k různým problémům od rozsvícené kontrolky motoru, nepravidelný chod - cukání motoru až po poškození katalyzátoru...Bocoride píše:LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
Dá sa nastaviť pomer vstreku paliva a LPG u všetkých systémoch LPG alebo len u vybraných? Ja používam Lovatto, myslím že je to dosť kvalitný systém, alebo sa mýlim?
#19 LPG a Turbo
záleží na typu motoru, výkonu, značce a na stylu jízdy převažujícím v provozu auta. Volvo vyrábí relativně kvalitní motory a na materiálech nešetří tak, jako třeba japonci, nebo Ford... Většinou tedy stačí nastavit přívstřik u výkonných motorů pro vyšší otáčky a velké zatížení..MarekV píše:to nastavenie zmesy benzin aj plyn je vhodne riesit len pri plnej zatazi alebo vzdy? povedzme viac ako 4 RPM?LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#20 LPG a Turbo
diky za info, ja ked auto zeniem tak stejne prepinam na benzin ale obcasna akceleracii na LPG sa vyhnut neda cize pre setrenie motoru to dam teda zostelovat s pristrekom benzinu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 102
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Vůz: S60R AWD / 2006 / AT-6
- Bydliště: Košice, Slovakia
#21 LPG a Turbo
Marek aj ty tam mas plyn??? Kua to asi iba ja tu krmim kone benzinom ...MarekV píše:diky za info, ja ked auto zeniem tak stejne prepinam na benzin ale obcasna akceleracii na LPG sa vyhnut neda cize pre setrenie motoru to dam teda zostelovat s pristrekom benzinu
_________________
VOLVO S60R AWD | 2006 | B5254T4 | TF-80SC | Magic Blue Metalic
Chcete výrazne znížiť spotrebu paliva? Máme riešenie pre diesel i benzín.
VOLVO S60R AWD | 2006 | B5254T4 | TF-80SC | Magic Blue Metalic
Chcete výrazne znížiť spotrebu paliva? Máme riešenie pre diesel i benzín.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#22 LPG a Turbo
no veru tak, od novembra
aj intercooler aj chip
ale ten plyn stale nemam uplne doladeny lebo neni nato cas
bol som k tomu skepticky ale moderne LPG su uplne vymakane
Pre bezne pouzivanie auta je jednoducho na dnesnu dobu benzin drahy. Mal som 2 auta (D5 este okrem R) a bolo to nahovby lebo som sa obmedzoval a mal som R len ako vikendovku. Teraz je to uplne v pohode a stale je tam tlacitko na prepatie na benzin ked chem santit
aj intercooler aj chip
ale ten plyn stale nemam uplne doladeny lebo neni nato cas
bol som k tomu skepticky ale moderne LPG su uplne vymakane
Pre bezne pouzivanie auta je jednoducho na dnesnu dobu benzin drahy. Mal som 2 auta (D5 este okrem R) a bolo to nahovby lebo som sa obmedzoval a mal som R len ako vikendovku. Teraz je to uplne v pohode a stale je tam tlacitko na prepatie na benzin ked chem santit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 2.0T 1998
- Bydliště: Martin
#23 LPG a Turbo
Mám snáď všetky poruchy čo ste vymenovali...Ďakujem za radu.
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2125
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#24 LPG a Turbo
Něco už bylo na předchozí straně naťuknuto, tak to ještě zkusím tady, jak je to s lpg vs předstih? Docela jsem hodně googlil a dočetl se vpodstatě dvě teorie - lpg díky vyššímu oč potřebuje vyšší předstih v celém spektru /jako Ečko/ a nebo že potřebuje vyšší předstih jen do nějakým 2-3t ot a potom nižší než na benzín...
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12075
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#25 LPG a Turbo
Proč nižší než benzín? LPG pomaleji hoří, má vyšší OČ, a obojí jsou důvody pro vyšší předstih...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek