LPG a Turbo

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: V40 2.0T 1998
Bydliště: Martin

#1 LPG a Turbo

Příspěvek od Bocoride »

Chcel by som sa od Vás dozvedieť chlapci, či má nejaký dopad LPG na životnosť turba. LPG bolo namontované nové a pri cca 40tis.km odišlo turbo. Na stolici frajer hovorí, že kamoško to ti odišlo preto, lebo jazdíš na LPG. Môžem tomu uveriť?

Za odpoved vďaka.
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#2 LPG a Turbo

Příspěvek od doktor »

Zajímavá teorie, ale houby platná, pokud k tomu dotyčný týpek nepřidal i proč si to myslí.
Turbo fičí na výfuckové plyny, tak marně hledám souvislost s LPG.
Živostnost T ovlivňuje hlavně dochlazení před koncem jízdy.
Ale nechám se poučit.

Kolik je aktuální nájezd?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#3 LPG a Turbo

Příspěvek od dali »

doktor píše:Zajímavá teorie, ale houby platná, pokud k tomu dotyčný týpek nepřidal i proč si to myslí.
Turbo fičí na výfuckové plyny, tak marně hledám souvislost s LPG.
Živostnost T ovlivňuje hlavně dochlazení před koncem jízdy.
Ale nechám se poučit.

Kolik je aktuální nájezd?
Z krátkýho googlení mi vyšlo, že při spalování LPG může být vyšší teplota výfukových plynů (EGT) a že plyn hoří pomalejc takže může docházet k dohořívání ještě při otevřených výfukových ventilech. Dále pak že motory s vyšším kompresním poměrem snáší LPG dobře a může dojít i ke snížení EGT při spalování LPG, ale u motorů s nižším kompresním poměrem může být problém.... Přeplňovaný motory mají vždycky sníženej kompresní poměr oproti příbuznýmu atmosférickýmu motoru.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#4 LPG a Turbo

Příspěvek od Dural8 »

Ano, při hoření LPG je motor více teplotně namáhán z důvodu teplejšího hoření směsi + není ochlazován stejně jako při provozu na benzín právě tou samou směsí ( LPG hoří tepleji a nechladí, benzín hoří studeněji a chladí před zapálením vnitřní součásti - stěny válce, ventily atp. ). Nicméně toto se děje ve vlivu na teplotu motoru ( ne na teplotu hoření ) v řádech stupňů a tak větší vliv na životnost turba bude prasečí točení při studeném motoru a nedochlazování při vypínání, eventuelně mechanická závada turba bez vlivu uživatele ( tzn. stalo by se Ti to i na benzín ).
Obrázek si udělej sám, já mám na LPG s turbínou 135t km a funguje normálně, turbo rámcově najeto 330t km.
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: V40 2.0T 1998
Bydliště: Martin

#5 LPG a Turbo

Příspěvek od Bocoride »

doktor píše:Zajímavá teorie, ale houby platná, pokud k tomu dotyčný týpek nepřidal i proč si to myslí.
Turbo fičí na výfuckové plyny, tak marně hledám souvislost s LPG.
Živostnost T ovlivňuje hlavně dochlazení před koncem jízdy.
Ale nechám se poučit.

Kolik je aktuální nájezd?
Aktuálny stav tachometru 250.000km.
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: V40 2.0T 1998
Bydliště: Martin

#6 LPG a Turbo

Příspěvek od Bocoride »

Vďaka za odpovede, som o niečo múdrejší, odteraz budem chladiť T jak o dušu, keďže bude v podstate zrepasované ako keby bolo nové :)
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12075
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 LPG a Turbo

Příspěvek od Urvanej »

Jen domplím to ochlazování v případě benzínu je dané tím, že se benzin nejdřív odpaří, takže spotřebuje teplo, což u LPG nenastává.
Chytrý LPG systémy umí donutit řj aby zvýšila předstih neboť si to vzhledem k vyššímu okt. č. může dovolit a ve výsledku je teplota spalin dokonce nižší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 LPG a Turbo

Příspěvek od Ing.Magor »

Urvanej píše: Chytrý LPG systémy umí donutit řj aby zvýšila předstih neboť si to vzhledem k vyššímu okt. č. může dovolit a ve výsledku je teplota spalin dokonce nižší.
Na to oktanové číslo bacha, je nutno si uvědomit, že je to směs propanu a butanu a že okt. č. se odvíjí právě od tohoto poměru a mezní hodnota podle ČSN EN 589 pro lpg je min. 89okt. čísla a to je právě ten problém, proč ve finále auto na lpg jede hůř a víc žere. Proč by přeci výrobci lpg dělali lpg s okt. č. např. 99, když dle vyhlášky jim stačí splnit minimum 89 oktanů.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12075
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 LPG a Turbo

Příspěvek od Urvanej »

89 má čistej butan. (Děkuji za upozornění, nevím proč jsem žil v domnění, že LPG má lehce přes 100.)
Jinak to že to jede hůř je způsobený povětšinou tím, že se nasává plyn, který zabírá místo vzduchu. U benzinu tam jde kapalina, která má řádově nižší objem, proto xobě pojme víc vzduchu a pokud se před válcem odpaří, tak ochladí směs, která má pak větší hustotu a zase se jí nasaje víc.
U systémů s kapalným lpg to snížení výkonu není pozorovatelné. (prej, ten jedinej nemam, jinak mam jak přímý, tak podtlak)

EDIT: tak jsem popátral a tohle má logiku:
Ptal jsem se několika mechaniků a dospěl jsem k následující úvaze: LPG má oktanové číslo nižší než Natural 95 (mechanik LPG-ověřeno jinde-také jsem si myslel opak)!!! I když se na různých stránkách uvádí opak, je to pravda. V zimě má směs 40% propanu a 60% butanu, v létě naopak. Oktanové číslo propanu je 95,4 a butanu 89,0. Tudíž se během roku pohybuje prům. kolem 92 oktanů. Proto nevím, zda si ECU poradí s menšími oktany automaticky, či je třeba jí pomoct tou krabičkou. Mechanici váhají. Forrest píše o zvýšení předstihu o 6° (což by odpovídalo vyššímu oktanovému číslu LPG). Já si ale myslím, že jde naopak při menším oktanovém čísle o snížení předstihu o 6°(asi jenom slovní nedorozumění). Těch 6° zhruba pokryje rozptyl oktanů oproti benzínu. Jenom nevím, jestli to ECU při nižším oktanovém čísle LPG "neutáhne", ochudí se směs a následuje zášleh, a kde je její spodní hranice automatického nastavení?
Ale pak to trochu pochroumává Tomasssův (nyní můj) problém s detonacema u PRV... zajímací, musim naštudovat :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 LPG a Turbo

Příspěvek od Ing.Magor »

Ve správném poměru asi něco přes těch 100má, já v tom nejsem žádnej odborník, akorát prostě vim, že u nás je minimum 89. V německu na stojanech s lpg maj napsáno v jakým období maj např. letní směs a zimní a v jakém poměru, je to tuším, že pro léto je to 40:60 a pro zimu 60:40 propan:butan, u nás se o tom jenom mluví že je letní a zimní směs, ale nikde jsem zatím poměr ani přesný datum pro ta období nenašel. Mně se např líbí tento bod na kralupolu (dříve vitogaz) ve FAQ
6. Jaký vliv má zima na provoz LPG ve vozidle?
Každá čerpací stanice se seriozním dodavatelem LPG přechází vždy v zimním období (listopad až březen) na zimní směs LPG tak, jak je to zvykem například i u nafty. V takovém případě uživatel tohoto pohonu nepocítí žádný rozdíl.


Takže seriozní dodavatel lpg zimní směs dodává, ale už kralopul nenapíše jestli i on je ten seriozní dodavatel co zimní směs dodává :D Sice je to trochu OT, ale chtěl jsem ukázat jak to právě s tou kvalitou lpg a celkovou průhledností o tom je :wink:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: V40 2.0T 1998
Bydliště: Martin

#11 LPG a Turbo

Příspěvek od Bocoride »

Ted jete znova jako koule :)
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#12 LPG a Turbo

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:Oktanové číslo propanu je 95,4 a butanu 89,0. Tudíž se během roku pohybuje prům. kolem 92 oktanů.
Jenze on to neni jen propan a butan, je tam jeste izobutan s oktanovym cislem 97.
http://ottp.fme.vutbr.cz/pdf/2008_BP_Snasel_Pavel_76079.pdf
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12075
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 LPG a Turbo

Příspěvek od Urvanej »

Ať na to koukám odkudkoliv, tak celej problém je v tom, že oktanový číslo neni oktanový číslo. Motorovou metodou (očmm) a výzkumnou metodou (očvm) se dosahuje jinejch čísel, takže jsem na počátku nevědomky srovnával jabka s hruškama. Kdo by byl řekl, že budou dvě oktanový čísla :%)
Děkuji za osvětlení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: V40 2.0T 1998
Bydliště: Martin

#14 LPG a Turbo

Příspěvek od Bocoride »

Včera mi zasa praskla hadica od turba, začínám mať z toho pomaly mindráky a to na začiatku roka mám isť do Álp.
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006

LPG Prokop

#15 LPG a Turbo

Příspěvek od LPG Prokop »

při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: V40 2.0T 1998
Bydliště: Martin

#16 LPG a Turbo

Příspěvek od Bocoride »

LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.

Dá sa nastaviť pomer vstreku paliva a LPG u všetkých systémoch LPG alebo len u vybraných? Ja používam Lovatto, myslím že je to dosť kvalitný systém, alebo sa mýlim?
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#17 LPG a Turbo

Příspěvek od MarekV »

LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
to nastavenie zmesy benzin aj plyn je vhodne riesit len pri plnej zatazi alebo vzdy? povedzme viac ako 4 RPM?

LPG Prokop

#18 LPG a Turbo

Příspěvek od LPG Prokop »

Bocoride píše:
LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.

Dá sa nastaviť pomer vstreku paliva a LPG u všetkých systémoch LPG alebo len u vybraných? Ja používam Lovatto, myslím že je to dosť kvalitný systém, alebo sa mýlim?
Lovato je v současnosti kvalitní systém za velmi dobrou cenu. Je to dáno v první řadě tím, že společně s firmou Landi Renzo koupili firmu AEB, což je evropská jednička v elektronice pro alternativní pohony. Pokud máte systém Lovato Easy Fast, tak je možné přívstřik benzínu nastavit a bude dobře fungovat. Tuto možnost všechny systémy nemají a u některých kde to jde pak nefunguje zrovna ideálně a dochází k různým problémům od rozsvícené kontrolky motoru, nepravidelný chod - cukání motoru až po poškození katalyzátoru...

LPG Prokop

#19 LPG a Turbo

Příspěvek od LPG Prokop »

MarekV píše:
LPG Prokop píše:při stejné metodice měření oktanového čísla jako pro udávané obchodní hodnoty benzínu má letní směs PB hodnotu OČ cca 102...
a díky vyšší teplotě spalování pak není potřeba měnit předstih a palivo při správném nastavení prohoří ve válci tak jak má... Problém nastane při špatném nastavení (bohatém pro plný výkon, kde je většinou odepnutá regulace lambda), což u současných systémů sekvenčního vstřikování je velmi časté při nedostatečné odbornosti a zpětné kontrole funkce systému po montáži. V tom případě to může mít pro turbo značný vliv na zkrácení jeho životnosti. Kvalitní LPG systémy pak mají možnost přidávat pro plný výkon určitý zlomek dávky paliva v benzínu (rozdělit vstřik na např. 15ms plyn a 3ms benzín), což je pro výkonné turbomotory velmi vhodné a špičkovou teplotu výfukových plynů to sníží k běžný hodnotám.
to nastavenie zmesy benzin aj plyn je vhodne riesit len pri plnej zatazi alebo vzdy? povedzme viac ako 4 RPM?
záleží na typu motoru, výkonu, značce a na stylu jízdy převažujícím v provozu auta. Volvo vyrábí relativně kvalitní motory a na materiálech nešetří tak, jako třeba japonci, nebo Ford... Většinou tedy stačí nastavit přívstřik u výkonných motorů pro vyšší otáčky a velké zatížení..

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#20 LPG a Turbo

Příspěvek od MarekV »

diky za info, ja ked auto zeniem tak stejne prepinam na benzin ale obcasna akceleracii na LPG sa vyhnut neda cize pre setrenie motoru to dam teda zostelovat s pristrekom benzinu

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 102
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: S60R AWD / 2006 / AT-6
Bydliště: Košice, Slovakia

#21 LPG a Turbo

Příspěvek od Jozo »

MarekV píše:diky za info, ja ked auto zeniem tak stejne prepinam na benzin ale obcasna akceleracii na LPG sa vyhnut neda cize pre setrenie motoru to dam teda zostelovat s pristrekom benzinu
Marek aj ty tam mas plyn??? Kua to asi iba ja tu krmim kone benzinom ...
_________________
VOLVO S60R AWD | 2006 | B5254T4 | TF-80SC | Magic Blue Metalic
Chcete výrazne znížiť spotrebu paliva? Máme riešenie pre diesel i benzín.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#22 LPG a Turbo

Příspěvek od MarekV »

no veru tak, od novembra
aj intercooler aj chip
ale ten plyn stale nemam uplne doladeny lebo neni nato cas

bol som k tomu skepticky ale moderne LPG su uplne vymakane

Pre bezne pouzivanie auta je jednoducho na dnesnu dobu benzin drahy. Mal som 2 auta (D5 este okrem R) a bolo to nahovby lebo som sa obmedzoval a mal som R len ako vikendovku. Teraz je to uplne v pohode a stale je tam tlacitko na prepatie na benzin ked chem santit :twisted:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Vůz: V40 2.0T 1998
Bydliště: Martin

#23 LPG a Turbo

Příspěvek od Bocoride »

Mám snáď všetky poruchy čo ste vymenovali...Ďakujem za radu.
_________________
Volvo V40 2.0T LPG 118kW 1998
Toyota Celica 1.6 STi 77kW T18 1991
KTM SM 950 72kW 2006

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#24 LPG a Turbo

Příspěvek od peter cz »

Něco už bylo na předchozí straně naťuknuto, tak to ještě zkusím tady, jak je to s lpg vs předstih? Docela jsem hodně googlil a dočetl se vpodstatě dvě teorie - lpg díky vyššímu oč potřebuje vyšší předstih v celém spektru /jako Ečko/ a nebo že potřebuje vyšší předstih jen do nějakým 2-3t ot a potom nižší než na benzín...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12075
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 LPG a Turbo

Příspěvek od Urvanej »

Proč nižší než benzín? LPG pomaleji hoří, má vyšší OČ, a obojí jsou důvody pro vyšší předstih...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“