V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Příspěvek od Sergej »

Menil som na striebornom sipe motor. K motoru som pouzil kablovy zvazok z povodneho motora (bol v lepsom stave), navyse zrepasovany (tj nahrada vodicov bez izolacie, zhnitych silikonovych konektorov...). Po nastartovani ma vsak cakalo nemile prekvapenie v podobe hlasenia (od RJ motora a aj prevodovky) o napati na senzore klapky mimo rozsahu.
Senzor je obycajny potenciometer zapojeny ako delic 5V, z bezca sa odobera informacia o polohe.
Potenciometer je OK.
Zem k potenciometru vykazuje pri cinnosti motora ubytok cca 65mV.
Kladne napatie je ok, 4,8V
Po konzultacii s Jarkom a pohlade do schem som odpojil vyhrievanie lambda sondy a po vyresetovani RJ sa chyba napatia na klapke uz neobjavila. (samozrejme odpojenie neostalo bez povsimnutia) pri vycitavani chyb sa vsak objavila chyba predneho cidla klepania.
Je mi jasne ze bude niekde zly spoj na zemi, najskor vo vedeni vyhrevu lambdy, takze prudo do vyhrevu sondy ide cez signalovu zem, ktoru tymto posuva.
S odpojenym vyhrevom lambda sondy som na zatvorenej klapke namera 0,54V
S pripojenym vyhrevom som nameral (ak sa dobre pamatam ) 0,69 - 0,71V
Takze moje otazky:
Ma niekto fyzicke zapojenie kabloveho zvazku, teda jeho routovanie a ktora zem je ku ktoremu spotrebicu/cidlu ?
Referenčny zemny bod pre signalovu zem je na zadnej strane hlavy, kde ide do jedneho kabloveho oka 2x hnedy vodic a do druheho kabloveho oka 1x cierny vodic. Hlava je potom pletenym paskovym vodicom pripojena ku karoserii.
Dalsie zemniace body su na pravom uchyte motora a to 2x oko s dvoma ciernymi vodicmi a jedno oko s jednym ciernym vodicom.
Vie niekto poskytnut, aky rozsah napati ocakava RJ z klapky ? Teda ake max napatie pri zavretej klapke, ake pri otvorenej a pod.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Příspěvek od Sergej »

Vyhrievanie lambda sondy (hlavne zemny koniec) je galvanicky spojene s puzdrom sondy, teda s kostrou vozidla ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#3 V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Příspěvek od standa »

sondy mají vyhřívání vyvedené vodiči stejné barvy, takže kombinuji, že ani jeden konec není spojen s obalem sondy...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Příspěvek od Sergej »

Tak dufam, ze je to len skratnuty vodic vyhrievania, na jednom kusku je od sondy roztrhnuta izolacia, ale vodice vnutri vyzerali byt v poriadku. Inak som pozeral schemy a zemnenie sa lisilo z roka na rok, minimalne roky 93 a 94. A skutocnosti sa najviac priblizuje verzia pre USA/CND MY93. Nema niekto schemu na Motronic 1.8 pre MY92 ? Mam uz objednane DVD s kompletnymi greenbookmi, ale nik nevie kedy sa uraci dorazit.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Příspěvek od Sergej »

Po tyzdennom jazdeni so svietiacou kontrolkou, vyhadzuje Motronic chyby oboch senzorov klepania a absentujuceho signalu lambda sondy (212), hoci lambda signal dava a aj kabelaz az do konektora RJ je v poriadku, vyhrievanie taktiez. Po poldennom laborovani som si vsimol zmenu volnobeznych otacok pri zatlaceni na masu vodicov v hlavnom konektore (C131, co je pod krytom na lavom podbehu) a po naslednom vymaze chyb sa ziadna neobjavila, az do opatovneho zatlacenia na rovnake miesto. Takze nabuduce ma caka rozobratie a diagnostika zopar studenakov (ale su tam lisovane spoje, tak to moze byt aj nieco horsie) v hlavnom konektore, co bude lahodka...
Naposledy upravil(a) Sergej dne 26 lis 2012 21:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#6 V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Příspěvek od gusto »

No nič príjemné Ťa nečaká kamarát. Ale zase Ty to zvládneš ľavou zadnou, aspoň sa trošku pohrajkáš s autíčkom. :)
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 V960, B6304F, 1992 - bug v kabelazi motora

Příspěvek od Sergej »

Predpokladam, ze pokusat sa tu zhanat schemu od Motronicu je asi naivne, ale keby niekto mal...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“