Srovnání 940 vs. 960

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 77
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno

#1 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Pohan »

1) Čím se od sebe liší modely 940 a 960? A to nejen po technické stránce, ale i po stránce výbavy, výrobního zpracování, jízdních vlastností atd.
2) Jaký je rozdíl mezi modely 960, 964, 965?
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970

Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Urvanej »

1)a ještě ti tam chybí 940 II a 960 II a je to jiný pro kombi a sedan. Kdybych ti to měl napsat já z toho co si pamatuju pro 60tky, tak zadní náprava u sedana, dlouhá kapota a jinčí motory, např do 40tky se nedávalo PRV a vyšší výbava v základu, jiný tapecy, zadní sesle, no je toho moc na co si nevzpomenu. Ale v podstatě je to skoro stejný, jen 60tky maji vyšší výbavu :-)
V podstatě by se daly porovnávat jednotlivý změny během MY jednotlivejch řad, prostě toje otázka na elaborát, kterej nikdo z voleje uplně nedá, protože i když bude vědět, tak na todle nebude mít náladu :-D
2) Ta je jednoduchá, varianty modelu 960 jsou sedan 964 a kombi 965, kde poslední číslo udává počet dveří.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Ondra. »

mylis se tomasi, u 960 uz mely multilink i kombajny. PRV je rarita i u 960. Rozdil je i v motorve prepazce, ale to pro uzivatele nema moc vyznam. Zkratka lze rici ze 940 je jednodusi auto s mensi narocnosti (zejmena financni) oprav. 960 byvaji lepe vybavene, luxusnejsi interier. Motorizace u 940 je zpravidla redblock 4valec benzin, nebo turbodiesel. U 960I nejcasteji whiteblock (sestivalec benzin), popr redblock turbo, obcas i turbodiesel a prv. U 960 II vyhradne I6 benzin. 960 II je znama pomerne vysokymi servisnimi naklady a mensi spehlivosti oproti 940 nebo 960 I. Samozrejme jizdni vlastnosti maji sedesatky lepsi diky viceprvkove zadni naprave.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od pekelnik »

když sedneš do 960 tak má úplně jinou palubku než 940. pojistky sou jinde, jiné je otvírání kapoty atd. řekněme, že 940 je překarosovaná 200 a 960 má za sebou i vývoj v elektrice. mívá často nivomaty a složenou multilink nápravu.
jízdní vlastnosti jsou lepší. osobně jsem měl pocit že s 960 řídím mercedes a 940 řídíš klasické volvo 240
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1286
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#5 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od LUBOŠ »

Ondra. píše:mylis se tomasi, u 960 uz mely multilink i kombajny.
I. generace 960 combi byla bez multilinku až 960 II a V 90 má multilink. :)
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Sergej »

960I ma seriovo montovany diferencial s automatickou uzavierkou, 940 len niekedy. Kluc podla ktoreho ho montovali mi nie je znamy, ale pride mi ze ho mali viac auta s automatom. Ako je to s uzavierkou u 960II neviem.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Urvanej »

Proto jsem psal že na takto položenou otázku není jendoduché odpovědět, děkuji Luboši za zastání. :good:

Taky je rozdíl v klíči, kdy 960 už má immo v klíči, případně klíč jak první 850 bez, kdežto 940 má stejnej jako 740 bez ničeho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Sergej »

Vseobecne mozno povedat ze 960 bola luxusnejsia a viac kracala s dobou.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 77
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno

#9 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Pohan »

Díky všem za odpovědi. Zaměřme se na Volvo 960 Combi (II. generace):

1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970

Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1286
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#10 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od LUBOŠ »

Urvanej píše:Proto jsem psal že na takto položenou otázku není jendoduché odpovědět, děkuji Luboši za zastání. :good:
pořád se člověk učí a Ondru vezmeme na doučování :)
Urvanej píše: Taky je rozdíl v klíči, kdy 960 už má immo v klíči, případně klíč jak první 850 bez, kdežto 940 má stejnej jako 740 bez ničeho.
a na to doučování přijdi s Ondrou taky :D , poslední 940 r.v. 97/98 mají už bohužel v klíči taky imobilizér - stejnej klíč jako 960/850 :(
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Urvanej »

97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy. :pardon:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy. :pardon:
Pre niektore trhy sa stale volala 960, pre niektore S90
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#13 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Ondra. »

Urvanej píše:97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy. :pardon:
delala ale s jinym stitkem na kufru fesaku. Zadny zasadni rozdily mezi 960 II a s90 v90 neznam
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 77
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno

#14 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Pohan »

Trošku zapadly moje dotazy ohledně 960 Combi (II. generace), takže se ptám znovu:

1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970

Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Sergej »

Pohan píše:Trošku zapadly moje dotazy ohledně 960 Combi (II. generace), takže se ptám znovu:

1) Někdo se zmiňoval, že je náročnější na údržbu. Jaké jsou slabiny toho auta? Na co konkrétně dát pozor?
2) Diesel ani 4válce mě nezaujaly. Z nabídky motorů mi přijdou nejzajímavější 6válec 2,5 l (B6244/6254) a 6válec 2,9 l (B6304). Je to doporučeníhodná volba?
3) Automat vs. manuál: Slabiny a výhody obou variant? Co automat a spotřeba s benzínovým 6válcem?
960 je vseobecne narocnejsia na udrzbu, bol to vrcholny model znacky. Oproti 960I ma komplet novu prednu napravu (alá 850 - teda plechove ramena a pod.) 960I mala prednu napravu s "kostami" a tie boli z liatiny, takze okrem vymlatenych silentblokov (tak po 300k km)za par stoviek ziadna udrzba. Taktiez je rozdiel v tlmicoch, 960I ma tlmicove vlozky, 960II ma klasicky tlmic integrovany s miskou pruziny - tak ako ostatne bezne auta.
960II ma podstane prekopanu elektriku, poistky a relatka sa presunuli do motoroveho priestoru, cim sa skratila ich vzdialenost od baterie a tym aj ubytky na kabelazi. Motor managment je tiez novy.
Automat s benzinovym 6 valcom mam a jazda s nim je super, bohuzial nie velmi ekonomicka, hlavne v podani akejkolvek vodicky. S automatom treba vediet jazdit, ak chces ist na ekonomiku prevadzky. Samozrejme v spojeni s novsim motormanagementom to bude isto lepsie a s manualom by to mohlo byt zasa lepsie. Na US forach tu pouzity automat ohovaraju z prilis velkej spotreby vykonu oproti inym automatom... Podla mojho nazoru je 2,5 liter bez turba na toto auto minimum, ale zas na jazdu klobuk staci.
Ak pohladas v starsich prispevkoch najdes info o praskani blokov pri 1. generacii 6 valcov, osobne mam jeden takyto motor doma. Ale vraj praskali aj 2,5 litre (v 960II) takze neviem. Problemom je hlavne zborka a rozborka tychto motorov, nie vsetky to rozchodia. Tie ktore nik nerozoberal budu v poho. Viac by ti o tom povedal niektory tunajsi servisman.
960II mau uz sucasnejsi (okruhlejsi) interier, bohuzial s jeho nastupom sudruhovia vo svedsku asi skusili cutting costs a kozenka sa dost vyrazne suveri a odliepa (tam kde svieti slnko, cize na dverach pri okne).
Dalej som cital staznosti na slabu svietivost prednych svetlometov. 960I ma zdvojene dialkove svetla, bohuzial zasa integrovanu mlhovku, ktora je na kocku. Tu ma 960II uz tam kde ma byt, teda dolu v spojleroch.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#16 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od kV8ba »

Ad 1) Myslim si, že nějakou větší slabinu tento typ nemá. Bývá unavenější zadní náprava typu multilink II společně s nivomaty . A výměna nivomatů je celkem darda, cca za 350e. Ale dá se to řešit i jinak...

Ad 2,3) modely 965 II byly vždy jen s benzínovými řadovými šestiválci. Osobně bych volil spíš třílitr, spotřeba o moc vyšší než u 2,5 nebude, ale pojede líp. To jestli manuál nebo automat záleží spíš na tvých preferencích.... Automat ale seženeš snáz, manuál byl spíš u verze 2,5 a v posledních letech i u 3.0 se sníženým výkonem na 132kw. Spotřeby třeba zde https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/539-960.html?constyear_s=1995&powerunit=2
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 77
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno

#17 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Pohan »

Sergej píše:960 je vseobecne narocnejsia na udrzbu, bol to vrcholny model znacky...
Pokud by se údržba srovnala s modelem V70 I. generace, jak by 960 (V90) dopadla? Dráže, levněji?
_________________
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Nad 3,5 t: Ikarus 280.70E, automat, 1997 / Karosa ŠL 11, manuál, 1980 / Škoda 706 RTO, manuál, 1970

Bylo: Volvo V70 2,5 TDI, manuál, 1997

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#18 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od kV8ba »

Pohan píše:
Pokud by se údržba srovnala s modelem V70 I. generace, jak by 960 (V90) dopadla? Dráže, levněji?
Troufam si tvrdit, že je to 1:1
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1286
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#19 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od LUBOŠ »

Pohan píše:
Sergej píše:960 je vseobecne narocnejsia na udrzbu, bol to vrcholny model znacky...
Pokud by se údržba srovnala s modelem V70 I. generace, jak by 960 (V90) dopadla? Dráže, levněji?
Za mě, servisní náklady na 960II budou vyšší než na V70I
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od pekelnik »

Ondra. píše:
Urvanej píše:97 a 98 už se zase ale nedělala 960, takže v této době nepřipadá srovnání do úvahy. :pardon:
delala ale s jinym stitkem na kufru fesaku. Zadny zasadni rozdily mezi 960 II a s90 v90 neznam
já ano. ale vesměs jsou to prkotiny.
napš. větší brzdy z 850, jiné použití "dřeva" i na řadící páce, jiné místo pro tlačítka vyhřívání sedadel atd
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Urvanej »

pekelnik píše:
Ondra. píše:delala ale s jinym stitkem na kufru fesaku. Zadny zasadni rozdily mezi 960 II a s90 v90 neznam
já ano. ale vesměs jsou to prkotiny.
např. větší brzdy z 850, jiné použití "dřeva" i na řadící páce, jiné místo pro tlačítka vyhřívání sedadel atd
Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#22 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od talent »

"starí" Volvisti mi hovorili ,že nemali lepšie auto ako 960 šesťvalec - trojliter.Aj súčasný majitelia XC.Je to proste vlajkonos.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
It’s my birthday

#23 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od HonzaA »

Sergej píše: Ak pohladas v starsich prispevkoch najdes info o praskani blokov pri 1. generacii 6 valcov, osobne mam jeden takyto motor doma. Ale vraj praskali aj 2,5 litre (v 960II) takze neviem. Problemom je hlavne zborka a rozborka tychto motorov, nie vsetky to rozchodia. Tie ktore nik nerozoberal budu v poho. Viac by ti o tom povedal niektory tunajsi servisman.
960II mau uz sucasnejsi (okruhlejsi) interier, bohuzial s jeho nastupom sudruhovia vo svedsku asi skusili cutting costs a kozenka sa dost vyrazne suveri a odliepa (tam kde svieti slnko, cize na dverach pri okne).
Myslim si, ze praskaji hlavy i na trilitru 960II. Vic by rekli servisaci. Pamatuji si, ze jsem o tom kdysi s nekterym vedl rec a tvrdil mne, ze naopak jeste nevidel prasklou hlavu na 2,5l.
Jinak co se tyce kozenky na dverich, nemelo by se jednat o snizovani nakladu, ale o to, ze pod ni bylo narozdil od starsich modelu pouzito nejake ekologicke lepidlo. Tyka se to i 940 s jinym interierem, ktere zmena lepidla take neprospela.
Ale to jsou detaily, o ktere nejde. Do 960II se jde docela slusne vysypat, takze bych si dal hodne zalezet s vyberem konkretniho kusu a zaroven pocital s tim, ze vlastnim vlajkovou lod znacky a budu si za to priplacet na servisu.

P.S.: Jo a slysel jsem, ze je pry dobre poridit si nahradni civky pro pripad, ze by jsi s vozem chtel podniknout nejakou delsi cestu a uspesne se vratit zpatky :D Tohle neni auto bez konstrukcich vad nebo bez naroku, ale...stejne bych ho chtel :wink:
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

GDPR_user

#24 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od GDPR_user »

HonzaA píše: Myslim si, ze praskaji hlavy i na trilitru 960II. Vic by rekli servisaci. Pamatuji si, ze jsem o tom kdysi s nekterym vedl rec a tvrdil mne, ze naopak jeste nevidel prasklou hlavu na 2,5l.
Pokud vím nepraskaly hlavy,ale bloky a to jen u třílitrů.Jinak velice dobrá kombinace je třílitr 150kW a manuální převodovka M90.
Oficielně se tohle však nedělalo.U M90 docela častý problém se synchronem na trojce.Co se spotřeby týká tak se s autem dá jezdit do 10l ale to jen s opravdu lehkou nohou,jinak doporučuji montáž LPG.Přední náprava má hliníkové,nebo litinové ramena,s přelisovatelnými silentbloky,trošku dražší jsou proti první generaci přední tlumiče,zadní nivomaty jdou nahradit klasikou.Co se jízdního komfortu týká,tak zde bych řekl,že 960II(S/V90) je to nejluxusnější co kdy Volvo vyrobilo.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Rajhrad
Vůz: V70 II D5
Bydliště: Rajhrad

#25 Srovnání 940 vs. 960

Příspěvek od Vikec »

Ahpj,přidám pár postřehů z provozování 960II 2,5L manuál,sedan,bez nivomatů. Auto mám třetí rok,za tu dobu najeto necelejch 50000km. Zezačátku sem jezdil kolem 11litrů,teďka spíš o litr míň. Po koupi sem udělal výměnu předních ramen-původní byly hliníkový,repliky bohužel nějakej těžkej odlitek,tlumiče sem dal monroe,horní uložení,kuláče řízení,kosti a fšechny kotouče(tuším že sou stejný s nějakou motorizací 850ky). Na motoru nebylo potřeba zatím dělat nic,jenom sem vyměnil svíčky,dvakrát vzduchovej filtr a olej s filtrem po 10 000km. Nemusím dolívat. Za celou dobu sem měl dva problémy-utržený lana ruční brzdy a zapečenej spínač brzdovejch světel(byl made in japan :D a ve volvu stál 600kč) Jo a ještě sem nechával otestovat a doplnit klimu-bez netěsností,cena 1000kč. Aktuálně by bylo potřeba vyměnit zadní tlumiče,bouchají. Jinak auto jezdí dobře a mou důvěru rozhodně má,nikdy mě nenapadlo,že ráno třeba nenastartuju. Sere mě místy povrzávající interiér,chybějící repro ve dveřích(origo repro nestandatrních rozměrů a nevím jestli se dostanou někde koupit redukce na standartní rozměry repráků) No a semtam nějakej ten škrábanec a důlek :cry: Kočár je to ale parádní a nástupce budu hledat hodně špatně,buďto nějakej klenot S/V90,nebo budu muset k jiné značce,na zadním náhonu trvám :good:
_________________
960II B6254S,125kw,r.v.96,zelená metla-Bylo,další volvo v hledáčku.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“