Bezpecnost stareho volva... mytus?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#1 Bezpecnost stareho volva... mytus?
davam do pozornosti toto: http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=16&t=4199
volvo 850 vs. citroen grand picaso.
vodic volva pomerne tazke zdravotne nasledky, vodic citronu nic. fakt je stare volvo voci novsim inym znackam take bezbecne alebo zijeme v iluzii?
volvo 850 vs. citroen grand picaso.
vodic volva pomerne tazke zdravotne nasledky, vodic citronu nic. fakt je stare volvo voci novsim inym znackam take bezbecne alebo zijeme v iluzii?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: S80 3.2 Executive
- Bydliště: Karlovy Vary
#2 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Víš jak to je...já jel padesát, on taky..říkal.. Jenže stačí aby jedno auto jelo o 10 km rychleji, nebo bylo v době srážky malinko "nakřivo rohem" a výsledek je pak jako srovnávat vozy a kozy
_________________
Volvo S80 3.2 EXECUTIVE MY08
Bylo: S60 2.4i 170ps (2002)
Volvo S80 3.2 EXECUTIVE MY08
Bylo: S60 2.4i 170ps (2002)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#3 Bezpecnost stareho volva... mytus?
jo ale zlomene na polku, vytrhnuta sedacka? wtf.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#4 Bezpecnost stareho volva... mytus?
lucki, nevies ci to bola prva kolizia toho auta a panko v Pičusse sedel o hlavu vyssie, btw celne sklo - zostalo cele, tam vznikol asi najvacsi problem odtrhnutim soferovej sedacky a nepresnym dopadom na bag = takze niekde sa este predtym stala chyba, inak by myslim obisiel aj bez tych stichov na kolene a zlomeneho nosu..
za zmienku stoji vyjadrenie sofera:
za zmienku stoji vyjadrenie sofera:
fenixko777 píše:Lucki keby nebolo take bezpecne tak uz tu mozno nie som. Stacilo mi ked mi hasic povedal ze vobec nechape ze som z toho auta vysiel po svojich. Kazdy kto to videl vravel ze dobre ze som mal volvo, lebo sediet v cocktavke nejakej francuzskej renaultovine tak uz mam po nohach a pneumatiky si uz kupujem len na invalidny vozik. Aj ked to bolo stare volvo, ale malo poctive plechy, ked si vezmes ze tieto nove auta maju predne casti zamerne oslabene koli deformacnym zonam a ochrane chodcov. Takze stare, alebo nove, Volvo si u mna pravom vysluzilo plnu doveru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3745
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#5 Bezpecnost stareho volva... mytus?
jak jsem psal i v topicu na nasem foru - to, ze sedacka vyjede z kolejnic neni normalni a beru to jako chybu, ktera natala druhotne, ne ve volvu..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 199
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Tachov
- Vůz: V850 T5
#6 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Taky si myslím že to vyjetí nebo utržení sedačky není normální. A jinak pokud je 50/50 rychlost tak je to vlastně 100km do zdi. A to je pěkná rána. A testy ncap taky neukazují úplně vše. Myslím si že staré 70tky jsou na tom pořád třeba lépe jak oktávky ale to je jen spekulace samozřejmě. Možná mám jen falešný pocit jistoty a nechtěl bych to zkoušet.
_________________
VOLVO 850 T5
VOLVO 850 T5
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12053
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Už je tu zase ten blud...hombredavid píše:A jinak pokud je 50/50 rychlost tak je to vlastně 100km do zdi.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#8 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Je to blud,,, 100 km/ hod...
50 km/hod. a proti nemu 50 km/hod. je to ako keby narazil v 50 km/hod. do pevnej steny....
minule som to čítal v časopise kde to pekne vysvetlili
50 km/hod. a proti nemu 50 km/hod. je to ako keby narazil v 50 km/hod. do pevnej steny....
minule som to čítal v časopise kde to pekne vysvetlili
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán
Honda Jazz, 1,2 cool
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#9 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Fyzika uz se na zakladce neuci?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3226
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#10 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Ta 850 stojí na 4 celých kolech, A sloupek je netknutej, stěrače stírají... takže o nějakém nebezpečném autě nebůže být řeč. Ještě bych chtěl vidět motorovou stěnu a palubku.
Příčinou zranění je jednoznačně vylítlá sedačka - hledat příčinu, proč k tomu došlo, viděl bych to na nějaký předchozí neodborný zásah kutila, jakože někdo někdy sesli demontoval a dal neorigo šrouby, nebo oprava drátem a pod.
Jinak 850 obstála podle mě výborně.
A nenechte se obelstít hromadou plechu, nejdůležitějším ukazatelem je zachování tvaru interiéru, nikoliv exteriéru - tož princip deformačních zón.
Příčinou zranění je jednoznačně vylítlá sedačka - hledat příčinu, proč k tomu došlo, viděl bych to na nějaký předchozí neodborný zásah kutila, jakože někdo někdy sesli demontoval a dal neorigo šrouby, nebo oprava drátem a pod.
Jinak 850 obstála podle mě výborně.
A nenechte se obelstít hromadou plechu, nejdůležitějším ukazatelem je zachování tvaru interiéru, nikoliv exteriéru - tož princip deformačních zón.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#11 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Tak jak pise Doktor, keby sa sedacka neodtrhne z uchytou a nerozbije si koleno a cumak o volant a to co je pred nim tak je docela v pohode.
Casto krat moze zlomit nos alebo zanechat monokel samotny bag co streli - normalna vec.
Casto krat moze zlomit nos alebo zanechat monokel samotny bag co streli - normalna vec.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: S80 3.2 Executive
- Bydliště: Karlovy Vary
#12 Bezpecnost stareho volva... mytus?
O sčítání rychlostí na iDnes;
Nedávno jsem se v televizních zprávách od jednoho dopravního experta dozvěděl, že rychlosti se při čelním nárazu automobilů sčítají. Pokud se srazí dvě auta v rychlosti 50 km/h, je to prý, jako kdybyste ve stovce najeli do zdi. Zkusím tedy v následujících odstavcích několika různými způsoby vysvětlit, proč tomu tak není; náraz v 50 km/h do zdi je (téměř) identický nárazu v 50 km/h do stejného protijedoucího auta, které jede stejnou rychlostí.
Budeme porovnávat náraz do "ideální" zdi oproti nárazu do protijedoucího auta. Ideální zeď je přesně kolmá na směr jízdy a po nárazu se nepohne ani o milimetr. Takových zdí moc na světě nepotkáte, takže náraz do zdi bude nejspíš o něco málo příjemnější než náraz do protijedoucího auta; rozhodně ale ne dvakrát.
Příklad 1: zkusme mezi dvě auta postavit tenkou, extrémně pevnou, ale neukotvenou desku. Obě auta do této desky narazí, ale protože na ni působí z obou stran stejnou silou, deska se ani nepohne. Nyní desku ukotvíme a necháme do ní opět narazit obě auta - náraz bude stejný, jako v předchozím případě. V následujícím pokusu necháme do desky narazit pouze jedno auta; deska se opět nepohne (je to "ideální zeď") - a je snad zřejmé, že fakt, že z druhé strany desky zrovna žádné jiné auto nebouralo, nemá na sílu nárázu žádný vliv.
Příklad 2: kam se poděla energie? Auto se po nárazu do zdi zdeformuje a již se dál nepohybuje; dvě auta (stejně těžká, jedoucí stejnou rychlostí) se při čelním nárazu zdeformují a zůstanou stát. Před nárazem mělo každé auto určitou kinetickou energii (E), po nárazu je nulová; veškerá kinetická energie se "rozpustila" na deformaci automobilu. V případě auta narážejícího do zdi se do automobilu "rozpustila" enerige E. V případě čelního nárazu dvou automobilů se 2E rozpustilo do 2 automobilů; destruktivní energie na jeden automobil je tedy stejná, jako v případě nárazu do zdi.
Příklad 3: zkusme to sporem. Čelní náraz dvou aut v 50 km/h se rovná nárazu jednoho auta, které jede 100 km/h do (nebržděného) stojícího auta. Po nárazu se budou obě auta pohybovat v původním směru jízdy rychlostí 50 km/h. Pokud by se rychlosti sčítaly, musel by být náraz do takového nezabržděného auta stejně silný, jako náraz do pevné zdi. Akorát při nárazu do zdi by to jedoucí auto muselo zpomalit ještě o dalších 50 km/h.
Příklad 4: akce a reakce. Při nárazu do zdi působí zeď na auto silou, kterou působí auto na zeď; tato síla způsobí, že se narážející auto o zeď zastaví. Pokud do sebe narazí dvě stejná auta, pak na sebe budou evidentně působit stejnou silou a to tak, že se zastaví. Na tomto příkladu je také vidět, že pokud mají obě auta deformační zónu, pak se deformační zóna bude u obou aut deformovat stejně - a opět bude jedno, jestli narazíte do zdi nebo do protijedoucího auta.
Ve skutečnosti bude závažnost nárazu závset na mnoha dalších okolnostech jako je úhel nárazu, konkrétní konstrukce automobilů atd. I tak se ale rychlosti nesčítají a expertům nemusíme věřit úplně všechno.
Nedávno jsem se v televizních zprávách od jednoho dopravního experta dozvěděl, že rychlosti se při čelním nárazu automobilů sčítají. Pokud se srazí dvě auta v rychlosti 50 km/h, je to prý, jako kdybyste ve stovce najeli do zdi. Zkusím tedy v následujících odstavcích několika různými způsoby vysvětlit, proč tomu tak není; náraz v 50 km/h do zdi je (téměř) identický nárazu v 50 km/h do stejného protijedoucího auta, které jede stejnou rychlostí.
Budeme porovnávat náraz do "ideální" zdi oproti nárazu do protijedoucího auta. Ideální zeď je přesně kolmá na směr jízdy a po nárazu se nepohne ani o milimetr. Takových zdí moc na světě nepotkáte, takže náraz do zdi bude nejspíš o něco málo příjemnější než náraz do protijedoucího auta; rozhodně ale ne dvakrát.
Příklad 1: zkusme mezi dvě auta postavit tenkou, extrémně pevnou, ale neukotvenou desku. Obě auta do této desky narazí, ale protože na ni působí z obou stran stejnou silou, deska se ani nepohne. Nyní desku ukotvíme a necháme do ní opět narazit obě auta - náraz bude stejný, jako v předchozím případě. V následujícím pokusu necháme do desky narazit pouze jedno auta; deska se opět nepohne (je to "ideální zeď") - a je snad zřejmé, že fakt, že z druhé strany desky zrovna žádné jiné auto nebouralo, nemá na sílu nárázu žádný vliv.
Příklad 2: kam se poděla energie? Auto se po nárazu do zdi zdeformuje a již se dál nepohybuje; dvě auta (stejně těžká, jedoucí stejnou rychlostí) se při čelním nárazu zdeformují a zůstanou stát. Před nárazem mělo každé auto určitou kinetickou energii (E), po nárazu je nulová; veškerá kinetická energie se "rozpustila" na deformaci automobilu. V případě auta narážejícího do zdi se do automobilu "rozpustila" enerige E. V případě čelního nárazu dvou automobilů se 2E rozpustilo do 2 automobilů; destruktivní energie na jeden automobil je tedy stejná, jako v případě nárazu do zdi.
Příklad 3: zkusme to sporem. Čelní náraz dvou aut v 50 km/h se rovná nárazu jednoho auta, které jede 100 km/h do (nebržděného) stojícího auta. Po nárazu se budou obě auta pohybovat v původním směru jízdy rychlostí 50 km/h. Pokud by se rychlosti sčítaly, musel by být náraz do takového nezabržděného auta stejně silný, jako náraz do pevné zdi. Akorát při nárazu do zdi by to jedoucí auto muselo zpomalit ještě o dalších 50 km/h.
Příklad 4: akce a reakce. Při nárazu do zdi působí zeď na auto silou, kterou působí auto na zeď; tato síla způsobí, že se narážející auto o zeď zastaví. Pokud do sebe narazí dvě stejná auta, pak na sebe budou evidentně působit stejnou silou a to tak, že se zastaví. Na tomto příkladu je také vidět, že pokud mají obě auta deformační zónu, pak se deformační zóna bude u obou aut deformovat stejně - a opět bude jedno, jestli narazíte do zdi nebo do protijedoucího auta.
Ve skutečnosti bude závažnost nárazu závset na mnoha dalších okolnostech jako je úhel nárazu, konkrétní konstrukce automobilů atd. I tak se ale rychlosti nesčítají a expertům nemusíme věřit úplně všechno.
_________________
Volvo S80 3.2 EXECUTIVE MY08
Bylo: S60 2.4i 170ps (2002)
Volvo S80 3.2 EXECUTIVE MY08
Bylo: S60 2.4i 170ps (2002)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Vůz: Volvo V50 a V70
- Bydliště: Bratislava
#13 Bezpecnost stareho volva... mytus?
ved prave to ze uci, ale az na technickej mechanike a teorii razu zistime ze to nie je celkom taktomasss píše:Fyzika uz se na zakladce neuci?
_________________
Volvo V50 2.0D MY2008
ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"
ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"
Volvo V50 2.0D MY2008
ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"
ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#14 Bezpecnost stareho volva... mytus?
mě by zajímal klasický crash test se staršími modely. jestli jim vůbec vybouchnou bagy třeba, nebo jestli ten materiál není už povolenej atd...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12053
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Dle instrukcí se má pytel á 10 (8) let měnit, včetně řj. Takže pokud by neřachnul, je chyba v údržbě
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#16 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Souhlasím s Doktorem a myslím,že jediný problém byla sedačka a je otázkou proč se povolila.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
#17 Bezpecnost stareho volva... mytus?
oživuju:
Colvo 940 vs. Renault Modus
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
tak jsem se mrknul na S40 2002.. čumím, že i bez bagu spolujezdce a bočních bagů to má 4****
https://www.youtube.com/watch?v=N-1WEltasUI
Colvo 940 vs. Renault Modus
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
tak jsem se mrknul na S40 2002.. čumím, že i bez bagu spolujezdce a bočních bagů to má 4****
https://www.youtube.com/watch?v=N-1WEltasUI
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
#18 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Modus vs 940 je naprosto jistě zmanipulované v neprospěch Volva.konstantinos.cz píše:oživuju:
Colvo 940 vs. Renault Modus
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
tak jsem se mrknul na S40 2002.. čumím, že i bez bagu spolujezdce a bočních bagů to má 4****
https://www.youtube.com/watch?v=N-1WEltasUI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
#19 Bezpecnost stareho volva... mytus?
zmanipulované? jak?
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
#20 Bezpecnost stareho volva... mytus?
chybějící části auta,dost možná že i chybějící motorkonstantinos.cz píše:zmanipulované? jak?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#21 Bezpecnost stareho volva... mytus?
trošku paranoja ne?
spíš bych to vedl směrem diskuze ohledně typu bouraček v testech, jestli odpovídají realitě (úhly, typy nárazů apod.). třeba v americe mají testy nastavené jinak, tak babo raď.
Nebo otázka, jestli se auta nenavrzhují právě s ohledem na testy, ne na všeobecnou bezpečnost.
a i samotné bouračky jsou často nevyzpytatelné, kde hraje roli milion faktorů a dvě napohled stejné můžou skončit s naprosto rozdílným výsledkem.
spíš bych to vedl směrem diskuze ohledně typu bouraček v testech, jestli odpovídají realitě (úhly, typy nárazů apod.). třeba v americe mají testy nastavené jinak, tak babo raď.
Nebo otázka, jestli se auta nenavrzhují právě s ohledem na testy, ne na všeobecnou bezpečnost.
a i samotné bouračky jsou často nevyzpytatelné, kde hraje roli milion faktorů a dvě napohled stejné můžou skončit s naprosto rozdílným výsledkem.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12053
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#22 Bezpecnost stareho volva... mytus?
hehe, u RWD volva se ti náraz krásně přenese přes kardan až dozadu na kastli, při takovýdle ráně by to mělo utrženou zadní nápravu, nebo byl zadek metr nad zemí od ohnutý kardanky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
#23 Bezpecnost stareho volva... mytus?
ehm.. musím uznat, že se mi tam něco nezdálo.. je fakt, že motor tam moc vidět není ))
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 593
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: Volvo XC90 D5 MY07
#24 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Modus se tu probíral 150x a já si stále nejsem takm jist tím, že by byl test zmanipulovanej ve prospěch Renaultu už jen proto, že nějakéj švédskej automagazín provedl obdobný test jen místo modusu použil yaris a dopadlo to v podstatě stejně. Tak nevím, že by byl Fift Gear v žoldu Renaultu ti švédští novináři zas u Toyoty? Dost pochybuju. Ale je mi jasný, že diskutovat o tom zde nemá moc smysl. I kdyby se udělal crash test devítka vs. dieslová lokomotiva tak by někteří přišli s argumenty, proč vlastně devítka dopadla líp.
_________________
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#25 Bezpecnost stareho volva... mytus?
Kde má S/V70 ukotvený zámek bezp. pásu - v podlaze nebo v sedadle? Kolik váží zraněný řidič?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek