Poprosil bych o radu.
Po nějakou dobu se vytváří přetlak v chladicím okruhu s tím, že ručička teploty se nehne od normálu. Nejdřív se začaly protrhávat hadice na chladiči a pod nádržkou (ty nejopotřebovanější) a teď prasknul chladič. Může to být tím, že by se neotvíral termostat? A bylo by to vidět na ukazatali teploty? Kde přesně je lokalizováno čidlo teploty?
Díkes
porucha chlazeni 850
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Beroun
- Vůz: 960 II, 2,5
- Bydliště: Beroun
porucha chlazeni 850
_________________
960 2,5 125kW lpg
960 2,5 125kW lpg
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 21 roků 9 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
porucha chlazeni 850
Špatný víčko expanzní nádobky, neodpouští přetlak.med píše:Poprosil bych o radu.
Po nějakou dobu se vytváří přetlak v chladicím okruhu s tím, že ručička teploty se nehne od normálu. Nejdřív se začaly protrhávat hadice na chladiči a pod nádržkou (ty nejopotřebovanější) a teď prasknul chladič. Může to být tím, že by se neotvíral termostat? A bylo by to vidět na ukazatali teploty? Kde přesně je lokalizováno čidlo teploty?
Díkes
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
porucha chlazeni 850
Zkus nejdřív vyměnit víčko expanzky - za nové. Pak bych začal hledat prasklé těsnění pod hlavou.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Beroun
- Vůz: 960 II, 2,5
- Bydliště: Beroun
porucha chlazeni 850
víčko je tam tak 1/2 roku, ale zkusim ho vyměnit. Každopádně musim vyměnit chladič, neboť je rozpolcenej. Mimochodem, dá se nějak ověřit funkčnost toho víčka, jestli pracuje? a dá se ověřit funkčnost termostatu, když bude venku?
dikes
dikes
_________________
960 2,5 125kW lpg
960 2,5 125kW lpg
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
porucha chlazeni 850
Funkci víčka asi nijak nevyzkoušíš, proto se kupuje nové.
Funkce termostatu se dá ověřit jenom tak, že ho uvaříš v hrnci a budeš při tom sledovat nějakým teploměrem teplotu při které se otevře.
Jinak koukám, že máš LPG, takže čistě teoreticky by mohla být prasklá i membrána nebo reduktor a mohl by ti jít tlak plynu do vody. Ale je to málo pravděpodobné. Kdy jsi naposled měnil membrány v reduktoru?
Takže pokud nepomůže výměna víčka tak bych to viděl na těsnění pod hlavou. Neztrácela se ti před destrukcí chladiče voda?
Funkce termostatu se dá ověřit jenom tak, že ho uvaříš v hrnci a budeš při tom sledovat nějakým teploměrem teplotu při které se otevře.
Jinak koukám, že máš LPG, takže čistě teoreticky by mohla být prasklá i membrána nebo reduktor a mohl by ti jít tlak plynu do vody. Ale je to málo pravděpodobné. Kdy jsi naposled měnil membrány v reduktoru?
Takže pokud nepomůže výměna víčka tak bych to viděl na těsnění pod hlavou. Neztrácela se ti před destrukcí chladiče voda?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
porucha chlazeni 850
Termostat to být nemůže, to by se horká voda nedostala ke chladiči... ta malá dirka v něm by jí tolik nepropustila.
Víčko se zkouší hrozně blbě, lepčí je koupit nový. Každopádně i kdyby víčko těsnilo absolutně, tak to hadice nesmí roztrhnout. Čim vyšší tlak víčko vydrží, tim se voda vaří při vyšší teplotě. Pokud víčko uniká a netěsní, tak mizí voda.
Abych to shrnul, osobně se domnívám, že pude hlava dolu, nebo ten reduktor, ale to by voda byla po lpg cejtit
EDIT2015: test víčka uplně snadnej, vezme se stará nádržka, tlustá hadice se ohne, skřípne a do tenký se vrazí ofukovací pistole s nastavenym redukčáken na nějakej tlak (víčka jsou do 1,5bar (někdy 0.5)). Todle potopim pod vodu a vidim, jak ne/drží a ne/otevírá.
Víčko se zkouší hrozně blbě, lepčí je koupit nový. Každopádně i kdyby víčko těsnilo absolutně, tak to hadice nesmí roztrhnout. Čim vyšší tlak víčko vydrží, tim se voda vaří při vyšší teplotě. Pokud víčko uniká a netěsní, tak mizí voda.
Abych to shrnul, osobně se domnívám, že pude hlava dolu, nebo ten reduktor, ale to by voda byla po lpg cejtit

EDIT2015: test víčka uplně snadnej, vezme se stará nádržka, tlustá hadice se ohne, skřípne a do tenký se vrazí ofukovací pistole s nastavenym redukčáken na nějakej tlak (víčka jsou do 1,5bar (někdy 0.5)). Todle potopim pod vodu a vidim, jak ne/drží a ne/otevírá.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Beroun
- Vůz: 960 II, 2,5
- Bydliště: Beroun
porucha chlazeni 850
to raolsa: membrány jsem neměnil. voda unikala tím, že praskaly různý unavený hadice.
Těsnění pod hlavou je tam cca rok. Před jeho váměnou mizela voda do oleje. Teď ne, ani ve vodě není olej.
Zítra to rozhodim, podívám se na ty membrány reduktorů a uvidíme. Těma by to možná mohlo být, neboť když tomu naložim začne to pocukávat.
Těsnění pod hlavou je tam cca rok. Před jeho váměnou mizela voda do oleje. Teď ne, ani ve vodě není olej.
Zítra to rozhodim, podívám se na ty membrány reduktorů a uvidíme. Těma by to možná mohlo být, neboť když tomu naložim začne to pocukávat.
_________________
960 2,5 125kW lpg
960 2,5 125kW lpg
-
Offline
- Příspěvky: 3642
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
porucha chlazeni 850
taky bych se spis obaval hlubsi podstaty problemu - hlava, tesneni atd.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: majklson, PINĎABC