homokloub 850

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
med
Offline
Příspěvky: 67
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

homokloub 850

Příspěvek od med »

Prosím o radu. Jak nejlépe analyzovat poškozený homokinetický kloub?
Situace je taková, že vůz při silnějším brzdění uhýbá do stran, což je nutné vyrovnat volantem a nad cca 120km/h vibruje řízení. Při delším silnějším brždění se z levé strany ozývá jakési drhnutí.
Mohu předpokládat, že toto souvisí s oním kloubem?

Dikes
_________________
960 2,5 125kW lpg

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

homokloub 850

Příspěvek od Urvanej »

Spíš zavěšení. Kloub nemá s bržděnim co dělat.
Zkontroluj silentbloky v ramenou, stabilizátorech, prostě to všechno gumový co je mezi kolem a kastlí. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

gusto
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 531
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

homokloub 850

Příspěvek od gusto »

Urvanej píše:Spíš zavěšení. Kloub nemá s bržděnim co dělat.
Zkontroluj silentbloky v ramenou, stabilizátorech, prostě to všechno gumový co je mezi kolem a kastlí. :-)
Souhlas.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

homokloub 850

Příspěvek od raolsa »

med píše:Situace je taková, že vůz při silnějším brzdění uhýbá do stran, což je nutné vyrovnat volantem a nad cca 120km/h vibruje řízení. Při delším silnějším brždění se z levé strany ozývá jakési drhnutí.
Spíše bych to tipoval na brzdy na odchodu. :D Jedna strana brzdí víc než druhá a máš křivé kotouče, nebo nevyvážená kola.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

homokloub 850

Příspěvek od Urvanej »

K tomu mam vlastní zkušenosti:
Rozdíl v brzdnym účinku 50% dělá stejnou neplechu a je třeba korigovat uplně stejně, jako 1mm vůle na ufech na nápravě :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

homokloub 850

Příspěvek od raolsa »

Jj, jsou různé možnosti. Já to dal jako další možnost. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

homokloub 850

Příspěvek od Urvanej »

Já kuli tomu málem neprošel technickou s Jarčou, a teď asi pudu s nevyměněnýma ufama na Kájovi, protože sem se dva dny je*al s vanou a jen na heveru mi nejde povolit to rameno.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

med
Offline
Příspěvky: 67
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

homokloub 850

Příspěvek od med »

Na brzdy bych to nešacoval, někdy to tahne doleva, někdy doprava. Navíc to v plným rejdu klape, o čemž jeden mechanik prohlásil, že je to na 90% kloub. Taky jsou zdechlý obě tyče stabilizátorů, ty už mám koupený. A ty klouby vyměním nejspíš taky, oba maj potrhaný gumy. Děkuju za reakce.
_________________
960 2,5 125kW lpg

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé