řidičské skupiny "B"+"E" ???

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 řidičské skupiny "B"+"E" ???

Příspěvek od Drtic »

Nevite nekdo, kde se da za rozumnou cenu vypujcit na den platak? - Jen na odvoz vraku do srotu a hned vratit..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Pujceni plataku

Příspěvek od Urvanej »

S tím mám bohaté zkušenosti. Neřeknu ti kde, každá půjčovna přívěsů ho má, takže gůgl je tvůj kamarád, já pučuju v Plzni.
Všudě chtějí při pučení předložit Ečko papíry, za čim to táhneš je nezajímá, tvuj boj. Ale já našel jednu půjčovnu, kde jsem jim řekl, že Ečko nemam a oni jen, že to je nezajímá, to je muj problém. Ujel sem s tim asi 170km, vrátil. Pak sem se o tom bavil s kámoškou právničkou a ta na mě vysypala, že teď obhajuje kluka, co ho lapli, když převážel prázdnej plaťák, 20 tis pokuta a rok bez papírů, je to řízení bez oprávnění, je to tvrdší postih, než kdybys neměl papíry vůbec žádný.
No nic, jen sem tě chtěl varovat...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 850 2,5 tdi
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#3 Pujceni plataku

Příspěvek od Grizly »

S tím éčkem je opravdu dost problém. Nevím jek je vrak težkej zda by to nezvládl i malej vozejk, nebo si zavolat kontejnerovou Avii a dát to na ní.
_________________
Volvo 850 tdi, 1996, Nissan Terrano 2,4i lpg 31"
http://www.vesuv.cz http://www.uffc.cz
"Ačkoli grizzly na první pohled vypadá neohrabaně, dokáže na vzdálenost 50-100 metrů běžet rychlostí cválajícího koně"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 74
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo S80,rv. 1999,2.4l 125kW (B5244S)
Bydliště: Rumburk (okres Děčín)

#4 Pujceni plataku

Příspěvek od Jack »

Co jsem onehdá zjišťoval tak Ečko i na platák nepotřebuješ. Když se celkově vejdeš do 3500t, tak ti stačí Bčko, s podmínkou, že hmotnost taženýho nepřesáhne hmotnost čím to táhneš a celkově se vejdeš do těch 3500t... Je to tak napsaný i ve vyhlášce (nebo co to je), možná to někde najdu...
_________________
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#5 Pujceni plataku

Příspěvek od peter cz »

Jo takhle nějak

Zákon č. 361/2000 Sb., § 81
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:

a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Naposledy upravil(a) peter cz dne 22 črc 2012 12:31, celkem upraveno 1 x.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#6 Pujceni plataku

Příspěvek od Lachtan »

Jack píše:Co jsem onehdá zjišťoval tak Ečko i na platák nepotřebuješ. Když se celkově vejdeš do 3500t, tak ti stačí Bčko, s podmínkou, že hmotnost taženýho nepřesáhne hmotnost čím to táhneš a celkově se vejdeš do těch 3500t... Je to tak napsaný i ve vyhlášce (nebo co to je), možná to někde najdu...
Nenech se mýlit - je sakra rozdíl jestli jedeš s malým vozíkem z OBI, nebo s plaťákem - to je právě ten rozdíl mezi "B" a "B"+"E"!!!
Nechce se mi to hledat, ale ta hranice je snad 350kg u nebržděného a 750kg u bržděného přívěsu. Na tohle by ti snad mělo stačit samotné "B"
Cokoliv nad tyto hmotnosti (do maximální celkové hmotnosti soupravy 3500kg) je "B"+"E"
A pokud by jsi přesáhnul s maximální hmotností soupravy 3500kg (pozor - počítá se napsaná maximální přípustná hmotnost podle techničáku, bez ohledu zda jí fakticky dosahuješ či nikoliv), tak potřebuješ "C"+"E"

Příklad: s plně naloženým "džípoidním" osobákem a s plným plaťákem jsem běžně dosahoval 4000kg, tudíž jsem potřeboval "C"+"E" !!!

A pokuty za porušení jsou vcelku nekompromisní... :evil:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#7 Pujceni plataku

Příspěvek od Jean »

To s tím C ale není pravda. Ta hranice je výš.

"Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav.

Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy."

Snažil jsem se vybrat to nejdůležitější.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#8 Pujceni plataku

Příspěvek od Lachtan »

Jeane - to se mi nějak nezdá :no:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Pujceni plataku

Příspěvek od Urvanej »

Stačí pohledat a vyjasní se ti to.
Ale Jean má pravdu, :-)

Ale dá se dohledat plaťák, kterej se v kombinaci s výhodnym autem nechá zapřáhnout, aby ses vešel jen do B, ale jednoznačně pak překračuješ jeho nosnost.
Např sem někde v inzerátech dohledal plaťák, kterej měl celkovou 1300, což můžu zapřáhnout za krabici, protože nepřekračuju přívěsem její pohotovostní hmotnost. Tato kombinace by byla přípustná, pokud by neměli cajti váhu, nicméně i tak je to "jen" přetížení a né řízení bez příslušné řp.
Mam to teď nadrcený :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#10 Pujceni plataku

Příspěvek od Jean »

Co se týče toho zapřažení, tak platí několik pravidel a dnes už by to mělo platit celoevropsky. Co se týče řidičáků, tak se řeší celkové hmotnosti. Tzn., že řidičák musím mít odpovídající celkovým hmotnostem. Např. jedu náklaďákem s celkovou hmotností 10 tun, ale málo naloženým s okamžitou hmotností 5 tun, tak mi nestačí C1, ale musím mít plnohodnotné C. Co se týče váhy na tažném, tak tam se řeší okamžitá hmotnost. Tzn. z hlediska dodržení pravidel nezáleží na celkové hmotnosti přívěsu, ale okamžité. V praxi pokud mám tažné třeba na 1500 kg, tak za něj mohu zapřáhnout přívěs s celkovou 2000 kg, ale okamžitá hmotnost nesmí překročit těch 1500 kg. Druhým pravidlem, na které se ale nesmí zapomenout je, že bez ohledu na okamžitou hmotnost smím za tažné vozidlo připojit jen takový přívěs, jehož celková hmotnost nepřekročí celkovou hmotnost tažného vozidla. Řidičák se stále řídí podle celkových hmotností, tzn. jakmile má přívěs vyšší celkovou hmotnost než 750 kg, tak je potřeba ridičák skupiny E. Příklad z naší praxe. Volvo 960 má povolenou hmotnost na tažném 1600 kg, celková hmotnost vozu je 2010 kg, plato má celkovou hmotnost 2000 kg. S řidičákem B+E ho tedy mohu táhnout. Pohotovostní hmotnost vozíku je 420 kg a při této kombinaci soupravy je tedy možné legálně naložit náklad do hmotnosti 1180 kg. Když se naloží víc jsou souprava i řidičák v pořádku, "jen" se řeší přetížení. Volvo 940 B200FT 1997 má celkovou hmotnost 1970 kg a na tažném také 1600 kg. S tím stejným vozíkem nesmí být spojena ani prázdná.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Pujceni plataku

Příspěvek od Urvanej »

A teď nemáš pravdu :-) Teda aspoň s tim přívěsem a 750kg.
Na B můžeš mít přívěs nad 750kg jehož celková hmotnost, nesmí překročit pohotovostní hmotnost vozidla a celkově se musíš vejít do 3,5t.
Nebo můžeš 3,5t auto + 750kg přívěs.
Dá se to z tý vyhlášky (zákona) vyčíst...
přehledně to je zpracováno např. zde.
Tohle je teď platný u más, jak je to v evropě nemam tuchu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#12 Pujceni plataku

Příspěvek od Jean »

Jj. To máš pravdu. Je to situace, kterou my s přepravníkem neřešíme, takže jsem na to zapomněl.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#13 Pujceni plataku

Příspěvek od Drtic »

Dekuji vsem za prispevky, ale vyresili jsme to nakonec odvozem treti osobou tady z okoli zdarma..

Urvanej, nechtel by jsi to sepsat do prehledneho prispevku jak je to s tim tazenim a legislativou, ze byjsme to tu nekde vyvesili? Muze se to hodit..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Pujceni plataku

Příspěvek od Urvanej »

Ono je to fakt shrnutý vše co je třeba vědět v odkazu, kterej sem dával o příspěvek výše. A petrcz ocitoval přímo ten dementně napsanej zákon.
Ale až mi Jean prozradí zdroj, odkud čerpal nebo jak na to přišel, tak to shrnout mohu, protože mě zaujal velice ten vztah celková vs. aktuální přívěsu a koule. O tom sem neměl ani šajna.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#15 Pujceni plataku

Příspěvek od Lachtan »

Hmm, tak jsem zase o něco chytřejší. Sice mi to přijde zvláštní (nebo to možná bylo dříve jinak), ale budiž.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#16 Pujceni plataku

Příspěvek od Jean »

Je to zákon 341/2002. Citace:

okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02
nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1
a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#17 Pujceni plataku

Příspěvek od Lachtan »

peter cz píše:Jo takhle nějak

Zákon č. 361/2000 Sb., § 81
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:

a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
4-Jean & Urvanej - stále mi to vrtá hlavou a ať se na to dívám jak chci, tak mi to stále vychází, že jak s "B" i s "B"+"E" nesmím překročit maximální hmotnost soupravy (tj.: motorové vozidlo + přípojné vozidlo) - 3500kg !!!
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#18 Pujceni plataku

Příspěvek od Jean »

No právě. To co jsi poslal, je ten případ, na který mě upozorňoval Urvanej, že jsem na něj zapomněl. To je čistě skupina B. Nahoře jsem posílal, jak je to u B + E.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#19 Pujceni plataku

Příspěvek od Lachtan »

Jo, ale ani "B"+"E" by podle mého nemělo převyšovat 3500kg !!!
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c).
Faktem ale je, že tady si nejsem jistý, zda to má znamenat, že souprava smí převýšit celkovou hmotnost 3500kg, nebo že maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla může převýšit pohotovostní hmotnost motorového vozidla...

P.S.: přejmenoval jsem topik, protože stejně jsme od původního postu už někde úplně jinde

L.
8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 řidičské skupiny "B"+"E" ???

Příspěvek od Urvanej »

Co se shodneme, tak B je pro auto do 3,5t
B+E ti umožní za toto auto zapřáhnout přívěs s aktuální hmotností co povolí koule.

Lachtane kdyby platilo co ty řikáš, tak jakým řidičákem bys musel disponovat, abys mohl tahat plaťák za osobákem?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#21 řidičské skupiny "B"+"E" ???

Příspěvek od Lachtan »

Urvanej píše:Co se shodneme, tak B je pro auto do 3,5t
Jo, to jo 8)
Urvanej píše:B+E ti umožní za toto auto zapřáhnout přívěs s aktuální hmotností co povolí koule.
Stále jsem přesvědčený, že se nejedná o okamžitou, nýbrž největší technicky přípustnou.
BTW - v malém techničáku máš uvedenou i maximální hmotnost soupravy.
Urvanej píše:Lachtane kdyby platilo co ty řikáš, tak jakým řidičákem bys musel disponovat, abys mohl tahat plaťák za osobákem?
Netuším co váží plaťák, takže budu trošku "vařit z vody":
- pokud se s plaťákem vejdeš do 750kg a nepřekročíš hmotnost soupravy 3500kg, tak stačí "B"
- pokud je plaťák víc jak 750kg a nepřekročíš hmotnost soupravy 3500kg, tak "B"+"E"
- pokud se s plaťákem vejdeš do 750kg a překročíš hmotnost soupravy 3500kg, tak "C"
- pokud je plaťák víc jak 750kg a překročíš hmotnost soupravy 3500kg, tak "C"+"E"

Ale ber to pouze jako můj laický pohled na věc, od doby co mám v řidičáku A1;B;BE;C;CE;T, hmotnosti aut nebo souprav opravdu neřeším :wink:
můj rekord je 210 tun - tahač + letadlo :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 řidičské skupiny "B"+"E" ???

Příspěvek od Urvanej »

Z tvýho příspěvku mi plynou dva závěry:
a) Hmm, tak tvůj pohled je mylný.
b) ty krávo, slušný letadýlko, to asi nebyla sluka :-D

Já mam rekord taky tam někde, cca 300, když mi jako mrňouse nechali rozjet páru s vagonama :-)

Jinak já udělal B a pak si to rozšířil o A a teď mě čeká BE, tak to mam nadřený. Nicméně jak mi ukázal Jean, tak vim ještě málo... a mam tam ještě nejasnosti. Myslim si totiž stále to co ty ohledně celkové vs. aktuální na kouli.
Jinak tvoje varianty jsou:
B a B+E a C zde je B dostačující (až na dementní výjímku)
C+E tady stačí B+E
Ale chápu tvůj rozkol a zároveň naprostý nezájem si to někde naštudovat, když si, abych tak řekl, v plný palbě (jako v inzerátu, protože ti taky něco chybí...) :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#23 řidičské skupiny "B"+"E" ???

Příspěvek od HonzaA »

Vzhledem k tomu, ze to neni tak dlouho, co jsem si doplnoval ridicak o skupinu B+E, tak muzu s jistotou potvrdit, ze pro ni zadny limit 3.5 tuny pro jizdni soupravu neplati. To jsou jen oblibene lidove baje a povesti, stejne jako vypraveni o tom, ze je pro takovou soupravu potreba dalnicni znamka na nakladak ci profesak. To jsem slysel uz vice nez mnohokrat, jednou dokonce v pujcovne privesu. Holt profici :roll:
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#24 řidičské skupiny "B"+"E" ???

Příspěvek od Jean »

Urvanej píše: Nicméně jak mi ukázal Jean, tak vim ještě málo... a mam tam ještě nejasnosti. Myslim si totiž stále to co ty ohledně celkové vs. aktuální na kouli.
:good:
Ale vždyť jsem poslal přímo citaci zákona. Je to tam napsané trochu kostrbatě (kvůli jednoznačným pojmům), ale jasně. Tento zákon řeší technické podmínky provozu vozidel. Druhou citaci jsem poslal dříve a ta řeší potřebné řidičské průkazy. Číslo toho zákona si tedy z hlavy nepamatuji. Ale myslím, že každý, kdo to potřebuje, si jej bez problémů dohledá. Svého času jsme je vozili sebou, kdyby náhodou některý pomahač a chránič si nebyl jistý. Mimochodem je pravdou, že ty skupiny řidičských průkazů se měnili a proto to možná Lachtanovi nedává smysl. Tohle nevím přesně, ale mám pocit, že dříve byla skutečně jediná možnost, když si přesáhnul 3,5t, C. Ale to s tou okamžitou a celkovou hmotností otec školil řidiče už někdy před 30-35 lety. To žádná novinka není. Mimochodem dopravní značky řeší taky vždy celkovou hmotnost. Tzn. zákaz vjezdu nad 3,5t většinou s platem nevyjde a i když je prázdný a mám okamžitou soupravy třeba 2,1t, tak musím jet jinudy.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#25 řidičské skupiny "B"+"E" ???

Příspěvek od Lachtan »

No dobře - tak jsme si to vyjasnili :)

(stejně mi to ale přijde divné a příliš komplikované - resp. mi přijde, že všechny změny a novelizace silničního zákona vedou pouze k nejednoznačnosti a místo aby v tom byl nějaký jednoduchý řád, tak je to vše pouze komplikované s mnoha výklady, odkazy a výjimkami...)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“