Mám dotaz ohledně alternátoru. Jelikož mi již na S90-tce nedobíjí alternátor tak, jak by měl, tak jsem si sehnal druhý z Volva S70. Nyní tam mám 0 123 500 006 (9447864 VOLVO) a ten co jsem si sehnal je číslo 0 123 505 014 (9162683 VOLVO).
http://www.okautodily.cz/volvo/ii/elektroinstalace/generator/alternator/casti/generator/alternator/s134526/p211038/ProductList.html
Podle katalogu oba typy pasují na Volvo 960 II, ale ten č. 9162683 není v katalogu uveden u VOLVA S90, tak nevím. Podle obrázku zde nejsou úplně stejné rozměry. U toho druhého je totiž vzdálenost od držáku k řemenici o 1 mm větší. Proto se chci zeptat, jestli s tím někdo nemá zkušenosti. Myslel jsem, že ty motory jsou téměř stejné. Opravdu nechápu, v čem je takový
rozdíl, že na 960-tku to pasuje a na S90-tku ne (teda podle katalogu)..
Ještě uvažuji o tom, že bych nechal oba zrepasovat, ale pokud by mi ten druhý nepasoval, tak mi je stejně k ničemu.
VOLVO S90 - ALTERNÁTOR
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 922
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
VOLVO S90 - ALTERNÁTOR
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12965
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
VOLVO S90 - ALTERNÁTOR
Rozdíl, kterej tam může bejt je v:
a) výkon, 80-100A, je to v podstatě jedno
b) řemenice, ale ta je asi v obou případech na plochej řemen (nebo je na 960 ještě klasickej klíňák)?
Další možnost je, že by od úchytu byla řemenice moc vpředu nebo vzadu, prostě mimo osu řemenu.
Co jsem na krabicích zkoušel, tak mi všechno mezisebou pasovalo(maximálně jinej konektor buzení), takže bych se toho nebál a vzhledem k tomu, že altíky celkem vydrží, tak bych tam vrznul ten cizí, mezitim svuj repasoval a pak je zase vyměnil zpátky. Mam to takhle rozmyšlený, čeká mě to taky.
a) výkon, 80-100A, je to v podstatě jedno
b) řemenice, ale ta je asi v obou případech na plochej řemen (nebo je na 960 ještě klasickej klíňák)?
Další možnost je, že by od úchytu byla řemenice moc vpředu nebo vzadu, prostě mimo osu řemenu.
Co jsem na krabicích zkoušel, tak mi všechno mezisebou pasovalo(maximálně jinej konektor buzení), takže bych se toho nebál a vzhledem k tomu, že altíky celkem vydrží, tak bych tam vrznul ten cizí, mezitim svuj repasoval a pak je zase vyměnil zpátky. Mam to takhle rozmyšlený, čeká mě to taky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rajhrad
- Vůz: V70 II D5
- Bydliště: Rajhrad
VOLVO S90 - ALTERNÁTOR
Nemá náhodou S90 širší řemen než 960II? Ničim jiným si ten milimetr nedokážu vysvětlit
Nevím jak jinde,ale v Brně je repas altíku řešitelnej během jednoho-dvou dnů a cena co si pamatuju nebývala bůhvíjak strašná.

_________________
960II B6254S,125kw,r.v.96,zelená metla-Bylo,další volvo v hledáčku.
960II B6254S,125kw,r.v.96,zelená metla-Bylo,další volvo v hledáčku.
-
Offline
- Příspěvky: 922
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
VOLVO S90 - ALTERNÁTOR
Řemenice i řemen (25 mm) jsou stejné. Mám koupený nový řemen, tak jsem ho zkoušel přiložit k řemenici na tom druhém alternátoru a sedí tam přesně. Měl jsem v plánu si právě ten nově zakoupený alternátor zrepasovat a až by byl nachystaný, tak ho pak jen vyměnit. Ten druhý bych pak taky nechal zrepasovat a měl ho jako náhradní. Ale mám obavy právě z toho rozdílu jednoho milimetru (viz obrázky). Na tom druhém alternátoru je podle obrázku řemenice o milimetr vystrčená ven. Jinak jsou oba 100A.
Nejde mi do hlavy, že podle katalogu (viz uvedený odkaz) pasujou oba alternátory na 960 II, ale když si zadám S90, tak je v katalogu uveden pouze ten typ, co tam teď mám.
Ještě jsem si všiml rozdílu 1 mm v průměru řemenice, ale to bych jako problém neviděl. Dělá mi starosti ten milimetrový rozdíl ve vzdálenosti řemenice od držáku.
Nejde mi do hlavy, že podle katalogu (viz uvedený odkaz) pasujou oba alternátory na 960 II, ale když si zadám S90, tak je v katalogu uveden pouze ten typ, co tam teď mám.
Ještě jsem si všiml rozdílu 1 mm v průměru řemenice, ale to bych jako problém neviděl. Dělá mi starosti ten milimetrový rozdíl ve vzdálenosti řemenice od držáku.
-
Offline
- Příspěvky: 922
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: ČR
- Vůz: Volvo 740
VOLVO S90 - ALTERNÁTOR
Tady jsem zjistil, že jeden typ se používal do srpna 1994 a ten druhý typ se začal používat od září 1994:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=index&cPath=5331_5502_6100_28865&scId=193
Nechcete někdo vyměnit?
Potřebuji BOSCH 0123500006 nebo BOSCH 986039170.
Ten můj (0123505014) pochází z S70-tky a najeto má asi 180.000 km.
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=index&cPath=5331_5502_6100_28865&scId=193
Nechcete někdo vyměnit?

Ten můj (0123505014) pochází z S70-tky a najeto má asi 180.000 km.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé