V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#1 V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

Příspěvek od Fíla »

Tak se mi po delší době klidu objevily u auta dva problémy, které spolu ale nesouvisí:

problém první: převodovka M58
když jedu delší dobu na 5. rychl. stupeň a pak chci přeřadit na trojku, tak tam tu rychlost prostě nedostanu. Dvojku nebo čtyřku v pohodě, jen tu trojku ne. Na tom, jak jedu rychle nezáleží. Takže prostě z pětky přeřadím na cokoli, jen ne na trojku. Je to jakoby kulisa řízení byla krátká a já bych potřeboval tak o centimetr delší dráhu řadičky. Olej v převodovce měněn před cca 20tkm. Při běžné jízdě a častějším řazení žádný problém nepozoruju. Čím to může být? Převodovka se loučí a mává na rozloučenou? Nebo jen lanovody?

problém druhý:
čas od času, poslední dobou velmi často cítím uvnitř auta benzín. Hlavně po nastartování a poměrně často to zavane při táhlé pravotočivé zatáčce. S tankováním to nesouvisí, smrad jde zepředu z motorového prostoru. Nikde nic viditelně neteče, když vystoupím z auta a očichávám všechno možný, tak nejvíc je to cítit kolem levého podběhu. Na co se zaměřit? Vím, že je tam nějaká nádobka s aktivním uhlím, ale vůbec nevím, co kam vede... A ještě postřeh, MaxxMotion 100 je cítit víc než MaxxMotion 95 :D
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 859
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#2 V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

Příspěvek od wolf »

K tomu razeni,nevim presne jak to je u volva,ale takto se se mnou loucila kulisa razeni u medveda..pak se sekla na 3 a dojel jsem az na prvni stopku,pak to bylo do kopce :)
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3 V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

Příspěvek od jarek.krizan »

Nejde přeřadit pouze z 5 na 3 ? Ze 4 na 3 řadit jde ? Nejde přeřadit ani pomalu s dvojím vyšlápnutím spojky a meziplynem ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#4 V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

Příspěvek od Fíla »

Přesně tak, z 5ky zařadím 4 nebo 2, ze čtyřky trojku zařadím, z dvojky trojku zařadím. Meziplyn nepomáhá.
Týká se to jen té situace, když je tam zařazená pětka delší dobu, tzn. dálnice a následného sjezdu z ní. Občas tam tu trojku z pětky zařadím, ale až na několikátý pokus.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#5 V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

Příspěvek od lucki »

ja by som skusil vymenit olej v prevodovke. mal som kadeake zazitky s volvackym manualom a vzdy pomohla vymena.
(napr. radenie 2ky cez zuby, tazsie radenie spiatocky, tazsie radenie 3 ky - posledne dve u S70, vymena oleja a vsetko islo ako po masle) neviem ale ci je to tvoj pripad.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#6 V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

Příspěvek od jarek.krizan »

Vypadá to na slepené sinchrony, nebo soukolí na hřídeli. Výměna oleje by mohla pomoci, pokud se olej vypustí po zahřátí převodovky, aby opravdu vyteklo co nejvíce starého oleje. Někdy to jsou schopné udělat i přísady do oleje, pokud jsou v něm nečistoty.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#7 V70-I nejde zařadit trojka a smrad benzínu v interiéru

Příspěvek od Fíla »

Řazení vyřešeno - vyměněn olej v převodovce, od té doby zatím klid...
Díky.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“