vymena svicek na b5244s

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#1 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od dan2 »

asi uplne blbej dotaz, ale ma to nejaky specifika (jako specialni utahovaci moment, vymenu provadet vyhradne na teplym/studenym motoru, musi se tam davat pozor na neco specialniho, pripadne to vyzaduje zvlastni zachazeni pri instalaci atp.) nebo to muzu bez obav sverit prvnimu servissmudlovi co mam 400metru od baraku protoze na tom neni co zkazit?. jel bych za formankem, ale zase kvuli svickam najet 80km se mi uplne nechce. svicky mam svoje, origo volvo.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#2 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od MarekV »

vysrobujes stare, nasrobujes nove, tam neni co riesit

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od Urvanej »

Svíčky se mění zásdně na studenym motoru. Je to jen a pouze kvůli tomu, že když je do teplýho našroubuješ, tak už je taky nemusíš vyndat. Ale mi učil ještě děda před 25ti lety a podle mě na tepelné roztažnosti kovů se za tu dobu stejně nic nezměnilo. Nejlevnější a nejrychlejší to budeš mít, když si to uděláš sám :-) (a pak vyměníš svíčky)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od Sergej »

utahovaci moment je 25Nm.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#5 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od dan2 »

Sergej píše:utahovaci moment je 25Nm.
haynes (chapter 1, part A, str.2) tvrdi 30Nm. pokud nemam momentak, je velkej risk to dotahnout "podle oka" tj. nasroubovat rucne a pak pul az 2/3 otacky klicem jak radi google?

haynes se nezminuje o teplote motoru, pri ktere menit svicky - studeny/teply.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#6 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od kwiko »

moze byt aj ten tvoj postup.

Najdolezitejsie sa mi zda, ze si musis zobrat baterku a pekne si posvietit ci ti na sedle nezostal nejaky napadany bordel. a patricne ho umravnit kompresorom, ci fuknutim cez obycajnu slamku v spolupraci s plochym skrutkovacom

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od Ing.Magor »

Utáhni to tak nějak akorát, spíš s citem. Hlavně ne moc, to by pak mohl být problém je dostat ven :wink:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#8 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od dan2 »

Ing.Magor píše:Utáhni to tak nějak akorát, spíš s citem. Hlavně ne moc, to by pak mohl být problém je dostat ven :wink:
ven je uz bude davat nekdo jinej. jen doufam ze ten co utahoval ty co tam jsou ted, nepremejslel stejne :)
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od Ing.Magor »

dan2 píše:
Ing.Magor píše:Utáhni to tak nějak akorát, spíš s citem. Hlavně ne moc, to by pak mohl být problém je dostat ven :wink:
ven je uz bude davat nekdo jinej. jen doufam ze ten co utahoval ty co tam jsou ted, nepremejslel stejne :)
Nejsem sice odborník, ale myslim, že kdybys je utáh opravdu hodně, tak by tam mohlo vzniknout pnutí a svíčky by se mohly poškodit. A i kdyby ne, tak stát se prostě může všecko a i nová svíčka se může rozbít.

Jinak zajímavý myšlení, takhle nad tim uvažovat by mě nenapadlo...
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#10 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od dan2 »

co jsem se docetl v haynesovi, tak prej davat hlavne bacha na to, aby se neztrhl zavit v hlave. to je zrejme hlavni duvod toho predepsanyho utahovaciho momentu. a kdyz nejdou povolit za studena, tak pry trochu ohrat hlavu chvili volnobehu.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 753
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

#11 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od dan2 »

Ing.Magor píše:Jinak zajímavý myšlení, takhle nad tim uvažovat by mě nenapadlo...
zrejme uz tak nekdo uvazoval prede mnou, protoze na treti svicce jsem ukroutil svicak. drzely tam jako prase, za studena vubec nebyla sance s tim hnout. prostredni jsem mordoval ven takovym zpusobem, ze uz jsem premejslel, kde bych sehnal novou hlavu.

po vymene subjektivne trochu tissi motor - ale to je mozna placebo, lepsi volnobeh, ten je znatelnej. ale zajimava vec - se starejma svickama kdyz jsem tomu na 2ku nalozil plnej, tak kolem 4500ot bylo takovy citelny zvyseni zatahu, ted to tahne linearne stale stejne az do 6000ot.

jinak ty vyndany vypadaly takhle, dost cerny, saze nebo co to je se z toho loupalo - nevim jestli jsou jeste ok nebo uz ko.
Přílohy
DSC_2100.JPG
DSC_2100.JPG (54.46 KiB) Zobrazeno 978 x
DSC_2098.JPG
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13062
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 vymena svicek na b5244s

Příspěvek od raolsa »

Subjektivně řečeno - jsou opálený jako prase. :crazy: :D Takže KO.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“