B27E - PRV
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
#1 B27E - PRV
Obracím se tady na fachmany co mají zkušenosti se šestiválci. Původně tenhle motor jezdil v podstatě pouze vlažný, málokdy se zahřál, natož haby i třeba topil. Vyměnil jsem vadný termostat a došlo k dramatické změně. Ručička teploměru šla krásně nahoru, do interiéru to pěkně topí. Jenže! IMHO se mi teď zase zdá, že teplota ve čtyřech pětinách stupnice je trochu příliš. Ne že by to šlo do červeného pole, ale na základě zkušeností s redbloky bych si představoval, že ukazovat to bude tak nějak v polovině plus mínus maličko a ne takhle vysoko. Termostat pořízený ze saabtuningu má udávanou pracovní teplotu 88 stupňů. Na stránkách skandixu jsem objevil ještě dva. Jeden na teplotu 82 a druhý na 92 stupňů.
Subjektivně když otevřu haubnu, tak na mě dýchne výrazně vyšší teplota než jsem si zvyknul u čtyřválců. Při povolení víčka expanzky to jen slabě sykne, což mi přijde v pořádku, ale když hmátnu na hadici z motoru do chladiče, je to teplejší než bych si představoval. Otázky tedy zní takto:
1. jakou by vlastně měl mít motor B27E pracovní teplotu? (vím, že je to dané právě tím termostatem, ale co když se tam dávaly ty na 82 stupňů?)
2. můžou třeba motory s hliníkovým blokem pracovat za vyšších teplot než ty s litinovým?
3. nemáte někdo zjištěno na jaké teploty se tam původně z výroby dávaly termostaty?
4. nejsem náhodou paranoidní?
Subjektivně když otevřu haubnu, tak na mě dýchne výrazně vyšší teplota než jsem si zvyknul u čtyřválců. Při povolení víčka expanzky to jen slabě sykne, což mi přijde v pořádku, ale když hmátnu na hadici z motoru do chladiče, je to teplejší než bych si představoval. Otázky tedy zní takto:
1. jakou by vlastně měl mít motor B27E pracovní teplotu? (vím, že je to dané právě tím termostatem, ale co když se tam dávaly ty na 82 stupňů?)
2. můžou třeba motory s hliníkovým blokem pracovat za vyšších teplot než ty s litinovým?
3. nemáte někdo zjištěno na jaké teploty se tam původně z výroby dávaly termostaty?
4. nejsem náhodou paranoidní?
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5111
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#2 B27E - PRV
Což teploměrem změřit teplotu přímo na hadici.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13041
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3 B27E - PRV
Jj jak píše Honza změřit teplotu důvěryhodným způsobem. Jestli bude zvýšená tak by jsi mohl mít přiucpaný chladič, který to nestíhá vychladit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1488
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#4 B27E - PRV
když jsem měl svou první 244 tak jsem měl úplně stejný problém. Bylo to pořád studené. tak jsem vyměnil termostat a rafika lezla dost vysoko. nikdy ovšem do červeného nedorazila a jelikož se tam pořád točí vrtule a motor chladí, neřešil jsem to.
Od té doby jsem také více paranoidní, navíc když vím, že i PRV motory mají mít ručičku teploty uprostřed stejně jako čtyřválce. Zkusil bych ještě ten druhý termostat. Vzhledem k motoru a vozidlu do kterého to jde bych možná koupil termostat přímo ve volvu a máš klid a jistotu že je to ten správný. No, jistotu....
Od té doby jsem také více paranoidní, navíc když vím, že i PRV motory mají mít ručičku teploty uprostřed stejně jako čtyřválce. Zkusil bych ještě ten druhý termostat. Vzhledem k motoru a vozidlu do kterého to jde bych možná koupil termostat přímo ve volvu a máš klid a jistotu že je to ten správný. No, jistotu....
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#5 B27E - PRV
Ja mam na B280 termostat taky na 88C a rucicku mam presne v pulce. Zkusil bych odpojit chladic a proplachnout, pripadne taky proplachnout hadici zvenku, jestli neni ucpanej mouchama a prachem - to nam zpusobovalo kdysi prehrivani na 740 a nekolik Volvo servisu na to nekolik mesicu nemohlo prijit...Ale v techhle teplotach je to min pravdepodobne.
Nejdriv proste zmer tu teplotu, taky muze spatne ukazovat cidlo pro teplomer na palubce. To je kdesi z boku na bloku, presne misto si ted nepamatuju..
Nejdriv proste zmer tu teplotu, taky muze spatne ukazovat cidlo pro teplomer na palubce. To je kdesi z boku na bloku, presne misto si ted nepamatuju..
#6 B27E - PRV
V souvislosti s řešením druhého problému s ukazateli stavu paliva a teploty vody v motoru se problém poněkud akceleruje. Ručičky obou ukazatelů prvních cca pěti minut jízdy ukazovaly nějaké hodnoty (těžko říci jestli správné) a pak obě současně spadly na zhruba čtvrtinové hodnoty a pak kolísaly poněkud chaoticky. Vyřešil (doufám) jsem to výměnou tišťáku sdruženého přístroje. Moc jsem s tím prozatím nenajel, ale zdá se, že teď ukazují stabilně. Nicméně teplota vody je stále velmi vysoko a zdá se, že při i kratším stání s běžícím motorem, teplota ještě roste. Připustíme-li, že tentokrát přístroj ukazuje správně je to prapodivná věc. Trochu jsem doufal, že po výměně tišťáku, bude ručička teploty ukazovat zhruba v polovině stupnice.
Otázky:
1. může být vadné čidlo teploty v bloku, a kde ho mám hledat?
2. existuje způsob jak změřit teplotu teploměrem a kde tedy měřit?
3. proč při tak (prý) vysoké teplotě nesepne viskospojka vrtule?
Zajímavost: při odpojování bowdenu náhonu tachometru od sdruženého přístroje jsem musel strhnout plombu od výrobce. Po dvaatřiceti letech provozu!!! Nevěřil jsem vlastní očím.
Otázky:
1. může být vadné čidlo teploty v bloku, a kde ho mám hledat?
2. existuje způsob jak změřit teplotu teploměrem a kde tedy měřit?
3. proč při tak (prý) vysoké teplotě nesepne viskospojka vrtule?
Zajímavost: při odpojování bowdenu náhonu tachometru od sdruženého přístroje jsem musel strhnout plombu od výrobce. Po dvaatřiceti letech provozu!!! Nevěřil jsem vlastní očím.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1488
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#7 B27E - PRV
OT: ta plomba je ale svině svinutá, co? Než jsem ji na zlaťákovi dostal dolů, tak jsem to nechal raději na Standovi.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#8 B27E - PRV
Sensor je stejneho typu, jako na redbloku..
Zmer hodnoty.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstruments.html#TemperatureGaugeFluctuates
Umisteni si ted fakt nepamatuju..mam tuseni ze pri generalce jsem ho nesundaval, takze nejspis je ze spodni strany nektere z hlav.
Zmer hodnoty.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstruments.html#TemperatureGaugeFluctuates
Umisteni si ted fakt nepamatuju..mam tuseni ze pri generalce jsem ho nesundaval, takze nejspis je ze spodni strany nektere z hlav.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#9 B27E - PRV
Vadne muze byt cokoliv co se muze pokazit a je to na zadni strane bloku na ridicove strane, dvoudratovej sedej konektor.jojo píše:může být vadné čidlo teploty v bloku, a kde ho mám hledat?
Ono to nespina systemem ON-OFF, je to visko takze to postupne spojuje vic a vic. Nicmene pri takovyhle teplote by to uz melo hucet jak blazen. Je mozny ze ti nefunguje...jojo píše:proč při tak (prý) vysoké teplotě nesepne viskospojka vrtule?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#10 B27E - PRV
Dovolim si nesuhlasit, mal som to raz rozobrane a tvarilo sa to tak, ze ten slimak v strede je bimetal a ako sa teplom roztiahne, tak jeho koniec vo vnutri viskospojky zapadne do vybratia a natvrdo spoji hnanu a hnaciu cast. Bohuzial sa mi tuto funkciu nepodarilo nasimulovat ani horkovzduskou.tomasss píše:systemem ON-OFF, je to visko takze to postupne spojuje vic a vic. Nicmene pri takovyhle teplote by to uz melo hucet jak blazen. Je mozny ze ti nefunguje...
A na redblokoch som si vsimol, ze po starte ma vrtula vyssie otacky ako po cca 30s behu - olej vo viskospojke sa ohrial a znizil svoju viskozitu a tym aj otacky vrtule.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 B27E - PRV
Jen maličká poznámka, aby viskospojka sepnula, musí se ohřát, ale ohřejvá se směrem od chladiče, nikoliv od motoru. Takže pokud teplej vzduch od chladiče neni dostatečnej, tak nemá spojka čím se ohřívat a proto nesepne.
Pokud by se hlasovalo, tomasss má dle mého pravdu. Bimetal zvenku bude pomalu zhoršovat prokluz. Ale rozebraný jsem to neměl.
Vypozoroval jsem totéž co Sergej ale nejen na redbloku, i na D24. Po nastartování jde rotace velmi ztuha a po pár sekundách povolí. Neni to ale způsobeno teplotou, ale rozhejbánim čehosi uvnitř. Mam obě (B230F, D24TIC) spojky vyndaný a pokud je necháš usadit, tak to jde neuvěřitelně ztěžka, ale po chvíli (30s) rotování v ruce to povolí a maji pak i na ruční roztočení dlouhej doběh (kolem 10s).
Měření teploty lze i bezkontaktně, v každé modelářské prodejně budou mít bezkontaktní teploměry (cca 500Kč). Používají se na ladění nitro motorů v modelech. To si ji pak můžeš změřit na čem se ti bude chtít. Přesnost neni veliká, ale v tomto ohledu 2-5% nehraje roli.
A ještě mě napadlo, co takhle vodní pumpa, nemůže bejt s ní něco špatně?
Pokud by se hlasovalo, tomasss má dle mého pravdu. Bimetal zvenku bude pomalu zhoršovat prokluz. Ale rozebraný jsem to neměl.
Vypozoroval jsem totéž co Sergej ale nejen na redbloku, i na D24. Po nastartování jde rotace velmi ztuha a po pár sekundách povolí. Neni to ale způsobeno teplotou, ale rozhejbánim čehosi uvnitř. Mam obě (B230F, D24TIC) spojky vyndaný a pokud je necháš usadit, tak to jde neuvěřitelně ztěžka, ale po chvíli (30s) rotování v ruce to povolí a maji pak i na ruční roztočení dlouhej doběh (kolem 10s).
Měření teploty lze i bezkontaktně, v každé modelářské prodejně budou mít bezkontaktní teploměry (cca 500Kč). Používají se na ladění nitro motorů v modelech. To si ji pak můžeš změřit na čem se ti bude chtít. Přesnost neni veliká, ale v tomto ohledu 2-5% nehraje roli.
A ještě mě napadlo, co takhle vodní pumpa, nemůže bejt s ní něco špatně?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#12 B27E - PRV
Včera jsem se stavěl u Máry na kus řeči a při té příležitosti jsme s Krtkem vydrbali čidlo z jinýho PRV a dali ho do toho mýho. Ukazuje naprosto stejně. Takže čidlo je taky v pořádku.
Takže když si to shrneme co bylo měněno: termostat, čidlo a tišťák sdruž.přístroje s budíkem.
Dle mínění několika zkušených se prý motor ve skutečnosti nepřehřívá a pouze informace jdoucí prostřednictvím ukazetele je zkreslená. Zaměřím se teď tedy na zjištění skutečné teploty motoru. Bez toho se asi nepohnu dál. Navíc se dost sype zteřelá izolace drátů, ale tam bych čekal, že by se v důsledku toho spíš kablík někde ukostřil a budík by rázem vyběhl až nahoru a tam zůstal, což se neděje.
Hadice vody vedoucí do chladiče je teplejší než ta vedoucí ven, ale uměl bych si představit, že by to bylo víc. Tak jen na omak, laicky mi ten rozdíl nepřijde příliš velký.
Čidlo je opravdu umístěno vzadu na hlavě směrem k řidiči. Vede k němu ale pouze jeden kablík. Dle Sorela je u vrtule výraz viskospojka zavádějící, bo je tam bimetal, kterej spíná ON/OFF, nic víc.
Takže když si to shrneme co bylo měněno: termostat, čidlo a tišťák sdruž.přístroje s budíkem.
Dle mínění několika zkušených se prý motor ve skutečnosti nepřehřívá a pouze informace jdoucí prostřednictvím ukazetele je zkreslená. Zaměřím se teď tedy na zjištění skutečné teploty motoru. Bez toho se asi nepohnu dál. Navíc se dost sype zteřelá izolace drátů, ale tam bych čekal, že by se v důsledku toho spíš kablík někde ukostřil a budík by rázem vyběhl až nahoru a tam zůstal, což se neděje.
Hadice vody vedoucí do chladiče je teplejší než ta vedoucí ven, ale uměl bych si představit, že by to bylo víc. Tak jen na omak, laicky mi ten rozdíl nepřijde příliš velký.
Čidlo je opravdu umístěno vzadu na hlavě směrem k řidiči. Vede k němu ale pouze jeden kablík. Dle Sorela je u vrtule výraz viskospojka zavádějící, bo je tam bimetal, kterej spíná ON/OFF, nic víc.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#13 B27E - PRV
Sedan s B21A mě ukazuje teplotu vody asi půl desáté už šestnáctej rok. Když zahřívám motor, jde rafička až na desátou, ale hned spadne na půl. Ostatní dvoustovky vylezou na devátou atam se drží...
Pokud po ostřejší jízdě nevaří voda a zapnutím/vypnutím topení se rafička nepohybuje, tak bych byl v klidu...
Pokud po ostřejší jízdě nevaří voda a zapnutím/vypnutím topení se rafička nepohybuje, tak bych byl v klidu...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
#14 B27E - PRV
Ostřejší jízda? S tříkvaltovým automatem? Neznám... Co to je?
Při delším stání s běžícím motorem to trochu vyběhne, ale do červené to nejde.
Topení, pokud jsem si mohl všimnout, to neovlivní.
Při delším stání s běžícím motorem to trochu vyběhne, ale do červené to nejde.
Topení, pokud jsem si mohl všimnout, to neovlivní.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#15 B27E - PRV
Jen maličká poznámka, aby viskospojka sepnula, musí se ohřát, ale ohřejvá se směrem od chladiče, nikoliv od motoru. To som ani nepovazoval za nutne zdoraznovat, napovedaju tomu rozmerne chladiace rebra na viskospojke zo strany chladica Takže pokud teplej vzduch od chladiče neni dostatečnej, tak nemá spojka čím se ohřívat a proto nesepne.
Pokud by se hlasovalo, tomasss má dle mého pravdu. Bimetal zvenku bude pomalu zhoršovat prokluz. Ale rozebraný jsem to neměl.
Takto nejak to vypada v parlamente: uznavam ze tvoje argumenty su spravne, neviem o tom nic, ale pravdu ma aj tak ten druhy
Aby bimetal mohol pomaly zhorsovat preklz, snad by tam musela byt nejaka trecia spojka, aby ktora by plynule spajala hnanu a hnaciu cast. A ver, ze tam ziadna nie je.
Vypozoroval jsem totéž co Sergej ale nejen na redbloku, i na D24. Po nastartování jde rotace velmi ztuha a po pár sekundách povolí. Neni to ale způsobeno teplotou, Je to sposobene AJ teplotou, pricom sa mysli teplota ziskana vlastnim trenim pracovnej kvapaliny menica, nie externy ohrevale rozhejbánim čehosi uvnitřHydrodynamicky menic a vnutorne trenie kvapaliny, znizenie viskozity s teplotou, ale hlavne rovnomerne rozdistrubuovanie oleja po celom obvode viskospojky - ked spojka stoji olej natecie na spodnu stranu . Mam obě (B230F, D24TIC) spojky vyndaný a pokud je necháš usadit, tak to jde neuvěřitelně ztěžka, ale po chvíli (30s) rotování v ruce to povolí a maji pak i na ruční roztočení dlouhej doběh (kolem 10s).
Pokud by se hlasovalo, tomasss má dle mého pravdu. Bimetal zvenku bude pomalu zhoršovat prokluz. Ale rozebraný jsem to neměl.
Takto nejak to vypada v parlamente: uznavam ze tvoje argumenty su spravne, neviem o tom nic, ale pravdu ma aj tak ten druhy
Aby bimetal mohol pomaly zhorsovat preklz, snad by tam musela byt nejaka trecia spojka, aby ktora by plynule spajala hnanu a hnaciu cast. A ver, ze tam ziadna nie je.
Vypozoroval jsem totéž co Sergej ale nejen na redbloku, i na D24. Po nastartování jde rotace velmi ztuha a po pár sekundách povolí. Neni to ale způsobeno teplotou, Je to sposobene AJ teplotou, pricom sa mysli teplota ziskana vlastnim trenim pracovnej kvapaliny menica, nie externy ohrevale rozhejbánim čehosi uvnitřHydrodynamicky menic a vnutorne trenie kvapaliny, znizenie viskozity s teplotou, ale hlavne rovnomerne rozdistrubuovanie oleja po celom obvode viskospojky - ked spojka stoji olej natecie na spodnu stranu . Mam obě (B230F, D24TIC) spojky vyndaný a pokud je necháš usadit, tak to jde neuvěřitelně ztěžka, ale po chvíli (30s) rotování v ruce to povolí a maji pak i na ruční roztočení dlouhej doběh (kolem 10s).
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
#16 B27E - PRV
Tak jsme měřili infrateploměrem teplotu na několika místech motoru a chladiče a nikde jsem nenaměřili víc než 75 stupňů. Kromě svodů pochopitelně. Chápu, že na povrchu nelze naměřit teplotu vody, ale teď fakt nevím co si myslet.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#17 B27E - PRV
Mali ste miesto merania natrete na cierno ? Lebo hlinik ma emisivitu rozdielnu od 0,95 (na tu su kalibrovane bezne meraky)jojo píše:Tak jsme měřili infrateploměrem teplotu na několika místech motoru a chladiče a nikde jsem nenaměřili víc než 75 stupňů. Kromě svodů pochopitelně. Chápu, že na povrchu nelze naměřit teplotu vody, ale teď fakt nevím co si myslet.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13041
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#18 B27E - PRV
V tom případě bych to neřešil, asi blbě ukazuje teploměr. Může být někde po cestě nějaký přechoďák a ukazuje to prostě vyšší teplotu než "vysílá" čidlo.jojo píše:Tak jsme měřili infrateploměrem teplotu na několika místech motoru a chladiče a nikde jsem nenaměřili víc než 75 stupňů. Kromě svodů pochopitelně. Chápu, že na povrchu nelze naměřit teplotu vody, ale teď fakt nevím co si myslet.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek