Jedovatost interieru aut

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

#1 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od zoid »

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/vnitrky-aut-pusobi-jako-reaktor-jedy-jsou-ve-volantu-i-v-sedadle_225628.html

Docela mě toto zajímá, trávím v autě spoustu času a doufám že slovo trávím není zbytečně přesné. Dokonce jezdím s pernamentně otevřeným okýnkem, nelíbí se mi být zabalen v plastu. Jak na tom asi jsou stará vs nová auta?
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#2 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od LukášM »

Už se to tu probíralo, zkus pohledat :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od tomasss »

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5110
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#4 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od Honza »

zoid píše:http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/vnitrky-aut-pusobi-jako-reaktor-jedy-jsou-ve-volantu-i-v-sedadle_225628.html

Docela mě toto zajímá, trávím v autě spoustu času a doufám že slovo trávím není zbytečně přesné. Dokonce jezdím s pernamentně otevřeným okýnkem, nelíbí se mi být zabalen v plastu. Jak na tom asi jsou stará vs nová auta?
A nejhorší kombinace je když vozíš tchýni.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5784
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#5 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od neuman zdenek »

Honza píše:
zoid píše:http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/vnitrky-aut-pusobi-jako-reaktor-jedy-jsou-ve-volantu-i-v-sedadle_225628.html

Docela mě toto zajímá, trávím v autě spoustu času a doufám že slovo trávím není zbytečně přesné. Dokonce jezdím s pernamentně otevřeným okýnkem, nelíbí se mi být zabalen v plastu. Jak na tom asi jsou stará vs nová auta?
A nejhorší kombinace je když vozíš tchýni.
Ty volve,proč hned tak silná slova,no to bohdá nikdy nebylo a nebude,to bych to musel potom rovnou prodat :lol: :lol:to tam raději budu vozit mrtvý rybičky :ROFL: :ROFL:
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 97
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Kladno

#6 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od strycf »

Otázkou je jestli je lepší vozit mrtvé rybičky nebo mrtvou tchýni.
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12081
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od Urvanej »

strycf píše:Otázkou je jestli je lepší vozit mrtvé rybičky nebo mrtvou tchýni.
Pokud budou v konzervě, tak je to jedno...

Změkčovadla jsou sajrajt, kterej se umí vstřebávat i kůží... je to ten stejnej sajrajt, kterej vám např. rozleptá "gumu" na propisce, nebo čemkoliv jinym, pokud jí necháte v kaslíku. (pogumovaný tužky, aby se líp držely)
Plast totiž může bejt měkej už sám od sebe (např. ABS), nebo se tam ty srajdy musí přidávat, aby měkkej byl a nebyl křehkej (PP, PE). No jelikož PP je levnější asi 10x oproti ABS a ty změkčovadla nestojí skoro nic, tak cesta, kterou zvolili výrobci je jasná...
Samozhášecí aditiva je věc druhá, to se moc obejít nedá a musí se to dávat do všeho, ale nejvíc toho je v seslích, kde se opět nahrazuje drahý PU levným pěnovým PP.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#8 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od LukášM »

Smrtelná je recyklace plastů :bad: Za prvé je kvalita hrozná a ke všemu jsou nebezpečnější, no nic alespoň planeta bude zelená 8)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12081
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Jedovatost interieru aut

Příspěvek od Urvanej »

Jj, to je taky jeden z důvodů, proč se přechází na PE a PP, který lze recyklovat. To že to nikdo nedělá je věc jiná :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“