940 netopi

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
kubavlc
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 238
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: praha/kladno/kdyně

#1 940 netopi

Příspěvek od kubavlc »

Cau potrebuju jen rychlou radu, konzultaci....
rano pri -18 jsem v pohode nastartoval...rucicka teploty se podezrele rychle dostala na stred stupnice, ale auto netopilo...jel jsem teda asi 30 km do prahy, rucicka porad na stredu, ale topeni porad nic.Dolil jsem litr nemrznouci kapaliny a auto teda dost neochotne zacalo topit, po chvili jizdy rucicka klesla na ctvrtku...topilo.Ted to topi, ale rucicka tak nejak kolisa mezi ctvrtkou a pulkou stupnice...
Termostat?
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 940 netopi

Příspěvek od Urvanej »

Kdypak si naposledy měnil nemrzku? Může bejt už stará a zgelovatělo ti to v topení a pumpa to neprotlačila.
Kolísání v těchto mrazech může bejt v klidu tím, jak topíš, protože topení sežere všechno přebytečný teplo, takže bych s termostatem tak nespěchal.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5784
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#3 940 netopi

Příspěvek od neuman zdenek »

Bych řekl že to bylo přimrzlé až husté ,měl jsi pravděpodobmě štěstí že nebylo o nějaký ten stupeň víc
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

kubavlc
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 238
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: praha/kladno/kdyně

#4 940 netopi

Příspěvek od kubavlc »

Prave ze nemrzka by mela byt cerstva,ca 5000 max.museli ji vymenit kdyz delali lpg...zaroven s tim jsem zjistil, ze i kdyz rucka byla na stredu pole a auto teda netopilo ani trochu, nepreplo to na plyn...to me taky teda trochu prekvapilo.kdyz zacalo topit, tak uz to preplo v poho...
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 940 netopi

Příspěvek od Sergej »

kubavlc píše:Dolil jsem litr nemrznouci kapaliny a auto teda dost neochotne zacalo topit...
Ja myslim ze si si odpovedal.
Z mojich skusenosti mozem povedat ze pri nedostatku uchladiacej kvapaliny prve prestane ist kurenie. Motor je nizsie ako kurenie a preto ostane zaplaveny aj ked je nadrzka (a kurenie) prazdna.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 940 netopi

Příspěvek od Urvanej »

NAvíc spousta "servisů" je banda píp a nemrzku vypustí a nalejou zpátky. Když máš kliku, tak ji aspoň přefiltrujou. Ověř si to, natáhni si nemrzku stříkačkou nebo hadicí a vrzni to přes noc ven, nebo do mrazáku a uvidíš jak teče... pokud bude znatelná změna v tekutosti, tak vyměnit! Případně ji dolej koncentrátem tak na -40°C.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#7 940 netopi

Příspěvek od Sarkasmic »

prostě si zamrzl. udela se ti tříšt a chladičem to prorveš,topením ne... To samý já dneska ráno.... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

kubavlc
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 238
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: praha/kladno/kdyně

#8 940 netopi

Příspěvek od kubavlc »

Ok díky všem...za chvíli nasedam do mašiny a jedu na prahu.tak uvidíme...
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996

GDPR_user

#9 940 netopi

Příspěvek od GDPR_user »

kubavlc píše:Ok díky všem...za chvíli nasedam do mašiny a jedu na prahu.tak uvidíme...
Nemrzku zásadně neředím.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#10 940 netopi

Příspěvek od Sarkasmic »

tak to seš borec,nemrzka se ředit musí,jinak poškozuje hliník a těsnění... Pokud teda nekupuješ už naředěnou na teplotu. Koncentrát ředit musíš už z důvodu toho,že bez ředění zamzne dřív než správně naředěnej... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#11 940 netopi

Příspěvek od LukášM »

Má pravdu :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

GDPR_user

#12 940 netopi

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:tak to seš borec,nemrzka se ředit musí,jinak poškozuje hliník a těsnění... Pokud teda nekupuješ už naředěnou na teplotu. Koncentrát ředit musíš už z důvodu toho,že bez ředění zamzne dřív než správně naředěnej... :)
A to že poškozuje hliník jsi zase vzal kde??

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#13 940 netopi

Příspěvek od Drtic »

Sarkasmic píše:tak to seš borec,nemrzka se ředit musí,jinak poškozuje hliník a těsnění... Pokud teda nekupuješ už naředěnou na teplotu. Koncentrát ředit musíš už z důvodu toho,že bez ředění zamzne dřív než správně naředěnej... :)
??? Slysim poprve, jses si tim jistej? Muze k tomu nekdo neco dodat? :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#14 940 netopi

Příspěvek od LukášM »

Pravdou je, že některé jsou neředěné do až -70 a mohou se použít samostatně, po zředění s vodou 1:1, zhruba do -38. Takže máte pravdu oba, záleží samosebou na kapalině. Některé je totiž nutno ředit, některé ne. O problémech s hliníkem jsem nic neslyšel.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#15 940 netopi

Příspěvek od Sarkasmic »

Jo,s tím hliníkem je to asi stejný jak s tím ředenim. Koukám,sám jsem nevedel že jsou i nemrzky které netreba ředit.... Některézase obsahují docela účiné požírače vodího šutru že nenaředěný prožerou hliník. Dneska sem si prolezl technický listy pár výropců a při stejný klasifikaci je rozdílů mrak. Tak potěš...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

GDPR_user

#16 940 netopi

Příspěvek od GDPR_user »

Předpokládal jsem že dnes už každý používá zelenou nebo červenou nemrzku.Nepředpokládal jsem že by někdo ještě nalil starý Fridex.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 940 netopi

Příspěvek od Urvanej »

Zelenej fridex, G48 :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#18 940 netopi

Příspěvek od karelvolvo »

A ještě je modrá a žlutá a nevím jaká ještě. Třeba do kamionu Volvo pokud chce někdo ušetřit 10kč na litru glykolu a lije tam tyto sračky nepozná to hned ale projeví se to za pár roků, co pozoruji tak nejhůře se projevuje ta růžovo- červená. Kdo dolévá a když mu vyteče tak naplní origo Volvo zelenou nemá po miliony km žádné problémy. To se píše že se má měnit po 500tkm ale to nikdo nedělá
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#19 940 netopi

Příspěvek od wickey »

Sarkasmic píše:Jo,s tím hliníkem je to asi stejný jak s tím ředenim. Koukám,sám jsem nevedel že jsou i nemrzky které netreba ředit.... Některézase obsahují docela účiné požírače vodího šutru že nenaředěný prožerou hliník. Dneska sem si prolezl technický listy pár výropců a při stejný klasifikaci je rozdílů mrak. Tak potěš...
+1 :shock:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#20 940 netopi

Příspěvek od Sarkasmic »

Martine,ono vubec nejde o to jestli je zelená,modrá,červená,žlutá... Záleží na výrobci. Barva je stejně jen orientační aby blbec poznal co si má koupit. Schválně si skus od pár nemrzek přečíst technický listy.... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#21 940 netopi

Příspěvek od LukášM »

Já je četl, protože jsem myslel, že se ředit musí každá a pak zjistil, že nemusí a napsal jsem co jsem napsal. Je nejlepší kupovat stále stejnou od svého dodavatele a hlavně ověřenou, že funguje správně. Jinak co se týká inhibitorů koroze a podobných přísad, tam nezbývá než důvěřovat.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“