Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#1 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od kavoso »

Tak jsem do teď půl hodiny smolil text až mi najednou počítač napsal, že sorry, ale tuto relaci musím ukončit... takže vše je v wc :evil:
Od začátku - chtěl jsem pochválit p. Outratu greenfuel.cz za dobře odvedenou práci, laskavý, vstřícný a rychlý přístup bez zbytečného otálení. Po telefonu jsem se s ním poradil - i s p. Rezkem (smartoil) a auto k němu do Brna odvezl. Tam mi vytsvětlil, co a jak musí udělat, co mám udělat já - prakticky nic jen už "vypadnout", abych ho nezdržoval od práce, chci-li to mít pozítří hotové :D :D :D Ne, byl velmi milý. Dostal jsem na cestu příručku Prins v češtině, abych se v autobuse do Pha nenudil a odešel na šalinu jedoucí do centra Brna. Tó samó šalinó jsem se o 2 dny později vrátil na místo, kde jsem svého nového oře - SEVEŘANA zanechal. V autě na mě čekaly všechny dokumenty i plná nádrž :wink: I já předal vše potřebné, nasedl a vyjel z5 k matičce Praze. Cestou jsem pozoroval, zda-li poznám, že to jede na plyn nebo na benzín, ale byl jsem zklamán - nic jsem nepoznal. Možná je to na výkonu auta trochu znát, ale abych to poznal jsem měl od koupě seveřana a tudíž jízdy jen benzín pouze 10dní. To jsem se s ním ještě ani pořádně nezžil...
Zatím mám najeto jen 2700km, takže na nějaké soudy není příliš zkušenností. Nicméně jednou už jsem myslel, že se něco děje, ale to jen došlo palivo, tak to na mě bzzzučelo... :O:
Co se spotřeby týče, tak tu vychytat přesně je celkem problém neb každá pumpa má jiný tlak a ne všude si to můžu načepovat sám - tedy až do úplného zastavení - i přes to divné vrrrrrčení... Nicméně dle nějakých propočtů a zapisování si počtu ujetých km na benzín to vychází na cca 13,3l LPG. Ale ta spotřeba benzínu je teď cca 18l neb je používán jen na rozjezdy a zahřátí, pak se to přepne automaticky na LPG. Z toho mi vyplívá, že jezdím za cca 2,32kč na 1km něco za to béňo, ale když to spočtu dohromady tak mi vychází cca 3kč na km, což se mi zdá hodně, ale musím to ještě změřit přesněji.
Nicméně, když jsem s autem přijel do Volvo servisu nebo jsem se zmínil před pravověrným volvistou, že mám plyn, tak mě všichni poslali do kamen, tam že ten plyn patří a ne do auta :%)
Já stále doufám, že Seveřan mě ve štychu nenechá a já s ním najezdím hezkou řádku km a zárověň tu naši Zemi trochu ochráním :)
doufám, že přesvědčím některé zarytce, že ekologické palivo=green fuel je správná cesta.
Přílohy
MyFile 11.jpg
MyFile 11.jpg (57.35 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 10.jpg
MyFile 10.jpg (76.49 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 12.jpg
MyFile 12.jpg (46.66 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 8.jpg
MyFile 8.jpg (51.16 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 7.jpg
MyFile 7.jpg (66.07 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 6.jpg
MyFile 6.jpg (49.21 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 4.jpg
MyFile 4.jpg (62.47 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 2.jpg
MyFile 2.jpg (78.74 KiB) Zobrazeno 4355 x
MyFile 1.jpg
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 699
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#2 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od lakio »

ty jo, co to mas za drevennu foliu v introsi?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#3 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od jou81 »

Líbí se mi, že si vyhráli i s tím ukazatelem do panelu, to taky není jen tak, to rozdělat, pěkné :good:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od raolsa »

jou81 píše:Líbí se mi, že si vyhráli i s tím ukazatelem do panelu
Taky se mi to líbí. Já to mám nalevo vepředu u řadičky. Což je sice ergonomicky funkční, ale vedle těch origo čudlíků to vypadá líp. :good:
Apropo, co ta sranda komplet stála?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#5 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od scoff »

jou81 píše:Líbí se mi, že si vyhráli i s tím ukazatelem do panelu, to taky není jen tak, to rozdělat, pěkné :good:
hlavne je podtim datova desticka ja to tam chtel taky ale muselo by tam byt auto o den dil
jinak vstrikovace chycene na liste vypadaji skvele ale funkcne to neni nic moc co jsem prosel infa o vstrikovacich tak by uplne nejlepsi bylo je mit primo zarazene v motoru ale to nejde kazdopadne by ta vzdalenost mnela byt co nejmensi
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#6 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od TUNER »

Tak ono záleží za kolik tankuješ plyn ? Mě vychází spotřeba kolem 11 litrů,teď v zimě do těch 12 a při tankování litru za 15,5 to je někde kolem 1,70-1,80 na 1km. + Benzin a jsme někde kolem 2 kč/km.... 3 kč se mi zdá nějak sakra hodně.....
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#7 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od scoff »

TUNER píše:Tak ono záleží za kolik tankuješ plyn ? Mě vychází spotřeba kolem 11 litrů,teď v zimě do těch 12 a při tankování litru za 15,5 to je někde kolem 1,70-1,80 na 1km. + Benzin a jsme někde kolem 2 kč/km.... 3 kč se mi zdá nějak sakra hodně.....
ja jezdim za 15 a vychazi to na 2,2kc kilo :D metr
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#8 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od kavoso »

TUNER píše:Tak ono záleží za kolik tankuješ plyn ? Mě vychází spotřeba kolem 11 litrů,teď v zimě do těch 12 a při tankování litru za 15,5 to je někde kolem 1,70-1,80 na 1km. + Benzin a jsme někde kolem 2 kč/km.... 3 kč se mi zdá nějak sakra hodně.....
Já mám ale automat a tankuju za 17,50-90. Nevím kde jinde tankovat levně,ale aby to nebyl shit plyn. Hlavně mě zarazila ta spotřeba benzínu - když to vezmu logicky, tak to asi tak bude neb je to fakt jen na zahřátí motoru. Jináč koukal jsem na tu tvou kááru a je to krasavec- ocen blue je nádhera:-)
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#9 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od TUNER »

Díky :wink:
Jinak spotřeba 13 je ok,jen holt ta vyší cena je taky znát. Já přes zimu každej den zapínam bufíka,protože jsem si spočítal,že mi vyjde levněji na 15 -20 min před odjezdem zapnout nezávislé topení (který má psanou spotřebu 0,6l/hodinu) a pak vyrazit rovnou na LPG,než když jedu 2-4 km než se motor prohřeje a přepne na LPG. Studený motory žerou nejvíc,takže spotřeba na těch prvních pár km je klidně těch 18 litrů/100 km což je třeba 0,5-0,75 litru než přepne. To je prostě normální. Za další tim i motoru pomůžu,že nestartuju a nejezdim s uplně studenym,ale už se zahřátym. :)
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#10 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od hajnej »

ono to asi není o tom, co je levnější, ale co víc hoví motoru. Mít bufíka, tak mi jedno, že to je v zimě dražší, ale motoru to prospěje a navíc mám teplý auto
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#11 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od scoff »

hayney píše:ono to asi není o tom, co je levnější, ale co víc hoví motoru. Mít bufíka, tak mi jedno, že to je v zimě dražší, ale motoru to prospěje a navíc mám teplý auto
vcem prospeje votoru to ze je pri startu teply
rozdil v zivotnosti motoru je v tomto pripade velice nepatrny
kdyby studene starty nejak poskozovaly motory tak by bufiky mnela vsechna auta nehlede na znacko a vybavu
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 200
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#12 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od hombredavid »

scoff píše:
hayney píše:ono to asi není o tom, co je levnější, ale co víc hoví motoru. Mít bufíka, tak mi jedno, že to je v zimě dražší, ale motoru to prospěje a navíc mám teplý auto
vcem prospeje votoru to ze je pri startu teply
rozdil v zivotnosti motoru je v tomto pripade velice nepatrny
kdyby studene starty nejak poskozovaly motory tak by bufiky mnela vsechna auta nehlede na znacko a vybavu
Až tak úplnou pravdu nemáš,každý motor když je studený tak není v provozním režimu a tudíž se daleko více opotřebovává. Myslím že nejhorších je prvních 5km. A dělat do aut bufíka je taky hodně o ceně . Takže je mívají drahá auta a taky kde je to zapotřebí např seveřani. Jinak mám taky LPG mám s ním najeto tak 4tis km a naprostá pohoda. Náklady na palivo zhruba 2kč/km. Hodně jezdím tak počítám že za půl roku mám LPG zaplaceno.
_________________
VOLVO 850 T5

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#13 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od hajnej »

no. když slyším můj motor, jak se chová, když ho ted startuju, tak o výhodách startování teplého motoru nepochybuju...

... a jinak k tomu ukazateli, proč je potřeba mít ho takhle na očích? já osobně bych ho zabudoval někam, kam se na něj můžu podívat, když budu chtít
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#14 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od scoff »

hombredavid píše:
Až tak úplnou pravdu nemáš,každý motor když je studený tak není v provozním režimu a tudíž se daleko více opotřebovává. Myslím že nejhorších je prvních 5km. A dělat do aut bufíka je taky hodně o ceně . Takže je mívají drahá auta a taky kde je to zapotřebí např seveřani. Jinak mám taky LPG mám s ním najeto tak 4tis km a naprostá pohoda. Náklady na palivo zhruba 2kč/km. Hodně jezdím tak počítám že za půl roku mám LPG zaplaceno.
severani parkujou v garazi a pokud nemaj bufika tak maji zasuvku na aute a v aute el topidlo :D
pripadne topnou tyc ale tech je malo starosi to mivaji

a maly dotaz k cemu je mi bufik kdz zmrzne nafta ????
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#15 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od hajnej »

pak je ti bufík k prdu, ale jde o to před zimou vyměnit palivový filtr, tankovat nějakou normální naftu a aditivovat ji. Tak to dělám já a neměl jsem problém. Ale asi kdyby to šlo ještě níž, tak pak bych mluvil jinak...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#16 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od scoff »

hayney píše:pak je ti bufík k prdu, ale jde o to před zimou vyměnit palivový filtr, tankovat nějakou normální naftu a aditivovat ji. Tak to dělám já a neměl jsem problém. Ale asi kdyby to šlo ještě níž, tak pak bych mluvil jinak...
a baterce to asi taky az tak neprida kdyz v -30 zivi bufika a pak potrebuje jeste silu na start a na studene starty jsou primo pripravky do oleje takze v tom bych taky problem nevidel
ale zpet k tematu
uz jsem to tu jednou daval bufik ale na plyn ale dodnes nevim na jakou fazi to funguje jestli na plynou nebo kapalnou a vychazelo na polovinu co klasicky buf spis jsem u toho videl jeste vyhodu v tom že to vyhrivalo primo auto a ne motor
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#17 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od hajnej »

nesouhlasím a nesouhlasím
baterku můžeš dobíjet a navíc si bufík hlídá, aby zbyla energie pro startování.
Ale už toho nechme, každý má svojí pravdu :)

o čem že to vlastně je...jo LPG :)

co známé podpalování ventilů? řeší se to nějak?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#18 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od scoff »

ted jsem videl v50 2,0 D s podpalenym ventylem tak nevim a žeby lpg podpalovalo ventyly to se mi taky nezda
kazdopadne lpg je skvela varianta pro benzinove motory se stejnymi naklady na provoz jako ty naftove jako ty naftove
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#19 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od TUNER »

Podpalování ventilů u LPG - řeší se to přimazáváním Flash lube viz. : http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-ochrana-motoru-problem-lpg-cng-prestavba-na-lpg.php
_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

Rapid Brno
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 83
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice
Kontaktovat uživatele:

#20 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od Rapid Brno »

Flash hube a podpalovani ventilu je jen masteni makovic.je to na odrazeni zajmu od prestaveb a jezdeni na Ba jinak. Pokud mate strach a chcete primazavat tak to za vas resi samotne systemy lpg protoze po kazdem startu se jede min 1 km na Ba nez se to ohreje
tot vse


A vitej mezi nami co jezdime na plynnou ropu. Lpg
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#21 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od kavoso »

lakio píše:ty jo, co to mas za drevennu foliu v introsi?
To tam bylo už od předchozího majitele a dolů to půjde asi blbě... :%)
Taky se mi to nelíbí, ale co mám dělat...
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#22 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od kavoso »

TUNER píše:Díky :wink:
Jinak spotřeba 13 je ok,jen holt ta vyší cena je taky znát. Já přes zimu každej den zapínam bufíka,protože jsem si spočítal,že mi vyjde levněji na 15 -20 min před odjezdem zapnout nezávislé topení (který má psanou spotřebu 0,6l/hodinu) a pak vyrazit rovnou na LPG,než když jedu 2-4 km než se motor prohřeje a přepne na LPG. Studený motory žerou nejvíc,takže spotřeba na těch prvních pár km je klidně těch 18 litrů/100 km což je třeba 0,5-0,75 litru než přepne. To je prostě normální. Za další tim i motoru pomůžu,že nestartuju a nejezdim s uplně studenym,ale už se zahřátym. :)
Mám takovej pocit, že já tam nezávislý topení nemám. Jak se to pozná- je tam někde spešl ovládání nebo tsoo? Dík a sorry za mou neznalost
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 184
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň

#23 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od TUNER »

_________________
Můj mazel je Škoda 130 1,8T.....ostatní je druhořadý.....
XC 70 - OCEAN RACE - 2,4T + LPG - MAN - 2002
Obrázek

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od Urvanej »

scoffe, ptáš se proč bufíka, načež si v dalšim příspěvku sám odpovíš elektrickou spirálou.
Ohřátej motor se líp startuje, starter nepřekonává tuhej olej, dřív se motor maže, čerpadlu netrvá tejden než tuhej olej dotlačí kam je potřeba. Z prvního plyne rychlejší start, a jelikož to chytí dřív, tak to tolik nevycucá baterku, a bufík s 30-50W toho za 10 minut vycucá 5-8Wh. Startér za 10s startování navíc vycucá totéž. Za těch stejnejch 10 minut bufík sežere decku. Studenej motor má o kolik vyšší spotřebu, třeba o dva litry, na těch 5km než se ohřeje to je zase ta decka navíc. ALE jednak lezeš do teplýho a motor netrpí tolik.
Kdybych znal reálný data a necucal si tu čísla z prstu se snahou bejt na "bezpečný straně" odhadu, vyšlo by to výrazněji plus k bufíku.
Rozdíl mezi bufíkem a zásuvkou je v tom, že zásuvka neni všude a při dnešních cenách elektřiny a paliva vyjde vyhřátí auta zhruba nastejno. A bufík je ti k prdu uplně stejně jako spirála, pokud zamrzne nafta, protože topení do nádrže neni uplně optimální, slušně řečeno. Ale tam kde častěji zamrzá nafta lidi jezdí na benzin.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#25 Volvo XC70 2.4T + Prins VSI

Příspěvek od kavoso »

Děkuju, taky jsem to téma našel a pak prošel. Zjistil jsem, že v našem Seveřanovi nezávislé topení nemáme... :( Co se dá dělat, snad jen přežít těch pár následujících dní :jaj: Díky za odkazy :good:
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“