S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#1 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Zdravím, řeším problém s T6tkou. Je, nebo bylo to auto, spíš vrak, nepojízdnej. Nebyl drahej, a S80 jsem chtěl zkusit, tak jsem ho vzal, a zpravil co to šlo. Do aut dělám, spíš karosařinu a lakování. Na autě jsme udělal nové brzdy, čepy, táhla, stabíky, lak. Po nějaké době, a co si vzpomínám, tak po odpojení baterie vyskočilo varování, že je něco s airbegem (na KTSu píše vadný konektor, nebo zkrat na kostru v napínači u řidiče) a závada škrtící klapky - (na KTSu - těžce jdoucí). Je pravda že nešel tempomat, resp. dal se zapnout, ale po rozjetí hned vypnul, a auto netočilo víc jak 4000 ot. a bylo v tahu mdlejší. No, vyměnila se klapka, z vrakáče, soft. by měl bejt srovnanej (kamarád na ATALu) změna nastala, že auto točí do plnejch a už jde pěkně za plynem. Tempomatdál nefunguje. Začala svítit lambda, a auto po zahřátí nedrží volnoběžné otáčky. Za studena pěknejch 900 jak má, ale za tepla je jak kdyby jelo na 3 válce. Po přidání nad 900 se chod srovná, a jede normálně. 200km/h jede bez problému. Po zastavení na křižovtace volnoběžný spadnou k 400-600 ot. kolísá to, a je to jak 3vál, ale nezdechne. Svíčky jsou nový NGK. Váha vzduchu taky měněná. Po těch všech výměnách změna k lepšímu sice nastala, ale pořád to není ono. Takže kdo to dočetl až sem, tak to shrnu:

Problém - auto za tepla nedrží voln. otáčky, nejde tempomat.
Vyměněno a ozkoušeno - Klapka, váha, svíčky nové, softvérově by to mělo být OK.
Napadají mě už jen cívky, ale nevim jak je spolehlivě změřit, potom to může být čidlo teploty motoru, ale to by spíš mělo zlobit za studena, a potom elektronika na plyn. pedálu.

Nemám z čeho brát díly a za použitý to lítá po 2k a jistota že sem se trefiil nikde. Bouračku za 10 tis neseženu abych měl zásobu, a dát to do originálu se mi finančně nevyplatí. Hodnota toho auta je sotva 50 tis. Takže pokud má někdo s tímto problémem zkušenosti a řeší jej něco jiného než jsem udělal budu rád za radu. Dát 5000,- za cívky, případně elektr. plynu a zjistit že se nic nezlepšilo se mi nechce. Osobně nevěřím že se rozpadla Lambda a natolik a ještě takhle blbě to měří směs, že blbne jen teplej volnoběh. Po troše přidání už motor běží hladce, ale kdyby byla blbá dráha potenciometru, tak mi palubka neháže problém s motorem a emisema, což trvá pořád. Tento problém s nízkejma otáčka nastal hned po výměně klapky, kde zase nešly pro změnu vysoký.

Ještě chvilku to zkusím a pak to rozdělám do dílů. přijde mi že si to dělá prdel. Je to škoda, kastle je pěkná, vnitřek taky. Automat řadí, a motor taky jede, ale.. V současné době mám k dispozici doma jen ELM327 a to chytne jen problém v oblasti škrtící klapky.
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#2 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od jou81 »

Prvně to chce navštívit origo diagnostiku.

K těm lambdám, právě ty u T6 docela odchází co jsem slyšel od pár lidí. Sám jsem se díval na ebay, kdyby náhodou /ťuky ťuk :D / a už to není takový strašák jako dřív, kdy jedna stála 6tis /jsou potřeba 4ks/.

SRS airbag hlášce se vyhneš tak, že před připojením baterky dáš klíč do polohy II.

Tempomat - pod pedálem brzdy by měl být senzor, mrkni na odporovou dráhu zda je OK.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#3 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Pod pedálama už jsem se válel a nenašel jsem na pohled nic špatnýho. Ebay je jediná volba pro nákup. Je to levnější a kolikrát i rychlejší, paradoxně. To s tim SRS zkusim :good:
VIDA asi bude poslední možnost no. Teď jsem koukal na inzerci a prodává se tam jedna 80 se šmrnclou automatkou, ale jet v tomhle počasí až do KV s podvalem :bad:
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od hajnej »

DwPetr píše:ale jet v tomhle počasí až do KV s podvalem :bad:
ze Znojma...super :evil:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#5 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od yoby »

DwPetr píše:VIDA asi bude poslední možnost no.
Když máš radši věštění z křišťálové koule, tak ano 8)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

GDPR_user

#6 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od GDPR_user »

DwPetr píše:Pod pedálama už jsem se válel a nenašel jsem na pohled nic špatnýho.
:ROFL: :ROFL: :ROFL: To jsi mě fakt po dlouhé době pobavil. :ROFL: :ROFL:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#7 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Já to tak nemyslel. V okolí vidu nikdo nemá, nejblíž brno, takže cesta tam, zpět, objednat se, čas, a i ten DICE to určí 50/50.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 30 led 2012 23:40, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#8 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

martinopel píše:
DwPetr píše:Pod pedálama už jsem se válel a nenašel jsem na pohled nic špatnýho.
:ROFL: :ROFL: :ROFL: To jsi mě fakt po dlouhé době pobavil. :ROFL: :ROFL:
No dobře, tak nic nebylo vypadenýho, zoxidovanýho, nikde nic nedrhne, nezůstává viset. Servisní manuál jaksi nemám, takže můžu běhat s ohmetrem po čem chci.. Nezdá se mi, že by odporová dráha měla vliv zrovna na tenhle problém. Kdyby i za studena.. ale tohle se mění s teplotou motoru.
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od raolsa »

To teplotní čidlo může zlobit za jakýchkoliv teplot. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#10 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od jou81 »

Abych to upřesnil, jak jsem to myslel s odporovou dráhou, nevím jak u T6, ale u manuálu D5 jsem měl za spojkou takový roztahovací potenciometr, který mi jednou vypadnul a tempomat nešel, tak by možná mohl být i na brzdě, u automatu?
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#11 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Tak na brzdě je spínač, a ten funguje, a na plynu je snímač, ale i kdyby ta dráha byla nějak narušená v poloze puštěnýho pedálu, tak klasickým ohmmetrem to stejně nepoznám, je to prostě hrubý. (elektronikou se zabývám, takže na to bych bejt lama neměl ) To že vypadl tempomat probíhalo tak, že šel aktivovat, (nápis cruise svítil) ten ti pedály nevypnou, ty ti vyřaděj jeho činnost, ale aktivovanej zůstane (zas aby mě někdo nechytl za slovo, mám i Jeep GCH a tam to funguje stejně, je to taky aut.) a v info rámečku byla závada jen SRS, ale po rozjezdu si auto naměřilo problém s emisema, lambda se ale nerozsvítila, vyskočila hláška emision failed, a motor urgent, a samo červenej trojúhelník. Tempomat se deaktivoval, tj nápis zhasl. Auto jelo, ale max do 4000 ot. a moc se mu nechtělo.

Když vezmu v úvahu, sled událostí, tak to jednotka musela vyhodnotit z lamb, ale z těch mohla vyhodnotit tak akorát následek, a já hledám příčinu, a jsem zase na zašátku. První co bylo, tak kontrola svíček. všechny dávaly, každá se svou cívkou, všechno šlo. Svíčky jsou funglovky. Vstřiky všechny jdou, jednotlivě zkoušený. Palivo odvzdušněný, natlakovaný. Klapka je z prahy z Mratína, dokonce jsem jim ji poslal zpátky když to nešlo, tak ji vrazili do auta a prej je OK. Čidlo teploty motoru - tam se taky změna odehrává.

Tak snad ty lambdy...

Chlapi já vím na co je solvina a jak se používá vercajk, a z koncernovejma autama je to brnkačka, ale tohle se chová pokaždý jinak.. mám to doma prvně, a hlavně už do toho nechcu nic moc vrážet, to je celý. Kdyby to auto mělo u mě budoucnost, tak to vzdám, zavezu do autorizáku a za 40k to mám zpátky. Ale to je dneska nesmysl. Navíc Autorizáky (jinejch značek) znám a mám i osobní zkušenosti, v rodině, a i já měl lak. dílnu hned vedle mech. dílny. A to je výměna kus za kus ber neber. Je mi jasný, že když to klučina napíchne na dice, tak ten mu třeba vypíše lambdy KO, klapka KO, čidla KO, tak mi je nabídne za 40 a papa.
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#12 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od wickey »

nemas to utopeny?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#13 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

No, samozřejmě o tom nevím, pokud by bylo. Kastle je z hliníku, int. je čistej, a i v motoráku, světlech atd.. ani stopa po bahně, takže to nepoznám. A když by se zaplavila elektronika, tak by byla v háji úplně si myslím. :no:
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#14 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Tak lambády jsou OK.
Je možný, že jsem měl na autě klapku serie xxx která odešla, a místo ní přišla serie yyy a ta byť funkční v původním autě v tom mojem komunikuje tak nějak napůl? 3 různý diagy se shodujou, že je špatně něco s tou klapkou.

V kolika verzích se ta italská pomsta dělala? tušim že byla v rozmezí let 1998 až 2002. Pokud teda je má úvaha správná.
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#15 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od lucki »

DwPetr píše:3 různý diagy se shodujou, že je špatně něco s tou klapkou.
bola aspon jedna original? imho volvo je dost citlive na sviecky. tiez som mal chvilu ngk, ale menil som po tyzdni za volvo. v zime to za studena blblo.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#16 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

byly tam původní, pak championy a teď ngk a žádnej rozdíl. Mě jde hlavně o to, jestli s tím má někdo zdejší praktický zkušenosti, kdo to dělal, a na co při tom přišel. Třeba mi to může v něčem pomoct. ta originální diagnostika bude určitě lepší než ty co mám v okolí k dispozici, ale v podstatě mi nic novýho neřekne, než to co už vim. Lambdy jdou, svíčky pálej, teplotu to měří, váha měněná (originál). Všechno ukazuje na tu klapku. Takže jak jsem psal vejš. Je možný že jsou různý verze? pokud jo, kolik jich je zhruba a podle jakýho čísla se to pozná.

na plastu ze kterýho vychází kabeláž je tohle:

41417038 08
010299
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#17 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

na chvilku jsem si to připl na 327 co mám doma. kód chyby P0121 - čidlo polohy škrtící klapky.
Přílohy
diag.JPG
diag.JPG (66.53 KiB) Zobrazeno 863 x
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#18 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od tomasss »

Jaktoze mas pri volnobehu na lambde 0V?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#19 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Jaká by měla bejt normální hodnota. Můžu si změřit pro porovnání jiný auto, ale ne zrovna volvo...
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#20 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Tohle aktuální měření. U té chyby jsem si ale všiml teploty 40st. neměla by tam bejt stejná teplota jak na autě?
Přílohy
diag4.JPG
diag4.JPG (64.75 KiB) Zobrazeno 856 x
diag3.JPG
diag3.JPG (32.66 KiB) Zobrazeno 856 x
diag2.JPG
diag2.JPG (19.19 KiB) Zobrazeno 856 x
diag1.JPG
diag1.JPG (19.33 KiB) Zobrazeno 856 x
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od tomasss »

DwPetr píše:Jaká by měla bejt normální hodnota. Můžu si změřit pro porovnání jiný auto, ale ne zrovna volvo...
Normalni hodnota je cokoliv mezi 0V a 1V ale melo by se to neustale menit, ne ze tam je konstantni hodnota. Ale jak koukam na ty dalsi logy tak tam uz to vypada ok, asi jsi zachytil nejakej nulovej okamzik..:)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#22 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

Právě mezi těma dvěma měřeníma je rozdíl, a to je mi takový divný.. Kdyby bylo něco na vedení, tak bych bral, že při jízdě to bude zlobit otřesama, ale auto se nehejbe. jednou to naměří obě dobře, jednou zase je mezi něma rozdíl.

Chybu resp. přesnost měření na diagu za 500,- beru v potaz..
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#23 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od Jirka49 »

já mám stejný problém a už několik měsíců s tím laboruju. klapka nová za 14tisíc měněno v autorizáku a druhý den byla závada zpět. jezdil jsem tam 14 dní a neví si rady. Pak jsem ještě vyměnil obě lambdy za katíkem a dělá to pořád. Už jsem docela zoufalý.
_________________
S80, 2,9 147kW, r.v.2001, B6492S, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 22
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo

#24 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od DwPetr »

No vidiš 8) tak budem dva blbci co s tím neuměj zacházet.., takže klapkou to není, tu máš novou, lambády máš nový. Já mám nový svíčky a váhu vzduchu. V autorizáku jsi byl ty, tak já už tam taky nemusím. Dráty mám proměřený taky..

Takže ještě můžem změřit tlaky, jestly tam ještě nějaký jsou, a ještě mě vrtá v hlavě čidlo tý teploty. V tý tabulce ze závadou mě tam vadí těch 40 st. a jsou tam pořád, i když má auto 90.

Za studena volnoběh drží, a blbne až po chvilce? tak 5 min...??

Tím taky můžem vyloučit nekvalitní benzín... každej berem jinde.

Ale pokud by si auto měřilo malou teplotu a valilo tam bohatší směs.. blblo by to takhle?
_________________
Volvo S80 T6 200kw rv. 1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#25 S80 T6 200kw rv.99 nedrží otáčky

Příspěvek od Jirka49 »

nevím ale osobně si myslím, že to bude mít souvislost se vzduchem, protože mi to houpe jak na benzín tak na LPG úplně stejně a jediný společný je vzduch. Dneska jsem měl sundaný sání a kontroloval těsnost vstřikovačů jak benzínu tak LPG jestli by to tudy nesálo. Nic jsem neobjevil. Ještě k tý teplotě když je to studený tak je to v pohodě, jakmile se motor ohřeje tak to houpe od 400 - 1500 ot. tak 2-3x a pak se to ustálý na volnoběhu ale někdy to houpe pořád. Svíčky mám Denso iridiové, doporučené na LPG.
_________________
S80, 2,9 147kW, r.v.2001, B6492S, LPG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“