Radost s 850

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
RobertH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: S80 2.5T 06 manual

Radost s 850

Příspěvek od RobertH »

Ahoj vespolek,
zhruba před dvěma měsíci jsem pořídil k naší dvojkové sedmdesátce ještě 850 v T5 jako záložní vozidlo.
Nikdy bych ale nevěřil, kolik radosti mi může udělat 18 let staré auto. Původně jsem opravdu plánoval, že to bude dvojka místo bývalé Felicie s nájezdem max 3000 km ročně, ale od chvíle, co ho mám s V70 prakticky nejezdím a ty 3000 km mám na ní nakrouceno už teď. Tak lehoučké řízení, super rejd, tichoučký motor a více než slušný výkon, měkoučce řadící automat, mnohem hezčí a hranatější vzhled .... Prostě mě to auto úplně dostalo. A co jsem doplnil vnitřek asi o 100 shořelých žárovek, už se mnou mluví i za tmy. Všechno je vyndavací a zas tam dací. Klima panel, rádio, všude festovní západky, žádný plast, který se ulomí po druhém vyndání. Je to o dvě generace starší, ale tak nějak mi přijde lepší. Vždycky si najdu nějaký důvod, proč jet s tou rozežranou bestií místo úsporného nafťáku (no tak špatné to zase se spotřebou 850 není, už to umím i za 12l). A všechna ta nádhera mě stála 30K + asi 20 do uvedení do slušného stavu. Pravda je, že zprvu jsem byl výkonem dost zklamaný, ale co se tomu Márra podíval pod kapotu už je to O.K. Skoro se bojím, že až se někdy svezu v 9XX, nebo S/V90, půjde V70 z domu. Proč se takováhle auta nedělají ještě teď ???!!!
Až bude na jaře lepší počasí nahodím nějaké foto. Na svůj věk bych řekl, že vypadá luxusně. Nepodřená, neotlučená, kůže nepopraskaná, interier zánovní. Výbava - šíbr, nezávislé topení, sedačka řidiče elektrická, vyhřívání zrcátek, automatická klimatizace - no prostě na rok 93 až k neuvěření. Zrovna nedávno mi náš ředitel líčil výbavu ve svém novém Superbu a až na xenony jsme na tom vlastně stejně jen s rozdílem 1M v ceně :) . A když jsem mu ještě popsal integrovanou dětskou sedačku, tak by mě asi nejraději zakousl.
Prostě mi zatím dělá velikou radost :D
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Radost s 850

Příspěvek od doktor »

Přesně !!! :good: :beer:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Radost s 850

Příspěvek od dali »

Když jsem znal 850 jenom z fotek, tak mi její přístorojovka připomínala favorita, a hlásal jsem, že ideální auto by byla 850 s vnitřkem z V70, až pořízení 850 mi ukázalo jak hluboce jsem se mýlil. Interiér 850 je dokonalej! Jak designem, tak materiálama. Například když přesedám z 850 do starý 70 vždycky pro stažení okna hrabu před loketku... ovládání oken na středovým tunelu jsem vždycky považoval za archaickou a nepraktickou blbost... opak je pravdou, je mnohem přirozenější přehmátnout pravou rukou z řadičky, než šmátrat levou v tapeci dveří. Kromě toho se nestane že by do spínače nateklo (pokud teda nemáte zlomyslnej šíbr jako já :green: a i ten směruje čůrek vody buď řidiči nebo spolujezdci za krk :evil: ). To samý když chci vylézt ze 70, hrabu po stahování oken. Obráceně, že bych skoušel sedmdesátkový grify na 850 se mi nestalo snad nikdy. Přitom s V70 jsem najel tak 10x víc než s 850. Co je na 850 ještě horší než na 70 je ten bordel/změť spínačů chaoticky umístěných okolo budíků. Na 70 taky nicmoc, ale aspoň jsou všechny spínače v jedný řadě. Nejblbější je ovládání mlhovek, to má třeba koncern vyřešený 1000x líp vytahovacím spínačem světel.... Další, co je na 850 super je, že spínače nejsou potažený tou debilní tureckou gumou, která po 10 letech používání vypadá jak kdyby s tím jezdil někdo s rukama namazanýma máslem :bad: A je dobrá tak pro redaktory světa motorů, aby mohli napsat, že auto je kvalitní protože má veškerý věci v interiéru z měkčeného plastu :%)
Kromě toho interiéru nějaký výrazný rozdíly mezi 850 a starou 70 neregistruju... Stará 70 má pár užitečných fíčur, třeba deadlock a follow me home, vnitřní madlo na zavírání pátých dveří, lišty A-sloupků který zabraňujou stékání vody a ostřiku na boční okna....
V70 ale miluju víc, 850 má charisma, ale ta moje je takovej nevyzpytatelnej frocek, kterej si vždycky vzpomene se závadou, kterou bych nevymyslel....

hombredavid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

Radost s 850

Příspěvek od hombredavid »

Tak jí ještě dej do plynu, výkon motoru stejný akorát se dostaneš na 2kč na km a diesel půjde z domu. Já jsem u volva hotovej že nerezne. Mám ještě Nissan Patrol GR Y61 a ten je rezatej jako sviňa....
_________________
VOLVO 850 T5

mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2397
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

Radost s 850

Příspěvek od mr1 »

Já mám 850 v TDI, takže výkon mě nepřijde oslňující. Tam je D5 opravdu velký, převelký skok kupředu. Jinak je pro mě jízda v 850 pořád moc hezkým zážitkem. Kára je to na to stáří poměrně snadno ovladatelná, předvídatelná. Rád do ní sedám. Je prostorná, pohodlná. Interiér i exteriér mě vyloženě baví, líbí se mě. Když bych to měl srovnat s devítkou - no, rejd už je o řádný kus jinde (to je jasný žejo), prostor je devítce daleko větší (vzadu se dá opravdu pořádat večírek...), sedadla jsou v 850 modernější, řekl bych i pohodlnější na delěí trasy. No ono se to srovnávat moc nedá, 900 a 850 jsou naprosto jiný káry. V jednom souhlasím - takový auta se už prostě nedělají.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

mad_dave
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

Radost s 850

Příspěvek od mad_dave »

Musím 100 % souhlasit,jelikož neznám zábavnější vozidlo v segmentu kombi, než je T-5 R. Kdo nezkusil, neví jaká je to =@
_________________
V 850 T5-Rrrrr, 220 Kw

GDPR_user

Radost s 850

Příspěvek od GDPR_user »

mad_dave píše:Musím 100 % souhlasit,jelikož neznám zábavnější vozidlo v segmentu kombi, než je T-5 R. Kdo nezkusil, neví jaká je to =@
Mnohem zábavnější je 760tic se samosvorem

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Radost s 850

Příspěvek od LukášM »

Je mi úplně jasné jak geniální musí 850 být :) Měl jsem stejný názor jako Dali co se týkalo interiéru 850 vs. V70I, ale to že je interiér 850 ergonomicky dokonalý (stejně tak je interiér dobrý ve 480), tak působí dnes již designově zastarale. 850 považuji za opravdu poslední klasické Volvo, přestože je FWD.
Naposledy upravil(a) LukášM dne 01 led 2012 14:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2397
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

Radost s 850

Příspěvek od mr1 »

No, popravdě ergonomicky mě devítka ani 850 nesedí. Na spoustu hýblátek není vidět. Jako našmatlat výhřev zadního okna je maturita. Ale to všechno jim dokážu odpustit, protože se mě prostě líbí.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Radost s 850

Příspěvek od LukášM »

mr1 píše:No, popravdě ergonomicky mě devítka ani 850 nesedí. Na spoustu hýblátek není vidět. Jako našmatlat výhřev zadního okna je maturita. Ale to všechno jim dokážu odpustit, protože se mě prostě líbí.
Tak to bych ti přál nějaké moderní BMW :roll:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 407
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: sk- trnava

Radost s 850

Příspěvek od berzerker »

LukášM píše:
mr1 píše:No, popravdě ergonomicky mě devítka ani 850 nesedí. Na spoustu hýblátek není vidět. Jako našmatlat výhřev zadního okna je maturita. Ale to všechno jim dokážu odpustit, protože se mě prostě líbí.
Tak to bych ti přál nějaké moderní BMW :roll:
nebo nejakyho japonca :)
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

PeS
Offline
Příspěvky: 396
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

Radost s 850

Příspěvek od PeS »

Jak ja se tesim, az me zase nase 850 sveze a zatlaci do sedacky...o vikendu jsem ji po vice nez mesici a pul opet nastartoval, tak uz se na to tesim...a plne chapu tvou radost ;-)
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997

RobertH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: S80 2.5T 06 manual

Radost s 850

Příspěvek od RobertH »

Zajímala by mě jedna věc.
Když vidím na netu fotky T5 motorů, tak některý mají trubku od turba přes ventilové víko jako já a některý zase vpravo dolů a pak zpátky nahoru.
Co je to za rozdíly?
To jsou jiné motory, nebo je T5 více druhů, nebo jak to je?
_________________
S80 V8 2008 executive, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual, 850 2.3 T5 automat, S80 2.5T 06 manual

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Radost s 850

Příspěvek od dali »

RobertH píše:Zajímala by mě jedna věc.
Když vidím na netu fotky T5 motorů, tak některý mají trubku od turba přes ventilové víko jako já a některý zase vpravo dolů a pak zpátky nahoru.
Co je to za rozdíly?
To jsou jiné motory, nebo je T5 více druhů, nebo jak to je?
Motor je stále stejnej. S trubkou přes motor je starší systém. Za pochodu se přišlo na to při extrémně nízkých teplotách se můžou zmrazky z nakondezovaný vzdušný vlhkosti dostat do škrtící klapky a bránit jejímu zavření. Tak to změnili na ten systém kdy trubka od turba vede do spodního vývodu mezichladiče a z vrchního vývodu do jde ke klapce. Starší systém účinnějc snižuje teplotu vzduchu a vedení je kratší. Trubka přes motor a obrácené vedení je celkem běžnej upgrade u upravených aut. Já to tak mám taky. V našich klimatických podmínkách komplikace nehrozí.
Tady původní článek odkud to vím:
http://www.wothrline.com/Cars_engine/HW/intercooler_pipes.htm

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Radost s 850

Příspěvek od LukášM »

Tak jsem dneska měl to štěstí se opět povozit v 850 T5 a to auto je prostě geniální :good: Po přesednutí ze 480 se žádná změna nekoná, interiér je stejného designu, který mi prostě sedí a mám ho rád. Prostoru je o poznání více, což je jasné a logické. Nejvíc mě ovšem zase potěšil motor :) ...zvuk i5 je prostě nádhera. Je jasné po čem se teď budu poohlížet a to přesto, že jsem původně plánoval již něco méně letitého.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Radost s 850

Příspěvek od dali »

LukášM píše:...zvuk i5 je prostě nádhera.
A co potom s laděným výfukem bez jediný přepážky :wink: Od poslední humorné příhody s radiátorem topení jezdím bez koberců a zvukový izolace na podlaze... a nějak pořád oddaluju kdy tam mezitím už vysušený a odbahněný podlahový krytiny dám zpátky. Nejvíc mi bude chybět, že koberce zabijou ten krásně svištivě pískající zvuk sbírajícího se turba, když začíná tlačit. Rádio (BTW premium sound system se zesíkem) už jsem nezapnul ani nepamatuju, a mám ho tam jenom abych neměl pod ovládáním klimy díru :wink:

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1795
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Radost s 850

Příspěvek od Roger »

Diru pres prepazku do motoru nebo vykuchej ventilaci a garantuju ze budes slyset zpivat i turbo...jen ti potahne na nohy pri jizde. :wink:
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Radost s 850

Příspěvek od LukášM »

Tak jestli máš R-ko jen pro občasnou parádu, tak bych koberce a izolaci ani nevracel :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Radost s 850

Příspěvek od dali »

Když ono to vypadá celkem blbě :( A taky je slyšet každej kamínek od kola.

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Radost s 850

Příspěvek od LukášM »

Kamínky jsou jasné, ale se vzhledem by se dalo něco udělat, ale je to ústupek originalitě.

Dnes jsem projížděl 850 2.5 20V a musím říct, že velmi příjemný neagresivní motor. Bohužel jinak byla ta 850 vhodná tak na náhradní díly.

btw: jsem si všiml, že někdo tahá v JH Volva a prodává na Sautu a bazoši. Něco také končí v bazaru ve Veselí nad Lužnicí jako tato T5.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/850/10504690?goFrom=list a s jinou cenou http://auto.bazos.cz/inzerat/17366876/Volvo-850-T5-23-turbo-166-kw226k.php
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Radost s 850

Příspěvek od dali »

Jj, toho kluka znám. Myslím že se od Volva zaměřuje hlavně na 850 (s nějakou před časem jezdil a byl moc spokojenej, od tý doby když na nějakou narazí, tak jí vezme), jinak řeší i jiný značky.

Erik850
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 207
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Roudnice n/L

Radost s 850

Příspěvek od Erik850 »

LukášM píše:
btw: jsem si všiml, že někdo tahá v JH Volva a prodává na Sautu a bazoši. Něco také končí v bazaru ve Veselí nad Lužnicí jako tato T5.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/850/10504690?goFrom=list a s jinou cenou http://auto.bazos.cz/inzerat/17366876/Volvo-850-T5-23-turbo-166-kw226k.php
ne že bych chtěl brát iluze, nicméně tahle T5 byla dloooouho v bazarech pod Libeňským mostem, klesala až k 19.900,-, a s najetýma 305.000km..následně zmizela a objevilo se totéž ve skvělých dvou inzerátech dokonce s různým nájezdem..v jednom měla tuším 180 a druhém 160...jinak nevypadala zle, kupovaná v čr, nijak moc majitelů.. dát pofacelift zadní světla a je hezká, jen mně zarážel poface. vnitřek a předfacelift zadek..ale vytočily mně ty km
_________________
bylo: 1996 850TDI, "Bublina" , 1996 850 R, "Orlík"

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Radost s 850

Příspěvek od LukášM »

Iluze nikomu nebereš, protože to auto má bohužel hodně za sebou, je tam letitý štítek o info výměny oleje s najetýma 250tis. km. Turbo už asi také nebude v nejlepší kondici, jsou totálně sjeté pneu, brzdy se nezdají také nic moc, koroze předního blatníku. Interiér je celkem pěkný.
Jelikož jezdím kolem, tak jsem se tam musel zastavit a podívat se. Jinak s bazarníky je vždy zábava :D
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Radost s 850

Příspěvek od doktor »

Erik850 píše:ne že bych chtěl brát iluze, nicméně tahle T5 byla dloooouho v bazarech pod Libeňským mostem, klesala až k 19.900,-, a s najetýma 305.000km..následně zmizela a objevilo se totéž ve skvělých dvou inzerátech dokonce s různým nájezdem..v jednom měla tuším 180 a druhém 160...jinak nevypadala zle, kupovaná v čr, nijak moc majitelů.. dát pofacelift zadní světla a je hezká, jen mně zarážel poface. vnitřek a předfacelift zadek..ale vytočily mně ty km
tohle už jsme tady probírali, takhle vypadá ročník 1994 - světla i nárazníky jsou origoš z linky
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Jája
Offline
Příspěvky: 28
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: Volvo S60 2,4 bi-fuel
Bydliště: Písek

Radost s 850

Příspěvek od Jája »

Musím jen souhlasit,mám krátce 850 2,5 20v a přijde mi lepší než Bmw e39 528i co jsem měl před Volvem.Akorát žena nadává že je to hrozně hranatý :roll:

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé