Ahoj všem.
Chtěl bych se zeptat na věc, kterou sem poslední dobou vysledoval. Když je venku chladněji(cca kolem 4 stupňů) tak se z výfuku celkem dost kouří, než se motor zahřeje na provozní teplotu (90 stupňů). Nejedná se o oblaka dýmu, ale je to hlavně vidět když je tma a stojí za mnou auto v koloně a svítí mi na zadek . Jinak starty jsou bez problému. Je to takový našedivělý kouř. Nevím to jistě, ale minulou zimu to hlavně kouřilo po startu a pak už ne(cca po 5ti minutách). Motor běží pravidelně a bez známek ztráty výkonu. Je to u TDI normální? Nebo je to žhavičema?(Jak vlastně dlouho žhaviče žhaví? Až do uplného ohřátí motoru?)
Děkuju za jakoukoliv reakci.
_________________ Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Nevím zda tě touhle krátkou odpovědi uklidní, ale pokud nejeví auto žádné jiné známky nemoci je to zcela normální Kouřivost myslíš při akceleraci, pokud už pak udržuješ stálou rychlost huleni by jsi už za sebou vidět moc asi neměl.
_________________ LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
Normální to sice je u slavnýho audi motoru ale určitě to není správně. Nějakou údržbou by se určitě nic nezkazilo, změřit předvstřik, žhavení, nechat zkontrolovat vstřikovače, počítám že jsou původní a nikdo se s nimi nezabýval.
podla mna by nafty nemali za ziadnych okolnosti nejako vyrazne dymit , pokial su technicky v poriadku . u mna na D5 badam taky jav , ze cim viac mam dier v sani , tym viac to dymi momentalne podozrievam dosluhujuci intercooler , inak to boli opotrebovane gumene hadice a podobne .
Otázka je, zda neděláš z komára masařku. Kouřivost u studenýho motoru je normální, protože vejfuk je studenej a už cestou ven se voda ve spalinách obsažená sráží na mlhu, která pak dělá ten "kouř", kterej je opravdu nejlépe vidět, pokud ti někdo svítí na perdelku. Dá se to vysledovat tak, že ihned po nastartování dokonce z vejfuku nejde vůbec nic a za cca 30 vteřin (plus mínus minuta) to začne takhle dýmit. To se ta voda totiž na uplnym začátku sráží skoro všechna.
Vstřikovače by to mohly být, ale auto má jinak pravidelný chod a táhne taky dobře. Startuje to na první škrt. Nemůže to být třeba děravá hadice do intercooleru? Problém je, že to podle mě kouří víc než by mělo i když se to ohřeje na cca 60 stupňů (volnoběh)... Při akceleraci se zdá být všechno v normálu. Že by unavené pružinky na vstřikovačích? Jak jsem psal...nejedná se o oblaka dýmu, ale hulí to..
_________________ Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW