zakrivanie chladica

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
tir
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 110
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
Bydliště: Košice SLOVENSKO

#1 zakrivanie chladica

Příspěvek od tir »

zdravim vas ma volvo nieco originalne na zakrivanie chladicov na zimu konkretne na 740tky ? nemas niekto fotky takychto plachiet alebo kde sa to da zohnat ? lebo tuning kartonom je urazka volva :D ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#2 zakrivanie chladica

Příspěvek od Sarkasmic »

volvo,konkretne 740ka s dobrým termostatem tuto fičuru nepotřebuje... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 zakrivanie chladica

Příspěvek od Ondra. »

diesel jo
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

tir
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 110
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
Bydliště: Košice SLOVENSKO

#4 zakrivanie chladica

Příspěvek od tir »

ano diesel s tym problem ma termostat na 88 stupnu a v mrazoch ma problem sa nahriat ked nema chladic zakrity
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#5 zakrivanie chladica

Příspěvek od karelvolvo »

Já třeba na 460-ce každou zimu zakrývám chladič. Napřed spodní otvor v nárazníku a pak i vrchní část a hlavně to dělám skrz slanou sračku kterou na dálnici nabereš, a za 11 let co mám tuto kopretinu tak stále chladiče OK
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#6 zakrivanie chladica

Příspěvek od kV8ba »

tir píše:ano diesel s tym problem ma termostat na 88 stupnu a v mrazoch ma problem sa nahriat ked nema chladic zakrity
Hmm to je divný, já nikdy neměl problém motor ohřát ani v mrazech pod -10°C, vždy byla rafička v polovině po cca 5-7km. Ale je možný že to dělá ta elektrická sahara, kterou tam mam místo origo visco vrtule.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

luckybeef
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 288
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V960 II 3.0
Bydliště: Zlín

#7 zakrivanie chladica

Příspěvek od luckybeef »

karelvolvo píše:Já třeba na 460-ce každou zimu zakrývám chladič. Napřed spodní otvor v nárazníku a pak i vrchní část a hlavně to dělám skrz slanou sračku kterou na dálnici nabereš, a za 11 let co mám tuto kopretinu tak stále chladiče OK
Kde přesně je vhodné chladič tedy zakrýt? Spodek? Pokaď až?
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#8 zakrivanie chladica

Příspěvek od Ondra. »

protože kubo y jezdíš redline už od vrat :D :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

tir
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 110
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
Bydliště: Košice SLOVENSKO

#9 zakrivanie chladica

Příspěvek od tir »

mozno bude navine ta visko spojka asi by to chcelo novu lebo predsa stara ma uz zopar rokov a napriklad ked aj mam nahriaty motor a idem dole kopcom asi take 2-3 km 90tkou bez plynu tak mi motor ochladne mozno az na 40 stup. a to mam novy termostat ale zistil som ze mi tecie trocha chladic ... a este som zistil ze motor ked nastartujem a necham na volnobech bezat aj cely tyzden tak sa nezohreje a to uz neviem preco .... kupil som termostat s tym ventilcekom hlavne koly webastu neviem ci to moze zapricinovat on ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#10 zakrivanie chladica

Příspěvek od Ondra. »

visko je na hovno. Chce to bouchnou el větrák. A taky je dobrý mít zdravej voskovej předsuvník čerpadla
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#11 zakrivanie chladica

Příspěvek od Sarkasmic »

pokud ti při jízdě bez plynu z kopce padá teplota,tak je něco špatně. Při dobrým chladícím okruhu ti teplota může o kousek klesnout,ale jen v rozsahu termostatu-pokud D 24 nemá snímač teploty pro budík v chladiči...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 zakrivanie chladica

Příspěvek od Sergej »

Sarkasmic píše:pokud ti při jízdě bez plynu z kopce padá teplota,tak je něco špatně. Při dobrým chladícím okruhu ti teplota může o kousek klesnout,ale jen v rozsahu termostatu-pokud D 24 nemá snímač teploty pro budík v chladiči...
D24 snima teplotu vody na 1. valci, Je pravda ze aj u mna sa v zime teplota splha hore trochu dlhsie, ale oproti letu je tam rozdiel cca 25-30°C v startovacej teplote...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#13 zakrivanie chladica

Příspěvek od kV8ba »

Další možnost je vadné čidlo teploty. Když jsem auto koupil měl jsem podobný problém. Jakmile teploty začaly klesat k nule a pod nulu, tak se doba zahřívání (podle budíku) začala značně prodlužovat, při velkém mraze jsem se na provozní teplotu nedostal ani po 30km. Rafička se vždy hnula tak po 5km, ale dál šplhala jen velmi neochotně. Stejně tak mi cestou z dlouhého kopce padala teplota.
První co jsem udělal - karton před chladič. Nepomohlo. Následovala výměna termostatu. Nepomohlo. Starý jsem odzkoušel, otevíral tak jak měl. Tak už zbývalo jedině čidlo a světe div se bylo to tim.
Sergej píše:D24 snima teplotu vody na 1. valci
Na některých D24TIC, včetně mého, je snímač teploty umístěn z boku pod vývěvou v plastovém nátrubku, viz foto. Čidlo stojí cca 700,- a ne všude ho mají. Já na něj čekal 2 měsíce.
Přílohy
snimac.JPG
snimac.JPG (37.63 KiB) Zobrazeno 2968 x
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

luckybeef
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 288
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V960 II 3.0
Bydliště: Zlín

#14 zakrivanie chladica

Příspěvek od luckybeef »

Ahoj, zaujala mne myšlenka, že zakrýváním chladiče se brání jeho ničení když se posolí silnice. Máte někdo zkušenosti s tím, jak zakrývat chladič, aby dobře fungoval, ale byl chráněný od té soli? Asi taky pomůže občas chladič v zimě vzít WAPkou že?

Díky za tip. :roll:
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef

Čahoun
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 65
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Vinoř
Vůz: V 740, B230K, 88´

#15 zakrivanie chladica

Příspěvek od Čahoun »

luckybeef píše: Asi taky pomůže občas chladič v zimě vzít WAPkou že?
Vapkou asi radši ne, tlak vody je velkej a zohýbáš lamely na chladiči a pak nepůjde vzuch skrz. Radši propláchnout obyčejnou hadicí.
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 zakrivanie chladica

Příspěvek od Urvanej »

Další možností je taky studeňák v teploměru na palubce. Jinak opravdu D24 je na to háklivá, při jízdě na volnoběh se sama ochladí, protože ta vrtule se prostě točí pořád.
Elektrická vrtule je super varianta.
Zakrytí chladiče je na zimu velmi prospěšný, protože se brání slaný kejdě a hlavně štěrku lítat na chladič(e).
V40tka měla origo krytku do nárazníku, která zakreje přímej náporovej proud, ale v případě kolony má vrtule volnej proud. Dávat něco přímo před chladič neni optimální, ale někdy to prostě jinak nejde. Takže zakrýt hlavně spodek, na vrchu nechat třeba 10x10cm čtverec na větrání v případě potřeby.
Vapka chladič dokáže pěkně zničit, ale z cca metru už to bylo v pohodě. Testoval jsem to na děravym chladiči.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#17 zakrivanie chladica

Příspěvek od yoby »

luckybeef píše:Ahoj, zaujala mne myšlenka, že zakrýváním chladiče se brání jeho ničení když se posolí silnice. Máte někdo zkušenosti s tím, jak zakrývat chladič, aby dobře fungoval, ale byl chráněný od té soli? Asi taky pomůže občas chladič v zimě vzít WAPkou že?

Díky za tip. :roll:
No ono je to sporný... ta slaná sračka se ti tam vždycky nějak dostane, a když to máš zakrytý, tak se ti zase nevymeje, když prší nebo mrholí a tak si tam ta trocha soli vesele vegetí :)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 zakrivanie chladica

Příspěvek od Urvanej »

yoby píše:No ono je to sporný... ta slaná sračka se ti tam vždycky nějak dostane, a když to máš zakrytý, tak se ti zase nevymeje, když prší nebo mrholí a tak si tam ta trocha soli vesele vegetí :)
Nejde ani tak o korozi, jako o mechanické poškozování zrnkama soli a šterkem. Proč by se to jinak dělalo i v originále?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#19 zakrivanie chladica

Příspěvek od yoby »

Urvanej píše:Nejde ani tak o korozi, jako o mechanické poškozování zrnkama soli a šterkem. Proč by se to jinak dělalo i v originále?
Ten štěrk beru, ale primárně je to v originále kvůli rychlejšímu ohřívání motoru Proti mechanickému poškození by bylo vhodnější vložit jemné ocelové síto :)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 zakrivanie chladica

Příspěvek od Urvanej »

yoby píše:Ten štěrk beru, ale primárně je to v originále kvůli rychlejšímu ohřívání motoru Proti mechanickému poškození by bylo vhodnější vložit jemné ocelové síto :)
Ne zcela souhlasim, pokud je hrubé, tak nic neřeší a jemné se zase zanese, krytka řeší obé, v dnešnim slovníku dvě za cenu jednoho :-)
Takže tuneři s tahokovem vlastně chrání chladič :D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#21 zakrivanie chladica

Příspěvek od Sarkasmic »

no dyž myslíte... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#22 zakrivanie chladica

Příspěvek od Ondra. »

já bych s autem radši vůbec nejezdil aby se neopotřebovalo...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

luckybeef
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 288
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo V960 II 3.0
Bydliště: Zlín

#23 zakrivanie chladica

Příspěvek od luckybeef »

Ondra. píše:já bych s autem radši vůbec nejezdil aby se neopotřebovalo...
Jen ho opatroval jako mimčo a kupoval mu kvalitní VPOWER aby si polahodil, co? :lol:
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#24 zakrivanie chladica

Příspěvek od MarekV »

Cumel som do katalogu a na tento model volvo nerobilo ziadnu "krytku" na zimu. Napr na V40tku sa taka vec kupit da priamo vo volve ale na toto nie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 zakrivanie chladica

Příspěvek od Sergej »

kV8ba píše:
Sergej píše:D24 snima teplotu vody na 1. valci
Na některých D24TIC, včetně mého, je snímač teploty umístěn z boku pod vývěvou v plastovém nátrubku, viz foto. Čidlo stojí cca 700,- a ne všude ho mají. Já na něj čekal 2 měsíce.
A urcite je to origo ? Ja mma v tom plastom T kuse vypustny srob. A cidlo ma stalo asi 10E...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět

Zpět na „700 / 900“