zimní starty u 850TDI

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
marek t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: LOUNY

zimní starty u 850TDI

Příspěvek od marek t »

Tak mi to udělal zase.. Mam 850tdi a v těchto mrazech se mu prostě nechce. Vloni jsem jej měl chviličku a navíc je to můj první diesel, tak jsem si myslel, že je to standart. Při nižších teplotách než je 10 stupňů motor jako by byl příliš zatuhlý a baterie jej nedokázala roztočit ( startováním ji téměř vytluču). Nutno dodat, že Boschka silver 72Ah 680A je rok stará a pomocí startovacích kabelů motor chytá téměř okamžitě.
Žhavičky jsem měnil a jsou O.K.
Nemáte někdo tip, co mám nemocnýho u mýho Mazla?

GDPR_user

Re: zimní starty u 850TDI

Příspěvek od GDPR_user »

t.mak píše:Tak mi to udělal zase.. Mam 850tdi a v těchto mrazech se mu prostě nechce. Vloni jsem jej měl chviličku a navíc je to můj první diesel, tak jsem si myslel, že je to standart. Při nižších teplotách než je 10 stupňů motor jako by byl příliš zatuhlý a baterie jej nedokázala roztočit ( startováním ji téměř vytluču). Nutno dodat, že Boschka silver 72Ah 680A je rok stará a pomocí startovacích kabelů motor chytá téměř okamžitě.
Žhavičky jsem měnil a jsou O.K.
Nemáte někdo tip, co mám nemocnýho u mýho Mazla?
Přes "kvalitu" Bosch to vypadá na baterku

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Mozna by to chtelo taky ocistit vsechny kontakty. Ted o tom premyslim taky. S klesajici teplotou, klesa vodivost, a kdyz se k tomu pridaji ztraty zpusobene lehce zkorodovanymi kontakty je vystarano.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jirrka píše: S klesajici teplotou, klesa vodivost,
To jo, ale jen u polovodičů. U mědi v kabelech a ostatních kovů je to obráceně. s těmi kontakty souhlasím :)

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6053
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jestli má otevírací špunty, tak zkontroluj hladinu elektrolytu. (popřípadě stav hustoměrem)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

marek t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: LOUNY

Příspěvek od marek t »

Dneska se mi to trošku zkomplikovalo. Baterie na nabiječce celou noc, ráno nechce startovat, tahám startovací vozík, motor chytá, ale po cca 1sekundě chcípá a rozsvěcí se kontrolka lambda sondy. Toto se opakuje i při dalším startování.
Navíc problém se startováním byl i vloni v létě (ještě s původní baterií Bosch silver)

Zeb
Offline
Příspěvky: 920
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Re: zimní starty u 850TDI

Příspěvek od Zeb »

t.mak píše: Při nižších teplotách než je 10 stupňů motor jako by byl příliš zatuhlý a baterie jej nedokázala roztočit ( startováním ji téměř vytluču).
No tak přesně tohle dělalo auto mně a bylo to blbou baterkou. Ale já tam měl 60Ah Delphi, rok a půl, max dva roky starou. Teď jsem tam dal nějakou 72Ah, nějaká licence Varty, stála 1940 a pohodička. Vzhledem k tomu, že já mam 1,9 a ty 2,5 litrovej motor, tak bys tam asi měl mít něco většího, nějakou 88Ah? Honza by moh říct co tam má...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

marek t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: LOUNY

Příspěvek od marek t »

Já měl původně v plánu koupit baterku s větším startovacím výkonem, aby ten motor dostal pořádnej "šmuňk" a snadno se to roztočilo, ale je tam místo 31 cm, takže by přicházela v úvahu snad jenom nějaká speciální a ta samozřejmě stojí okolo 5.000,- a to je docela halda, takže bych to raději řešil jinak..

marek t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: LOUNY

Příspěvek od marek t »

Natočenej motor přes kabely nechávám vrčet na volnoběh cca 1/2 hodiny a kontrolka lambda sondy stále svítí ! Nemohla by celá závada být ve špatném palivovém filtru?

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6053
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Kde a co tankuješ?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Zeb
Offline
Příspěvky: 920
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

Kdybys měl blbej palivovej filtr, tak to ani nenatočíš, popř. ti to bude cukat a vynechávat (budou se tam srážet parafíny a budou bránit filtraci). Jak tu někdo psal, je to kontrolka pro něco blbýho v motoru. Ale co? :?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Sten
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Re: zimní starty u 850TDI

Příspěvek od Sten »

t.mak píše:Tak mi to udělal zase.. Mam 850tdi a v těchto mrazech se mu prostě nechce. Vloni jsem jej měl chviličku a navíc je to můj první diesel, tak jsem si myslel, že je to standart. Při nižších teplotách než je 10 stupňů motor jako by byl příliš zatuhlý a baterie jej nedokázala roztočit ( startováním ji téměř vytluču). Nutno dodat, že Boschka silver 72Ah 680A je rok stará a pomocí startovacích kabelů motor chytá téměř okamžitě.
Žhavičky jsem měnil a jsou O.K.
Nemáte někdo tip, co mám nemocnýho u mýho Mazla?
Problém je v zatuhlém starteru ( vyndat a namazat) a v přechodových odporech na svorkách baterie, kabely tam oxidují. 850 a staré 70 na to trpěli. Natáhnout ještě jedny kabely od baterky k altíku a kostru na motor.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: zimní starty u 850TDI

Příspěvek od Honza »

Zeb píše:nějakou 88Ah? Honza by moh říct co tam má...
Jestli to bylo na mě - tak momentálně tam mám 55AH z Bertona a do -7 pohoda Původní je na ho...a pouužívám ji jako záložní s kabelama, ale léto by měla ještě vydržet a na podzim půjde nová.
Dneska tu bylo -14 a na obě baterky to po třech nažhavení čaplo. Ale vím že nemám pořádně nastavenej předvstřik a k tomu stertéru bych se taky přiklonil.

PS,pro Marru: Jak si na tom 7.2.2006 po obědě?Bych se objednal na seřízení předvstřiku. Zn. dvě mouchy jednou ranou - večer je schůze.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

jjj klidně ale připomen se víš že jsem sklerotickej ;)
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 280
Registrován: 15 roků
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Příspěvek od LukyKolin »

Jak to tak čtu tak Vaše 2,5 Tdi si s mrazíky moc nerozumí... já mám natočeno spoustu km, ale at' je -10 nebo -20°C ráno jen cvrnknu o klíček a ropák klape... pohoda. A to mám 4 roky starou baterku.
Když jsem ho koupil tak se mu také moc nechtělo-ale pak jsem promazal přidírající se starter a od té doby OK.
Spíš se mi nelíbí když ho chcípám...je to jak když se sypou hřebíky :lol:
Naposledy upravil(a) LukyKolin dne 20 bře 2006 13:44, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:240 GLT - B230F, AW 03-71
bylo: SAAB 9-5 Aero ,sedmy a vosumpade...

marek t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: LOUNY

Příspěvek od marek t »

Zdravím všechny, dlouho jsem tu nebyl,ale byly hory,zlomená noha a minimálně času, takže jsem se dostal až teď..Zdá se,že se mi všechno podařilo vyřešit.Měl jsem auto na diagnostice a všechno v pohodě až na tu Boschku Silver. Podivný,ale je to tak.Je něco přes 1 rok stará 72Ah a po výměně za 84Ah Vartu auto chytalo v alpách při -25C v podstatě napoprvý.Takže super:-) Díky všem za pomoc. Marek
_________________
VOLVO XC70 HEICO 180kw B5254T 2006 AT, VOLVO V70 2,4T 147 kw B5244T 2003 AT, VOLVO 745 GLT 114kw B234F OD 1988, VOLVO 945 TURBO KIT+121kw B230FT 1995, VOLVO V70XC 142kw B5244T 1998 a Tátovo - SAAB 9-5 AERO 184kw 2003 + SAAB 9-3 SS 129kw 2005
bylo:V855 tdi 97 manual SAAB 9000 CS 2,3Thirsch 170kw 97 VOLVO 244 GL 66kw B19A 1978 VOLVO 245 SE 60kw D24 1991 a halda brouků
tel: 739 722 234

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

t.mak píše:Zdravím všechny, dlouho jsem tu nebyl,ale byly hory,zlomená noha a minimálně času, takže jsem se dostal až teď..Zdá se,že se mi všechno podařilo vyřešit.Měl jsem auto na diagnostice a všechno v pohodě až na tu Boschku Silver. Podivný,ale je to tak.Je něco přes 1 rok stará 72Ah a po výměně za 84Ah Vartu auto chytalo v alpách při -25C v podstatě napoprvý.Takže super:-) Díky všem za pomoc. Marek
Zase jsem měl pravdu :smt041

marek t
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: LOUNY

Příspěvek od marek t »

Zřejmě slušnej oddíl :)
_________________
VOLVO XC70 HEICO 180kw B5254T 2006 AT, VOLVO V70 2,4T 147 kw B5244T 2003 AT, VOLVO 745 GLT 114kw B234F OD 1988, VOLVO 945 TURBO KIT+121kw B230FT 1995, VOLVO V70XC 142kw B5244T 1998 a Tátovo - SAAB 9-5 AERO 184kw 2003 + SAAB 9-3 SS 129kw 2005
bylo:V855 tdi 97 manual SAAB 9000 CS 2,3Thirsch 170kw 97 VOLVO 244 GL 66kw B19A 1978 VOLVO 245 SE 60kw D24 1991 a halda brouků
tel: 739 722 234
This topic is 14 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“