Nezavisle topeni

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 10 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: EBERSPACHER - D5W

Příspěvek od travex »

josef 53 píše: neběží, jen při zapnutém topeni
diky za odpoved - mas tedy klasickou inatalaci dle navodu....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

josef 53
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 28 led 2006 11:40
Bydliště: Kroměříž

Eberspacher D5WS a B5WS manuál a plán zástavby do vozidla

Příspěvek od josef 53 »

Pokud někdo bude mít zájem pošlu e-mailem fotky. Kdyby náhodou někdo nevěděl D5WS-diesel a B5WS-benzin
jose.fiala@seznam.cz
_________________
BMW 735 iA 1987
Volvo 745 GLE B230E 1986 kombi 96kW/131PS
Volvo XC70 2,4 D5 AWD Cross Country 2003


+420 608 736 333

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Eberspacher D5WS a B5WS manuál a plán zástavby do vozid

Příspěvek od travex »

josef 53 píše:Pokud někdo bude mít zájem pošlu e-mailem fotky. Kdyby náhodou někdo nevěděl D5WS-diesel a B5WS-benzin
jose.fiala@seznam.cz
2 Josef53 - myslim ze tady uz asi nic noveho nevyrobime, souhalsis s tim abych pouzil i tvoje fotky jako ilustraci modelu SC a popsani rozdilu proti S (navic jsou to dve varianty zastavby (ty mas NT vlevo, ja ho cpu vpravo) do chystaneho clanku na tema instalace NT? Vicemene to bude takovy maly strucny navod jak instalovat topeni a souhrn zkusennosti....
Posli mi prosim emailem rekneme dva az tri odtravce zkusennosti s tvym topenim, rad te uvedu jako spoluautora... ja to budu psat hodne technicky.... tak at je to trochu polidstene.... pred samotnym vydanim ti poslu cely material k pripadnemu doplneni (kontrole) OK?
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

hele vy než se tady vypovídáte! a máte tu jaro a pak už to nebudete potřebovat :-D

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Instalace

Příspěvek od travex »

Mam auto s D24TIC a ABS, takze topeni je vyhodnejsi umistit vpravo vedle turba.

Zacal jsem instalaci palivoveho potrubi, je vedeno podle brzdove trubky k PP kolu. Palivove cerpadlo je uchyceno v originalnim drzaku na LP podbehu v miste, kde je normalne u auta bez ABS rozdelovaci kostka brzd.

Dalsim krokem byla instalace svazku elektriky, zacal jsem natazenim pripraveneho svazku. Svazek je vedeny od baterie k pojistkove skrince umistene u bandasky oleje servorizeni. Odtud vede okolo motoroveho prostoru podle puvodnich svazku s odbockou k palivovemu cerpadlu. Svazek se rozdvojuje v miste prave pruchodky (do kabiny), kde se deli na vetev k topeni a k hodinam + relatkum ovladani vetraku. Zapojeni rele jsem zmenil oproti dokumentaci na provedeni, kdy sepnuti vetraku topeni vzdy probehne na 1. stupen bez ohledu na polohu spinace (antiskleroticka uprava). Rele jsou umistena na hlinikovem drzaku, ktery je prisroubovan primo k telesu topeni.

O par dnu pozdeji nasledovalo prisroubovani drzaku topeni na levy podbeh, bylo nutno vyvrtat tri diry pro samorezne srouby. Nasledne jsem umistil topeni do drzaku a pripojil palivovou hadici a elektriku. Pokracoval jsem prisroubovanim vodniho cerpadla na motorovou stenu a pripojil jem potrebne hadice. Druhy konec hadic bude pripojen na spodni vyvod topeni a cerpadlo bude pripojeno na vyvod z bloku (ten vzadu pod cidlem teploty pro zhaveni). Zatim mi chybi bud tvarova hadice (L-ko) nebo nove vyusteni "za roh" misto stavajicicho.

Pripojeni vody blok-cerpadlo jsem nakonec vyresil tvarovou hadici pro vozy Skoda cislo dilu 115-691972. Vysledkem dlouheho hledani v katalogu hadic je, ze sedne jakoulita a presne na miru delana tomuto reseni. Jedine co jsem musel zmenit bylo umisteni cerpadla o asi 2 cm vice vlevo (blize motoru). Vystup z nez. topení jsem připojil pomocí casti puvodni hadice pres spojku s hadici od NT.

Nasledovala montaz vyfukove a saci trubky, Saci trubka je vedena do prostoru mezi airboxem a expanzkou, vyfukova kolem praveho nosniku dopredu a vyusteni je pod nadrzi ostrikovacu.

Test: pri nem bylo zjisteno, ze odvzdusneni palivoveho vedeni k topeni jsem neprovedl zrovna nejlepe a topeni se vlivem bubliny nasate cerpadle ocito na suchu. Nasledovalo nove odvzdusneni a pak uz jenom hladky chod topeni.


PS: definitivne jsem zavrhl Josefovu myslenku na pouziti "komfortniho ventilu".... kdy pri vypnutem nezavislem topeni nebude voda skrz nej cirkulovat - melo by to pak topit jako doposud. Nezaznamenal jsem vsak v zadnem pripade snizenou ucinnost topeni a tak si nemyslim, ze by byla isntalace komfortniho ventilu s cenou blizici se 2000 Kc vubec potrebna.
Naposledy upravil(a) travex dne 22 bře 2006 07:57, celkem upraveno 1 x.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Zkusennosti s provozem

Příspěvek od travex »

TOPI TO!

A topi to skvele.... po necelych 10 minutach dnesni nadilka snehu z oken pekne odtala (pravda byl mokry a teplota jen nekde tesne nad nulou), teplota chladici kapaliny dosahova temer provozni teploty (odhadem 70C).... Problemy s podtlakem ovladanym ventilem topeni jsem nezaznamenal (viz Josef53 vyse).

Rad bch podekoval vsem, kdo mi pomohli s instalaci a to predevsim skvele parte kolem Modranske dilny, kde instalace po nekolik veceru probihala.... Diky moc.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

Prosím vás lide volví-kdo máte v autě NT-mohl by jste mi někdo vyfotit motorový prostor? Kde co je přišroubovaný a jak to tm drží? Já budu osazova topení 091B do 940 s B200F. Předem děkuji za inspiraci.... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

no tak kucí....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

neuman zdenek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7325
Registrován: 23 srp 2006 07:54
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od neuman zdenek »

Sarkasmic píše:no tak kucí....
čéče někdy jsem to jsem někam už dával,když to nenajdeš tak to vyfotím znovu
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

hledal sem,vyštoural sem i takhle starej topic,ale tvoje fotky,zdendo,at hledam kde chci,tak nejsou...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 404
Registrován: 23 říj 2008 08:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Tom85 »

To čerpadlo jsi sehnal?

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

jj,čerpadlo mám-a točí se a neteče, asi budu mít i nahradní hodiny a jednotku,ale to se uvidi jak se ten holandan vyzvejkne...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 404
Registrován: 23 říj 2008 08:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Tom85 »


Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

díky,to všecho super,ale nikde jak konkrétně přišroubovat.... Jednotku už mám tam kde patří,i díru pro kabelovej svazek sem našel,ale kam bufík a čerpadla není mi uplně jasno...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 404
Registrován: 23 říj 2008 08:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Tom85 »

Jediná fotka kterou mám je tato (sice je tam vidět prd, ale bufík tam vidět je).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

mno super,furt je to zatim nejlepsi fotka k umisteni bufiku jakou mam. Jeste mam prislibeny dalsi fotky tak to snad dopadne! :Yahoo!:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1490
Registrován: 01 lis 2006 22:27
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Drtic »

Nojo, to je dokonce moje fotka..ja si rikal, ze jsem ji sem nekam daval.. Momentalne mam bufik vymontovanej. Vodni pumpa byla kousek pod samotnym telesem bufiku prosroubovana skrz do podbehu (nedoporucuju - po oddelani tam byla prorezla dira) Benzinova pumpa na levym nosniku, pod brzdovym valcem ale taky je to umisteni nevhodne, nebot je do dost na rane soli a bahnu, takze pumpicka byla turch prorezla. Vodni bys asi soupnout moh, tu benzinovou ale asi ne..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

neuman zdenek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7325
Registrován: 23 srp 2006 07:54
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od neuman zdenek »

snad ti to pomůže a když né, nafotím jinak
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

ano takhle to je fajne,zdenku jeste by se mi siklo bufik v detailu prisroubovani ke kastli +obe cerpadla +prostor za hlavou,kde sou hadice...

Jo-kde mate umisteny spinaci hodiny????
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 404
Registrován: 23 říj 2008 08:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Tom85 »

Spínačky jsem viděl ve dvou variantách. Jednak v té úzké liště mezi výduchy nad kastlíkem u spolujezdce (Zdeněk jistě rád nafotí) a druhá varianta vedle zapalovače v tom prostoru pod rádiem, ale tam byl plastový mezikus a mám pocit, že to bylo až s hodinama typ 4, které jsou trochu menší.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

ano,typ 3 (co mam) se tam fakt nenacpe... A v liste v palubce- tam se taky moc díru párat nece...-to je nevratný....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

neuman zdenek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7325
Registrován: 23 srp 2006 07:54
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od neuman zdenek »

Sarkasmic píše:ano takhle to je fajne,zdenku jeste by se mi siklo bufik v detailu prisroubovani ke kastli +obe cerpadla +prostor za hlavou,kde sou hadice...

Jo-kde mate umisteny spinaci hodiny????
jasně nafotím
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1490
Registrován: 01 lis 2006 22:27
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Drtic »

Ja mam spinaci hodiny v loketni operce...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

neuman zdenek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7325
Registrován: 23 srp 2006 07:54
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od neuman zdenek »

tak snad ti to pomůže
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

neuman zdenek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7325
Registrován: 23 srp 2006 07:54
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od neuman zdenek »

další
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
This topic is 10 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“