850 - zvýšená teplota a kouří

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2184
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od peter cz »

Ahoj, řeším zase jeden problém, auto při nastartování trochu zakouří (lehce namodralý kouř), pak než se ohřeje tak nic, max trochu pára, ale když pak se zahřátým motorem nachvíli někde zastavím a potom se rozjedu tak zase lehce modře zakouří, dřív jsem to přisuzoval starému turbu, ale kouří pořád (možná o něco méně), čím to může být ?
ještě poslední dobou pozoruju lehce zvýšenou teplotu motoru (asi 1mm nad polovinu ukazatele), může to stím nějak souviset ? termostat měněn před cca půl rokem...
úbytek výkonu nějak nepozoruji a spotřeba 12l se mi zdá taky OK
Naposledy upravil(a) peter cz dne 16 srp 2011 13:11, celkem upraveno 1 x.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14308
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od raolsa »

Olej ti neubývá? Modrý kouř značí spalování oleje. Možná gufera na ventilech. Teplotu by mohl dělat přiucpaný chladič nebo vadný termostat - i ten nový se může pos..t :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od wickey »

nekde zere olej. teplotni cidlo? termostat jsi daval origo?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2184
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od peter cz »

Oleje mi od výměny cca 500km ubylo asi 5mm na měrce, ještě jsem si teď všimnul že mi trochu ubyla voda asi 1,5cm
Termostat myslim byl origo, montoval mi ho marra
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14308
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od raolsa »

peter cz píše:Oleje mi od výměny cca 500km ubylo asi 5mm na měrce
Tak to fakt hodně. Kdyby to bylo po 5.000 km tak by to bylo asi normální, ale po 500. :shock: To turbo jsi měnil? Za nové, nebo repas? Zkus odmontovat hadici za turbem (popř. za mezichladičem) a juknout jestli v ní není víc oleje.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2184
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od peter cz »

jo turbo jsem měnil, za repas, ale to by asi propouštělo pořád ne ?
za mezichladičem - tzn. tu nahoře nebo dole (na tu bych se asi špatně dostával) ?
vím že něco mi utíká přes gufera na vačkách, je možné že by to ještě s gufery na ventilech způsobylo takový únik ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od wickey »

5 mm za 500 km je spotreba jako krava - jelikoz co si tak pamatuji, cely rozsah na merce je 1,5 litru a to je tak snad 1,5 cm - tak to je litr oleje na tisic a to je neco tuz v prdeli. jsou vsechny hadice oleje k turbu tesne? prepad? nechava louzicky? pokud nic z toho, tak se priprav na neco horsiho...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2184
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

850 - zvýšená teplota a kouří

Příspěvek od peter cz »

možná to bylo víc než 500km, bral jsem to podle tankování, ale včera to bylo vlastně už 1,5 nádrže (na nádrž dám tak 500km), takže spíš 600-700km a rozsah měrky je podle Haynesu 1litr
loužičky sem si všiml asi jen jednou, když jsem stál do kopce
přepad myslíš na turbu nebo na hlavě ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé