Zobrazení práce turba

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 14 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
DavidJ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 175
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Zobrazení práce turba

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj,
vím, že u některých volv je v přístrojovce u ukazatele teploty a paliva ukazatel turba. Bohužel moje auto to nemá :( , zajímalo by mě, jestli jde to dodatečně udělat na paubku, co to obnáší a jesti někdo má s tím zkušenosti? Rád bych, aby bylo vidět kdy sepne a jak pracuje.
Dík David
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

Cafa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

Vim ze to pujde dodatecne dodelat, tuning firmy prodavaji na to budiky, ale jak to bude narocny na instalaci, to ti nepovim.. :(

Melo by to smysl i na moje nizkotlake turbo? Taky bych rad neco pri jizde sledoval.. ;-)
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Cafa píše:Vim ze to pujde dodatecne dodelat, tuning firmy prodavaji na to budiky, ale jak to bude narocny na instalaci, to ti nepovim.. :(

Melo by to smysl i na moje nizkotlake turbo? Taky bych rad neco pri jizde sledoval.. ;-)
moje obstarozni sedmice to ma - dodelaval jsem to osobne a sam s pouzitim origo budiku z benzinove verze....

staci sehnat budik (pro x40 asi nejakej neoriginalni napriklad z produkce VDO nebo EQUUS, pro x70 nemam tuseni jestli se nedelal pristrojovej stit s ukazatelem turba v poli otackomeru podobne jako pro 9xx od roku 1990 - pokud ne tak zase neorigo budik) najit pro nej nejake vhodne umisteni a pak uz jenom natahnout a pripojit hadicku od budiku k sani za turbem..... celkem snadne ne?
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

je tak, je to prachsprostej tlakoměr :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

DavidJ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 175
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj, tak jsem již sehnal potřebný budík včetně plastového krytu na sloupek jen mě dělá starost kam to napojit k turbu, nemáte někdo schéma turba na S70 T5, nebo případně poradily, ke které hadici to přesně napojit ?
Dík David
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

DavidJ píše:Ahoj, tak jsem již sehnal potřebný budík včetně plastového krytu na sloupek jen mě dělá starost kam to napojit k turbu, nemáte někdo schéma turba na S70 T5, nebo případně poradily, ke které hadici to přesně napojit ?
Dík David
nekdy se ozvi a prijed, nejake misto uz najdeme.... z hlavy nevim
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

DavidJ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 175
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od DavidJ »

Dík za nabídku.
Ještě jedna otázka jaký je plnící tlak turba u S70 T5 v PSI alt BAR.
David
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

jak píšeš je to T-5.tedy vysokotlaké turbo tak ty plněj kolem 1 ATM.

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

travex píše:
DavidJ píše:Ahoj, tak jsem již sehnal potřebný budík včetně plastového krytu na sloupek jen mě dělá starost kam to napojit k turbu, nemáte někdo schéma turba na S70 T5, nebo případně poradily, ke které hadici to přesně napojit ?
Dík David
nekdy se ozvi a prijed, nejake misto uz najdeme.... z hlavy nevim
Timto zpusobem se myslim da i nejak zvysit plnici tlak turba...ne?
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7950
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Karlos píše:jojo...akorat nevim, jak to maji ty novy motory vymysleny - tam uz se tohle resi chipem
Ty bys tomu chtěl pustit žilou?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Turbo i plnici tlak na treba me V40T4 je ovladany Ridici jednotkou...vaha vzduchu tam hraje roli,nejaky ventily,ale pusit zilou by slo snad i u tohoto typu rizeni,nejde jakoby oklamat elektroniku aby turbu pak prikazovala plnit vetsim tlakem?
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Tlak turba

Příspěvek od Roger »

Asi mas pravdu mechanicky je to ale urcite levnejsi,pac za chip das pres 12 az 20 tisic....ale je to rekl bych bezpecnejsi.
Ja jen kdyby to slo tomu mechanicky jeste pomoct tak bych do toho klidne sel,jestli by to bylo vratne.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

nic není nemožné, olé VOLVO 8)

Karlos: musis jinak...Nic neni nemozne, tóVólvóóóó! :lol: :lol:

ma zpevnene boky!!!
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

ten tlak jde zvetsit vzdycky, regulace tlaku v cechach dela treba http://www.bidrin.cz, nebo http://www.saabtuning.cz ; - ) budik se da sehnat nejruznejsi, otazka co pujde potom kakat driv zdali turbo, nebo motor kdyz se to prezene. kazdopadne pres urcitou mez elektronika tlak nepusti (fuelcut) proste utne vstrikovani, kdyz jde do motoru moc vzduchu. ty modernejsi systemy maji regulaci v sobe, staci si napojit budik a sledovat jak se to chova treba max tlak je 0.7 bar ale kratkodobe pri rychlem seslapnuti to pusti vic napr 1.1 bar po dobu x sekund

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Re: Tlak turba

Příspěvek od black hawk »

Roger píše:Asi mas pravdu mechanicky je to ale urcite levnejsi,pac za chip das pres 12 az 20 tisic....ale je to rekl bych bezpecnejsi.
Ja jen kdyby to slo tomu mechanicky jeste pomoct tak bych do toho klidne sel,jestli by to bylo vratne.
u tvé T4 se to dá docela lehce upravit mechanickou cestou.finančně velmi zanedbatelné

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: Tlak turba

Příspěvek od Roger »

black hawk píše:
Roger píše:Asi mas pravdu mechanicky je to ale urcite levnejsi,pac za chip das pres 12 az 20 tisic....ale je to rekl bych bezpecnejsi.
Ja jen kdyby to slo tomu mechanicky jeste pomoct tak bych do toho klidne sel,jestli by to bylo vratne.
u tvé T4 se to dá docela lehce upravit mechanickou cestou.finančně velmi zanedbatelné
A mohl bys prosim porait nazorne ten princip? Je to to reseni rozbocovacem a pousteni tlaku ven ze systemu za turbem?Dik
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

jva1
Offline
Příspěvky: 86
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dobříš

Re: Tlak turba

Příspěvek od jva1 »

Roger píše:
black hawk píše:u tvé T4 se to dá docela lehce upravit mechanickou cestou.finančně velmi zanedbatelné
A mohl bys prosim porait nazorne ten princip? Je to to reseni rozbocovacem a pousteni tlaku ven ze systemu za turbem?Dik
rek bych, ze je to Blackovo know-how. takze mu asi zavolej, zajed, prober, vyzkousejte. :-) nejjednodussi.
_________________
jva1
V70-III 2.4D, 120kW, man, 2008, 130.000-361.000km
Volvo V70-I 2.5TDI, 103kW, man., 1997, 134.000-336.336km
bylo: Volvo 740GLT combi, man., 1989, 196.000km-220.000km

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 15 roků
Bydliště: Potěhy 1

manomenr

Příspěvek od skapetr »

tak jsem našel v "modification" na http://www.volvospeed.com montáž do jednoho průduchu a pak na jedná palubce to bylo nad teplotou a palivem, ani jedno řešení se mi nelíbilo, myslím že je to pro běžné použití zbytečné, ve škodě jsem měl Tlak oleje, několik teplotních senzorů na hlavě ale nakonec jsem to elektronicky z kloubil do 2signálních kontrolek při závodech člověk zjistí že nemůže pozorovat x budíků a bohatě postačí jedna svítící kontrolka ktrá mu oznámí poruchu..
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Re: manomenr

Příspěvek od Roger »

skapetr píše:tak jsem našel v "modification" na http://www.volvospeed.com montáž do jednoho průduchu a pak na jedná palubce to bylo nad teplotou a palivem, ani jedno řešení se mi nelíbilo, myslím že je to pro běžné použití zbytečné, ve škodě jsem měl Tlak oleje, několik teplotních senzorů na hlavě ale nakonec jsem to elektronicky z kloubil do 2signálních kontrolek při závodech člověk zjistí že nemůže pozorovat x budíků a bohatě postačí jedna svítící kontrolka ktrá mu oznámí poruchu..
Ja bych si predstavoval manualni regulaci tlaku turba v kabine a budik na kterem bych tlak videl..to je realne proveditelne na V40,ne?
Dik
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7950
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: manomenr

Příspěvek od Honza »

Roger píše:
skapetr píše:tak jsem našel v "modification" na http://www.volvospeed.com montáž do jednoho průduchu a pak na jedná palubce to bylo nad teplotou a palivem, ani jedno řešení se mi nelíbilo, myslím že je to pro běžné použití zbytečné, ve škodě jsem měl Tlak oleje, několik teplotních senzorů na hlavě ale nakonec jsem to elektronicky z kloubil do 2signálních kontrolek při závodech člověk zjistí že nemůže pozorovat x budíků a bohatě postačí jedna svítící kontrolka ktrá mu oznámí poruchu..
Ja bych si predstavoval manualni regulaci tlaku turba v kabine a budik na kterem bych tlak videl..to je realne proveditelne na V40,ne?
Dik
Teda vaše starosti na mojí hlavu.Mě stačí jen:
Turbo jde = auto jede = vše OK
Turbu vynechává = auto jede špatně = zažíná se to sr..t
Turbo nejde = auto nejede = už se to pos..o
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 422
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Re: manomenr

Příspěvek od Pablo »

A na to kontrolky v podobě semaforku na palubce: zelená=OK, oranžová=se*e se, červená=pos*alo se :lol: P.
Honza píše:
Roger píše:
Ja bych si predstavoval manualni regulaci tlaku turba v kabine a budik na kterem bych tlak videl..to je realne proveditelne na V40,ne?
Dik
Teda vaše starosti na mojí hlavu.Mě stačí jen:
Turbo jde = auto jede = vše OK
Turbu vynechává = auto jede špatně = zažíná se to sr..t
Turbo nejde = auto nejede = už se to pos..o
_________________
945GL B230FD/M47 1993
This topic is 14 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“